הורים יקרים,
יום א – יום חופשי
יום ב – מפגשון: שגרת בוקר, במהלכה שרנו את השיר "בשמים יפה התכלת", כשלפתע שמענו רעמים ...
השיר פתאום כל כך לא התאים למזג האויר, אבל אין ספק שהניגוד הלהיב את כולנו!!
הראיתי לילדים תוספת שהם אהבו על גבי הלוח: כרטיסיות עם המספרים מ- 0 ועד 10 גם במנייה וגם בהתאמת כמות למספר. הם הוזמנו לשחק בכרטיסיות, כשהתנאי היחידי היה – לסדר הכל שוב לפי הסדר (ובאותה ההזדמנות – לתרגל את המנייה והתאמת הכמות למספר...).
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה על רגל אחת, והתחלנו עם 3 שירי בוקר, כדי להתחיל את הבוקר כמו שצריך, כששוב הפתיע אותנו מזג האויר שבחוץ (סוף סוף חורף "כמו שצריך"!!), והתחיל לרדת ברד!!
פשוט עזבנו הכל ורצנו החוצה (לא לדאוג! אף אחד לא נרטב, כמובן!), וכל כך התרגשנו!! כמה יפה היה לראות זאת!
לאחר שחזרנו הצגנו את "חורף בא" של גאלוואי לכבוד הרעמים והברקים והברק שבחוץ, וסוף סוף התחלנו עם הנושא השבועי החדש שלנו: המוסיקה!!
הפכתי את לוח השמות, ומאחוריו ראינו את הייצוג המוסיקלי ל- 2 צורות מקצב: TA ו- TATE.
שאלו את הילדים, ויסבירו לכם. שוחחנו מעט אודותיהם וגם הדגמנו.
חילקתי לילדים בעזרת כמה ילדים חרוצים מקלות הקשה, והמחשנו ביחד כשאנו שמים ליבנו למקצבים המשתנים דיקלום מוסיקלי יפה על מקלות הקשה.
בהמשך הצגתי בפניהם מספר כלי נגינה: את חלקם הם הכירו יותר, מאחר ואנו מרבים להשתמש בהם (תוף מרים ופעמון), ואת חלקם הם מכירים רק בצורה ובשם, והתרגשו לדעת שגם יזדמן להם לנגן בהם: התיבה והשליש.
לאחר מכן הצגתי כמה שירים חדשים בנושא הכרת הכלים והמקצבים השונים, והחל ממחר יתחילו הילדים לעשות זאת בעצמם, ובכך להתנסות בכלי הנגינה, להרגיש את המקצבים השונים, ודרך הגוף להבינם ולהבדיל ביניהם.
זמן חצר ויצירה: היום עבדתי בקבוצה קטנה של 3-4 ילדים על דף עבודה בנושא הכרת האות "א" ועבודה חביבה בנושא זה: את הדף והתוצרים תוכלו כמובן לראות בקלסרים.
מפגש הצהרים: התחלנו בהצגת השיר של "הברווזיים", המשכנו בהצגה שהכנתי כהפתעה לילדים, האוהבים כל כך אותה: "באמצע היום הצבע ה ...".
סיימנו בקריאת ספור שהביאה נעה: "טרופותי הבת" מאת ג'וליה דונלדסון.
יום ג – מפגשון: שגרת בוקר שבמהלכה בירכנו את מפת המדינה בברכת "בוקר טוב".
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגשון קצר בדילוגים, וישבו על השטיח כמו במפגשון הבוקר.
ערכנו חידון שבסיסו האות האחרונה בשמם, ולכן הם לקחו את שמם מלוח השמות.
אמרתי מילה, ועליהם היה להאזין לה היטב, ולשמוע מהי האות המתחילה מילה זו. כל ילד ששמו מסתיים באות זו – ניגש להדביק את שמו על גבי לוח השמות מתחת לאותה האות. גם אם זה נשמע מסובך – הילדים מיומנים בכך היטב, ועושים זאת ללא כל בעיה! התמקדתי במילים המתאימות לחודש אדר, וכמובן לחג הפורים, שיגיע באדר ב.
קצת לפני 10 בבוקר עברו הילדים לחדר הצעירים, שם צפו בהצגה מקסימה על פי הספור: "לקוף יש בעיה".
זמן חצר ויצירה: כל הילדים סיימו להכין את דף העבודה בנושא האות "א", אותו תוכלו למצוא בקלסריהם.
מפגש הצהרים: מייד בתחילת המפגש הנחתי על הרצפה את 4 כלי הנגינה שהכרנו עוד אתמול:
תוף מרים, פעמון, תיבת נגינה ושליש.
הזמנתי 4 ילדים, כאשר כל אחד לקח לעצמו כלי נגינה אחד, ועליהם היה להציג את השיר מאתמול בעזרת כלי הנגינה. איזו הצלחה! איזו הקשבה למקצב בשיר ואיזו התייחסות רצינית לכלי!
לאחר שסיימנו העבירו הילדים לחברים אחרים את כלי הנגינה, ואז הזמנתי 4 ילדים נוספים לשבת מולם, עם כלי נגינה מקבילים משלהם, והפעם הציגו את השיר 8 ילדים.
גם הם קמו בסוף ההצגה, והזמינו אחרים להציג במקומם.
סיימנו עם מקלות ההקשה והדיקלום המלווה אותם.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות צפרדע, ומייד התחלנו עם שירי בוקר עליזים ופעילים במרחב.
המשכנו בנושא המוסיקה: הילדים קיבלו זוג מקלות הקשה, ובעזרתן דיקלמנו את הדיקלום.
השתמשנו במקלות גם כדי להדגים את המקצבים של טה וטטה.
בנוסף למקלות ההקשה חילקתי את הילדים לקבוצות של 6 בכל קבוצה, וכל קבוצה קיבלה כלי נגינה משלה: תוף, פעמון, תיבה ושליש.
לכל קבוצה היתה הזדמנות להשתמש בכל כלי הנגינה, שכן עשינו רוטציה בין כלי הנגינה, ובאותה הזדמנות תרגלנו כיצד מחליפים בצורה מסודרת ונכונה אביזרים בין האחד לשני.
כך הצגנו את השיר שהכרנו על כלי הנגינה.
זמן חצר ויצירה: בזמן החצר הגיע גיא, מדריך היוגה, והעביר בשתי קבוצות לילדים חוג יוגה ממש נחמד!
מפגש הצהרים: התחלנו עם שיר הברווזיים, לקול תחינת הילדים ... שרנו בשמחה!
המשכנו וגם סיימנו בהצגה האהובה כל כך עליהם: "באמצע היום הצבע ה ...".
יום ה – מפגשון: שגרת בוקר + ספריה
בשל מזג האויר כמובן ויתרנו על טיול המיחזור ... לצערנו כולנו ... אבל כמובן שמחנו על גשמי הברכה!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש במסלול מכשולים, ועשו אותו כמו מקצוענים של ממש!
המשכנו עם שירי בוקר וריקודי בוקר בזוגות, וכמובן המשכנו בנושא המוסיקה והמקצבים.
בכל פעם הזמנתי 2 ילדים: אחד מהם שימש בתפקיד של טה, והשני בתפקיד של טטה. בהמשך הוספנו את הרעיון של ההפסקה המוסיקלית, אותה החליטו הילדים בשלב זה לייצג בצורה של סימן העצור בתמרורים.
הוזמן בכל פעם ילד אחד לשמש בתפקיד אותו תמרור "עצור", והיה על כולם להקשיב באמת לשיר, לשים לב למקצבים המשתנים, וכמובן ל"תמרור" התורן. היה מקסים!!
מפגש הצהרים: ספור תורה: סדום ועמורה.
הורי השבת יהיו רון + ירדן !
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה