יום חמישי, 14 במאי 2009

סיכום שבוע #37

הורים יקרים,

יום א מפגשון הבוקר: התחלנו בשגרת הבוקר: סגירת ופתיחת הדלת בעזרת מפתח, ספירה בדילוגים זוגיים עד ומ- 20 לבחירת תורני הבוקר, בדיקת מצב מזג האויר ועדכון לוח השנה העברי.

המשכנו עם חוויות מטיולי השבת, כיאה ליום א:

1) דן סיפר על ביקור בביתו של ראש הממשלה הראשון של מדינתנו, דוד בן גוריון וכן על ביקור מעניין בשוק הפשפשים.

2) איתי דבי, רוני ואוהד ספרו במקהלה על ביקור בפארק הקופים ליד בן שמן.

3) עומר סיפר על טיול אוהלים בכינרת עם משפחה וחברים, וגם הביא קשת וחיצים להראות לילדים. לאחר מכן שלחתי אותו חזרה לביתו להתאמן על ירי החיצים, והזמנתי אותו להביא אותם שוב ביום ג כדי להראות איך הוא קולע!

4) עידו ספר על טיול רגלי בנוף המהמם של הגליל בתל יודפת

אמתי הביא עיתון ובו תמונה יפה של מדורה, ובדקנו מה רואים בתמונה וגם מה חסר.

למרות שסיימנו עם נושא הבולים עדן הביאה בולים מיוחדים שהוכנו לכבוד יום העצמאות, כשהייחודיות שלהם היא בכך שאינם בולים רגילים אותם צריך ללקק כדי להדביק על המעטפה, אלא מדובר במדבקת-בול!

סיימנו באוריינות המילים "ל"ג בעומר".

מפגש הבוקר: התחלנו את המפגש בתיאור היצירה להיום, כשאני מראה להם בדיוק מה אני מצפה מהם לעשות וגם מדגימה. המשכנו עם שירי ל"ג בעומר אותם הכרנו, וגם שרנו (ורקדנו חדשים).

הכרנו את השיר "הורה" ששר אבי טולדנו, והתחלנו קודם עם הכרת הריקוד עצמו בלי המנגינה. נרקוד ונשיר מחר במפגש!

שיר אחר "ל"ג בעומר חץ וקשת יש!" ניצלנו כדי לתרגל מעט ספירה ותרגול גופני של פלג הגוף העליון, והילדים התלהבו יותר מהתרגילים עצמם ומהתירגול שעשינו ללא השיר מאשר איתו ... כבר נאלצתי להבטיח להם שמחר לא נשמע את השיר אלא רק נעשה תרגילים ...

שרנו כמובן את "איש היה בישראל" ורקדנו את "הריקוד ההונגרי" מאת ברהמס.

זמן חצר ויצירה: הילדים קיבלו בריסטול שחור ועליו ציור פשוט מאוד של מדורה, כשעל קווי הלהבות היה עליהם להדביק בסמיכות מדבקות בצבעי האש.

מי שרצה הדביק גם על ה"קרשים" מדבקות, אלא שהפעם בצבע ירוק.יצא מהמם, ואיתי סספורטס הציע שנתלה אותם על גבי החוט בכניסה לגן במקום להוריד עבודות אחרות! רעיון מצויין!

מפגש הצהרים: התחלנו עם ספור מקסים, שנועד להמחיש לילדים עניין שאני מנסה להטמיע זמן רב:

כל מי שנותן לנו משהו שהכין לנו, גם אם הדבר אינו מוצא חן בעינינו או שלא לטעמנו, עלינו תמיד לומר "תודה", ולהעריך את המאמץ שנעשה עבורנו.

שם הספר: "מתנות יום הולדת" מאת פול סטיוארט וכריס רידל

המשכנו וסיימנו באליפות ים יבשה, בסופו הוכתרו הילדים הבאים כאלופי היום: עומר, אוריה ומיקה (שכבר היו אלופים קודם לכן) ואליהם התווספה מעין גולדבורט! כל הכבוד לילדים!

בשיר-משחק הזה אנו מתרגלים האזנה פעילה, ושימוש נכון במידע שאנו שומעים באמצעות הראש (עיבוד המידע) והוצאתו אל הפועל (הכוונת הגוף לעשות את הפעולות הנדרשות).

יום ב מפגשון הבוקר: שגרת הבוקר + אוריינות המילים : "ל"ג בעומר" + "ישראל".

מפגש הבוקר: מפגש שרובו ככולו עסק בפעילות גופנית בהסוואות שונות, כשהדגש היה בעיקר חגורת הכתפיים:

שרנו והצגנו את השירים: "ל"ג בעומר חץ וקשת יש" (כפי שהבטחתי עוד אתמול ההפעלה היתה בעיקר ללא המוסיקה), "ארץ זבת חלב ודבש" (ללא הבקבוקונים. בכל פעם הוזמנו 4 ילדים אחרים להציע תרגילים אותם נעשה ברגע המתאים בשיר), "אני נולדתי לשלום" ולבסוף גם "הורה".

זמן חצר ויצירה: סיימנו את היצירה מאתמול, והגן קושט בצורה נהדרת לקראת ל"ג בעומר!

מפגש הצהרים: התחלנו בתחרות ידידותית שנועדה לחדד את ההאזנה הפעילה עם יצירתו של ברהמס : "הריקוד ההונגרי", ובסיומה של התחרות שוחחנו על ההבדל בין האזנה לשמיעה.

סיימנו עם ספור מקסים שמפעיל מאוד את הדימיון שהביא נעם להנאת כולנו:

"מר פטרוזיל והדג הזוהר" מאת סלין מנילייה

יום ג מפגשון הבוקר: שגרת הבוקר + אוריינות המילים "ל"ג בעומר" + "ישראל". בבקרים, כשהילדים בשיא האזנתם וריכוזם אנו מספיקים כל כך הרבה, וההנאה ממש גדולה: ספרנו עד 20 ומ- 20 בצורות שונות, ספרנו כמה ימים נותרו עד סוף חודש אייר, בדקנו (אני כבר לא זוכרת איך הגענו לנושא: הכל שאלות של הילדים) איך מונים את כיתה יב במספרים, וכמה שווה המספר 12 וכו'. הילדים מאתגרים אותי בכל יום, וגורמים לי לשנות תוכניות מקוריות שהכנתי לפי איך שהם מובילים אותי במפגשים. מה שנקרא: "מכל מלמדיי השכלתי" ...

מפגש הבוקר: התחלנו עם השיר ריקוד: "מטייל אני לבד", המשכנו עם "הורה" שהפך ללהיט בגן, וגם מתאים לל"ג בעומר, וכמובן המשכנו עם "ל"ג בעומר חץ וקשת יש!" כשאנו מאתגרים יותר את עצמנו בצורות שונות.

סיימתי את המפגש עם יצירתו הדרמטית של אדוארד גריג: "פרגינט" כשמתוכה הכרנו את "מחול הטרולים" ועליה בנינו הצגה שלמה שכל הילדים היו חלק ממנה. הכל היה באוירת ל"ג בעומר וסביב עניין ההאזנה הפעילה עליה שמתי דגש לאחרונה.

בהתחלה האזנו ליצירה (תוכלו להקשיב לה בלינק המצורף למעלה), ושאלתי את הילדים איך הם מרגישים כשהם שומעים את היצירה, ואז בנינו ביחד את ספור העלילה. לאחר מכן האזנו שוב, כשהילדים כבר יודעים למה לצפות, וראיתי איך הילדים ממש נמשכים למוסיקה, ומפעילים את עצמם לפי הקצב באופן עצמאי.

לאחר ההאזנה השנייה שוב שוחחנו על המוסיקה, ובנינו עוד יותר לפרטים את ספור העלילה.

בפעם השלישית כבר חילקתי להם כפיסי עץ ומטפחות (המטפחות היו הדמייה ללהבות המדורה), ופנינו להציג ביחד את ההצגה! היה פשוט נהדר, וחזרנו על כך כמה פעמים מופלאות!

זמן חצר ויצירה: נהננו לפרוק מרץ בחצר.

מפגש הצהרים: שוחחנו מעט על חודשי השנה העברית, מה קורה בכל אחד מהם (חגים/עונות וכו'), וסיימנו שוב באליפות ים יבשה מוצלחת מאוד! הילדים מתאמצים מאוד לאחרונה במשחק, משפרים את יכולותיהם, ומפנימים טוב יותר את היכולת להקשיב ולהפעיל את הגוף לפי מה ששומעים.

הכתרנו אלופים חדשים והשמחה רבה מאוד!

כל הכבוד במיוחד לאמתי שמידי יום לאחרונה הפגין יותר ויותר כישורים במשחק, עד כדי כך שהילדים כבר החשיבו אותו כאחד האלופים, למרות שטרם הוכתר ככזה!

יום ד יום חופשי

יום ה מפגשון הבוקר: שגרת הבוקר + ספריה

מפגש הבוקר: התחלנו עם השיר-ריקוד "מטייל אני לבד", ומשום שאני נותרתי לבדי, רקדתי עם בובה, להנאת הילדים ... זו היתה פתיחה מצויינת למפגש.

המשכנו עם ימות השבוע: הילדים הופיעו וגם הדביקו בסוף ההופעה את שלטי ימות השבוע לפי סדרם על גבי לוח השמות.

חזרנו לרקוד עם "ריקוד" מאת בטהובן, והרכבנו את המגן דוד. הקבוצה הראשונה לא הספיקה להרכיבו במשך השמעת היצירה, ולכן הוזמנה קבוצה נוספת, שהצליחה לסיים את הרכבת המגן דוד עוד לפני תום היצירה.

לבקשת הקהל הצגנו את "ארץ זבת חלב ודבש" כשילדים באים להציג לפני כלל החברים את התנועות שהם בחרו.

המשכנו עם השיר החביב "חץ וקשת יש" כדי להפרד מל"ג בעומר, ואז שרנו את "בת 60" כדי לציין את העובדה שביום ראשון נתחיל את נושא יום ירושלים, שהוא יומה של בירת ישראל.

זמן חצר ויצירה: שיחקנו...

מפגש הצהרים: ספור תורה, והפעם: "יעקב ורחל".

הורי השבת ביום שישי ( 22/5 ) יהיו: עומר ורוני

הודעה:

1) לקראת נושא חג השבועות אתם מוזמנים לשלוח אלי במייל מתכונים משפחתיים חלביים, מהם אכין

חוברת מתכונים להנאת ולשימוש כולם!

*** תודה למשפחת יוגב שכבר שלחה מתכון מוצלח במיוחד! ***

2) בשבוע הבא אקח את היום החופשי שלי ביום שישי במקום ביום רביעי בשל אירוע משפחתי. לידיעתכם.

3) בשבוע הבא נתחיל (ונסיים) בעיקר את נושא יום ירושלים (שיחול ביום שישי), ונתחיל במקביל גם את

נושא חג השבועות, שהוא כאמור החג האחרון לשנה יפה ופורייה זו.

4) ביום רביעי ה- 27/5 נחוג בגן את חג השבועות. אודה לכם אם תשלחו את הילדים ביום זה כשהם עטויים

בזר פרחים מעשה ידיכם (גם קנוי זה טוב ...) ולבושים בחולצה לבנה + שקית קטנה ובה 2 סוגי פרי

(אחד מכל סוג) + מעדן חלב אחד שהילד/ה אוהב/ת.

ביום זה אהיה בגן לחגוג עם הילדים את חג השבועות.

5) להזכירכם, הגן יהיה סגור לכבוד חג השבועות בימים ה + ו (28+29/5).