יום שלישי, 14 ביולי 2009

סיכום שבוע #44

הורים יקרים,


יום א מפגשון: שגרת הבוקר, ספירה באנגלית, ריקודים ושירים.

עמית שיתף אותנו בחוויית סוף השבוע המשפחתי שלו בצפון, וסיפר על טיול בנחל שופט וכן בנחל דליות, הוא המג'רסה

מפגש הבוקר: המפגש התחיל בצורה מפתיעה עם ... קוסם! שמו הוא דני, חבר משפחה של משפחת רוזן (גיא רוזן), שהגיע מאילת לגור בעירנו היפה, והגיע לשעשע את הילדים בקסמים. היה נעים ומשעשע וגם מפתיע מאוד, ולהלן כתובת האתר שלו, במידה ותהיו מעוניינים:

המשכנו עם ההפעלה שמלווה במצופים שהביאו הילדים, על פי "ריקוד רוסי" מתוך הבלט "מפצח האגוזים" שכתב צ'ייקובסקי, ואפילו הספקנו קצת לשיר ולדקלם עד שהגיעה איריס, המורה למוסיקה, כדי להעביר לילדים חזרה לקראת ההפעלה המוסיקלית ביום שישי הקרוב.

יצירה וזמן חצר: הילדים קיבלו קליפות ביצים (שטופות היטב!) צבועות בצבעים שונים ומרוסקות, וקישטו איתן "גביע גלידה" עשוי מבריסטול.

מפגש הצהרים: התחלנו עם ספור מקסים שהביא נעם: "סבתא מינה מבנימינה" מאת דתיה בן דור.

גם שרנו ורקדנו ברוח עונת הקיץ.


יום ב מפגשון: שגרת בוקר, ספירה באנגלית עד 10 ומ- 10 + שירים וריקודים.

אריאל הביא לנו חמניות יפיפיות: גם טריות וצהובות וגם אחת בלה ויבשה, שמה שהיה מדהים בה, היתה העובדה שראינו את כל גרעיני החמניה מסודרים בה בצורה נפלאה ומעניינת! אינני בטוחה מי התלהב יותר מהמראה: הגננת או הילדים ...

אורי ספר לנו על חוויות השבת שלו בדרום הארץ, כשנסע לבקר את סבו ואת סבתו בירוחם, ולמחרת נסע לביתו של ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, הלא הוא דוד בן גוריון בשדה בוקר! היה נפלא לשמוע על כך!

מפגש הבוקר: איריס המורה למוסיקה הגיעה לערוך עם הילדים חזרה לקראת ההפעלה המוסיקלית ביום שישי הקרוב.

בסיומה יצאו הילדים לחצר.

יצירה וזמן חצר: לאחר מעט פחות משעה נכנסו הילדים פנימה, וערכנו חזרה מהנה מאוד למסיבת הסיום.

מפגש הצהרים: התחלנו עם ההפעלה על פי היצירה "דגים" מתוך "קרנבל החיות" של סנסנס, והמשכנו עם אליפות ים – יבשה מרגשת מאוד!

יום ג מפגשון: שגרת הבוקר ...

מפגש הבוקר: למדנו היום שיר חדש ומקסים למסיבת הסיום, והילדים למדו אותו בהנאה גדולה.

בהמשך הראיתי לילדים את מערך המסיבה הצפוי, לאחר שבעצם בנינו אותו ביחד, ועברנו על כל חלק וחלק כדי לוודא שהכל ברור והגיוני לכולנו. היה באמת כיף גדול.

כל ילד מקבל 2 תפקידים ראשיים במהלך המסיבה, וכמובן כל הילדים משתתפים בריקודים ובשירים.

בסיום המפגש הגיע בני, יובל, להתארח בגן לכמה שעות, והילדים שמחו לקראתו וקיבלו את פניו בסבר פנים יפות וחברותיות!

מאז הבוקר הגיעה לגן הצלמת אפרת, שצילמה את הילדים באופן המוצלח שאנו מכירים, ואין ספק שצפויה לכם הנאה גדולה מהתמונות שתקבלו בסוף השנה!

מפגש הצהרים: כתבנו מילים על גבי הלוח המחיק, כשהילדים אומרים את האותיות על פי השמיעה והחוקים שלמדנו כבר הרבה קודם. המילים היו: "נחשון" , "נימי", "מברג", "מנעול", "חמנית", "חמניה", "שמש", אוקינוס, ו"האוקינוס הרועש" ....


יום ד מפגשון: שגרת בוקר ...

מפגש הבוקר: ב- 9:00 בבוקר התחיל חוג יוגה מקסים לילדים, שגם אני הוקסמתי ממנו, ולאחריו הגיעה השוטרת סיגל, לספר לילדים מעט על תפקידה כשוטרת ועל מה מסוכן ברחובות.

היא הראתה לילדים את האקדח שלה, את התעודה שלה, ודיברה איתם לגמרי בגובה העיניים ובחביבות רבה.

היא גם לקחה את טביעות אצבעותיהם ... תוכלו לראות את הלוח בגן ...

היא לא יצאה מהגן לפני שריגשה כל ילד וילד בכך שנתנה לו שי צנוע (מחזיק מפתחות מחזיר אור) וגם חותמת צבאית אישית שלה!

לאחר השיחה יצאו הילדים לשחק בחצר.

יצירה וזמן חצר: בסביבות 11:30 הכנסתי חזרה את הילדים לגן, ושוחחתי איתם על נושא חשוב שהעלתה סיגל השוטרת, שהתרשמתי שלא הופנם עד הסוף: זרים.

שוחחנו מהם אנשים זרים, הבהרתי כי מאחר ואיננו יודעים מיהו אדם רע ומיהו אדם טוב, עלינו להזהר מכל אדם שאיננו מכירים, ובעצם בכך אנו מדברים על אנשים זרים.

העליתי אפשרויות שונות של פגישות לא רצויות של הילדים עם אנשים זרים, הסברתי מה יכול להיות מסוכן בכל מפגש כזה, ונתתי דוגמאות איך להימנע בנימוס מאינטראקציה כל שהיא איתם, וכמובן הוריתי להם מייד לרוץ ולחפש את המבוגר שאיתם.

השיחה היתה מעניינת מאוד, הילדים שיתפו פעולה, ועזרו לי לפתח את הנושא.

זה היה חשוב לי מאוד לעשות, מאחר ואנו נמצאים בעיצומם של ימי הקיץ החמים, שבהם כולנו כהורים לוקחים את הילדים לפעילויות שונות מחוץ לבית, שם ניתן להיתקל בזרים שונים.

כל השיחה היתה בגובה העיניים של הילדים, ברמת הבנתם, ללא הפחדות מיותרות, אבל עם דגש חזק על הסכנות הצפויות.

לאחר מכן רקדנו בשמחה רבה, עד שפתאום שמנו לב שהגיע הזמן לאכול ארוחת צהרים ...

מפגש הצהרים: הילדים קיבלו מדבקות של פירות הקיץ, ובדקנו איך נראה כל פרי ופרי, בדקנו את האות הראשונה שלהם, ואז קיבלו הילדים את הדף המוכר שמחולק לעיגולים שבתוכם מיספור מ- 1 ועד 6, ותרגלנו את שמות הפירות ואת המספרים.


מאחר ונשארתי עם הילדים גם אחרי הצהרים, נהנתי מאוד לשחק איתם משחק זיכרון פעיל במיוחד, וכמובן קינחנו (לדרישת הילדים) באליפות ... "ים – יבשה" ...


לי היה ממש כיף להיות עם הילדים עד 17:00!


יום ה מפגשון: התחלנו את הבוקר עם שירי אותיות (!). קיבלתי דיסק מקסים עם 3 או 4 שירי אותיות (אינני זוכרת כרגע במדוייק), ונהננו ביחד לשיר אותם, ולתרגל את הסימול באצבעות הידיים של האותיות.

היה משעשע מאוד.

המשכנו בשגרת הבוקר + ספריה.

מפגש הבוקר: שרנו ודיקלמנו ממיטב השירים והדיקלומים של הקיץ, ושוחחנו איך אפשר להיות "חכם בשמש" גם אם חסרים לנו אביזרים! היה משעשע מאוד ...

המשכנו עם ההפעלות האהובות כל כך על הילדים (ועל הגננת שלהם ...) עם המצופים על פי "ריקוד רוסי" מתוך הבלט "מפצח האגוזים" של צ'ייקובסקי וכן עם הדגים על פי "דגים" מתוך קרנבל החיות של סנסנס.

באמצעות יצירות קלאסיות אלו אנו מרחיבים את האופקים בהכרתנו יצירות נוספות, וכמובן ממשיכים בתהליך שאני מקפידה בו מתחילת השנה, הלא הוא ההאזנה הפעילה. אנו מכירים כל שיר לעומק, מאזינים למנגינה שלו, ומנסים להבין מה היא מספרת. אנו מקפידים מאוד על קצב, על האבחנה בין החלקים השונים בכל יצירה או שיר, ונותנים מקום לאותם שינויים בכך שאנו פועלים באופנים שונים בחלקים השונים.


בשבוע הבא נתחיל נושא חדש שיימשך גם הוא שבועיים (אבל אל תמהרו לקחת הביתה את המצופים, מאחר ועוד נשתעשע איתם גם בהמשך ...):

מוסיקה!

במסגרת נושא זה נכיר בעיקר יצירות קלאסיות נוספות, אבל גם יצירות מודרניות יותר.

נלמד לחלק כל יצירה לחלקיה השונים, נבין את ההבדלים, ונקיים בכך האזנה פעילה ואינטליגנטית, שתאפשר הכרות טובה יותר וברורה יותר לילדים לגבי כל יצירה אותה נכיר.

כמובן כל יצירה תלווה בהפעלה משלה, שתמחיש בצורה משעשעת לילדים את החלקים השונים בכל יצירה, ותגרום להם להיות מודעים יותר אליהם.

נכיר מלחינים כגון: פילמור, קודאי, נינו רוטה, זמפיר, באך נמשיך עם צ'ייקובסקי (במסגרת הבלט "מפצח האגוזים"

כמובן פרטים בהמשך במהלך השבועיים היפים שאני מחכה להם בקוצר רוח!


בסוף המפגש יצאנו לטיול מיחזור עמוס במיוחד, ושוב תודה לכולכם על שיתוף הפעולה הפורה בנושא!


מפגש הצהרים: התחלנו את המפגש בחגיגת מסיבת יום הולדת לרחלי, הסייעת החמודה של הצעירים, שחגגה היום יום הולדת חשוב ומיוחד, ולאחריו המשכתי לספר לילדים את עלילותיו של יוסף, בנם של יעקב ורחל.


מחר נחגוג למעין גולדבורט יום הולדת 5!

מזל טוב לחמודה ולמשפחתה!

בשל הפעילות תתקיים מסיבת יום ההולדת בשעה 9:00

ולכן אני מבקשת לנסות ולהביא את הילדים לכל המאוחר עד 8:30 לגן!

ספריה:

ביום חמישי הבא, ה- 16/7 נחליף ספרים בפעם האחרונה,

וביום חמישי שלאחריו, ה- 23/7 נסגור את הספריה!

אנא הערכו בהתאם, ודאגו להחזיר את הספרים בזמן למען הסדר הטוב.

יום רביעי, 1 ביולי 2009

סיכום שבוע #43

הורים יקרים,


יום א מפגשון הבוקר: התחלנו עם שגרת הבוקר שלנו, הקשבתי לסיפורי הילדים לגבי חוויות השבת שלהם ואפילו הספקנו לרקוד ולשיר!

שחר סיפר על טיול ג'יפים משפחתי באזור ירושלים, בו אפילו אמו נהגה בגיפ! כל הכבוד למירב! הוא גם הביא לגן חמנית יפה שמצא בשדה תירס.

יעלי סיפרה על ביקור בספארי ובעיקר על הופעה מקסימה של ד"ר מולקולה שהעביר פעילות בנושא שמירת איכות הסביבה. להלן לינק לאתר של אותו ד"ר ...

עידו ועמית סיפרו בשני קולות על סוף שבוע משותף במושב שעל ברמת הגולן: על קטיף פירות יער , על לינה ב"חוּשָה" ,על מדורה בלילה ורחצה בבריכת הקצינים !

מפגש הבוקר: התחלנו עם שיר בוקר פעיל במרחב (לתקרה... לרצפה...) והמשכנו עם שירי ניקיון: "הסבון בכה מאוד", "שמפו", "אני רוחץ ידיים". אתם מוזמנים לשאול את הילדים – ואין לי ספק שהם ישמחו לשיר לכם את השירים ...

לאחר מכן הזמנתי ילדים להוריד את אותיות המילה "בריאות": 6 ילדים קיבלו אות מתוך המילה, ונעמדו לידי. לאחר מכן הבאתי את הלוח המחיק, ותוך האזנה לצלילי האותיות רשמנו את המילה על גבי הלוח. לאחר מכן הילדים התבקשו לסדר לבד (יכלו כמובן להעזר האחד בשני) את האותיות בסדר הנכון לכדי יצירת המילה "בריאות". עשינו זאת כמה פעמים עם קבוצת ילדים שונה בכל פעם, ולאחר מכן הורדנו גם את המילה "ניקיון" ועשינו את אותה הפעילות עם המילה הזו.

לבסוף הוזמנו 12 ילדים שהיו צריכים לסדר את 2 המילים! היה מוצלח מאוד ומרשים מאוד! כל הכבוד לילדים!

סיימנו עם ספור : "עידן וקוסמת השיניים" מאת ליאור חריש.

מפגש הצהרים: התחלנו עם הבובה מימי, שהילדים שמחו מאוד לראות, ועמית היה זה שטיפל בה היום במסירות רבה! המשכנו עם חזרות למסיבה ...


יום ב מפגשון הבוקר: שגרת הבוקר + שירים וריקודים

מפגש הבוקר: התחלנו בצורה פעילה מאוד: עשינו התעמלות בוקר, שהפכה מהר מאוד להפעלה של דמיון מודרך, כשהמטרה היתה כל הזמן (מעבר לכיף הגדול בסיפור הדמיוני שהמצאנו ביחד) – הפעלת כמה שיותר שרירים בפלג הגוף העליון והתחתון. היה ממש כיף ומעייף מאוד!

לאחר מכן שרנו את שיר ימות השבוע, ותרגלנו את ספירת הימים עם האצבעות, והמשכנו לשיר השבוע: "הסבון בכה מאוד", האהוב מאוד על הילדים.

לאחר מכן קראתי לילדים את הספור: "הקרנבל בפה של יובל" מאת עדי אלוף,

וסיימנו עם הבובה מימי.

היום טיפלו בה במסירות ראויה לשבח: אוריה וגיא בונה וכן רוני ואיתי דבי.

גם בשעת החצר היו ילדים רבים שבחרו להישאר בגן ולטפל במימי! איזה יופי!

בסיום המפגש יצאנו לטיול מיחזור פורה מאוד, והשלכנו את שלל בקבוקי ומיכלי הפלסטיק שעזרתם לנו לאסוף!

מפגש הצהרים: התחלנו עם ספור יפה שהביאה הדר: "בית ליד הים" מאת הינץ יאניש והלנה באנש,

וציינו כמובן את ארץ המוצא של הכותבים, הלא היא גרמניה.

המשכנו עם חזרות למסיבת הסיום.

יום ג מפגשון הבוקר: התחלנו סבב חדש של חזאים! שמתי לב שכל סבב אורך בערך 3 חודשים (כל ילד מקבל יומיים בתפקיד החזאי), כך שלצערי בסבב החדש לא כולם יספיקו להיות ...

הבוקר כרגיל עסקנו בשגרת הבוקר וכן הספקנו עוד לשיר ולרקוד ...

מפגש הבוקר: התחלנו עם "לרצפה... לתקרה" כדי להתחיל בקצב, ולאחר מכן המשכנו בשיחה בנושא בריאות: חשיבות הסידן בגוף: בדקנו אילו מוצרים מכילים סידן. לאחר מכן שוחחנו על המושגים אותם הכרנו עוד בשבוע שעבר: "פחמימות", "חלבונים", ירקות ופירות. נתנו דוגמאות לכל קבוצה.

המשכנו עם דף עבודה העוסק בסידן, והילדים היו צריכים להדביק מדבקות עליהן היו תמונות של מוצרי חלב שונים בטבלה: בצד עם הפרצוף המחייך את המוצרים שהם אוהבים לאכול וגם אוכלים אותם, ובצד עם הפרצוף העצוב – את אלה שלא.

בסוף התהליך כל ילד קיבל מדבקה עם "ציון סידן" המתאר את כמות הסידן שהוא מכניס לגופו. שוחחנו על אותם "ציונים" והסברנו שוב את חשיבות הסידן, ומדוע כדאי לנסות מאכלים חדשים.

סיימנו עם חזרות למסיבה.

מפגש הצהרים: קראנו בספר "סידה ודן" מאת נטע סילוני בהמשך לפעילות שהיתה בבוקר, וסיימנו במשחק נהדר של ים-יבשה!

יום ד יום חופשי


יום ה מפגשון הבוקר: שגרת בוקר + ספריה

מפגש הבוקר: המשך הפעילות בנושא בריאות השיניים שהתחילה ביום ה שעבר ("שן צוחקת – שן בוכה"). והיום – מרפאת השיניים.

מפגש הצהרים: ערכנו חזרות שמחות מאוד ופוריות מאוד למסיבת הסיום וכמובן סיפרנו את המשך סיפורו של יוסף במסגרת ספור התורה של יום חמישי.


הורי השבת יהיו: איתי ד. ויעלי

מחר נחגוג למיקה יום הולדת 5!

מזל טוב לחמודה ולמשפחתה!

ביום חמישי, ה- 2/7 יערך בגן תיאטרון צלליות מרהיב לילדים!

ההצגה תערך בשעות הבוקר, ללא נוכחות הורים, ותדרוש חשיכה מוחלטת.

הכינו את הילדים לקראת החשיכה הצפויה להיות!!

ביום שישי, ה- 10/7 תתקיים פעילות מוסיקלית עם איריס, המורה למוסיקה בשעה 11:00

במקום קבלת שבת.

ההורים מוזמנים! אנא שריינו את היום ואת השעה!

בשבוע הבא נתחיל את נושא הקיץ וחכם בשמש.

לצורך פעילות (דמיונית) וקייצית עם הילדים, אבקש מכולכם לשלוח אותם עם

מצופים מנופחים מראש ושעליהם רשום שם הילד/ה.

את הפעילות נתחיל ביום ג , והיא תלווה ביצירות קלאסיות.