יום רביעי, 10 במרץ 2010

שבוע #28 - שנת לימודים תש"ע

הורים יקרים,

יום א מפגשון: התחלנו בוקר נפלא ומרגש עם נושא כפול חדש: אביב + פסח! בחנו את לוח התוכן שהשתנה, ועמדנו בעיקר על 4 שמותיו של חג הפסח: חג הפסח, חג האביב, חג החירות וחג המצות.

בנוסף לשגרת הבוקר הרגילה שלנו, התחלנו עניין חדש: המפתחן. המפתחן הוא ילד שייבחר מידי יום (כך נשלים כנהוג סבב שלם) ויקבל ממני את המפתח לדלת היציאה לחצר, אותה יפתח בעצמו, כשהוא מתרגל מוטוריקה עדינה ותנועה סיבובית (שאינה ברורה מאליה, כפי שמקובל לחשוב). למדנו לאיזה כיוון מסובבים את המפתח כדי לפתוח את הדלת ולאיזה כיוון מסובבים כדי לסגור. בתור התחלה המפתחן רק יפתח את דלת היציאה, ובהמשך יידרשו הילדים לבצע את שתי הפעילויות. עמדנו גם על העניין כי המפתח צריך להיות ישר לגמרי כדי להצליח ולהכנס לתוך חור המנעול.

הילדים שמחו מאוד לקראת החידוש, וסיפרו עליו בכל פעם מחדש כשנכנס ילד נוסף למפגשון שלנו!

כמובן שמחנו לשמוע על חוויות מטיולי השבת:

ליבי סיפרה על טיול ליער חניתה (חומה ומגדל) ולמערת קשת

רואי סיפר על ביקור בפארק הקופים

ינאי סיפר על הטיול המשפחתי לים המלח ולמצדה.

שחר סיפרה על נסיעה לים.

אלה סיפרה על טיול לבית עיתאב.

מפגש הבוקר: התחלנו במרץ עם "לתקרה... לרצפה", והמשכנו עם משחק אליפות קצר (סיבוב אחד) של ים-יבשה, ובסופו הוכתר איתי שוב לאלוף!

לאחר מכן סיפרתי לילדים את החלק הראשון של ספור ההגדה: התחלתי עם קורותיה של משפחתו של משה, המשכנו עם גזירות פרעה, העבדות במצרים וסיימתי בבחירתו של אלוהים במשה כמנהיג היהודים, שישחרר את היהודים מעבודת הפרך במצרים.

זמן חצר ויצירה: ברוח חג האביב וברוח המיחזור הכנו יצירת אביב מפקקים, אשר הפכו לפרחים. אתם מוזמנים להנות מיצירות הילדים שמקשטות את קירות הגן.

מפגש הצהרים: לאחר ארוחת הצהרים פינק יואב את החברים בבייגלה שהביא, ואז נכנסנו למפגש, והראיתי לילדים כמה אפשרויות למשחק באגוזים, הלא הם משמשים כמשחק של חג הפסח. במקום אגוזים השתמשנו בבקבוקונים, והשמחה היתה רבה! סיימנו את החלק עם האגוזים בשיר מקסים, שליוו אותו שוב הבקבוקונים, ועזרו לנו לתרגל גם מקצב וגם מוטוריקה גסה וחיזוק חגורת כתפיים.

המשכנו עם השיר הידוע: "שמחה רבה", וסיימנו במשחק קצר אורייני עם המילים "אביב" ו"פסח".

יום ב מפגשון: שגרת הבוקר כללה את תפקיד המפתחן וכן תזכורת ל- 4 שמות החג.

מפגש הבוקר: לאחר חוג המוסיקה שרנו שיר בוקר שמח, ומייד לאחריו סיימתי לספר את ספור חג הפסח, שזכה להתלהבות רבה ולתגובות רבות מצד הילדים.

הספור המשיך בעצם מבחירתו של אלוהים במשה להיות מנהיג עם ישראל והוצאתו ממצרים, ועד ליציאת מצרים עצמה. כל עניין 10 המכות היה מלווה בלוח נפרד שהכנתי מראש וחזרה על המשפט: "שלח את עמי". הילדים התרשמו מאוד, וחזרו ביחד איתי על המשפטים החוזרים על עצמם 10 פעמים.

בסיומו של הספור יצאנו לחצר.

זמן חצר ויצירה: בזמן החצר סיימו הילדים שטרם השלימו את יצירת פרחי האביב את יצירתם, שמיהרה גם כן לקשט את קירות הגן להנאתנו! כמה יפה נראה הגן כעת בזכות הילדים!! והכל ... מפקקים!

מפגש הצהרים: התחלנו עם השיר: "עבדים היינו", כשההמחשה שלו היא בעצם רצון שלי להמחיש להם מבחינה גופנית קושי כלשהו שאולי חשו העבדים היהודים במצרים. היה מהנה ומאתגר! שאלו את הילדים!

המשכנו עם "שמחה רבה" ועם משחק האגוזים, שהילדים שמחו שחזרנו להדגים ולשחק, וכמובן שרנו את שיר האגוזים בליווי הבקבוקונים.

סיימנו עם ספור: "מר מצה" מאת נעמי הולנד

Your browser may not support display of this image.
.

יום ג מפגשון: שגרת בוקר + מפתחן + תקציר ספור חג הפסח תוך השמת דגש על 10 המכות.

גיא סיפר לנו בעזרת פתק שהכינו לו הוריו על טיול השבת שלו במקום מעניין בשם "בית שערים" הנמצא סמוך מאוד להר הכרמל.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש כשהם לוקחים את שמם מלוח השמות ומניחים אותו על השטיח מתחת לאחת הכותרות שהצגתי בפניהם עוד במפגשון: "אני אוהב מצה בלי כלום", "אני בכלל לא אוהב מצה", "אני אוהב מצה עם שוקולד", "אני אוהב מצה עם גבינה". כל כותרת לוותה בתמונה הממחישה את אשר כתוב בה.

מייד ראינו כי רוב הילדים כמובן וכצפוי בחרו באפשרות השוקולדית (...). מנינו כמה ילדים הניחו את שמם מתחת לכל כותרת, חישבנו כמה בסך הכל הניחו את שמם (תרגיל חיבור פשוט). הילדים החזירו את שמם לאחר סיום התהליך לפי האות האמצעית של שמם.

המשכנו עם שיר בוקר עליז, שלאחריו שוחחנו על מה כשר לפסח ומה לא – ובעיקר – מדוע. השיחה המשיכה סביב נושא מרכיבי שולחן הסדר ואליהו הנביא (התעניינו מאוד!). בימים הקרובים אמשיך ואפרט על קערת הסדר ונושא סדר פסח בכלל.

סיימנו בשירי פסח: "שמחה רבה" + אותו השיר בווריאציה דרום אמריקנית קופצנית ושמחה, שהילדים אהבו מייד, ושהמחשנו אותו בעזרת הבקבוקונים.

שרנו והצגנו את השיר "עבדים היינו" ואת שיר האגוזים.

זמן חצר ויצירה: היום התחלנו יצירה חדשה סביב נושא משה בתיבה: הילדים צבעו את דמותו של משה התינוק ואת התיבה בה הונח, כשהם מקפידים לצבוע את התיבה בצבעים שחור וחום, שמתארים וממחישים את הזפת שציפתה אותה, על מנת שהמים לא יחדרו פנימה. את משה צבעו כרצונם. לאחר מכן הדביקו את משה בתיבה על גבי בריסטול, והכינו את הרקע הכללי: את הגלים ביאור, את קני הסוף ואת מרים המסתתרת בהם כדי להשגיח עליו.

כל ילד בחר אם לצייר את התמונה ביום או בלילה, ולפי זה הכין שמים שחורים עם ירח וכוכבים או שמים בהירים וכחולים עם שמש זורחת. היה פשוט מהנה ומלא מחשבה. הילדים ואני נהננו מאוד מהתהליך כולו, אותו נמשיך מחר.

מפגש הצהרים: התחלנו את מפגש הצהרים עם שיר האביב מאת דתיה בן-דור: "איך יודעים שבא אביב?" ועם שיר משעשע שממחיש יפה את מכות מצרים על פרעה: "שיר המכות".

סיימנו את המפגש במשחק האורייני עם המילים "פסח" ו"אביב", וטל הצטרפה אלינו והתפעלה מאוד מהתפיסה המהירה של הילדים את עניין צירוף האותיות ביחד לכדי יצירת המילים הללו. טרם התחלנו במשחק הזכרתי לילדים כי הם יכולים להשתמש בחוש השמיעה, והראיתי להם שהם יכולים לכתוב את המילים מתוך השמיעה, וביחד כתבנו על גבי הלוח המחיק את המילים לפני שהתחלנו לשחק. זה חיזק את בטחונם, והמשחק היה מהנה מאוד – ורק חבל שהגיע הזמן לסיים ...

יום דמפגשון: שגרת בוקר + מפתחן.

מפגש הבוקר: התחלנו עם משחק אליפות ים-יבשה שנמשך שני סבבי ישיבה, ולבסוף הוכתרו 2 אלופים! מזל טוב!

לאחר הפתיחה המפוארת והמרשימה, שרנו שירי פסח בליווי הבקבוקונים, וגם התעמלנו בעזרתם.

את הבקבוקונים החזרנו בצורה ספורטיבית: הנחתי את שקית הבקבוקונים כשהיא פתוחה, והזמנתי כל ילד לעמוד במרחק מה ממנה, ועליו היה לקלוע את הבקבוקונים (2 לכל ילד) לתוך השקית. כל הצלחה זכתה מיידית במחיאות כפיים וקריאות הידד!

זמן חצר ויצירה: במקביל לחוג היוגה עם גיא סיימנו את הכנת יצירת משה בתיבה, והגן מקושט ויפה לכבוד החג

מפגש הצהרים: מאחר ומחר לא אהיה בגן, לבקשת הילדים סיפרתי היום סיפור תורה, והיום סיפרנו את עקידת יצחק.


יום ה יום חופשי

הורי השבת יהיו: הראל + גאיה


ביום שישי שלפני היציאה לחופשת פסח (26/3) נחגוג בגן סדר פסח ללא הורים.

עדכון יגיע כמובן בהמשך.

חשוב:

לאחר חג הפסח אקיים שיחות פרטניות עם הורים המעוניינים בכך.

מי שמעוניין בשיחה אישית איתי ישלח לי הודעה במייל, ונתאם ביחד זמן לפגישה.

יום חמישי, 4 במרץ 2010

שבוע #27 - שנת לימודים תש"ע

הורים יקרים,


יום א חופשת פורים


יום ב חופשת פורים


יום ג מפגשון: שגרת הבוקר היתה נעימה, והשתנתה מעט באמצעות לוח השמות, שסודר לקראת היום על פי האותיות האמצעיות של כל שמות הילדים. בדקנו למי יש רק אות אמצעית אחת, למי יש יותר – ולמי אין בכלל!!

טל סיפר לנו על העדלאידע בשדה בוקר, שהיתה על בסיס חומרי מיחזור! מיהרנו לבדוק היכן נמצאת שדה בוקר על גבי המפה.

מפגש הבוקר: התחלנו עם תערוכת בולים שהכנתי לילדים מראש. כאשר הזמנתי את הילדים להכנס למפגש, הזמנתי אותם בקבוצות קטנות, וכל קבוצה הוזמנה להתעכב ליד התערוכה שהיתה על הרצפה, להתבונן ולהתרשם.

כשכולם סיימנו להתבונן שאלתי מה מכילה התערוכה שעל הרצפה.

היו שענו: תמונות. היו שענו: מעטפות (זה היה הגיוני, מאחר והבולים היו עדיין מודבקים בחלקם על גבי חלקי מעטפות). רק נועה ענתה את התשובה המיוחלת: בולים. בעזרת תשובתה המדוייקת אמרתי שבעצם כל התשובות נכונות: על הרצפה ישנה תערוכה של תמונות קטנות שמדביקים על גבי מעטפות.

שוחחנו שוב על תהליך שליחת המכתב ובעיקר על תפקיד הבולים בכל התהליך.

שמנו לב לצורה המשוננת של הבולים, שמנו לב למחיר המוטבע עליהם, לשם המדינה ממנה הבול מגיע – שכל אלה בעצם הם המאפיינים המופיעים על גבי כל הבולים באשר הם.

שוחחנו מה יכול להיות מצוייר על הבולים, ואז הילדים הוזמנו שוב לתערוכה כדי שיוכלו להתרשם בצורה מושכלת יותר הפעם ממנה, כאשר הם שמים לב ביחד איתי למחיר, לשם המדינה (אם בעברית או בשפות אחרות) וכן לצורת הבול. שמנו לב גם לעובדה שעל גבי הבולים היתה מוטבעת חותמת. שאלנו עצמנו מה שימושה של החותמת, ונזכרנו בסיפור "איתמר מכתב" מאת דוד גרוסמן שם היה מוזכר כי תפקיד החותמת היה לאשר כי אכן שולם מחירו של המכתב ושהוא תקין למשלוח.

היה מקסים להאזין לדברי הילדים, והשיחה קלחה בנעימות.

המשכנו באופן מקורי מאוד בזכות כמה ילדים ששאלו בעקבות הבולים מהמדינות השונות שהיו על הרצפה אם קיבלתי מכתב מ ... סוריה ... אז שאלתי בחזרה אם הדבר לדעתם אפשרי. פנינו למפה, ובדקנו אם אפשרי לקבל מכתבים משאר המדינות השכנות לנו, כאשר בהזדמנות זו אנו בודקים היכן נמצאת כל שכנה, ומה יחסיה עם ישראל.

זה הזכיר לי כתבה נפלאה שקראתי אתמול בעיתון, על עליית מפלס הכנרת!

לקחתי מייד את הלוח המחיק, ציירתי עליו מעין אקווריום גדול והראתי להם את המפלס המקורי של הכנרת. לאחר מכן הראיתי להם (באופן יחסי כמובן) את הקו האדום ואת הקו השחור, ולאחר מכן את עליית המפלס.

היה מדהים לראות את הריכוז של הילדים בשלב זה של המפגש, את השקט והסקרנות לשמוע.

ציינתי כי ללא ספק הגשם תרם רבות מאוד לעליית המפלס, אולם אין ספק כי גם שיתוף הפעולה שלהם ושל שאר אזרחי המדינה בחיסכון במים עשה את שלו.

סיימנו את המפגש עם ספור מקסים שמתאים מאוד לתקופה זו של השנה, שנקרא:

"החור הכחול" מאת סמדר שמשון.

מאחר ולספור יש שם מעניין ומסקרן, בילינו מספר דקות בניחושים מה יכול להיות אותו חור כחול.

הילדים העלו השערות מעניינות.

לבסוף קראתי להם את הספור כאשר אני מראה להם את התמונות היפיפיות שבו, והיה מקסים לראות וגם לשמוע תוך כדי הקריאה את קולות ההתפעלות שלהם!

החור הכחול הוא השמים הכחולים המציצים מבעד ל"שמיכת עננים" אפורים ומלאי גשם. חור זה מעורר בקרב העננים זעם רב, והם מנסים בכוחות משותפים לסגור אותו. כל נסיונותיהם עולים בתוהו, והחור רק גדל וגדל ובסוף הופך לשמים כחולים ריקים מעננים ומקושטים בקשת יפיפיה.

מפגש הצהרים: לפני ארוחת הצהרים הזמנתי את הילדים לרקוד איתי ריקוד, וביחד נזכרנו בשיר "זה התחיל משני הורים", שכולם זכרו כל כך יפה, ורקדנו בכיף גדול!

לאחר הארוחה נהנו הילדים מתפוחי עץ עסיסיים ומביסקוויטים שהביאה מיה לחלק לחברים.

את המפגש התחלנו עם חברים שמזמן לא פגשנו: "הברווזיים"!! מי שהשאיר את הברווזיים במגירה הציג את השיר לפני החברים.

המשכנו עם שני ספרים ברוח פורים:

"מעשה באוזנהמן" מאת לוין קיפניס + "חג פורים" מאת שרון לוי


יום דיום חופשי



יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

מפגש הבוקר: התחלנו מפגש עליז מאוד עם שירי בוקר רבים שמזמן לא שמענו, ושאליהם התגעגענו.

כל הילדים שרו והציגו את השירים – והיה פשוט שמח! כמובן גם רקדנו...

סיימנו ברוח אוריינית: הבאתי את הלוח המחיק, והזכרנו מילים שונות הקשורות בחג פורים ובחודש אדר בכלל, והשתמשנו בחוש השמיעה כדי להבין אילו אותיות מרכיבות כל מילה, כאשר אני כותבת את האותיות שהילדים אומרים לי, ולבסוף מרכיבה בעזרתם את המילה בשלמותה! החידון היה להיט ונמשך גם בזמן החצר...

מפגש הצהרים: ספור תורה: היום סיפרתי – כפי שהבטחתי בשבוע שעבר – שני סיפורי תורה:

את ספור גירושם של הגר וישמעאל מבית אברהם לפי דרישת שרה וכן את סיפור סדום ועמורה והפיכתה של אשת לוט לנציב מלח.


הורי השבת יהיו: אלה ודן + רון ואלית



בשבוע הבא נתחיל עם נושא חג פסח והאביב שיימשך 3 שבועות.

אנא רישמו לפניכם כי ביום שישי שלפני היציאה לחופשת פסח (26/3)

נחגוג בגן סדר פסח ללא הורים.

עדכון יגיע כמובן בהמשך.

שבוע #26 - שנת לימודים תש"ע

הורים יקרים,


יום א מפגשון: שגרת בוקר. איזה כיף לראות ילדים מגיעים באוירת פורים לגן: מלווים באביזרים פורימיים או באיפור משעשע!! הרי " משכנס אדר – מרבין בשמחה"!

היה נפלא לשמוע על חוויות השבת מטיוליכם:

הראל סיפר על טיול בירקון שכלל שיט ורכיבה על אופניים!

מיה סיפרה על ביקור בשמורת הטבע של נחל מערות , וראינו במפה עד כמה המקום סמוך ל"אגודל של המדינה", הלא היא העיר חיפה והר הכרמל.

תום סיפר לנו מה ראה בפארק אוטופיה.

מפגש הבוקר: התחלנו עם הלהיט "טקילה", והמשכנו בשרשרת שירי פורים, אותם הציגה בכל פעם קבוצה אחרת בת 10 ילדים (לפי תור וסדר). השירים היו: "משכנכנס אדר", "תן כתף" (להיט נוסף!!), "יום טוב לנו", "ליצן קטן"}, "חג פורים", "היום פורים". המטרות המושגות בכל חגיגת השירים והריקודים היא עבודת צוות, תרגול המוטוריקה הגסה, ריקוד במעגל ושיתוף פעולה של כולם ביחד ליצירת הריקוד, האזנה פעילה למוסיקה תוך הכרת הקצב והבנה מתי משתמשים באביזר הנלווה (על פי רוב מדובר ברעשנים).

סיימנו במשחק אורייני מוצלח מאוד על פי המילה "פורים".

זמן חצר ויצירה: מירב הכינה עם הילדים ליצן על גבי דיסק! הילדים הדביקו מדבקות המרכיבות פני ליצן על גבי דיסק, ולכך הוסיפו כובע ליצן מקושט במדבקות צבעוניות ופורימיות.

אני ישבתי עם קבוצות קטנות של ילדים על עבודה אוריינית גם כן ברוח חג הפורים. כל ילד קיבל ממני מדבקות לבנות פשוטות כשעל כל אחת ישנה אות אחת מהמילה "פורים", והיה עליו להרכיב את המילה בצורה הנכונה.

היה פשוט נהדר! הילדים התגאו מאוד בעצמם – ואני בהם עוד יותר!

מפגש הצהרים: התחלנו עם מדבקות עם סמלי חג פורים, שהילדים היו צריכים להדביק על גבי דף ועליו 6 עיגולים, ובכל עיגול מספר מ- 1 ועד 6. המטרה – זיהוי ספרות. בכל פעם קראתי בשם מדבקה אחת מסמלי החג, וביקשתי להדביקה על גבי מספר אחר מבין השישה. עודדתי עזרה הדדית, והילדים לקחו זאת ברצינות רבה.

ממש סמכתי עליהם!

המשכנו עם ספר מקסים שהביא תום, שממש מספר וגם מראה מנופי הארץ על פי הכרותנו את מפת המדינה. הילדים התרגשו מאוד מאוד לראות את הנופים עליהם אנו מדברים כמעט כל יום, ומיהרו לספר לי כל אשר הם יודעים על כל מקום ומקום. ממליצה בחום על הספר המקסים!

"הטיול שלי בארץ ישראל" מאת עידית ויינברגר.


יום ב מפגשון: יום פיג'מות! היה מקסים לראות את הילדים בפיג'מות שלהם, והם נהנו מזה לא פחות!

שגרת הבוקר היתה רגילה ונעימה.

מפגש הבוקר: לאחר חוג המוסיקה עם איריס, הבאתי שרפרף והעמדתי אותו במרכז הגן, וערכנו תצוגת אופנה של הפיג'מות וכל ילד הזכיר למה הוא מתחפש. היה מהנה ומשעשע מאוד!

אחרי פעילות במרחב עם המנגינה "טקילה", שכבו הילדים "לישון", ודמיינו לילה שקט וזרוע כוכבים, אשר לאט לאט מפנה מקומו לבוקר, אז מתעוררים. המשכנו לדמיין את כל הפעילויות שעושים בבוקר ועד שמגיעים לגן.

היה פשוט כיף!

זמן חצר ויצירה: היום הכנתי בעזרתה של מירב מכשפות עם הילדים! עוד בזמן מפגש הבוקר ראינו כיצד נרכיב אותה, כיצד ניצור עם פניה, וגם הראיתי להם ציורים פשוטים של הבעות פנים שונות, מהן יוכלו לבחור עבור המכשפה הפרטית שלהם: פרצוף שמח, פרצוף זועף או מבולבל ... תוכלו לראות על קירות הגן את התוצאות היפות! הילדים תרגלו מוטוריקה עדינה בגזירת "שיערה" של המכשפה, בהדבקת פרטי הפנים וגם המדבקות וכן בציור הפה.

מפגש הצהרים: התחלנו עם ספור שהקראתי להם מתוך דף (לצערם הספור היה ללא ציורים, ולכן נדרשו להפעיל את הדמיון ולנסות לדמיין ולצייר בדמיון את מה שסיפרתי להם). שם הספור היה:

"שתי חברות ומשלוח מנות" מאת רבקה אליצור.

המשכנו וסיימנו במשחק ים-יבשה: כבר ביום שישי לימדתי את הילדים את כללי המשחק וגם תרגלנו.

האלוף מהשבוע שעבר היה איתי, והוא הזמין עוד 7 חברים לעשות מולו אליפות חדשה. הילדים כבר מכירים את המשחק ואת הכללים ועמדו יפה בתחרות מולו.

לבסוף נבחר במקומו אלוף חדש להיום: אמתי! מזל טוב! איתי הראה קור רוח וחברות אמיתית כאשר לחץ את ידו של המנצח ושמח ביחד איתו על זכייתו! דוגמא נהדרת לכולם!

נמשיך לשחק במשחק זה עוד רבות, וכך יתרגלו הילדים האזנה פעילה, תיאום אוזן – רגל וכמובן מוטוריקה גסה.

הים הוא פנים החישוק והיבשה היא חוץ החישוק.


יום ג יום חופשי


יום דיום שכולו חוויה!!

התחלנו עם מפגשון שמח ועליז, ושמחתי לפגוש שוב בילדים, שבאו כולם אדומים להפליא! ערכנו תצוגת אופנה אדומה ומשעשעת, והמשכנו בשגרת הבוקר ...

מייד לאחר ארוחת הבוקר קיבלו הילדים בצק טרי ורך לשולחן, רידדנו אותו, קרצנו עיגולים ויצרנו אוזני המן שמולאו בשוקולד צ'יפס ... היה ממש כיף! היה פשוט לחלק מן הילדים ומעט קשה לאחרים, אבל כולם ניסו,

וזה מה שחשוב. אתם תזכו לטעום מהמאפים הטעימים ביום שישי – בקרנבל!

עסקנו בכך ממש עד לזמן חוג היוגה, ולאחריו ישבנו לארוחת צהרים, כשממש עם סיומה הגיע סוף סוף ובקול תרועה רמה ובהמון התרגשות מצידנו .... שוקי!!!

איזו שמחה! איזו התרגשות! האיש החביב ששמו שוקי הוא אדם פרטי הפועל בעיקר למען החיילים הבודדים מיוזמתו ומטוב ליבו, ועובר בגנים ואוסף משלוחי מנות עבור החיילים הקרביים.

הוא שוחח בחביבות רבה עם הילדים, סיפר להם על מעשיו, ומהו "חייל בודד", ואז רצו הילדים פנימה, לקחו את משלוחי המנות שהביאו (איזו ערימה מדהימה!!) ורצו ביחד איתו ועם הצוות למשאית הגדולה. כל ילד בהנאה גדולה מסר לו בעצמו את המשלוח, וכל ילד קיבל מילות תודה משוקי בעצמו!

אפילו כיבדנו אותו באוזני המן שהביאה אביגיל, אמהּ של אלה!

כשחזרנו לגן לאחר שטעמנו גם מאוזני ההמן של אלה וגם מאלה שהכנו בעצמנו – שוחחנו על הגעתו של שוקי, איך אנו מרגישים, ושיבחתי את הילדים על טוב ליבם כלפי החיילים, ואמרתי להם שבזכותם הילדים ירגישו אהובים ומחובקים, וימשיכו בתפקידם החשוב (השמירה עלינו ועל מדינתו) במרץ רב!


ומחר – ממשיכים בהכנת אוזני ההמן ו ... יום בלגן!!


יום ה מפגשון: יום בלגן!! איזה כיף היה לראות את הילדים שהשקיעו (בזכותכם, ותודה לכם מכל הלב על כך!!) בביגוד מבולבל לכבוד יום זה!! הילדים הגיעו עם חולצות הפוכות, מכנסים על מכנסים, גופיות על חולצות ארוכות, גרביים בשני צבעים, תסרוקת מבולבלת, נעליים שונות וכו'! היה פשוט ססגוני ושמח!!

כרגיל ערכנו מייד בבוקר תצוגת אופנה של כל הבלגן היפה של כולם, והמשכנו כרגיל עם שגרת הבוקר והספריה.

מפגש הבוקר: בזמן ארוחת הבוקר קראתי לילדים ספר חמוד ומשעשע שהביאה יהב:

"היום הפרוע של איוי" מאת שיין מקג'י . לאחר ארוחת הבוקר המשכנו במרץ להכין אוזני המן, והילדים היו זריזים מאוד בהכנה וכולנו נהננו מאוד! העוגיות (לדעת הילדים) יצאו מצויינות וטעימות מאוד, וכולי תקווה שכולם תהנו מהם גם כן מחר בקרנבל.

מפגש הצהרים: מאחר וחווינו היום יום מבולבל, היה רוב בגן (כן, ממש ערכנו הצבעה, כשאני מסבירה את המטרה שלה, ואת החשיבות של "הרוב קובע") לאליפות ים יבשה במקום ספור תורה. הסכמתי לשינוי לכבוד חג הפורים והבלגן שהוא מביא איתו, אבל הבטחתי לילדים המאוכזבים מביטול ספור התורה כי בשבוע הבא אקדיש יומיים להמשך ספורי האבות.


והאלופים היום היו: איתי ואמתי! אין ספק שהתחרות היתה מותחת מאוד, והקפדנו על הכלל של "להפסיד בכבוד", והעיקר – באמת נהננו מאוד!


הורי השבת לאחר חג פורים (5/3) יהיו: אלה ודן + רון ואלית


מחר - קרנבל פורים!

הילדים ואתם באים מחופשים + משלוח מנות לפי הפירוט.


חופשת פורים בתאריכים: 28/2 + 1/3.

נחזור לגן ביום ג, ה- 2/3.


נא להשאיר את הברווזיים במגירות הילדים!! עוד נשוב אליהם!!


בשבוע הבא נרחיב מעט על נושא הבולים, ולאחר מכן נתחיל את נושא חג הפסח שיימשך 3 שבועות.


נשמח לקבל בגן בולים שונים – הן מישראל והן ממדינות אחרות.

כדי למנוע את איבוד הבולים – אשמח אם כל מי שמביאם לגן – ידביקם על גבי פיסת נייר עם שם הילד לצורך תערוכה.