יום חמישי, 24 במרץ 2011

שבוע #27 שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א יום חופשי

יום ב חופשת פורים

יום ג מפגשון: שגרת הבוקר התחילה עם לוח התוכן שהשתנה לקראת חג הפסח!!

הכרנו את 4 שמותיו של החג: חג הפסח, חג האביב, חג המצות ו- חג החרות!

שוחחנו על מאפייני החג בצורה מאוד ראשונית, וכמובן ראינו את הרכב המילים: "פסח" ו "אביב".

לאחר מכן שמו הילדים לב לעובדה שלוח השמות השתנה ו"התבלגן" ... אמרתי להם שינסו לראות ולנחש מה השתנה, ולפי מה הוא מסודר כעת, ובמהרה הגיעה התשובה הנכונה:

לוח השמות מסודר לפי האות האמצעית בשמות הילדים!!

רון ואוהד סיפרו לנו מחוויות חג פורים:

אוהד ומשפחתו טיילו באזור ירושלים: בהרי יהודה, במערת הנטיפים ובאבו גוש!

רון סיפר על חג עמוס בקניונים: קניון שרונים, קניון איילון ברמת גן וקניון ערים בכפר סבא!

הוא שמח לספר שגם ערך פיקניק משפחתי בפארק רעננה, והעיקר שהשמחה רבה!!

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה על רגל אחת, ומייד נשלחו לפעילות במרחב עם "לתקרה ... לרצפה". לאחר מכן שרנו את השיר שבלעדיו את פסח: "שמחה רבה – אביב הגיע פסח בא" כמובן בצירוף התנועות ששעשעו את כולם.

חזרנו על 4 שמות החג, בדקנו שוב את לוח התוכן, ומייד התחלתי לספר את ספור ההגדה:

הספקתי לספר לילדים על פרעה הרשע שחי באותו הזמן במצרים, על גזירותיו ומדוע גזר אותן, על משפחתו של משה, ועל ההחלטה המשפחתית לשימו בתיבה עם הולדתו ולהשיטו ביאור. המשכתי עם בת פרעה שמצאה את התינוק במים, ועל אומץ ליבה של מרים, שבאה להציע לה לתת את התינוק לאישה מיינקת מבין היהודים, עד שייגמל מהחלב. סיימתי בינתיים כאשר המשפחה מביאה את משה לארמון המלך פרעה, ומוסרים אותו לידיה על בתו.

זמן חצר ויצירה: מתחילים להרגיש את האביב בגן: כמובן ברוח המיחזור, הכינו הילדים פרחים מהפקקים הרבים שהם אוספים לי במהלך השנה!

מפגש הצהרים: המשכתי לספר את ספור ההגדה, והגענו לתיאור של גדילתו של משה בארמון המלך, ספור מבחנו של פרעה את משה, שהושיט לתינוק שתי קערות: האחת מלאה בפחמים לוהטים והשנייה ביהלומים ובתכשיטים.

סיפרתי עוד על כך שאלוהים בחר במשה להיות זה שהולך בליוויו של אחיו, אהרון, אל פרעה, ומבקש בשמו של האלוהים לשחרר את עם ישראל מהעבדות.

כמובן הספור הוביל אותנו ל- 10 המכות שהוטלו את מצרים, אז סובבתי את לוח השמות, ומאחוריו התגלה לוח של אותן 10 מכות, כך שעקבנו בעזרתו אחר עלילת הספור.

הגענו למכת בכורות, ולהחלטתו של פרעה לשלח את העם היהודי, וההמשך – מחר!

יום ד מפגשון: בהמשך לשגרת הבוקר המשכתי וגם סיימתי לספר את ספור ההגדה:

תיאור הבריחה ממצרים, הכנת המצות, חציית ים סוף ורדיפתו של פרעה וצבאו אחרי העם הנמלט.

סיימתי את הספור בהגעתו של העם לארץ כנען – ללא משה, שמת טרם כניסתם לארץ.

מפגש הבוקר: הילדים שמחו להכנס למפגש בצעדי רדיפה לצלילי "רוץ בן סוסי" של ביאליק, ולאחר הדהירות לקחו את שמם מלוח השמות, והחזירו אותו לשם לאחר שכולם התיישבו, כשכל אחד מזהה את האות או האותיות האמצעיות שבשמו/ה ומחזיר לפי זה. כל הכבוד לילדים!

שרנו והצגנו את "שמחה רבה אביב הגיע פסח בא", ואז חילקתי לילדים בקבוקונים, שתפקדו גם כאגוזים (למדנו שהאגוזים הם המשחק של חג הפסח), והצגנו גרסה דרום אמריקאית חביבה ביותר של אותו השיר – בעזרת הבקבוקונים! היה שמח!!

המשכנו עם השיר "בפסח נשחק באגוזים" כשאנו מתרגלים בעזרת הבקבוקונים את הנושא של ניגון ועצירה.

המשכנו עם שיר חדש לגמרי בשם "איזה חג הגיע?", והפעם תרגלנו את המקצבים TA ו TATE..

סיימנו עם השיר האביבי "איך יודעים שבא אביב" מאת דתיה בן דור.

זמן חצר ויצירה: המשכנו וסיימנו להכין פרחים מיוחדים מפקקים!! במקביל קיים גיא, מדריך היוגה, חוג יוגה מקסים לילדים!!

מפגש הצהרים: התחלנו עם ספור: "הפתעה של פסח" מאת דליה קורח-שגב ויונה זילברמן

המשכנו וסיימנו עם המשחק האורייני, החביב כל כך על הילדים, עם המילים "פסח" ו "אביב".

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו בקפיצות צפרדע קופצניות במיוחד, ומייד התחלתי לחוד להם חידות לגבי חג הפסח: שמותיו השונים של החג, 10 המכות וכו'.

ואז חילקנו בקבוקוני גשם, והתחלנו לשיר: "איזה חג הגיע", "שמחה רבה" – גם בגרסה הדרום אמריקאית החביבה כל כך עלינו! שרנו לכבוד האביב את "איך יודעים שבא אביב", ולכבוד "חג החרות" שרנו את השיר "עבדים היינו" בביצועו של יהורם גאון, כשהתנועות המלוות ממחישות מאוד את הקושי שחוו העבדים במצרים.

סיימנו עם שיר חדש – גם על העבדים – שבו הפכנו להיות עבדים, כשבקבוקוני הגשם שימשו כלבנים. הילדים הראו כושר משחק מרשים ביותר, וצעדו בחדר כפופים כשעל כתפיהם ה"לבנים", וביחד הצגנו שיר מקסים על העבדים!

זמן חצר ויצירה: ושוב ברוח האביב – והפעם התחלנו להכין פרפרים – תוך שהילדים נדרשים לתרגל שימוש מוטורי עדין של צביעה מובחנת וגזירה עדינה לצורך הדבקה עתידית לכדי יצירת דמותו של הפרפר.

להנאתכם על לוחות הגן.

מפגש הצהרים: ספור תורה: המשכנו וסיימנו את סיפורם של יעקב ורחל, וסיימנו במותה בזמן לידתה את בנימין.

הורי השבת טל ועדן+ דביר ונעמי !

מחר נחגוג ברוב פאר והדר יום הולדת 3 ל יהלי! מזל טוב לחמודה ולמשפחה!

יום חמישי, 17 במרץ 2011

שבוע #26 שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,


יום א יום חופשי

יום ב מפגשון: הספקנו רק לבחור תורני בוקר (שוחחנו הבוקר ממש המון ...) – ואז הגיעה איריס לערוך לילדים חוג מוסיקה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בתוך מסלול מכשולים אותו עברו בהצלחה מעל המשוער (ישר לאולימפיאדה!!), ולאחר שהתחלנו עם "טקילה", עברנו בעצם לשגרת הבוקר, עליה הילדים פשוט לא ויתרו:

עדכנו את התאריך העברי, הזמנו מפתחן חדש, אשר פתח את הדלת, אותה נעל קודם לכן המפתחן הקודם, החזאי הזמין 3 עוזרים, וביחד יצאו לבדוק את מצב מזג האויר, ולעדכן בהתאם את לוח תורני הבוקר, וסיימנו עם שפע חוויות מהשבת היפה והשמשית שעברה עלינו:

נויה כ. הביאה מסיכה ונציאנית אמיתית, ממנה התפעלנו כולנו, וכדי להמחיש לנו כמה היא מיוחדת, היא אף הסכימה ללבוש אותה!!

תום סיפר בגאווה רבה על טיול משפחתי במוזיאון ישראל בירושלים, בירתנו!

שחר סיפרה על טיול משפחתי בגבעת חיים שם ליטפה בעלי חיים רבים, רכבה על סוס פוני וגם הכינה יצירה מעץ!

היה מקסים לראות את התמונות שהיא הביאה כדי להמחיש את החוויה.

ליבי נסעה עם משפחתה עד למרגלות הר החרמון, וטיילה בנחל שניר הגועש, ראתה פריחה מקסימה והמון המון שלג! גם ליבי הביאה תמונות יפיפיות כדי להמחיש את החוויות הרבות שחוותה!

נטע סיפרה על ארוחה במסעדה עם סבתה האהובה, ועל טיול ביער חורשים הפורח להפליא בעונה יפה זו!!

זמן חצר ויצירה: הילדים הכינו דף עבודה בנושא האות "ו", ומאחר והם מכירים כבר את תבנית דפי העבודה ללימוד ולהכרת האותיות, העבודה היתה ברורה לכולם, הילדים עברו בזריזות והיטב, ותוכלו להתגאות בהם ביחד איתי – ולהתבונן בעבודתם היפה (עבדו לבד!!!) בקלסרים.

מפגש הצהרים: התחלנו עם הברווזיים, המשכנו עם שיר שתוכנו פעילות במרחב מתוך האזנה (משעשע ביותר ... הפך להיט מהיום הראשון שהשמעתי אותו!): "קדימה...אחורה". סיימנו במשחק זיכרון נפלא ומרגש!!

יום ג מפגשון: שגרת בוקר, שהתחילה בעצם בתצוגת אופנה מיוחדת וחגיגית לכבוד מיטב הפיג'מות שלבשו הילדים היום: הבאנו את כסא יום ההולדת, וכל ילד עמד עליו, הציג את הפיג'מה היפה שלו, עשה סיבוב, קד קידה, וקפץ קפיצה מלכותית למטה.

איזו שמחה!! אילו פיג'מות יפות ומשמחות!! כל הכבוד לכם על שיתוף הפעולה!!

מפגש הבוקר: הכנת אוזני המן! הילדים עבדו קשה מאוד, והכינו יותר מ- 200 אוזני המן ביחד, מילאו אותם בשוקולד צ'יפס, וקיפלו כפי שתרגלנו!! כל הכבוד – באמת כל הכבוד! הם עבדו קשה מאוד, ואמרתי להם שאוזני ההמן שלהם היו נראים כאילו קניתי אותם במאפייה! מקצוענים של ממש!!

זמן חצר ויצירה: דף עבודה בנושא האות "ז".

מפגש הצהרים: הילדים צפו ביחד עם קבוצת הצעירים בדיסק שאילנה הביאה:

פרק בנושא פורים מתוך התוכנית "פרפר נחמד".

יום ד מפגשון: שגרת בוקר, ובתחילתה כמובן הצגנו לראווה את הגרביים הפורימיות של כולם!

כרגיל עלה כל ילד על כסא יום ההולדת, והציג לראווה את גרביו המצחיקים!

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה על רגל אחת, לקחו רעשן, ושבו למקומם.

התחלנו בפעילות במרחב עם המנגינה: "לתקרה..לרצפה...", ושרנו ורקדנו ממיטב שירי החג בליווי רועש ושמח במיוחד של הרעשנים.

סיימנו את המפגש בחידון על פי המילה "פורים".

זמן חצר ויצירה: במקביל לחוג היוגה הילדים הכינו את התשתית ליצירה הפורימית אותה בעצם ישלימו עימכם ביום הקרנבל!!

מפגש הצהרים: אליפות ים – יבשה!

יום ה מפגשון: שגרת בוקר, שהתחילה כנהוג השבוע לקראת פורים – בתצוגת הבגדים הצבעוניים וההפוכים שהילדים לבשו היום לגן! היה שמח ופורימי במיוחד!!

כמובן קיימנו את השגרה כרגיל, וגם את טקס החלפת ספרי הספריה.

מפגש הבוקר: טיול מיחזור!!

מפגש הצהרים:התחלנו בשיחה על הקרנבל שיתקיים מחר בגן, והילדים הזכירו לי והאחד לשני למה יתחפשו. השיחה התארכה, ובקושי הספקנו להזכר בתחילת ספורם של יעקב ורחל, ובשבוע הבא נמשיך וגם נסיים את הספור ...

הורי השבת ב - 25/3 טל ועדן+ דביר ונעמי !

ב- 25/3 נחגוג ברוב פאר והדר יום הולדת 3 ל יהלי! מזל טוב לחמודה ולמשפחה!

מחר

קרנבל פורים!

ההורים מוזמנים להצטרף אלינו לחגיגה מוסיקלית ברוח החג וכן לפעילות יצירתית פורימית - החל מהשעה 10:00.

יום שישי, 11 במרץ 2011

שבוע #25 שנת לימודים תשע"א



הורים יקרים,


יום א יום חופשי

יום ב מפגשון: שמחנו לקבל את פני חודש אדר ב, אשר התחיל היום!

קיימנו שגרת בוקר רגילה ומהנה, והיום לא התקיים חוג מוסיקה!

הראיתי לילדים את היצירה העתידה להיום: מכשפה! ראינו כיצד להרכיב אותה, מהם השלבים שצריך לעבור, ונהננו מהמוצר המוגמר שהראיתי להם ...

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות בתוך חישוקים, ולאחר מכן התחלנו עם חוויות הילדים מהשבת היפה והשמשית שעברה עלינו לטובה:

ליבי ביקרה בשמורת חוף השרון – והביאה צילום יפה להראות לחברים.

נויה כ. טיילה במהלך סוף השבוע בצפון, וסיפרה חוויות ממספר אתרים, מהם ראינו גם תמונות:

מבצר נמרוד, נחל החרמון, הלא הוא הבניאס ואגמון החולה.

אפילו אילנה זהבי שלנו הביאה עלון שסיפר במקומה על טיול משפחתי שערכה בסמוך לשער הנגב:

בגן הלאומי אשכול, והביאה תמונות בהן ראינו את הפריחה היפה שלא פסחה גם על אזור הדרום!

לאחר מכן פעלנו במרחב על פי "טקילה", ומייד עברנו לרקוד לצלילי שירי פורים המוכרים:

תן כתף, משנכנס אדר (האהוב ביותר!), ליצן קטן (בזוגות), חג פורים (בישיבה עם רעשנים).

זמן חצר ויצירה: מכשפה: הילדים קיבלו בריסטול עגול, ששימש כפני המכשפה, ועליו הדביקו פקק שהיה האף, עיניים זזות, וגם ציירו את הפה, כל אחד באופן שבחר מתוך האפשרויות שהצגתי בבוקר: שמח/עצוב/רציני/שובב(עם הלשון בחוץ...)/זועף/מפחד...

את הבריסטול המעוגל הדביקו על גבי בריסטול בגודל רגיל, מעליו הדביקו את כובע המכשפה המשולש, ומשני צידי הראש הדביקו שני משולשים קטנים יותר, אשר גזרו מהם שיער למכשפה!! יצא פשוט מקסים!

לבסוף – על פי רעיון הספור "המכשפה של ליאור" מאת שולה מודן – כתבנו ביחד על גבי הבריסטולים:

"המכשפה של ..." (כל אחד עם שמו שלו)... העיקר שמימשנו את המשפט "משנכנס אדר- מרבין בשמחה!".

מפגש הצהרים: התחלנו עם שיר הברווזיים, אותו ביקשו הילדים לשיר ולהציג כבר בשבוע שעבר (והבטחות הרי צריך לקיים...), והמשכנו וסיימנו באליפות הראשונה של המשחק: "ים – יבשה", שבסופה הכתרנו 4 אלופים שהחזיקו הכי הרבה זמן מעמד!

שוחחנו על כללי המשחק, והדגשנו את הרעיון שמי שנפסל – חוזר למקומו בחיוך, ועם המחשבה שבקרוב יוכל לקבל הזדמנות נוספת. בסופו של דבר זהו רק משחק. היה נפלא לראות שכל – אבל באמת כל הילדים הקפידו לחייך ולחזור למקומם רגועים ושלווים למרות האכזבה שבפסילה כזו או אחרת. כך נהנים הרבה יותר ממשחקים!

הילדים כולם קיבלו מחמאות מרובות על הקלילות שבה נהגו!!


יום ג מפגשון: שמחנו להתחיל את הבוקר עם הצבע ה ... אדום! כמובן ערכנו תצוגת אופנה, וכל ילד הציג את מיטב מחלפותיו האדומות. היה מקסים ומרגש.

אמרתי לילדים שהם נראים כמו ... הים האדום! ממש ים סוף!

קיימנו את שגרת הבוקר כרגיל.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בתוך מסלול מכשולים מורכב, והפגינו שרירים חזקים, שיווי משקל, זריזות ותשומת לב. אני מתפעלת מפעם לפעם יותר ויותר מהכישורים הנפלאים שהם משפרים ומפגינים!

לאחר פתיחה עם "טקילה", שוחחנו ארוכות על התחפושות שכל אחד מתכוון ללבוש ביום הקרנבל ובחג פורים בכלל.

היה מקסים לשמוע על התוכניות, על מרכיבי התחפושת, והשיחה כולה ארכה כל המפגש, והוסיפה להתרגשות הכללית לקראת הקרנבל!

זמן חצר ויצירה: המשכנו וסיימנו את המכשפה! יצא מקסים ויפה!!

מפגש הצהרים: התחלנו בהכרת שיר פורימי חדש ויפה: "היום פורים" שמו. הצגנו אותו, ולאחר מכן השמעתי את השיר בדיסק, והילדים ואני רקדנו אותו ביחד.

המשכנו בקריאת ספור מקסים ומצחיק על ליצן-קישוט שנמצא בגן, ו"מתעורר" בכל חג שאינו קשור לפורים, אבל כשמגיע חג פורים – הוא נשאר ישן ... שם הספור: "הליצן שנרדם" מאת שרה זלוף.

סיימנו בתרגול קיפול עיגול הנייר לכדי אוזן המן. אנו מתכוננים לקראת השבוע הבא, אז נאפה בגן אזני המן של ממש, וכמובן הילדים יקבלו עיגולי בצק, מהם יצרו את האוזנים!!


יום ד מפגשון: שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בדילוגים, ולאחר התיישבותם כתבנו ביחד מילים בנושא החג, כאשר אני היא זו שכותבת את המילים בפועל, והילדים – מתוך האזנה לצלילי האותיות – אומרים לי איזו אות לכתוב בכל פעם. פשוט אלופים!!

המשכנו עם כל הריקודים הפורימיים שאנו כבר מכירים ואוהבים, וסיימנו עם הצגה שהילדים ביקשו עוד אתמול, ולכבודה הבאתי את הדיסק מימי חגי תשרי ... : "גברת מריבה". כרגיל הצגתי את ההצגה בעזרת 3 בובות (2 הן בתפקיד החברים שרבים, ואחת היא "גברת מריבה"). איזו התלהבות והתרגשות!! לאחר שסיימתי הזמנתי עוד ילדים להציג את ההצגה, ואז סיימנו את המפגש.

זמן חצר ויצירה: חוג יוגה.

מפגש הצהרים: התחלנו עם קריאה חוזרת של הספור "הליצן שנרדם" מאת שרה זלוף, מאחר וסוף סוף מצאתי את הספר, והבטחתי לילדים להראות להם את התמונות. וכמובן – אם כבר מראים תמונות, עדיף לקרוא מחדש. היה מהנה!

המשכנו עם 6 מדבקות בנושא חג פורים אותן היו צריכים הילדים להדביק על גבי דף ובו 6 עיגולים ממוספרים מ- 1 ועד 6, כשהמטרה היתה זיהוי אותן ספרות.

סיימנו לבקשת הילדים עם משחק זיכרון בנושא פורים! היה מקסים !


יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות צפרדע, והיום המפגש נסב כולו סביב המשולש, שצורת אוזן ההמן נגזרת ממנו: ראשית שוחחנו על אוזן ההמן: מהי צורתה? הילדים ידעו מייד לענות שזוהי צורתו של המשולש.

אז אמרתי, שליצור את צורת האוזן מנייר הם כבר יודעים, ועכשיו הגיע הזמן ללמוד כיצד לצייר משולש: הראיתי להם טריק: מסמנים נקודה אחת למעלה ו-2 למטה (אפשר גם הפוך כמובן), ואז מחברים את הקוים.

הזמנתי כמה וכמה ילדים לנסות זאת על גבי הלוח המחיק, ואז הראיתי להם כיצד ליצור מאותו משולש צורה של אוזן המן!!

כל הילדים התלהבו מאוד, ולכן החלטנו לחלק לכולם דפים לבנים וטושים, וכולנו ביחד התנסינו בציור המשולש והאוזן! יצא מקסים, ותוכלו לראות זאת בקלסרי הילדים!

סיימנו עם הצגות יפיפיות על פי הדיקלום המוקלט של "גברת מריבה" , שהציגו הילדים!

זמן חצר ויצירה: היום הזמנתי את רוב הילדים להדביק מדבקות צבעוניות, שעליהן נכתבו (על כל מדבקה בנפרד) אותיות המרכיבות את המילה "פורים". היה עליהם להרכיב את המילה מהעתקה מלוח התוכן. יצא נפלא! גם את זה תוכלו למצוא בקלסרים.

מפגש הצהרים: ספור תורה: התחלתי לספר את ספור האהבה שבין יעקב ורחל.


הורי השבת הם אמיר+ נויה כספי-קולר !


מחר נחגוג ברוב פאר והדר יום הולדת 3 ל נעה! מזל טוב לחמודה ולמשפחה!

*****************************************************************************

הימים הצבעוניים בגן ברוח חג פורים:

ביום שלישי, 15/3 – כל הילדים מגיעים לבושים בפיג'מה!!

ביום רביעי, 16/3 מגיעים כולם בגרביים שאינם תואמים!

ביום חמישי, 17/3 לובשים בגדים צבעוניים!!

*****************************************************************************

תוכן משלוחי המנות:

2 חטיפים מלוחים באריזות קטנות בלבד

2 חטיפים מתוקים לבחירתכם

3 אוזני המן

הפתעה

כרטיס ברכה + שם הילד שנותן את משלוח המנות

*****************************************************************************

מזכירה כי ביום שישי, ה- 18 בחודש מרץ נקיים בגן

קרנבל פורים!

ההורים מוזמנים להצטרף אלינו לחגיגה מוסיקלית ברוח החג וכן לפעילות יצירתית פורימית - החל מהשעה 10:00.

*****************************************************************************

מי שמעוניין בפגישה אישית לצורך

שיחת עדכון על הילד/ה

מוזמן לתאם זאת עימי דרך המייל.

*****************************************************************************

יום שישי, 4 במרץ 2011

שבוע #24 שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,


יום א יום חופשי

יום ב מפגשון: שגרת בוקר + חוג מוסיקה עם איריס.

מפגש הבוקר: לאחר שהילדים נכנסו בפיסוק ובסגירה, התחלנו מפגש נחמד עם כמה "חובות" משגרת המפגשון: עדכנו את התאריך העברי, בחרנו חזאית חדשה, שיצאה מייד לתפקידה, סידרנו כראוי את לוח ימות השבוע ו ... עדכנתי את הילדים שממחר הם מקבלים על עצמם תפקיד חדש: תפקיד המפתחן, שעליו לפתוח את דלת היציאה לחצר מידי בוקר, וביום למחרת לנעול אותה, וכן לבחור אחריו מפתחן חדש, שיפתח אותה שוב ... אנו נתרגל מוטוריקה עדינה של סיבוב המפתח, וכן נשתמש בדרך זו כדי להכיר ולהבחין בין הכיוונים: ימין ושמאל.

לאחר מכן הקדשנו תשומת לב ללוח התוכן שהשתנה לכבוד חג פורים, בדקנו מה נמצא עליו, ומה הקשר לחג פורים.

הכרנו את סימני החג: תחפושות, מסיכות, אוזני המן, צבעים צבעוניים, רעשנים, מגילת אסתר, חודש אדר וכו'.

הכרנו את המשפט הידוע: "משנכנס אדר – מרבין בשמחה", ועמדנו על משמעותו.

ואז התחלתי לספר לילדים בפירוט את ספור המגילה, תוך כדי כך שאני מציגה להם אותו, וגם משתפת את הילדים שרצו – בהצגת ספור העלילה.

זמן חצר ויצירה: הילדים קיבלו דיסק ומדבקות של פני ליצן, והיה עליהם להדביק את המדבקות שמתארות את פניו של הליצן בצורה הנכונה: עיניים למעלה, אף באמצע, לחיים בצדדים ופה למטה. העבודה הצבעונית תלויה להנאת כולנו על לוח הגן.

מפגש הצהרים: המשכנו וסיימנו לספר ולהציג את ספור המגילה!

יום ג מפגשון: לשגרת הבוקר הרגילה נוסף תפקיד נוסף, הלא הוא תפקיד המפתחן, שתפקידו לדאוג לנעילת דלת היציאה לחצר ולפתיחתה. המטרה בכך היא כמובן התרגול המוטורי. היום נבחר המפתחן הראשון, ולאחר שתרגלנו ביחד את הכיוונים (ימין ושמאל), הוא קיבל לידו את המפתח המתאים, ונעל את הדלת, וידא את הנעילה, וסובב לצד השני כדי לפותחה. הוא זכה מכולנו למחיאות כפיים סוערות, ומחר כבר ידאג בבוקר לנעול שוב את הדלת, על מנת שהמפתחן החדש, אותו הוא יבחר, יפתח אותה לכבוד החזאים שיצאו לתפקידם הם.

מייד לאחר ארוחת הבוקר, בזמן שהמתנו שיקראו לנו להצגה, הכרתי לילדים מנגינה בשם "טקילה" .

לצלילי מנגינה זו פעלנו במרחב, כשאנו מנצלים את כישורי המוטוריקה המפותחים של הילדים לתרגול נוסף ומשתנה: הילדים מחאו כף מתחת לברך, צעדו בצעדי רדיפה, קפצו ממושכות על רגל אחת – ואפילו שאגו כמו אריה לכבוד חג פורים! היה מהנה ביותר, וחזרנו על כך פעם נוספת.

מפגש הבוקר: הצגה: "הביצה שהתחפשה".

זמן חצר ויצירה: היום בזמן החצר הזמנתי ילדים להכין דף עבודה בנושא האות "ה".

מפגש הצהרים: התחלנו עם "טקילה", והמשכנו עם שיר חדש, אותו עזרו לי להציג כמה ילדים מן השנה שעברה, שמכירים אותו היטב, שגם הוא מתרגל פעילות מוטורית במרחב. זהו שיר משעשע, והילדים למדו אותו חיש מהר, ונהנו ממנו מאוד!

ואז כמובן חזרנו לנושא פורים, ולימדתי את הילדים 2 שירים שהם גם ריקודים לכבוד החג:

"משנכנס אדר" (לכבוד המשפט הידוע אותו לימדתי אתמול: "משנכנס אדר – מרבין בשמחה"), ו"תן כתף".

יום ד מפגשון: שגרת בוקר + מפתחן: היום המפתחן של אתמול נעל את הדלת, בחר מפתחן אחר תחתיו, והחדש פתח את הדלת לרווחה! כל הכבוד!!

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות על רגל אחת, לקחו את שמם מלוח השמות, והחזירו אותו – ברוח העליזות של חג פורים – לפי שיר צבעי ה ... מכנסיים! כמובן לפי האות האחרונה בכל שם.

שוחחנו מעט על חג פורים, על המאפיינים של החג, על המשפט הידוע: "משנכנס אדר מרבין בשמחה", שיחזרנו בקצרה את ספור המגילה ואפילו ערכנו ניסוי ברעשנים: בדקנו אם גודל הרעשן משפיע על מידת הרעשתו, וגילינו שאכן כן ...

קראתי לילדים ספור משעשע שמצאתי ברשת, ולצערי שם הכותבת נכתב שם ללא שם המשפחה:

"תחפושת מיוחדת במינה" מאת מרינה. זהו סיפור משעשע על ילדה שבחרה להתחפש ל ... המן הרשע!

פעלנו במרחב בעליזות רבה על פי המנגינה "טקילה", והמשכנו עם שני הריקודים שהכרנו אתמול: "משנכנס אדר מרבין בשמחה", ו"תן כתף". לסיום לימדתי אותם ריקוד נוסף לכבוד פורים, ריקוד בזוגות, על פי השיר "ליצן קטן".

מפגש הצהרים: חילקתי לילדים עיגולים מנייר, מהם למדנו ליצור צורה של אוזן המן: אנו מתרגלים את פעולת הקיפול הנדרשת, מאחר ובהמשך הנושא נכין בעצמנו אוזני המן!! הניסיון הראשון היה דווקא ממש לא רע, ולכמה ילדים היה אפילו מעולה!

סיימנו בהכרת המשחק: "ים-יבשה": למדנו את הכללים, ראינו דוגמאות בעזרת כמה ילדים שהסכימו להדגים, וקבענו ביחד שגם מי שנפסל – יוצא מהמשחק כשהוא מחייך, ותמיד זוכרים שזהו רק משחק, ותמיד יש אפשרות לנסות שוב וגם להצליח, כי ... מי שמנסה בסוף מצליח!

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

היום הוכרז כיום הכחול, והיה נפלא לגלות "ים של ילדים" במלוא מובן המילה: כל היום נהננו מהצבע הכחול במגוון אפשרויות בלבוש: בקוקיות, בסרטים, בסיכות הראש, בחולצה ובמכנסים, בנעלים ובגרבים, ואפילו – בתחתונים ...

ערכנו תצוגת אופנה כחולה, והילדים ששו לדגמן את מיטב מחלצותיהם הכחולות ...

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו בצעדי רדיפה לקול צלילי "רוץ בן סוסי" האהוב כל כך.

המשכנו עם "טקילה", ומשם רקדנו ורקדנו: ריקוד אחד רקדו רק הבנים ("משנכנס אדר"), ריקוד אחד רקדו הבנות ("תן כתף"), ריקוד אחד רקדנו כולנו ביחד בשני מעגלים, כאשר הבנים במעגל הפנימי והבנות במעגל החיצוני ("ליצן קטן"), וסיימנו את מחזור הריקודים בשיר פורימי אחד נוסף: "חג פורים-חג גדול לילדים". הצגנו אותו בעצמנו, ובהמשך הוספנו את הרעשנים! אין ספק שהשמחה היתה רבה הרבה יותר כשהרעש היה גדול יותר ...

לסיום המפגש קראתי להם מתוך ספר את ספור המגילה, על מנת להטמיע בעזרת התמונות את עלילת המגילה.

מפגש הצהרים: ספור תורה: יעקב ועשיו.

הורי השבת הם אילון+ נויה !


מחר נחגוג ברוב פאר והדר יום הולדת 4 ל דביר! מזל טוב לחמוד ולמשפחה!

*****************************************************************************

הימים הצבעוניים בגן ברוח חג פורים:

ביום שלישי, 8/3 – כל הילדים לובשים בגדים בצבע אדום.

ביום חמישי , 10/3 – כל הילדים לובשים בגדים בצבע לבן.

ביום שלישי, 15/3 – כל הילדים מגיעים לבושים בפיג'מה!!

ביום רביעי, 16/3 מגיעים כולם בגרביים שאינם תואמים!

ביום חמישי, 17/3 לובשים בגדים צבעוניים!!

*****************************************************************************

אנא שריינו את יום שישי ה- 18 בחודש מרץ לכבוד

קרנבל פורים!

*****************************************************************************

מי שמעוניין בפגישה אישית לצורך

שיחת עדכון על הילד/ה

מוזמן לתאם זאת עימי דרך המייל.