יום שני, 28 במאי 2012

שבוע #31 - שנת לימודים תשע"ב

הורים יקרים,
יום א –  מפגשון: יום ירושלים שמח! שגרת בוקר נהדרת וחגיגית כיאה ליום זה! שוב נזכרנו מדוע חוגגים יום זה, הילדים ידעו לספר ממש יפה הכל. אני גאה בהם!
הילדים סיפרו מחוויות השבת, והיה נהדר לשמוע שחלקם היו אפילו בעיר בירתנו:
יהונתן נסע כבר ביום שישי עם נעמה לירושלים, וביקרו בגן החיות התנ"כי! מומלץ מאוד אפילו מבחינתי!!
בשבת קמה משפחת שרון ונסעה לים המלח (!!). כל הכבוד! איזה כיף!
ניר ז. נסע גם הוא לעיר הקודש, וסיפר בהתרגשות על טיול בחומות שבעיר העתיקה.
עידו ג. הביא שקית מלאה בצדפים ישר מחוף הים התיכון שבהרצליה! כמה שהילדים שמחו בצדפים!
שקד היתה גם היא בחוף הים בהרצליה, וגם היא הוסיפה לתערוכת הצדפים שהתחיל עידו – בצדפים משלה!
שני נסעה בשבוע שעבר עם משפחתה לצפון, ובעיקר שמחה לספר על הבילוי במוזיאון המרציפן שבכפר תבור! באמת יופי של מקום! ההתרגשות האמיתית היתה לספר מבחינתה על השחיה בכנרת שלנו!!
ירדן לא הלכה רחוק, אלא ממש חצתה את הכביש שליד ביתה, ונהנתה מאוד מבילוי בקרקס אמריקנו שחונה ממש בעירנו! אכן חוויה נהדרת לכל המשפחה!!
יובל חגג את יום הולדתו בקרב בני משפחתו בשבת האחרונה, וסיפר רבות על משחקי המים שהיו עיקר המסיבה!! מיקה ריגשה את כולנו, כששיתפה אותנו בחוויה שקשורה למעשה באחיה הגדול, שהשתתף ביום שבת האחרון בתחרות רכיבה על סוסים! עכשיו אנו מחכים לראות את התמונות ואת המדליה!!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בתוך מסלול מכשולים מורכב, ושמחו מאוד לציין בפני בסוף המסלול שהוא היה קל מאוד ... אני חושבת שהם פשוט מתבגרים ומתחזקים מאוד!! כל הכבוד!
מייד התחלנו עם חגיגות יום ירושלים, ו"נסענו" לעיר הבירה כשחישוקים קטנים משמשים אותנו כהגאים בעזרת השיר המקסים "הי הו עולים לירושלים". לאחר ש"הגענו" לכותל – יצאנו במחולות "ליד הכותל":
"הורה חדרה" (פשוט להיט מיידי שתפס בגן!), "באלה הידיים", "זה התחיל משני הורים".
שוחחנו עוד קצת אודות היום והעיר החשובה ביותר במדינה- ויצאנו לחצר!
יצירה: היום התחלנו לעבוד על דף עבודה המכיר לילדים את האות "ו" ומתרגל אותה.
מפגש צהרים: התחלנו בהופעה של "הברווזיים", טיפלנו בחלזונות, וסיימנו במשחק נהדר ואורייני עם אותיות המילה "ירושלים". באמת שניסיתי לבלבל את הילדים, אבל הם כבר למדו את הטריק של הרכבת האותיות בצורה הנכונה = ההאזנה לצלילי האותיות ... אין עליהם!!

יום ב –  מפגשון: שגרת בוקר במהלכה הצגנו ביחד את הנושא החדש, הוא חג השבועות!
רומי הספיקה לספר על ההצגה בה היתה עם הוריה בשבת: "הכבש השישה עשר"! 
קצת לפני 9 הגיעה איריס המורה למוסיקה לקיים לילדים חוג מוסיקה.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בתוך מסלול החישוקים הבא: ראשית קפצו בתוך זוגות של חישוקים בשתי רגליים (רגל בתוך כל חישוק), לאחר מכן הקישו על גבי הדרבוקה שחיכתה להם בסוף המסלול הקצר, קפצו מעל כסא ועברו לקפוץ בתוך חישוקים בודדים גדולים יותר.
התחלנו עם פעילויות של שירי וריקודי בוקר מוכרים, ואז עברנו לשוחח על חג השבועות שמגיע ממש בתוך כמה ימים: שוחחנו על בני ישראל שיצאו ממצרים וחגגו את כניסתם לארץ כנען, על השפע שראו בארץ: ארץ זבת חלב ודבש ו- 7 מינים. שוחחנו רבות על שבעת המינים, ועמדנו על שימושי כל מין ומין.
בדקנו מה ניתן להכין מחלב, והילדים היו יצירתיים מאוד בתחום זה.
מחר נספר את ספור החג, הלא הוא ספור מגילת רות וכן את ספור הר סיני ולוחות הברית.
יצירה: היום סיימו הילדים לעבוד בדף העבודה המתרגל את האות "ו".
מפגש צהרים: התחלנו עם ריקוד המתאים לחג השבועות, ריקוד שהילדים קלטו ממש מייד, ורקדו כל כך יפה!! מדובר בשיר "מלאו אסמינו בר".
לסיום המפגש קראתי לילדים ספור מקסים אודות הפרה שעל גבי עטיפת "שוקולד הפרה": 
"הפרה באדום" מאת סם עדות   .

יום גמפגשון: חודש סיון טוב לכולכם! ציינו היום את ראש חודש סיון, ובירכנו ביחד בברכת "חודש טוב". שגרת הבוקר הרגילה היתה נהדרת!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות סגירה ופיסוק, בהליכה על גבי הקביים סביב השטיח, ולסיום הרמת "משקולת" (=גיגית קטנה עם כמה תפוחי אדמה...). השרירים מתחזקים, זה בטוח!
המשכנו בריקודים ובניגונים לקראת חג השבועות, עליו שוחחנו שוב, וגם שרנו את ההמנון, כמתבקש.
רקדנו את "מלאו אסמינו בר", וניגנו בכלי נגינה שונים את "ארץ זבת חלב ודבש", כאשר כל ילד מתנסה בכלי נגינה שונה בכל פעם. כמובן ניצלתי את ההזדמנות לתרגל נגינת תזמורת נכונה: לדעת לעצור ולנגן לפי הדרישה, שמירה על מקצבים וקצב וכו'.
יצירה: היום הכינו הילדים יצירה יפה, שהם אוהבים להכין: התאמת תמונות לצליליות המתאימות שלהן בנושא חג השבועות. העבודות יתוייקו בקלסרים.
מפגש צהרים: ריקודים ... ריקודים ... : "מטייל אני לבד", "סובבו", "הורה חדרה", והכל עם המון שמחה ושיתוף פעולה יוצא מן הכלל מצד הילדים. היה ממש מהנה ושמח!

יום ד–   יום חופשי


יום ה –  מפגשון: בוקר חגיגי ושמח התחיל בגננו!! כבר מרגע הכניסה לגן הרגשתי את החג שנכנס והביא משב רענן ומהנה וחגיגי במיוחד, כאשר כולם לבשו לבן ועטרו את ראשם בזרים יפים. והסלסלאות של הילדים היו פשוט לתפארת מדינת ישראל!! חגיגיים, שמחים, כל אחד מיוחד בדרך שלו. אני ממש התמוגגתי ביחד עם כל ילד!!
השגרה היתה פחות או יותר רגילה: ספריה ושאר עניינים, ולאחרי הכל יצאנו החוצה לדרך בשיירה יפה וצוהלת בשירי החג – לצילומים חגיגיים עם הטנא!! עוד תראו את התמונות.
הילדים נכנסו לגן לאחר הטקס בחוץ לארוחת בוקר חגיגית שכללה את תוכן הטנא ו...פיצות!!
מפגש הבוקר: לאחר הארוחה נכנסנו למפגש, ולאחר ריקוד הפולקה ששבר שיא חדש ומדהים (29 ילדים בפולקה אחת!!), חילקתי לילדים מדבקות בנושא שבועות, ועשינו עבודה משותפת אותה תוכלו לראות בקלסרים. לאחר מכן יצאנו לחצר.
מפגש צהרים: כדי לעורר מחדש את התאבון לאחר הארוחה הדשנה בבוקר, נכנסו הילדים ישר למפגש צהרים, בו סיפרתי להם את המשך סיפורם של רחל ויעקב (בשבוע הבא נראה מה קרה לאחר חתונתם), ובסביבות רבע לאחת ישבנו לאכול. יום שמח וחגיגי מכל הבחינות!!


הורי השבת ביום שישי יהיו ירדן ויואב ב.!

לא לשכוח – ביום ראשון חופשת שבועות!!

נפגשים שוב ביום שני, ה- 28/5, 
ומתחילים בנושא המוסיקה, 
אותו חווינו קלות בלבד לפני שבועות רבים, 
ונחזור אליו בגדול למשך שבועיים!

יום שלישי, 8 במאי 2012

שבוע #30 - שנת לימודים תשע"ב

הורים יקרים,
יום א  מפגשון: שבוע מקסים התחיל בשמחה עם תפוסת ילדים מלאה!! עסקנו בשגרת הבוקר כרגיל.
הילדים סיפרו גם מחוויות השבת:
יובל סיפר על בילוי בפארק, שם פגש כמה מחבריו לגן.
אייל נסע לירושלים ביום שישי, שם פגש בני משפחה אותם לא ראתה משפחתו כמה שנים טובות! בשבת חגגו יום הולדת לחברה המשותפת לאייל ולהוד.
הוד נסע לבקר בני משפחה ברמת גן, ולאחר מכן פגש את אייל באותה מסיבת יום הולדת של אותה חברה משותפת!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בנסיעה על גבי הסְקוּטֶר, כשהם משתמשים בידיהם על מנת להסיע את עצמם (שוכבים על בטנם ומרימים את הרגליים למעלה). התחלנו עם שירי ופעילויות בוקר, כגון: "לתקרה...לרצפה...", "פעלולי גן", "בוקר טוב להתעורר", והמשכנו במרץ עם שירי וריקודי ל"ג בעומר, בהצגתם הנהדרת של הילדים: "בר כוכבא", "לג בעומר חץ וקשת יש", "הריקוד ההונגרי" מאת ברהמס, "כאן נולדתי".
יצירה: היום תרגלנו את כישורי המוטוריקה העדינה, כשביקשתי מהילדים להדביק מדבקות עגולות על גבי "להבות" המדורה שציירתי להם על גבי דף. המדבקות היו בצבעי האש, והילדים הדביקו ותרגלו יפה.
העבודות היפות נמצאות בקלסרי הילדים – להנאתכם!
מפגש צהרים: התחלנו עם "מטייל אני לבד", וסיימנו עם המשחק האורייני, שזכה היום לפופולריות מיוחדת, עם המילים "ישראל" ול"ג בעומר.

יום ב  מפגשון: שגרת בוקר + חוג מוסיקה.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות צפרדע מקסימות, והתחלנו קודם עם שירי והופעות בוקר, ולאחר מכן המשכנו בריקודים: "עוד לא אהבתי די", ולמדנו לרקוד (ליתר דיוק – התחלנו ללמוד לרקוד) את השיר המקסים "בת שישים".
יצירה: סיימנו להכין היום את יצירת המדבקות על גבי להבות המדורה, והתחלנו להכיר באמצעות דף העבודה
את האות "ד".
מפגש צהרים: קיימנו שיחה נהדרת לגבי היום שעבר עלינו.

יום ג מפגשון: שגרת בוקר.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בתוך מסלול מכשולים מורכב אותו צלחו בהצלחה רבה, ולאחר ריקוד פולקה נהדר, שבמהלכו שברו הילדים שיא מדהים – כל ילדי הגן רקדו פולקה בפעם אחת רצופה!! יישר כוח!!
לאחר הפולקה ערכתי לילדים הפעלה על פי היצירה "מחול הטרולים" מתוך "פרגינט" מאת אדוארד גריג: ההפעלה סיפרה סיפור אודות משפחת טרולים צמחונית שנאבקת על קיומה במפלצת ענקית, ולבסוף מי שמציל את המצב ואת המשפחה הוא דווקא צעיר הילדים. הכל כמובן קשור באש! שאלו את הילדים!!
יצירה: סיימנו את דף העבודה בנושא האות ד.
מפגש צהרים: התחלנו עם "בת שישים", וסיימנו באליפות ים- יבשה מרגשת, שבסופה הכתרנו את המקומות הראשון והשני מבין הילדים שהחזיקו מעמד עד לסוף המשחק!

יום ד–   יום חופשי
יום ה –  חופשת ל"ג בעומר

הורי השבת ביום שישי יהיו יהלי ויהונתן!

בשבוע הבא נתחיל את נושא יום ירושלים,
אשר יימשך עד ליום ירושלים עצמו, ביום א ה- 20/5.

יום ראשון, 6 במאי 2012

שבוע #29 - שנת לימודים תשע"ב

הורים יקרים,
יום א  מפגשון: שגרת בוקר, במהלכה התוודענו ללוח התוכן שהשתנה, ומכיל את נושא ל"ג בעומר!
שוחחנו על החג, על המדורה ועל האש, וגילינו את שמה של עומר במילים ל"ג בעומר!
מאוד מאוד שמחתי לקבל שפע של תיאורי טיולי החג והשבת, להלן:
שקד טיילה בפסח בנחל פרוד ליד צפת ,
וביום העצמאות עשתה פיקניק!
יואב יגב  טייל בפארק 4 העונות, ורכב לבדו על האופניים!
עומר חגגה את יום הולדתה גם בקרב בני המשפחה וגם עם חבריה מהגן, ונהנתה מאוד! בשבת פגשה את בנות הדוד בים התיכון, בחוף הצוק!
יהונתן נשאר לישון עם נעמה אצל סבא וסבתא ברעננה! כל הכבוד! הוא גם סיפר על חוויותיו הרבות ממסיבת יום הולדתה של עומר! לסיום הכריז כי הכי נהנה בזיקוקים ביום העצמאות ומההופעה של ברי סחרוף ...
ניר זלוטניק נסע לאלפי מנשה, שם ראה תערוכה מקסימה של כלי הרכב הצבאיים של צה"ל, וחזר עם חוויות רבות.
רומי טיילה עם משפחתה במושב עמיקם, שם ביתה ביום כיף שעשו למושבים שבסביבה עם מגלשות מים וג'ימבורי.
יובל בילה את השבת במסיבות ימי הולדת! ראשית במסיבת יום הולדת של בן משפחה, ולאחר מכן – במסיבת יום הולדתה של עומר! איזה יופי!!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות פיסוק וסגירה, ומייד התחלתי בסיפור מרתק שנקרא
"האגדה על החיה המסתורית". כבר למשמע השם הושלך הס מוחלט, והילדים האזינו במתיחות!
זהו ספור, שמספר על משפחת קדמוני, שגילתה יום אחד "חיה" משונה ליד הכניסה למערה שם חיה. אותה "חיה", עליה היה ספור שלם, התגלתה בסוף כ- אש!
לאחר הספור שוחחנו מעט על תכונות האש, על תפקידי המדורה בעבר (תאורה והעברת הודעות),
ואז בדקנו את צבעי האש: על גבי לוח התוכן ראו הילדים שהשתמשתי בצבעים: אדום, כתום וצהוב. אולם כשהדלקתי נר נראו הצבעים כחול וצהוב חיוור בלבד. שוחחנו על כך שהלבן הוא הבסיס של כל הצבעים, ובנר קטן אי אפשר לראות את כל הצבעים, אולם במדורה גדולה יוצאים המון צבעים החוצה.
הילדים אמרו שבקשת שיש בשמים רואים הכי הרבה צבעים! לאחר מכן בדקנו מה קורה לאש כששופכים עליה מים, חול ונושפים עליה. את עניין הנשיפה הילדים ידעו מייד מקבלת השבת, אז אנו מכבים תמיד את נרות השבת בנשיפה.
היה מעניין לראות את הנר נאבק במעט המים ששפכתי עליו, ואת הלהבה מנסה להתחמק מהכיבוי, אבל לבסוף נכנעת לכוח המים. ניסינו שוב – ואותו הדבר קרה.
לעומת המים – החול כיבה מייד את האש.
לאחר מכן שלחתי ילד להביא אבן מהחצר, ובדקנו אם הלהבה יכולה לשרוף את האבן. ראינו שהאבן רק משחירה והרגשנו שהיא נעשית חמה מאוד למגע יד. אבל כמובן – האבן לא נשרפה.
בעקבות הממצאים המעניינים שגילינו ביחד, שוחחנו על כך שחשוב מאוד להדליק מדורה על חול ולא על מצע דליק (כגון: דשא), ולהקיף את המדורה באבנים גדולות. כמובן חשוב לשים מים וחול בהישג יד לכיבוי מהיר ונוח של המדורה בתום החגיגות.
חשבנו ביחד מה בכלל עושים במדורה? סתם יושבים ומסתכלים עליה? ? ... מה פתאום! הילדים הציעו משחקים, ריקודים, שירים, אוכל (אין ספק שכולם חשבו שבמדורה חייבים לאכול!).
לאחר מכן סיפרתי להם את ספור בר כוכבא והאריה, כששקד משמשת בתפקיד בר כוכבא בהצלחה רבה!
שרנו כמובן את השיר "איש היה בישראל", והצגנו אותו. אין ספק שהשיר הפך ללהיט ממש מייד!
בסוף המפגש שרנו שיר עליז בשם "ל"ג בעומר חוץ וקשת יש", ותרגלנו בעזרתו את חגורת הכתפיים להנאת כולם לצלילי השיר הקצבי והנעים לאוזן!
יצירה: הכנו מדורה: הילדים קיבלו בריסטול שחור כמו הלילה, ומרחו בתחתיתו דבק, עליו פזרו חול. מעליו ציירו בצבע פנדה חום את קרשי המדורה, והדביקו מעל הקרשים גזרי ניילון בצבעי האש, ששימשו בתפקיד הלהבות! לסיום התנסו בציור בגירים, וציירו בשמים ירח וכוכבים. להנאתכם בכניסה לגן!!
מפגש צהרים: מאחר ושוחחנו על כך שמסביב למדורה רוקדים, כבר הכרנו שיר אחד שניתן לרקוד אותו (ויצא כל כך יפה!!): "כאן נולדתי" בשירתם של אורנה ומשה דץ.

יום ב  מפגשון: שגרת בוקר + חוג מוסיקה.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש באופן מגוון מעט: בחרנו להכנס בקפיצות צפרדע, אבל כדי להגביר את העניין – הוספתי חישוקים גדולים, והיה עליהם לקפוץ מחישוק לחישוק – כמו צפרדעים ... השמחה היתה רבה!
התחלנו מייד עם מפת המדינה: בירכנו את חלקיה השונים, נזכרנו איזה מקום נמצא היכן, ושוחחנו מעט על כל מקום ומקום לפי עניין הילדים ורלוונטיות לאותו הרגע.
לאחר מכן התחלנו עם שירים וריקודים ברוח ל"ג בעומר:
"איש היה בישראל בר כוכבא שמו", "לג בעומר חץ וקשת יש", והמשכנו עם שני ריקודים חדשים: לימדתי את הילדים לרקוד את "ריקוד הציפורים", והכרתי לילדים את היצירה היפה :
"הריקוד ההונגרי החמישי" מאת יוהן ברהמס. לצלילי היצירה רקדנו במעגל, כשאנו חשים את המוסיקה, ומגיבים לה.
יצירה: המשכנו להכין את המדורה.
מפגש צהרים: השמעתי לילדים את המנגינה החביבה "צדיק כתמר", וניסינו לרקוד את ריקוד העם הוותיק הזה, וסיימנו עם "כאן נולדתי".

יום ג מפגשון: שגרת בוקר מלאה ונהדרת! כבר בבוקר ראינו כי השמים מתקדרים באופן המזכיר מעט את החורף, וכמעט ולא הופתענו, כשלבסוף התחיל גם לרדת גשם ... זה שימח אותנו מאוד, עד שלפתע הבנו, שאי אפשר לצאת לשחק בחצר ... L גם על טיול המיחזור שתכננו – ויתרנו, אבל נחדש אותו ביום חמישי!
יואב יוגב הצליח להסב אליו את תשומת לב הילדים עם סיפורו על ההצגה בה צפה אתמול אודות ראש הממשלה הראשון, מר דוד בן גוריון. הוא ספר על הילד דוד בן גוריון, שפגש את הסבא דוד בן גוריון, ועל עזרתו של הקטן לגדול להחליט על הקמת המדינה היהודית. פשוט מקסים!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בתוך מסלול מיכשולים מורכב במיוחד, שהכיל גם קביים וגם סקוטר (למי שאינו יודע מה זה, מדובר במין גלגשת קטנה, עליה שוכבים הילדים, ועליהם להסיע עצמם בעזרת הידיים.
מ-ע-ו-ל-ה לחיזוק חגורת הכתפיים!!) אפילו שקיות קוסקוס היו חלק מהמסלול ...(=משקולות ...).
הילדים הציגו שירים, והיה עליהם כמובן לזהותם על פי הצליל הראשון שלהם (והם כמובן זיהו ...):
"שיהיה לנו טוב", "איש היה בישראל". הצגנו את "הריקוד ההונגרי" מאת ברהמס כמה פעמים, ונשארנו לשחק בגן.
יצירה: סיימנו להכין את יצירת המדורות, והתחלנו לעבוד על דף עבודה המתרגל את האות השלישית, האות ג.
מפגש צהרים: היינו עם המון מרץ, ולכן הקדשנו את המפגש לריקודים: התחלנו עם "ריקוד" מאת בטהובן, והילדים שמחו להרכיב את סמל המגן דוד, המשכנו עם שיר חדש שהילדים הציגו כל כך יפה, ומיהרו ללמוד:
"באלה הידיים", בשירתו של יהורם גאון. סיימנו בגאון עם "כאן נולדתי".

יום ד–   יום חופשי
יום ה –  מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.
מפגש הבוקר: היום נכנסו הילדים וישבו לפי הזוגות שקבענו עוד מימי מסיבת חנוכה, זוגות שמשמשים אותנו עד היום בריקודים שונים. הצגנו לראווה את החץ והקשת היפים שהביא אייל, ואפילו ניסינו להתנסות בהם, וראינו עד כמה קשה המשימה!
לאחר מכן שרנו "בר כוכבא", "לג בעומר חץ וקשת יש", רקדנו את "הריקוד ההונגרי החמישי" מאת ברהמס, את "כאן נולדתי" וקינחנו ב"באלה הידיים".
יצירה: סיימנו להכין את דף העבודה המתרגל את האות ג.
מפגש צהרים: ספור תורה: ספור הולדתם של עשיו ויעקב.

הורי השבת מחר יהיו דור ואייל!

מזל טוב לשירה, שתחגוג ביום שישי יום הולדת 4!

בשבוע הבא מדליקים מדורה ביחד בגן
ביום רביעי ה- 9/5 בשעה 18:00 בערב!
ביום חמישיחופשת ל"ג בעומר!