הורים יקרים,
יום א – מפגשון: שגרת בוקר שכללה את הצגת לוח המוסיקה שלנו: הכרנו את המושגים: "חמשה", "מפתח סול" וגם את שמות הצלילים. נזכרנו ב TA וגם ב TATE, והילדים הציעו מגוון של מקצבים אותם המחשנו בעזרת
TA ו TATE.
למדנו היום לספור בשפה הערבית, וגם נזכרנו כיצד סופרים באנגלית.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בדילוגים, ושוב שוחחנו על המוסיקה, ועל ההבדלים בין שיר לדיקלום,
וגם נתנו דוגמאות. שוחחנו על משמעותו של הפזמון החוזר.
הדגמתי לילדים כיצד מורכבת יצירה מוסיקלית: בין אם היא קלאסית ובין אם היא שיר מודרני, וחילקנו את "הריקוד ההונגרי" מאת ברהמס וגם את "ריקוד" מאת בטהובן, המוכרים מאוד לילדים בשלב זה של השנה, לחלקים בעזרת קלפים.
לאחר כל ההקדמה הארוכה והמוחשית, הצגתי בפניהם יצירה מודרנית מאת המלחין האמריקני פילמור: "הטרומבון הצוחק". עוד לפני שהאזנו לה, שאלתי האם נראה להם שהיצירה תהיה מצחיקה או עצובה? בכלל שוחחנו על הרגשות שניתן להביע בעזרת מוסיקה ועל הסיפור שהמוסיקה מספרת, אם רק יודעים להאזין לה.
כמובן שם היצירה רמז כי היצירה משעשעת.
סיפרנו ביחד מהו כלי הנגינה, שהוא בעצם כלי נשיפה, הטרומבון, וסוף סוף האזנו ליצירה בפעם הראשונה.
שמנו לב כיצד נשמע הטרומבון, איך הוא מצליח להשמיע צלילים שנשמעים בדיוק כמו צחוק, ושמנו לב למנגינה המשתנה, וחילקנו בעל פה את היצירה לחלקים.
האזנו לה שוב ושוב, כשהפעם הוספנו לה תנועות מלוות ואפילו גם מילים.
זמן חצר ויצירה: הכנו תמונת קיץ: הילדים חילקו בעצמם בריסטול לשני חלקים בעזרת קו מצוייר במרכז, כשהחלק התחתון הפך להיות הים והחלק העליון – היבשה. להנאתכם תלויות היצירות על גבי לוחות הגן.
מפגש הצהרים: חזרות ...
יום ב – מפגשון: שגרת בוקר + ספירה בערבית.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו לגן בקפיצה בתוך 4 חישוקים המרוחקים מעט האחד מן השני, והפגינו תוך כדי יכולות פיזיות מרשימות מאוד, שנרכשו במהלך השנה, והשתפרו באופן ניכר.
המפגש התחיל בריקודים ובשירי בוקר, ומייד עברנו לנושא המוסיקה. נזכרנו מעט בלוח המוסיקלי, במונחים החדשים, במשמעויות.
היצירה הראשונה היתה שוב "הטרומבון הצוחק" מאת פילמור (אמריקאי), שלאחר ההאזנה הראשונה הוזמנו ילדים לחלקה לפי חלקים בעזרת הקלפים.
בהמשך לימדתי אותם יצירה יפיפייה נוספת, השונה מאוד בזו של פילמור: "החייל הקטן" מאת נינו רוטה (איטלקי).
בניגוד ל"טרומבון הצוחק", שהיא יצירה קופצנית, שמחה ומהירה, "החייל הקטן" הוא יצירה שקטה ונעימה, מלאת שמחת חיים אך ברוגע.
הילדים אהבו אותה מאוד, ולאחר מספר האזנות פעילות, שבמהלכן גם הכרנו תנועות הממחישות את מה שאוזנינו שמעו, סיפרנו את הסיפור שלדעתנו מספרת היצירה, וגם חילקנו אותה לחלקים בעזרת הקלפים.
זמן חצר ויצירה: המשכנו וסיימנו להכין את "תמונת הקיץ".
מפגש הצהרים: התחלנו את המפגש עם יצירה חדשה נוספת, אותה הפעם רקדנו:
"הבלונדיני עם הנעל השחורה" מאת זמפיר. מעט סיפרתי להם על זמפיר עצמו, ומהיכן הוא (רומניה), וגם הזמנתי ילדודס שידגימו את הריקוד.
המשכנו עם ... חזרות.
יום ג - מפגשון: שגרת בוקר + ספירה בערבית עד 10.
מפגש הבוקר: מייד לאחר ארוחת הבוקר נשארו הילדים לשבת ליד השולחנות, וחילקנו להם ביסקוויטי פתי בר וממרח שוקולד, שמהם הכנו את העוגיות הקלות ביותר בעולם: כריכוני שוקולד טעימים!
ההתרגשות היתה רבה, והשמחה רבה עוד יותר!
לאחר מכן ישבנו למפגש שרובו ככולו היה ריקודים ויצירות שהכרנו ביומיים האחרונים, ואז יצאנו לטיול מיחזור.
זמן חצר ויצירה: היום חילקתי לילדים דפים ובהם תמונות נפרדות של גביע גלידה ו- 3 כדורי גלידה, אותם הילדים היו צריכים לצבוע, לגזור ולהדביק ביחד כשהם מורכבים לכדי גביע גלידה צבעוני.
מפגש הצהרים: מעט חזרות ואז – אליפות ים – יבשה מרגשת במיוחד, שבסופה הוכתר המספר הגבוה ביותר של האלופים בשנה זו!! כל הכבוד!!
יום ד– יום חופשי
יום ה – מפגשון: שגרת בוקר + ספירה בערבית + ספריה!
מפגש הבוקר: התחלנו בנושא המוסיקה, והצגנו את כל היצירות שהכרנו עד כה.
המשכנו בריקודים ובשירים, ואז ישבנו בנחת על הכסאות, וסיפרתי לילדים את סיפור הבלט "מפצח האגוזים", כשאני מציגה בפניהם את קטע הפתיחה של הבלט (האזנו לו תוך כדי), וכן את הקטע הדרמטי ביותר, הלא הוא "מארש", שמספר על הקרב בין העכברים לבין מפצח האגוזים.
זמן חצר ויצירה: המשכנו עם יצירת הגלידה!
מפגש הצהרים: צפינו ב DVD של רינת ויויו שיוצאים לטייל בארץ ישראל, וראינו את ים המלח, את החרמון ואת נהר הירדן.
הורי השבת יהיו: אילון + נטע
להלן מועדים בהם תתקיימנה הצגות בגן בשעה 11:00 בבוקר:
18/7
29/7
5/8
פרטים בהמשך ...
מסיבת הסיום בגננו תתקיים
ביום ראשון, ה- 8/8 בשעה 18:00!!
לחופשה הגדולה...
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה