יום חמישי, 28 ביוני 2012

שבוע #34 - שנת לימודים תשע"ב

הורים יקרים,

יום א  מפגשון: שגרת בוקר נהדרת, שבמהלכה שוחחנו על הנושא החדש והנהדר: קיץ!
בדקנו את לוח התוכן, וסיפרתי לילדים, שהשארתי מקום עליו כדי שהם יוכלו להשלימו בעצמם (ראו זמן יצירה...).
חוויות השבת:
תומר בילה בבית מלון בנווה אילן ונהנה מאוד!
ניר זלוטניק בילה את כל השבת בחברת אֵחַיו הגדולים אצל סבו וסבתו.
ירדן בילתה עם משפחתה המורחבת בבריכה!
גם יובל בילה בבריכה עם משפחתו המורחבת, ובעיקר סיפר בהתרגשות על חזרתם של סבו וסבתו מארה"ב!
יואב בינרט נהנה מאוד מסוף שבוע ארוך באילת הרחוקה!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו בדילוגים, והתחלנו קודם עם שירי בוקר: "שלום לכם", שיר ימות השבוע, ו- "ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת".
המשכנו בשיחה על הקיץ: מה אוכלים, מהן הפעילויות המיוחדות לקיץ וכו'.
לסיום הכרתי לילדים כמה דיקלומים ושירים חביבים של הקיץ:
"קיש העכביש", "בים האדום", "3 דגים יצאו לטייל בים", "ארטיק מסטיק".
יצירה: היום הזמנתי את הילדים להכין "ים" מיוחד משלהם: הילדים קיבלו צבע גואש תכלת וכחול, ויכלו להכין מהם ים כראות עיניהם. ואין ספק שהילדים היו יצירתיים במעשיהם, ותוכלו לראות זאת על גבי לוח התוכן, שמתפנה במיוחד לכבוד יצירות הילדים, וימשיך להתפנות יותר ויותר לכבודן!!
מפגש צהרים: לימדתי את הילדים דיקלום ים-יבשה מקסים ומשעשע, אשר בליווי חישוקים קטנים הפעיל אותנו בתחרות בסגנון "כסאות מוסיקליים" כל המפגש!

יום ב  מפגשון: היום לא הספקנו לעשות דבר משגרת הבוקר, שכן איריס הגיעה לערוך מפגש ארוך עם הילדים לקראת אירוע המוסיקה ביום שישי, והחזרה נמשכה עד 10:30 ... אבל בינתיים הספקתי להחליף את האותיות על גבי לוח השמות לאותיות הסופיות של שמות הילדים, אשר גילו במהרה מה עשיתי !
מפגש הבוקר: על מפגש הבוקר ויתרתי בגלל שהילדים ישבו זמן ממושך כל כך עם איריס, והם יצאו לחצר. אולם מאחר ואכלו ארוחת בוקר מוקדמת כל כך, הקדמנו את שעת ארוחת הצהרים, כך שזמן מפגש הצהרים היה ארוך כמפגש הבוקר, ובו חגגנו לגמרי! פרטים בהמשך!
יצירה: היום הזמנתי את הילדים לצבוע 2 גלילי נייר טואלט כרצונם בגואש, ומחר הם יהפכו למשקפות.
עם משקפות אלו נפעל בזמן המפגשים, נשוחח על האופק, נשיר שירים וכו'.
מפגש צהרים: התחלתי בדיקלום מקסים על דג: מאחר ואתמול לימדתי אותם גם כן דיקלום על דג שחי בים האדום, אמרתי להם שהדיקלום של היום הוא על דג שחי בים התיכון ... הם דווקא חיבבו אותו מאוד!
נדמה לי שאפילו יותר!
המשכנו עם הדיקלום של הדג שחי בים האדום (כדי שלא לקפח), ואז עברנו לריקודים (לבקשת הילדים!):
התחלנו עם "כאן נולדתי", והמשכנו עם "בשמים יפה התכלת".
אז דיקלמנו ביחד את "קיש העכביש", ושיחקנו משחק מהנה ביותר עם הדיקלום החדש בעזרת החישוקים הקטנים "ים – יבשה". התחלנו בתחרות בין הבנות, והמנצחת שיחקה נגד המנצח של קבוצת הבנים. גם היום ניצחו הבנות! כל הכבוד!!

יום ג מפגשון: שגרת בוקר מלאה ונהדרת!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בתוך מסלול מכשולים משעשע, והתחלנו בהופעות הילדים עם שירי הבוקר. המשכנו בריקוד "זה התחיל משני הורים", וחילקתי את המשקפות אותן הכינו הילדים אתמול: שוחחנו מה אפשר לראות בחוף הים בעזרת משקפת, על המושג "אופק". שרנו שיר בליווי המשקפות.
לכבוד המשקפות פרסנו על הרצפה סדין שעליו מצוייר ים, והשתמשנו בים כדי לדקלם את 2 דיקלומי הדגים שהכרנו: זה מהים התיכון וזה מהים האדום ...
סיימנו בדיקלום "סוכריה בים".
מפגש צהרים: התחלנו עם הדיקלום של "קיש העכביש", הצגנו בעזרת כלי נגינה את "ארץ זבת חלב ודבש", "נסענו" לירושלים עם השיר "הי הו עולים לירושלים", ורקדנו את "הורה חדרה".

יום ד–   יום חופשי
יום ה –  מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בצעדי רדיפה לצלילי "רוץ בן סוסי" בשמחה גדולה!
לאחר מכן התחלנו בריקודים: "עוד לא אהבתי די", ומייד עברנו לנושא הקיץ: שפע הדיקלומים והשירים שמשמחים אותנו כל כך ומעבירים לנו את משב הרוח של הקיץ במלואו!
לימדתי את הילדים נעימה אירית מקסימה שמנגינתה משתנה מפעם לפעם, ואליה התאמנו תנועות קיץ של "דגים", "שחיה", "ריצה" וכו'. כמה מרץ הוצאנו וכמה נהננו!! שם היצירה "להעיר את נד".
סיימנו את המפגש סוף סוף בפעילות עם המצופים – והילדים היו מקסימים – וחלקו את המצופים שלהם עם מי שלא הביא עדיין: פעלנו במרחב לצלילי "ריקוד רוסי" מתוך "מפצח האגוזים" מאת צ'ייקובסקי.
כיף! כיף! כיף!
מפגש צהרים: ספור התורה : התחלנו את המפגש בשיחה על פרח החמנית: שאלתי:  מדוע נקרא כך הפרח? לבסוף נמצאו מי שידעו לענות ולהסביר את ההקשר עם המילה "חמה" ודמיון הפרח לשמש הגדולה, שלעומתה היא קטנטנה פצפונת ...
ספור התורה היום בעצם סגר את ספר בראשית: סיימנו את קורותיו של יוסף במצרים, איחדנו בסיפור את בני המשפחה לאחר הגילוי, וקראנו ביחד בקול "חזק! חזק! ונתחזק!".


הורי השבת ביום שישי יהיו שקד וניר מ.!


לידיעתכם: בשבוע הבא יהיה היום החופשי שלי יום ה!
הספריה תדחה בשבוע הבא ליום שישי! עוד אתזכר אתכם ...




מסיבת הסיום של בוגרי גן יובל תתקיים
ביום רביעי ה- 8/8 בשעה 18:00.
המסיבה היא בהשתתפות ההורים בלבד,
ללא אחים/אחיות.

יום חמישי, 14 ביוני 2012

שבוע #33 - שנת לימודים תשע"ב


הורים יקרים,

יום א  מפגשון: שגרת בוקר נהדרת, במהלכה שוחחנו על הנושא החדש אותו נתחיל היום:
ניקיון ובריאות!
הילדים סיפרו ממיטב חוויותיהם מהשבת שעברה:
ירדן נפשה בשבוע שעבר באילת, וסיפרה בעיקר על הצגה יפה שראתה במלון. בסוף השבוע עוד הספיקה לנסוע שוב דרומה, והפעם לדימונה, לביקור משפחתי.
רומי נסעה לסביה ברמת גן, שם פגשה בדודיה, ונהנתה בעיקר לטפל בבן דודה התינוק (מתאמנת לקראת הלידה הצפויה)...
גם שני נפשה באילת בשבוע שעבר, וסיפרה חוויות נהדרות ורטובות מהים האדום ומהבריכה. היא אפילו הביאה עבודת יצירה שהכינה במלון!
עידו גרנות סיפר על בילוי בבריכה עם מיקה שלנו ועם אגם.
הוד בילה ביום שישי גם בקרקס וגם במסיבת יום הולדת.
רואי חגג יום הולדת בפארק ביום שישי, ובשבת בילה עם חברה בבריכה.
שקד נפגשה עם חברים בפארק הירקון.
ניר מורנו בילה אצל סביו בפ"ת ביום שישי, ובשבת – עם אחיו ואחותו בים!
יהונתן נסע בשבת לחוות סוסים ברישפון, שם ראה מלבד סוסים גם טווסים, עיזים ותרנגולים ... אבל החוויה עליה דיבר במיוחד היתה זו שקרתה בשבת בערב, אז הצליח לרכוב על אופניו ללא גלגלי עזר!!!!!!!!!!!!!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה על רגל אחת, ומייד התחלנו עם הפולקה החביבה. ממנה המשכנו לרקוד את "הורה", את ההמנון, והתחלנו את הנושא החדש: שוחחנו על אביזרי הניקיון בהם אנו משתמשים, תפקידיהם, מה אנו צריכים לנקות, איך מנקים, הצגתי בפני הילדים את הבובה מימי, שבאה מאובזרת בכל אביזרי הניקיון (כולל אמבטיה משלה) , וממחר יטפלו בה הילדים לגמרי. הם מחכים לזה!!
יצירה: התחלנו להכין יצירה בנושא הניקיון, שתפקידה בעיקר לתרגל את שימושי המוטוריקה העדינה:
הילדים קיבלו תמונה של מברשת שיניים, והיה עליהם להשתמש במבחר החומרים שהכנתי עבורם, ולקשט את המברשת (פיסות נייר צבעוניות וכסופות, קימוטי נייר, נצנצים, פייטים, גואש). לאחר שהעבודה תתייבש – יהיה עליהם לגזור את מברשת השיניים, והיא תודבק לאחר כבוד על גבי לוח התוכן שמחכה ליצירות היפות!!
מפגש צהרים: שרנו שני שירי ניקיון: האחד: "שמפו", והשני "אני רוחץ ידיים". לאחר מכן שוחחנו ארוכות על הרגלי הניקיון של הילדים, מה ההבדל בין הסבונים השונים שאנו משתמשים בהם ביומיום (משחת שיניים, שמפו, סבון רגיל וסבון נוזלי). הילדים הציעו רעיונות שימושיים איך אפשר להמנע מכניסת שמפו וסבון לעיניים, ושמנו דגש על הדרכה מוחשית מאוד כיצד צריך וכדאי לצחצח את השיניים.


יום ב  מפגשון: שגרת בוקר + חוג מוסיקה.
מפגש הבוקר: התחלנו מייד עם שירי בוקר, אותם הציגו הילדים בכישרון גדול, שרנו משירי הניקיון:
"שמפו", "הסבון בכה מאוד" ו- "אני רוחץ ידיים". הילדים בשלב הזה היו כבר חסרי סבלנות לגמרי, ואז הוצאתי את מימי הבובה על כל אביזריה, והזמנתי 2 זוגות "הורים" לטפל בה... היה פשוט מקסים. נעשה זאת מידי יום!
יצירה: המשכנו להכין את מברשות השיניים. מי שהספיק אתמול – גזר היום את העבודה, ומחר את תתלה על גבי הלוח, והאחרים הכינו אותה היום.
מפגש צהרים: התחלנו עם הריקוד המקסים על פי השיר "באלה הידיים", המשכנו בשיחה על הניקיון, וסיימנו עם השיר "לעמוד! לשבת!" שהילדים אוהבים כל כך ...


יום ג מפגשון: בשעה 8:30 סידרו הילדים את הגן, בחרנו תורני בוקר בזריזות, והם יצאו לעבודה...
בשעה 9:00 הגיעה קורן, אשר העבירה לילדים פעילות מקסימה בשם "שן צוחקת, שן בוכה". \
ביום ג הבא  תהיה סדנת ההמשך והסיום של הפעילות בנושא ניקיון השן.
מפגש הבוקר: בסביבות 9:45 סיימה קורן את הפעילות, ומאחר והילדים ישבו כל כך יפה זמן ממושך כל כך, ועוד צפוי היה להם מפגש הבוקר עם ישיבה נוספת, שלחתי אותם לרוץ מספר פעמים עד לבמה בחצר באמתלות שונות, והם נענו בשמחה גדולה ובצהלה גדולה!!
לאחר מכן עשינו התעמלות בוקר נהדרת ומקיפה , והמשכנו עם שירי הניקיון ועם הטיפול במימי.
יצירה: היום הכינו הילדים דף עבודה בנושא האות "י". העבודה בקלסרים.
מפגש צהרים: רקדנו את "זה התחיל משני הורים", את "סובבו", וסיימנו באליפות של "ים-יבשה".

יום ד–   יום חופשי
יום ה –  מפגשון: שגרת בוקר וספריה!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש על גבי הסקוטר, פעלנו במרחב על פי "טקילה", ואז הצגנו את "ריקוד" מאת בטהובן (נעמה החליטה שבטמן כתב את "ריקוד", וזה שעשע אותי מאוד ... חמודה!), והילדים הכינו את המגן דוד עם השרוכים ועם הדיסקים. הם כל כך התלהבו לחזור לפעילות הזאת, שחזרנו עליה די הרבה פעמים, ואז סוף סוף הזמנתי ילדים לטפל במימי הבובה.
מפגש צהרים:   ספור התורה : המשכנו לספר את קורותיו של יוסף עם הגיעו למצרים: יוסף נמכר כעבד במטבחו של פוטיפר, שר הטבחים של פרעה המלך, ומחבב מאוד על פוטיפר. הבעיה היא שגם אישתו מחבבת אותו, ולבסוף הצרות שולחות אותו ישר לכלא בעוון תקיפת אשר פוטיפר ... בכלא הוא מתחבב על מנהל הכלא, שמגלה ביוסף את התכונות של חריצות והגינות, ומעלה אותו בדרגה.
שם גם מגלה יוסף את כשרונו להסביר חלומות, והוא פותר את חלומותיהם של שר האופים ושל שר המשקים. בשבוע הבא נמשיך לספר ...


הורי השבת ביום שישי יהיו רומי ונועם!

בשבוע הבא יהיה היום החופשי שלי יום ג. לידיעתכם.

אנא רישמו ביומנים כי ביום שישי ה- 29/6 תתקיים
בגן פעילות מוסיקלית של המורה למוסיקה.
פרטים אמסור בהמשך – כנראה בסביבות השעה 10:00 בבוקר.

יום שני, 11 ביוני 2012

שבוע #32 - שנת לימודים תשע"ב

הורים יקרים,

יום א  מפגשון: שגרת בוקר נהדרת!
כרגיל נהדר לחוות את השבת שלכם דרך הילדים:
ניר מורנו בילה במסיבת יום הולדת של בת דודתו בכפר יונה.
עידו גרנות התארח לארוחת שישי אצל מיקה, ובילה בשבת בבריכה.
שקד בילתה גם כן במסיבת יום הולדת בגבעת חן.
ניר זלוטניק כל כך התרגש לספר על הבילוי בקרקס אמריקנו! הילדים היו שותפים לחוויותיו, שכן רבים מהם צפו בקרקס עוד קודם.
יובל חגג מסיבת יום הולדת לחברה בפארק כפר סבא, וגם הוא נהנה בבריכה בשבת החמה.
שני בילתה עם חברים.
רואי חגג יום הולדת 4 עם משפחתו בקרית שמונה וקיבל מתנות יפות.
יהונתן ארח חברים, וביחד בילו בגן השעשועים.
רומי בילתה את סוף השבוע אצל סביה בנתניה.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו בתוך מסלול מכשולים מורכב מעט, שארך זמן עד אשר כל הילדים עברו אותו, אבל התמיכה ההדדית, תשומת הלב של הילדים לחבריהם ונכונותם לנסות שוב עד להגעה להצלחה בסוף – היו המקסימים ביותר בעיניי.
לאחר מכן פצחנו מיידית בריקודים: רקדנו את "הורה חדרה", "הורה" "עודני ילד". כמה יפה הילדים רוקדים!! וכמה משמח לשמוע אותם שרים במלוא גרון!!
מפגש צהרים: מוסיקה: הילדים קיבלו כלי נגינה, ובין הניגונים החלפנו שוב ושוב כלי נגינה בינינו כדי שכל הילדים יוכלו לחוות את כל כלי הנגינה: ניגנו את "ארץ זבת חלב ודבש" ואת "מי אני?".
כמובן שלא יכולתי להתחמק מכך בשום אופן, והצגנו את "באמצע היום הצבע ה ...". פשוט מקסים!

יום ב  מפגשון: שגרת בוקר + חוג מוסיקה.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש על גבי הקביים, ומייד לאחר מכן עמדנו לשירת התקווה. לאחר מכן חילקנו ביחד את החישוקים הקטנים שמייד הפכו להגאים, ו"נסענו" לירושלים עם השיר "הי הו עולים לירושלים". היה שמח! רקדנו את הריקוד "זה התחיל משני הורים", ואני ממש מתרגשת בכל פעם שאנו רוקדים – הילדים שרים במלוא גרון, נהנים, רוקדים מקסים... כיף גדול!!
המשכנו עם הנעימה הסקוטית, שבעזרתה אנו מברכים האחד את השני ב"מה שלומך היום? מה נשמע היום?"
לפי הקצב והמוסיקה, ורוקדים בזוגות. המשכנו עם המוסיקה המתנגנת ועוצרת, וסיימנו עם המון מוסיקה:
לאחר חלוקת מקלות ההקשה הצגנו את הסיפור על "מעשה בזוג מקלות", ותרגלנו את המקצבים: TA, TATE, TAA והפסקה בעזרת שני שירים מקסימים: "הכירו נא את טה וטטה" וכן השיר "חברינו התוים".
המפגש הסתיים בהתעמלות היתולית בעזרת החישוקים הקטנים ובעזרת מקלות ההקשה.
יצירה: הילדים תרגלו בעזרת דף העבודה את האות "ט".
מפגש צהרים: התחלנו בקריאת ספור מקסים: "רון והבלון האדום" מאת דורית אורגד  .
סיימנו באליפות ים-יבשה נהדרת!!

יום ג יום חופשי
יום ד–   מפגשון: שגרת בוקר + עדכון לוח ימות השבוע.
מפגש הבוקר: המפגש היה קצר מידי לטעמי, שכן בשעה 10:30 התחיל חוג יוגה, אבל הילדים הספיקו להכנס למפגש באופן הבא: לקפוץ מעל למקלות שהנחתי על הרצפה, ואז לעבור בין תופי מרים שהנחתי במרווחים שוים, כאשר המעבר היה בסללום ביניהם. מעניין היה לראות לכמה ילדים היתה הפעולה הזו קשה למדי. זה קשור לגיל הילדים ולבשלות המוח לבצע פעולות שקשורות בצורת האלכסון. אל דאגה! הכל מסתדר עם הגיל ועם הבשלות...
הספקנו לרקוד ריקוד אחד בטרם הגיע גיא, והתחיל את החוג...
מפגש צהרים: סוף סוף יכולנו לרקוד!! אבל המפגש התחיל דווקא בשיחה שהילדים יזמו: היה להם חשוב מאוד לדעת מי מקבל מחמאה, אז עשינו סיכום של היום, וחילקתי מחמאות בשמחה! לאחר מכן רקדנו שני ריקודים יפים: "באלה הידיים" + "עודני ילד".

יום ה –  מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.
מפגש הבוקר: היום הציע יהונתן דרך מעניינת להכנס למפגש, ושמחתי מאוד לאמצה, ונראה לי שכל הילדים שמחו על החידוש: יהונתן הציע, שכל ילד יעלה על השולחן שעליו אני יושבת בזמן המפגשון בבוקר, ויקפוץ ממנו אל תוך חישוק שאכין מראש על הרצפה. כמה שכולנו נהננו מזה!! ונדמה לי שיהונתן הרגיש עצמו הכי שמח!!
ברוח השינוי של הבוקר רקדנו בזוגות שיר בוקר, ויצאנו לטייל בירושלים בעזרת החישוקים הקטנים עם השיר "הי הו עולים לירושלים". כל כך שמחנו בחישוקים שהחזקנו, החלטתי לעשות התעמלות היתולית עם החישוקים. נהננו כל כך!! צחקנו המון, תרגלנו תוך כדי את השרירים ואת שיווי המשקל – ובכלל לא שמנו לב לכך... הכי כיף!
סיימנו ביציאה לטיול מיחזור נפלא, שבו מיניתי את אייל ואת מיקה למובילי השיירה למיחזור, והם הובילו את הילדים באחריות ובגאווה, והדרך הלוך וחזור התנהלה נפלא, בזריזות ובנחת!
מפגש צהרים:  ספור התורה : המשך סיפור יוסף: יוסף מושלך אל הבור, וראובן מתכנן בינו לבין עצמו לחלצו משם ולהצילו מיד אֵחיו, אבל מגלה שאֵחיו מכרו אותו בינתיים לקוני עבדים שהגיעו ממצרים ...
הילדים היו קשובים מאוד לסיפור, ולקחו ללב את כל הסיפור. פתאום התפרצה נעמה ושאלה "ומה עם אלוהים?" איזו שאלה חשובה!!! צודקת!! הבטחתי לנעמה ולשאר הילדים שימתינו בסבלנות להמשך הסיפור, ובהמשך הם יראו איך מתערב האלוהים ומסדר הכל ...


הורי השבת ביום שישי יהיו עומר ויובל!


אנא רישמו ביומנים כי ביום שישי ה- 29/6 תתקיים
בגן פעילות מוסיקלית של המורה למוסיקה.
פרטים אמסור בהמשך – כנראה בסביבות השעה 10:00 בבוקר.