יום ראשון, 31 ביולי 2011

שבוע #44 - שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א מפגשון: שגרת בוקר, אשר במהלכה סיפרו אילון ואלית על טיול שבת לנחל שניר (החצבני) בצפון! היום שילבנו במפגשון את הספירה עד 10 בשפה הספרדית!! חזרנו על הספירה בשפה האנגלית והערבית, ולמדנו גם את השפה החדשה! הילדים מתלהבים מאוד!!

מפגש הבוקר: התחלנו את המפגש בצפיה בסרטוני YOUTUBE ששלחתי לכם בשבוע שעבר עם הופעות הבלט מתוך "מפצח האגוזים" של צ'ייקובסקי.

המשכנו עם היצירות שהכרנו עד כה: "הטרומבון הצוחק" מאת פילמור, "החייל הקטן" מאת נינו רוטה, "הבלונדיני עם הנעל השחורה" בניגונו של זמפיר, וסיימנו עם מוצרט: היום הכרתי לילדים את "המארש התורכי" מאת מוצארט, ולאחר שסיפרתי להם מעט על המלחין המפורסם, האזנו ליצירה המקסימה תוך כדי שימוש בתנועות, ושמחתי מאוד לשים לב שתוך כדי הקטע המוסיקלי היו ילדים שקראו בקול את החלוקה לחלקיו השונים!

איזה יופי!

זמן חצר ויצירה: היום הכינו הילדים דף עבודה בנושא האות "צ", אשר תוייק בקלסרים.

מפגש הצהרים: התחלנו את המפגש עם שיר חדש למסיבת הסיום, הצגנו אותו ביחד, וכל ילד הבין את תפקידו. המשכנו עם פולקה מקסימה חדשה: "טריש טרש" מאת יוהן שטראוס

המחשנו את היצירה בעזרת כפות הידיים: כף יד אחת שיחקה בתפקיד העכבר המפורסם ג'רי, וכף היד השנייה שיחקה בתפקיד החתול טום. הילדים למדו מהר את המילים שליוו את הפולקה המקסימה והמוכרת כל כך, ונהנו מההמחשה לסרט המצוייר.

יום ב מפגשון: שגרת בוקר... רון סיפר מחוויות השבת במהלכה חגג עם משפחתו את יום הולדתו החמישי.

מפגש הבוקר: חזרות נ-ה-ד-ר-ו-ת לקראת מסיבת הסיום.

זמן חצר ויצירה: היום צבעתי לילדים את כפות הידיים שלהם בצבעי גואש לפי בקשתם, והם הטביעו את כפות ידיהם על גבי דף הנושא את שמם, ואיחדנו את כל הדפים ללוח אחד גדול שכותרתו: "ילדי גן יובל אומרים שלום" ... עצוב ...

מפגש הצהרים: התחלנו עם הדיקלום שמשלב את שני המשחקים, ושוב עשינו אליפות בין הבנים לבנות. הבנות ניצחו הפעם! לבסוף ערכנו תחרות בין כל הילדים עם אותו דיקלום, וכמובן נותר לנו מנצח אחד שמח במיוחד ...

המשכנו עם דיקלומי קיץ, וסיימנו עם "טריש טרש" של שטראוס, אותו הציגו הילדים בשמחה רבה!!

יום ג מפגשון: שגרת בוקר נעימה שכללה כמובן את הספירה בשפה הספרדית.

מפגש הבוקר: מסיבת יום הולדת 5 ל רון! מזל טוב לחמוד ולמשפחה!!

לאחר החגיגה יצאנו לטיול מיחזור, ולאחריו יצאו הילדים לזמן קצר לחצר.

היה חם, ולכן לאחר שהיה קצרה בחצר חזרו הילדים לגן, כיבדתי אותם ב"שלוקים", כדי להצטנן מעט מן החום, והכרתי להם יצירה חדשה בשם: "ריקוד סלבי" מאת דבוז'אק! איזו יצירה מפתיעה ומיוחדת!! הילדים אהבו אותה מייד, ולא עבר זמן רב, והם הציגו אותה ביחד איתי. הפעם השתמשתי בכלי נגינה כדי להמחיש את החלקים השונים של היצירה: פעמונים ושלישים, וכן השתמשנו במטפחות לחלק מסויים ביצירה. היה מקסים!

חזרנו גם על "המארש התורכי" של מוצארט, וישבנו לארוחת הצהרים.

מפגש הצהרים: התחלנו עם "הבלונדיני עם הנעל השחורה" מאת זמפיר, לבקשת הילדים, והצגנו אותה כמה פעמים. המשכנו עם הקטע האירי ("להעיר את נד") הקופצני שלנו, והוצאנו בעזרתו מרץ...

סיימנו עם "הריקוד הסלבי" של דבוז'אק ועם "טריש טרש" של שטראוס, שהפך כבר אתמול ללהיט היסטרי בגן...

יום ד יום חופשי

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + טקס סגירת הספריה ...

מייד לאחר ארוחת הבוקר צפו הילדים בהצגה "תירס חם".

מפגש הבוקר: חזרות לקראת המסיבה.

זמן חצר ויצירה: היום העדפנו להשאר בגן מפאת החום, והילדים נהנו משלוקים!

מפגש הצהרים: התחלנו עם האליפות בין הבנים לבנות על פי הדיקלום של "יחפים נצעד בחול" (הבנים נצחו...), וסיימנו באליפות ים יבשה נהדרת!!

הורי השבת יהיו: שחר + אוהד

ביום שישי נחגוג מסיבת יום הולדת 5 לשחר! מזל טוב לחמודה ולמשפחתה!!


הבלט "מפצח האגוזים" מאת צ'ייקובסקי (הקטעים שהכרנו),

להנאתכם מ- YOUTUBE:

פתיחה - http://www.youtube.com/watch?v=lv8yNugN5Ik&feature=related

מארש מפצח האגוזים - http://www.youtube.com/watch?v=8KsgdgDIEJs

ריקוד פיית הסוכר - http://www.youtube.com/watch?v=TEdboF4sQrc&feature=related

ריקוד רוסי - http://www.youtube.com/watch?v=NzSGBGWO3r4

ריקוד החלילים - http://www.youtube.com/watch?v=4SEIKjTQX80

ריקוד סיני - http://www.youtube.com/watch?v=R3kdY2vMO0w

מסיבת סוף השנה תתקיים ביום א' ה- 7/8 בשעה 18:00!!

ביום זה יסתיים יום הלימודים בגן בשעה 13:00.

אנא הגיעו לאסוף את הילדים בזמן, על מנת שנוכל להתארגן בזמן לקראת המסיבה.

יום שבת, 23 ביולי 2011

שבוע #43 שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א מפגשון: שגרת בוקר + ספירה עד 10 בשפה ה... ערבית! ניצלתי את המפגשון כדי להכיר לילדים את הצד האחורי של לוח השמות, שם הכנתי להם חמשה מוזיקלית עם התוים מדו ועד סי. שוחחנו על החמשה, הסברנו את חשיבותה ואת משמעות שמה, שוחחנו על התוים, ואפילו על מפתח סול.

שוחחנו על משמעות המילה "מוסיקה", שקיימת באופנים רבים: בשירים, במנגינות, בדיבור, בקולות שאנו משמיעים וכו'.

מפגש הבוקר: לאחר שנכנסו הילדים מן החצר, הזמנתי אותם לעמוד בזוגות ליד כסאי, ללכת על קצות האצבעות עד קצה החדר, לתת מחיאת כף למי שיושב מולם, ולחזור בקפיצות צפרדע. היה משעשע ביותר ...

התחלנו בריקוד, וחזרתי מעט על השיחה שקיימנו בבוקר לגבי הנושא החדש, הלא הוא נושא המוסיקה.

השמעתי להם את היצירה הראשונה: "הטרומבון הצוחק" מאת פִילְמוֹר. בהתחלה רק האזנו, כשאני מצרפת לאט לאט את התנועות שהכנתי מראש. מטרת התנועות היא כמובן להפעיל את הילדים תוך כדי ההאזנה, ולאפשר להם להיות מודעים יותר לחלקים השונים של היצירה.

בדקנו באיזה כלי נגינה מדובר, ניסינו לחשוב ביחד מה ניסתה היצירה לספר לנו, ולאחר מכן הראיתי להם קלפים שהכנתי מראש: קלפים שעליהם היו רשומים אותיות הא-ב (על גבי כל קלף מסומנת אות אחת בלבד), וכן קלף עם המילה "התחלה" (שם מצוייר במקביל ילד שנמצא בתחילתו של שביל המוליך לביתו – כדי לסמן להם באופן ציורי את משמעות המילה), וכן קלף עם המילה "סיום", וגם שם צוייר אותו ילד, אלא שהוא כבר צוייר ליד ביתו.

חזרנו להאזין ליצירתו של פילמור, והפעם ניסינו לבדוק איך התנועות המשתנות מספרות לנו בעצם על חלקי היצירה השונים, ובמקביל סימנתי בעזרת הקלפים את חלקי היצירה, כשהתנועות עוזרות להבדיל ביניהם.

הילדים נשבו בקסם! בפעם הנוספת שהאזנו ליצירה, היא היתה כבר מוכרת היטב לילדים, והזמנתי ילדים לסמן את חלקי היצירה בעזרת הקלפים, כאשר שאר הילדים שנותרו לשבת, יכלו לסייע להם מילולית.

לאחר מכן השמעתי להם 2 יצירות המוכרות להם היטב: "ריקוד" מאת בטהובן, ו "הריקוד ההונגרי" מאת ברהמס, והזמנתי ילדים לחלק אותן לחלקיהן השונים, כאשר קבוצה קטנה של ילדים רוקדת את הריקודים התואמים, כדי לעזור להם להבחין בין החלקים השונים.

היה מאוד קשה לסיים את המפגש, מאחר והילדים פשוט לא רצו לקום ... איזה כיף היה לגלות שהם מתעניינים בכל הקשור ליצירות ולחלוקתן, ואני בטוחה שבמהלך השנה הם הפנימו את כל הנושא של ההאזנה הפעילה ליצירות, ודבר זה סייע להם להבין כל כך מהר את הנושא החדש, ולהתחבר אליו כל כך!

תענוג!!

זמן חצר ויצירה: לאחר ארוחת הבוקר יצאו הילדים לחצר, ובמהלך זמן החצר הזמנתי אותם להכין דף עבודה בנושא האות "פ", אותו תוכלו למצוא בקלסרים.

מפגש הצהרים: את המפגש התחלנו עם "הטרומבון הצוחק" מאת פילמור, והמשכנו מעט בנושא הקיץ, שהילדים אוהבים כל כך, ושיחקנו במשחק המשלב "ים יבשה" ו"כסאות מוסיקליים", כאשר קבוצת הבנות ניצחה הפעם סוף סוף!

סיימנו עם השיר "דג קטן", וה"כריש" בסוף השיר מצא היום ילד חדש "לטרוף"! (תוכלו לקרוא את השיר האמור בסוף הסיכום השבועי, להנאתכם!).

יום ב מפגשון: שגרת בוקר במהלכה שוב ספרנו בשפה הערבית, וכן רון סיפר על חוויות השבת שלו מבילוי משפחתי בבריכת הראשונים בהוד השרון!

מפגש הבוקר: לאחר זמן החצר נכנסו הילדים למפגש, והזמנתי אותם לפעילות ספורטיבית של כניסה למפגש, כמנהגנו: הפעם הילדים צעדו פנימה בצעדי רדיפה, נתנו כיף למי שישב מולם, וחזרו על רגל אחת, וכך הקיפו את כסאי, עלו עליו וקפצו ממנו. והכל לצלילי "רוץ בן סוסי" האהוב כל כך ...

המשכנו בריקודים, ושבנו לנושא המוסיקה: התחלנו עם "הטרומבון בצוחק" מאת פילמור, ושוב הוזמנו ילדים לחלק את היצירה בעזרת הכרטיסים שלי (בהצלחה רבה). לאחר מכן השמעתי להם יצירה חדשה, שקטה בהרבה, שנקראת: "החייל הקטן" מאת המלחין האיטלקי, נִינוֹ רוֹטָה. גם את היצירה הזו חילקו הילדים לחלקיה השונים בעזרת הכרטיסים, ונעזרו בתנועות המשתנות לפי החלקים השונים. סיפרנו סיפור דמיוני שלם סביב התנועות המלוות והמוסיקה כדי להמחיש את רעיון התנועות, שנובעות מהמוסיקה עצמה, והילדים שיתפו פעולה ונהנו מאוד!

לבסוף סיפרתי להם שהיום בצהרים אספר להם את הספור המלא של הבלט "מפצח האגוזים" מאת צ'ייקובסקי, ושאשמיע להם כעת חלק נוסף מתוך הבלט – זהו החלק המותח וממפחיד ביותר! הילדים האזינו ליצירה היפה, שנקראת "מארש", וליווינו אותה בתנועות שהמחישו בעצם את המוסיקה עצמה.

כך סיימנו מפגש יפה ומלהיב, כשהילדים מחכים בחוסר סבלנות לספור המובטח ...

מפגש הצהרים: התחלנו עם כמה מדיקלומי הקיץ: "קיש העכביש", "הדג", "בים האדום", ואז לקול תחנוני הילדים שהם ממש מסוקרנים כבר לשמוע את הספור, התחלתי לספר להם בהמחשה רבה ובעזרת ילדים מביניהם (אלה ששיתפו פעולה) את עלילתו של הבלט המפורסם. השמעתי להם חלקים קצרים מכל חלק תוך כדי הספור, ומחר אשמיע אותם בהרחבה, לאחר שהם מכירים כבר את העלילה, ונוכל לעסוק בפתיחה לבלט, ב"ריקוד הסיני", "הריקוד הרוסי" (אותו מכירים הילדים היטב מהפעילות עם המצופים), "ריקוד פיית הסוכר", "ריקוד החלילים" וכמובן ה"מארש".

להנאתכם מ- YOUTUBE:

פתיחה - http://www.youtube.com/watch?v=lv8yNugN5Ik&feature=related

מארש מפצח האגוזים - http://www.youtube.com/watch?v=8KsgdgDIEJs

ריקוד פיית הסוכר - http://www.youtube.com/watch?v=TEdboF4sQrc&feature=related

ריקוד רוסי - http://www.youtube.com/watch?v=NzSGBGWO3r4

ריקוד החלילים - http://www.youtube.com/watch?v=4SEIKjTQX80

ריקוד סיני - http://www.youtube.com/watch?v=R3kdY2vMO0w

יום ג מפגשון: שגרת בוקר נהדרת שבמהלכה ספרנו עד 10 בערבית.

מפגש הבוקר: לאחר זמן החצר, הילדים הוזמנו לעבור מסלול מכשולים קצר ומהנה: היה עליהם לעלות על הקורה, לצלוח אותה, לקפוץ מכיסא, ולהגיע בקפיצות צפרדע למישהו שישב ממול, לתת לו כיף, ולחזור למקום. וכל זה לצלילי שירי קיץ, שהילדים אוהבים ...

המשכנו עם שירי בוקר ועם ריקודים, כמובן, ואז חזרנו לנושא המוסיקה:

התחלנו קודם עם יצירה חדשה מאת המלחין והנגן המפורסם: זמפיר. שם היצירה:

"הבלונדיני עם הנעל השחורה".

את היצירה הזו הזמנתי לרקוד, כשהילדים מרגישים אותה בכל הגוף מבחינת הקצב והשינויים. תוך כדי כבר למדו הילדים לספר לי ולכולם מתי מתחיל כל חלק ביצירה, וההגיון שבחלוקה לחלקי היצירה הגיע לגמרי מהם!

כל הכבוד!

מפגש הצהרים: התחלנו בריקודים, ועברתי מייד – לדרישת הילדים – לספור של הבלט "מפצח האגוזים": חזרתי על הספור, כשהפעם אני משמיעה את הקטעים הרלוונטיים תוך כדי הספור, שהילדים בעצם עזרו לי לספרו. הם כל כך נהנים מהספור, ומתלהבים ממנו – למרות שהם כבר מכירים את העלילה. היה מקסים בעיניי כשרבים מהם קמו לרקוד תוך כדי השמעת הקטעים!! השמיעו להם את המקטעים שהוספתי למעלה – להנאתכם ולהנאתם! רואים שם גם את קטעי הבלט, וזה ממחיש ממש יפה את כל המושג של ריקוד הבלט.

סיימנו כמובן בתחרות בין הבנים לבנות על פי הדיקלום "ים-יבשה", שמשלב את שני המשחקים: "ים יבשה" ו"כסאות מוסיקליים". הפעם הבנים ניצחו...

יום ד יום חופשי

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

היום החליפו הילדים את ספרי הספריה בפעם האחרונה, ובשבוע הבא אנו סוגרים את הספריה לשנה יפה זו!

מפגש הבוקר: מסיבת יום הולדת לנעמי!מזל טוב לחמודה ולמשפחתה!!

מפגש הצהרים: התחלנו בריקודים, המשכנו בתחרות שבין הבנים לבנות במשחק שמשלב בין "ים-יבשה" לכסאות מוסיקליים (היום הבנות ניצחו), וסיימנו באליפות ים-יבשה קצרה ונהדרת!

הורי השבת יהיו: אלית +אילון

ביום ג' ה- 26/7 נחגוג לרון מסיבת יום הולדת 5 בגן!

מזל טוב לחמוד ולמשפחה!!

ביום חמישי ה- 28/7 בשעה 9:30 תתקיים בגן ההצגה על פי הספר:

"תירס חם".

אנא הקדימו להביא את הילדים!

דג קטן / מירב האוסמן

א. דג קטן בים שט מפה לשם

צולל עמוק עמוק, שוחה רחוק רחוק...

פזמון: עולה למעלה, אֶה אוֹ, אֶה אוֹ,

מוציא הדג ראשו,

יורד למטה אֶה אוֹ, אֶה אוֹ,

שוחה הוא לבדו...

ב. קופץ על הגלים,

מניע סנפירים,

מביט ימין ושמאל, הנה בא גל גדול!

ג. דג קטן בים

נבהל

ונעלם

עמד הוא ושתק

כי בא כריש ענק!!

יום שני, 18 ביולי 2011

שבוע #42 שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א מפגשון: שגרת בוקר נהדרת!! כמה טוב לפתוח עם הילדים את השבוע סוף סוף!!

היום גיוונו את שגרת הבוקר, כאשר התחלנו ללמוד היום לספור בשפה האנגלית מ- 1 ועד 10!

איזה כיף שיש ילדים שכבר יודעים, וכך נוכל ללמוד ביחד בהנאה גדולה! הספירה באנגלית תלווה אותנו כל השבוע...

לקראת סוף המפגשון סיפרתי לילדים את סיפורו המעניין של האיש החשוב, משה מונטיפיורי, וגם השמעתי להם את השיר היפיפייה בביצועו של יהורם גאון:

"השר משה מונטיפיורי".

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בתוך מסלול מכשולים, שכלל היום חישוקים קטנים, בתוכם היו צריכים לקפוץ על רגל אחת, קורה וקביים.

לאחר מכן המשכנו בריקודים, דיקלמנו את הדקלומים האהובים כל כך של הקיץ, ושיחקנו במשחק המשולב של "ים-יבשה" ו"כסאות מוזיקליים". היה מקסים!

זמן חצר ויצירה: היום עבדנו על עניין המוטוריקה העדינה, והילדים גזרו גביע גלידה ו- 3 כדורי גלידה מדף נייר, והיו צריכים לצבוע בפנדה חום את הגביע, ולהדביק את הגלידה בשלמותה על גבי בריסטול.

את כדורי הגלידה צבעו הילדים בצבעי גואש בצבעי הקשת, וקישטו בפייטים ובפיסות נייר צבעוניות, ששימשו בתפקיד הסוכריות הצבעוניות שמלמעלה ...

מפגש הצהרים: רקדנו והופענו ואפילו שרנו את ההמנון, וסיימנו עם שיר הסיום המשעשע שכולנו כך כך אוהבים...

יום ב מפגשון: שגרת בוקר מופלאה, שבמהלכה ספרנו שוב באנגלית עד 10 , וגם סיפרתי להם שוב, בעזרתם הפעם, את סיפורו של משה מונטיפיורי, וכמובן האזנו שוב לשיר המופלא!

מפגש הבוקר: התחלנו בריקודים סוערים, ולילדים כבר לא היתה סבלנות, ולכן עברנו להופעות הקיץ: שרנו את השיר בליווי המשקפות, פעלנו חסרי נשימה במרחב על פי היצירה האירית (מתוך "להעיר את נד"), וכמובן שרנו את הלהיט האחרון בגן, "דג קטן בים", אותו שיר שבסופו אני הופכת לכריש טורף ומסוכן ...

סיימנו עם "ריקוד רוסי" מתוך הבלט "מפצח האגוזים" של צ'ייקובסקי כשאנו מתהדרים במצופים היפים!

זמן חצר ויצירה: בזמן החצר סיימו הילדים להכין את הגלידות הטעימות והיפות שלהם!

מפגש הצהרים: שיחקנו במשחק זיכרון בנושא קיץ שהיה מרתק ומעניין, והילדים הופכים לאלופים בו!

יום ג מפגשון: שגרת בוקר. בסיום המפגשון קראתי לילדים 2 ספרים:

רון הביא את הספר: "הפיל שרצה להיות הכי" מאת פאול קור , ואלית הביאה ספר בשם:

"סיפורים מרחוב סומסום שכולם אוהבים" , ומתוכו בחרנו ספור מקסים על גלידה, ואותו קראנו.

מפגש הבוקר: היום הפכנו את סדר היום: מייד לאחר ארוחת הבוקר יצאו הילדים לחצר למשך שעה, ואז נכנסו לגן למפגש בוקר מאוחר:

הילדים נכנסו למפגש על קביים, ומייד לאחר שכולם צעדו עליהם (שיווי משקל, תיאום עין-רגל-יד), הזמנתי את כולם לקפוץ מעל לכסא לצלילי שירים שכולם שרו ביחד עם הדיסק.

התחלה מהנה!

לאחר מכן שרנו שירי בוקר פעילים במרחב, והצגנו חלק משירי ומדקלומי הקיץ האהובים.

לאחר מכן פיזרתי על הרצפה חישוקים קטנים כמספר הילדים, והזמנתי את כל הילדים לבחור לעצמם חישוק.

שיחקנו את המשחק המשלב את "ים-יבשה" ואת "כיסאות מוסיקליים", ולאחר שמצאנו את המנצח, ערכנו תחרות בין הבנים לבנות, ולבסוף – הבנים ניצחו באליפות! ננסה שוב, לבקשת הבנות!!

מפגש הצהרים: לאחר ארוחת הצהרים נכנסו למפגש, ומייד התחלנו עם השיר שמלווה את המשקפות:

"ביד אחת יש לי סירה".

המשכנו עם שירים פעילים במרחב: "קדימה... אחורה...", "מטייל אני לבד", וסיימנו עם הנעימה האירית הקופצנית (כמה מרץ הוציאו היום הילדים!!) על פי "להעיר את נד". בין לבין חילקתי להם את המדבקות עם פירות הקיץ, והדבקנו אותם על גבי הדף ובו 6 העיגולים הממוספרים מ- 1 ועד 6.

יום ד יום חופשי

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

מפגש הבוקר: כרגיל הילדים יצאו לחצר לאחר ארוחת הבוקר, ובשעה 11:00 נכנסו למפגש בתוך מסלול מכשולים מאתגר!

המשכנו בריקודים שמחים, פעלנו במרחב עם המצופים על פי "ריקוד רוסי" מתוך הבלט "מפצח האגוזים" של צ'ייקובסקי, הפכנו לדגים תוך האזנה ל"דגים" מתוך "קרנבל החיות" של סנסנס.

את המצופים תוכלו למצוא במגירות הילדים. לא נזדקק להם עוד ... תודה על שיתוף הפעולה!!

מפגש הצהרים: לאחר ארוחת הצהרים התחלנו עם דיקלומי הקיץ, ומייד עברנו לתחרות בין הבנים לבנות עם הדיקלום המשלב "ים יבשה" ו"כסאות מוזיקליים". שוב הבנים ניצחו!

סיימנו באליפות ים – יבשה מקוצרת!

הורי השבת יהיו: נויה כ. +תום

מחר נחגוג לאלית מסיבת יום הולדת 5 בגן! מזל טוב לחמודה ולמשפחה!!

ביום שישי ה- 22/7 יביאו אילנה ואיציק לגן מגלשת מים, להנאת הילדים!

אנא רישמו ביומנים לשלוח אותם ביום זה כשהם מרוחים בקרם הגנה, ולבושים בבגדי ים.

אנא דאגו שלכולם יהיו בגדי החלפה מספיקים בתיקיהם וכן מגבת.

בשבוע הבא נתחיל נושא חדש, שילווה אותנו עד לסוף שנת הלימודים:

נושא המוסיקה:

הילדים יכירו יצירות מוסיקליות שונות מתקופות שונות, מאת מלחינים שונים, חלקם קלאסיים יותר וחלקם מודרניים יותר.

נעמוד על חלקי היצירות, נשמור על המקצבים, נכיר את שמות המלחינים, ובחלק מן היצירות נכיר את הספור שעומד מאחוריהן.

כל יצירה תלווה בפעילות משלה במרחב או בישיבה.

יום ראשון, 10 ביולי 2011

שבוע #41 שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א יום חופשי

יום ב מפגשון: שגרת בוקר, אליה התלוו חוויותיהם של אילון ואלית מסוף השבוע: שתי המשפחות יצאו בצוותא עם עוד חברים לטיול בצפון הכנרת לנחל דליות, מקום שנקרא גם שמורת הטבע בטיחה (בית צידה)

אלית ואילון הביאו תמונות מלוות וכן פתק וסיפרו חוויות מהטיול המהנה.

ציינו את חודש תמוז, אשר התחיל אתמול, וכמובן עדכנו את התאריך העדכני להיום: ב בתמוז. הילדים הזכירו לי שבחודש זה אין 30 ימים, ולכן הורדה האות "ל" מלוח השנה העברי שלנו, עד לסוף החודש.

מפגש הבוקר: עם תחילת המפגש חילקתי לילדים מדבקות, עלונים וחוברות צביעה אשר נשלחו אלי מטעם האגודה למלחמה בסרטן, כדי לשעשעם בנושא "חכם בשמש". וודאי ראיתם כי חלקם חזרו הביתה כשהם מקושטים במדבקה האמורה ...

הילדים נכנסו למפגש בקפיצה על רגל אחת, ומייד התחלנו לשיר.

לאחר מכן שוחחנו על השמש: איך היא נראית בבוקר ובצהרים, היכן היא ממוקמת, מה צבעה, לאן היא ממשיכה במסעה בשעות אחר הצהרים ובערב, וכן שוחחנו על השקיעה.

הזמנתי כמה ילדים שלבשו במקרה את הצבעים הנדרשים: אדום, כתום וצהוב, והם שימשו בתפקיד השמש בשעות השונות של היום.

סיימנו במסקנה שהצבעים הם צבעי האש, ושהשמש היא בעצם כדור אש אדיר.

המשכנו עם כל דיקלומי הקיץ היפים שלמדנו, הצגנו את השיר החדש "ביד אחת יש לי סירה" בליווי המשקפות, וסיימנו בפעילות המהנה עם המצופים על פי "ריקוד רוסי" מתוך ה בלט "מפצח האגוזים" של צ'ייקובסקי.

זמן חצר ויצירה: הילדים הכינו היום את השמש: הם קיבלו בריסטול ועליו עיגול מוכן, אותו היו צריכים למלא בהדבקה של פיסות נייר וקימוטי נייר בצבעי השמש, וכן להוסיף קרניים (קרפ בצבעים הנ"ל). היצירות היו מקסימות, ומפארות את קירות הגן.

מפגש הצהרים: התחלנו עם שניים משירי הקיץ, שרנו את ההמנון, וסיימנו בהופעה גדולה של השיר

"נולדתי לשלום".

יום ג מפגשון: שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: מסיבת יום הולדת 4 ל שי.

זמן חצר ויצירה: היום סיימו הילדים להכין את השמשות היפות שלהם, ואז הזמנתי ילדים להתאים מגזרות נייר בנושא הקיץ ובנושא "חכם בשמש" לצלליות שלהם. את עבודת המגזרות תוכלו למצוא במגירות הילדים.

מפגש הצהרים: התחלנו עם ההפעלה על פי היצירה של סנסנס "דגים" מתוך "קרנבל החיות", כאשר הילדים מקבלים דגים עשויים מסול, ומדמים את שחייתם בים הפתוח. הקול היחידי שנשמע מלבד צלילי היצירה היו הקולות שהשמיעו הילדים בפתיחתם את פיהם כמו דגים ... היה מקסים, רגוע ונעים - ממש כמו היצירה היפיפייה עצמה. להלן היצירה – כדי שתכירו (למי שאינו מכיר), ותהנו ביחד עם הילדים: (מתוך אתר המוסיקה של "צפונט")

המשכנו עם "3 דגים יצאו לטייל בים", וסיימנו – כמובטח – עם אליפות ים – יבשה!!

יום ד מפגשון: שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בצעדי רדיפה לקול צלילי "רוץ בן סוסי" (הילדים ביקשו ...), ומייד התחלנו בפעילות על פי "טקילה" במרחב. המשכנו בריקודים, ועברנו לנושא הקיץ:

שרנו את "ביחד אחת יש לי סירה" עם המשקפות שהכנו, פעלנו עם החישוקים הקטנים על פי הדיקלום המקסים של "ים – יבשה" (זהו הדיקלום שמשלב את הפעילות של המשחק ים- יבשה וכיסאות מוסיקליים. להיט בגן – כתוב למטה, להנאתכם!!), פעלנו במרחב על פי היצירה האירית (מתוך "להעיר את נד"), דיקלמנו את הדיקלום של הדג, ו ... לימדתי אותם שיר חדש על דג קטן בים, ופעלנו במרחב כמו דגים בים. פעילות מקסימה ומעייפת ביותר, שהילדים ממש אהבו, והכריחו אותי לפעול איתה פעם נוספת ... בסוף השיר מגיע הכריש (הכריש היה אני...), וחיפש ילד לטרוף!

דיקלום: ים יבשה

יחפים נצעד בחול ניזהר שלא ליפול × 2

אך אבוי החול כה חם!

חיש מהר נברח לים!!

כך נטבול את הרגלים, מה נעים בתוך המים!

שוב נצא לצעוד בחול

ניזהר שלא ליפול

יחפים נצעד בחול, ניזהר שלא ליפול

אך אבוי החול כה חם

חיש מהר נברח לים!

זמן חצר ויצירה: היום סיימו הילדים החרוצים להכין את דפי העבודה שבהם מתאימים צלליות למגזרות נייר. העבודות בקלסרים. במקביל התקיים חוג יוגה.

מפגש הצהרים: "נסענו" לירושלים בעזרת החישוקים שהפכו להגאים, רקדנו בכותל את "הורה חדרה",

ושרנו את ההמנון.

לסיום פעלנו במרחב על פי "דגים" מתוך "קרנבל החיות" של סנסנס.

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות צפרדע ירוקות מאוד, ומייד התחלנו בדיקלומי ובשירי הקיץ האהובים. לא היה סיכוי שהילדים יוותרו לי, והאמת שלא רציתי – ושרנו ופעלנו במרחב עם השיר החדש שהכרנו אתמול: "דג קטן". אחרי 3 פעמים שמחות מאוד עם השיר השמעתי את "ריקוד רוסי" מתוך הבלט "מפצח האגוזים" מאת צ'ייקובסקי בליווי המצופים. לאחר סיום המפגש יצאנו לטיול מיחזור!

מפגש הצהרים: התחלנו בפעילות עם 6 מדבקות בנושא הקיץ, אותן היו צריכים הילדים להדביק על גבי 6 עיגולים ממוספרים מ- 1 ועד 6 (הילדים השתפרו מאוד בזיהוי הספרות! איזה יופי!) לפי בקשה.

סיימנו באליפות ים – יבשה!

הורי השבת יהיו: נויה כ. +רון

קבלת השבת תתקיים מוקדם בבוקר!!

אנא הקדימו להביא את הילדים!!

מחר תתקיים בגן פעילות מוסיקלית בהפעלתה של איריס, המורה למוסיקה,

ובהשתתפותכם, ההורים.

הפעילות תתחיל בשעה 10:45.

החל מהשבוע הבא אתחיל לקחת את היום החופשי שלי

בימי רביעי. לעדכונכם. (הילדים כבר יודעים...)