הורים יקרים,
יום א – מפגשון הבוקר: התחלנו עם שגרת הבוקר שלנו, הקשבתי לסיפורי הילדים לגבי חוויות השבת שלהם ואפילו הספקנו לרקוד ולשיר!
שחר סיפר על טיול ג'יפים משפחתי באזור ירושלים, בו אפילו אמו נהגה בגיפ! כל הכבוד למירב! הוא גם הביא לגן חמנית יפה שמצא בשדה תירס.
יעלי סיפרה על ביקור בספארי ובעיקר על הופעה מקסימה של ד"ר מולקולה שהעביר פעילות בנושא שמירת איכות הסביבה. להלן לינק לאתר של אותו ד"ר ...
עידו ועמית סיפרו בשני קולות על סוף שבוע משותף במושב שעל ברמת הגולן: על קטיף פירות יער , על לינה ב"חוּשָה" ,על מדורה בלילה ורחצה בבריכת הקצינים !
מפגש הבוקר: התחלנו עם שיר בוקר פעיל במרחב (לתקרה... לרצפה...) והמשכנו עם שירי ניקיון: "הסבון בכה מאוד", "שמפו", "אני רוחץ ידיים". אתם מוזמנים לשאול את הילדים – ואין לי ספק שהם ישמחו לשיר לכם את השירים ...
לאחר מכן הזמנתי ילדים להוריד את אותיות המילה "בריאות": 6 ילדים קיבלו אות מתוך המילה, ונעמדו לידי. לאחר מכן הבאתי את הלוח המחיק, ותוך האזנה לצלילי האותיות רשמנו את המילה על גבי הלוח. לאחר מכן הילדים התבקשו לסדר לבד (יכלו כמובן להעזר האחד בשני) את האותיות בסדר הנכון לכדי יצירת המילה "בריאות". עשינו זאת כמה פעמים עם קבוצת ילדים שונה בכל פעם, ולאחר מכן הורדנו גם את המילה "ניקיון" ועשינו את אותה הפעילות עם המילה הזו.
לבסוף הוזמנו 12 ילדים שהיו צריכים לסדר את 2 המילים! היה מוצלח מאוד ומרשים מאוד! כל הכבוד לילדים!
סיימנו עם ספור : "עידן וקוסמת השיניים" מאת ליאור חריש.
מפגש הצהרים: התחלנו עם הבובה מימי, שהילדים שמחו מאוד לראות, ועמית היה זה שטיפל בה היום במסירות רבה! המשכנו עם חזרות למסיבה ...
יום ב – מפגשון הבוקר: שגרת הבוקר + שירים וריקודים
מפגש הבוקר: התחלנו בצורה פעילה מאוד: עשינו התעמלות בוקר, שהפכה מהר מאוד להפעלה של דמיון מודרך, כשהמטרה היתה כל הזמן (מעבר לכיף הגדול בסיפור הדמיוני שהמצאנו ביחד) – הפעלת כמה שיותר שרירים בפלג הגוף העליון והתחתון. היה ממש כיף ומעייף מאוד!
לאחר מכן שרנו את שיר ימות השבוע, ותרגלנו את ספירת הימים עם האצבעות, והמשכנו לשיר השבוע: "הסבון בכה מאוד", האהוב מאוד על הילדים.
לאחר מכן קראתי לילדים את הספור: "הקרנבל בפה של יובל" מאת עדי אלוף,
וסיימנו עם הבובה מימי.
היום טיפלו בה במסירות ראויה לשבח: אוריה וגיא בונה וכן רוני ואיתי דבי.
גם בשעת החצר היו ילדים רבים שבחרו להישאר בגן ולטפל במימי! איזה יופי!
בסיום המפגש יצאנו לטיול מיחזור פורה מאוד, והשלכנו את שלל בקבוקי ומיכלי הפלסטיק שעזרתם לנו לאסוף!
מפגש הצהרים: התחלנו עם ספור יפה שהביאה הדר: "בית ליד הים" מאת הינץ יאניש והלנה באנש,
וציינו כמובן את ארץ המוצא של הכותבים, הלא היא גרמניה.
המשכנו עם חזרות למסיבת הסיום.
יום ג – מפגשון הבוקר: התחלנו סבב חדש של חזאים! שמתי לב שכל סבב אורך בערך 3 חודשים (כל ילד מקבל יומיים בתפקיד החזאי), כך שלצערי בסבב החדש לא כולם יספיקו להיות ...
הבוקר כרגיל עסקנו בשגרת הבוקר וכן הספקנו עוד לשיר ולרקוד ...
מפגש הבוקר: התחלנו עם "לרצפה... לתקרה" כדי להתחיל בקצב, ולאחר מכן המשכנו בשיחה בנושא בריאות: חשיבות הסידן בגוף: בדקנו אילו מוצרים מכילים סידן. לאחר מכן שוחחנו על המושגים אותם הכרנו עוד בשבוע שעבר: "פחמימות", "חלבונים", ירקות ופירות. נתנו דוגמאות לכל קבוצה.
המשכנו עם דף עבודה העוסק בסידן, והילדים היו צריכים להדביק מדבקות עליהן היו תמונות של מוצרי חלב שונים בטבלה: בצד עם הפרצוף המחייך את המוצרים שהם אוהבים לאכול וגם אוכלים אותם, ובצד עם הפרצוף העצוב – את אלה שלא.
בסוף התהליך כל ילד קיבל מדבקה עם "ציון סידן" המתאר את כמות הסידן שהוא מכניס לגופו. שוחחנו על אותם "ציונים" והסברנו שוב את חשיבות הסידן, ומדוע כדאי לנסות מאכלים חדשים.
סיימנו עם חזרות למסיבה.
מפגש הצהרים: קראנו בספר "סידה ודן" מאת נטע סילוני בהמשך לפעילות שהיתה בבוקר, וסיימנו במשחק נהדר של ים-יבשה!
יום ד – יום חופשי
יום ה – מפגשון הבוקר: שגרת בוקר + ספריה
מפגש הבוקר: המשך הפעילות בנושא בריאות השיניים שהתחילה ביום ה שעבר ("שן צוחקת – שן בוכה"). והיום – מרפאת השיניים.
מפגש הצהרים: ערכנו חזרות שמחות מאוד ופוריות מאוד למסיבת הסיום וכמובן סיפרנו את המשך סיפורו של יוסף במסגרת ספור התורה של יום חמישי.
הורי השבת יהיו: איתי ד. ויעלי
מחר נחגוג למיקה יום הולדת 5!
מזל טוב לחמודה ולמשפחתה!
ביום חמישי, ה- 2/7 יערך בגן תיאטרון צלליות מרהיב לילדים!
ההצגה תערך בשעות הבוקר, ללא נוכחות הורים, ותדרוש חשיכה מוחלטת.
הכינו את הילדים לקראת החשיכה הצפויה להיות!!
ביום שישי, ה- 10/7 תתקיים פעילות מוסיקלית עם איריס, המורה למוסיקה בשעה 11:00
במקום קבלת שבת.
ההורים מוזמנים! אנא שריינו את היום ואת השעה!
בשבוע הבא נתחיל את נושא הקיץ וחכם בשמש.
לצורך פעילות (דמיונית) וקייצית עם הילדים, אבקש מכולכם לשלוח אותם עם
מצופים מנופחים מראש ושעליהם רשום שם הילד/ה.
את הפעילות נתחיל ביום ג , והיא תלווה ביצירות קלאסיות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה