יום שני, 22 בפברואר 2010

שבוע #23 - שנת לימודים תש"ע

הורים יקרים,

יום א מפגשון: הילדים הגיעו הבוקר ומצאו את לוח השמות שונה: הפעם הדבקתי לוחיות עם מספרים: לוחית עם המספר 2 וסימון של שני פריטים לידו, לוחית עם המספר 3 וסימון של 3 פריטים לידו, לוחית עם המספר 4 וארבעה פריטים לידו וכנ"ל לגבי המספר 5.

על הילדים היה לסדר את שמם תוך מניית האותיות שבשמם. גילינו כי המספר 4 זכה למספר הילדים הגבוה ביותר ביחס לשאר המספרים, וכי המספר 5 למספר הנמוך ביותר.

המשכנו בשיחה על לוח התוכן שהשתנה לכבוד נושא יום המשפחה שיימשך בשבועיים הקרובים.

שוחחנו על המילה "משפחה", בדקנו מה נמצא על גבי הלוח, ואמתי העלה שמות של בני משפחה נוספים שלדעתו היו חסרים על גבי הלוח...

לאחר מכן השתעשענו מעט, והשתמשתי בדמויות שעל גבי הלוח כדי להמחיש על הילדים את משפחתם: אמרנו את שמות ההורים ובדקנו כמה ילדים בכל משק בית, והאם הדמויות שעל גבי הלוח מספיקות למשפחות הילדים או לא ...

שאר הבוקר היה שגרתי ונעים, וכבכל יום א נוספו גם החוויות מהשבת המיוחדת שחווינו כולנו:

שבת ט"ו בשבט!!

אמתי וליבי הביאו שניהם ענף של עץ השקדיה מאזור ירושלים, למרות שלא נפגשו כלל במהלך טיולם שם.

על הענף של אמתי היו תלויים גם שקדים, מה שהוסיף להתרגשות הכללית לא רק של הילדים ...

איתי ביקר בספארי, ושמח לספר אילו חיות פגש בדרך ואילו חיות הכניסו ראשם מבעד לחלון המכונית ...

טל ביקר בשמורת הטבע פורה שנמצאת צפונית לבאר שבע! השמורה מלאה בפריחה ירוקה ומקסימה והמרחבים עצומים!

נטע נסעה לנטיעות באזור מודיעין ביום שישי, ומשם הביאה דגל מרשים של ק.ק.ל. בשבת טיילה בנחל הבשור,

שם נהנתה מפריחה מרשימה של כלניות ורקפות!!

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה על רגל אחת, לקחו את שמם, והחזירו אותו ללוח השמות תוך הקפדה על מניית כמות האותיות שבשמם והתאמתה למספר הרשום על גבי הלוח.

לאחר מכן לימדתי את הילדים 3 שירי בוקר עליזים, כדי להתחיל בוקר שמח!

היה נפלא לחדש את שגרת הבוקר, ואין ספק שהגיוון בשירים היום והפעילות הגופנית הרבה שסביבם שימחו את הילדים!

השמעתי לילדים נעימה אחת, אותה המחשנו בתנועות במרחב, שיר אחד שהתחיל עם תנועות בישיבה ועבר לריקודי זוגות, שבמהלכם היו צריכים להשתמש במיומנות של לחיצת היד באלכסון אותה תרגלנו רבות עד כה.

השיר השלישי תרגל מעט את המושגים "צפון" ו"דרום", ולימד אותנו על נחל דן שבצפון, אשר יוצא מאזור החרמון. דן התרגש מאוד לדעת על הנחל הנושא את שמו, והילדים התרגשו ביחד איתו.

זמן חצר ויצירה: טל עבדה נפלא עם הילדים על תמונה של בית, אותה קיבלו מוכנה, והיה עליהם לצבוע אותה בצבעי גואש בהקפדה על הכללים הבאים:

כל חלק בבית נצבע בצבע שונה (הילדים תרגלו הקשבה להוראות וביצוען במדוייק), הקפידו על צביעה איטית ומדוייקת ובדלת הבית היה עליהם לצייר את עצמם, כשהמטרה היתה כמובן ההקפדה על פרטי איברי הגוף:

ראש, עיניים, אף, פה (היה מי שצייר אזניים...), הילדים הוזמנו לצייר את סוגי השיער השונים (הראיתי להם כיצד לעשות זאת), גוף, ידיים ורגליים. היה מי שהקפיד גם על ציור 5 אצבעות ופופיק באמצע הגוף.

מפגש הצהרים: לאחר ארוחת הצהרים התפנקו הילדים במקביל לתפוחי העץ שחולקו להם עם עוגיות "נשיקות" שהביאה אלה, אשר כמובן הכינה אותן עם אמה, אביגיל. נשארה קופסה נוספת, ממנה יהנו בימים הבאים.

המפגש עצמו התחיל בשיחה על המושג "משפחה": מהי משפחה, ממה (או ממי?) היא מורכבת, מה מהות היחסים בין בני אותה המשפחה, האם חיות הבית נחשבות חלק מהמשפחה? (היו שאמרו שכן, והיו שאמרו שלא).

סיימנו מפגש שעבר ממש מהר עם השיר המקסים: "זה התחיל משני הורים" אותו גם שרנו וגם התחלתי ללמד אותם את הריקוד. מחר נמשיך.

יום ב מפגשון: שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: לאחר חוג המוסיקה הזמנתי את הילדים לקחת את שמם מלוח השמות, והם קפצו מעל 4 מקלות שסודרו ברווחים שווים האחד מן השני כדי להחזירם לפי מספר האותיות בשמם.

השמחה היתה רבה! אין ספק שהילדים אוהבים תנועה!!

המשכנו עם שירי הבוקר החדשים והמעוררים שלנו, ומייד לאחריהם שוחחנו על סוגי משפחות שונים ועל בתי

מגוריהם. למשל: משפחת העצים גרה ביער, משפחת פרי הדר גרה בפרדס, משפחת הסוסים גרה באורווה, משפחת האצבעות גרה בכף היד וכו'...

שרנו בעקבות הנוסטלגיה על האצבעות את "אגודל הוא אבא", ואז לימדתי אותם שיר מקסים וחמוד על ברווזון (ואחר כך על כלבלב וחתלתול) שהולך לטייל ואמו אינו מוצאת אותו. הילדים הציגו כל כך יפה את השיר המתוק, ואין ספק שהוא הפך חביב על כולנו ברגע אחד.

סיימנו עם "זה התחיל משני הורים".

זמן חצר ויצירה: הילדים המשיכו להכין את בית המגורים.

מפגש הצהרים: התחלנו עם שיר הברווזיים אליו התגעגעו הילדים מאוד, והמשכנו עם אוריינות המילה "משפחה". למדנו היום את החשיבות של ההאזנה לצלילי האותיות במילים השונות, מאחר וצלילי האותיות מרמזים לנו על האות העוקבת בכתיבת המילה.

הטריק הצליח יפה לכמה ילדים, שהצליחו לסדר לבדם בשניות את המילה הארוכה "משפחה", וכבר הכריחו אותי להבטיח שנמשיך בכך גם מחר.

יום ג מפגשון: שגרת בוקר + ברכת "בוקר טוב" למפת המדינה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בצעדי רדיפה תוך כדי שמיעת "רוץ בן סוסי" ברקע לשמחת הילדים.

התחלנו עם שירי הבוקר החדשים והמעוררים, ונזכרנו שוב בנחל דן, כשדן שלנו הפגין שליטה (איך לא? הרי זהו הנחל "שלו", כדברו...) על מיקומו ומאפייניו!

לאחר שירי הבוקר התארגנו לקריאת סיפור: "איתמר מכתב" מאת דוד גרוסמן איתמר מכתב / דויד גרוסמן, אשר הביא אמתי לפי בקשתי (ותודה להורים על שיתוף הפעולה) .

מטרת קריאת הספר היתה שיחה על נהלי שליחת מכתב, הכללים בשימוש במעטפה ובבול ותפקיד החותמת.

ברור לי כי לא כל המידע נקלט בפעם הראשונה, אולם מאחר ועוד נחזור על כך בימים הקרובים וגם בשבוע הבא – אני בטוחה שהנושא יהיה ברור הרבה יותר.

אין ספק שהספר המשעשע הלהיב את הילדים, והמחיש יפה את מה שרציתי לקראת הפתעת יום המשפחה לסבים ולסבתות שלא יגיעו לקבלת השבת שלנו (וכבר קיבלתם רמז ...).

כמובן שוחחנו על ההקשר להפתעה, וחשבנו ביחד איך נכין אותה!

סיימנו בריקודים: "זה התחיל משני הורים" והשיר על הברווזון, הכלבלב והחתלתול.

זמן חצר ויצירה: מירב התחילה להכין עם הילדים את ההפתעה לסבים ולסבתות בעקבות קריאת הספור "איתמר מכתב" ובמקביל סיימה טל לעבוד עם הילדים על הבתים האישיים. להנאתכם הם תלויים על קירות הגן.

אני עבדתי עם ילדים בקבוצה קטנה בתוך הגן.

מפגש הצהרים: התחלנו כמובטח עם המשחק האורייני על פיו הילדים מסדרים נכונה את רצף האותיות המרכיבות את המילה "משפחה", והתגרו בי שארים עוד ועוד את רמת הקושי!

סיימנו בקריאת ספור שהביאה יהב: "הלוייתן והשבלול" מאת ג'וליה דונלדסון הלויתן והשבלול (תמונה בהגדלה).

ספר מקסים על עזרה הדדית המדגיש את העובדה כי כמו שהגדול יכול לעזור לקטן, יכול גם הקטן לעזור לגדול!

יום ד יום חופשי

יום ה מפגשון: שגרת בוקר שאליה הצטרף היום כרגיל טקס הספריה. היה פשוט מדהים!

ברקע השמעתי לילדים את השירים: "לאבא שלי יש סולם" ו"אבא'לה בוא ללונה פארק",

ברוח יום המשפחה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש הבוקר בקפיצה ברגליים צמודות בתוך 8 חישוקים! שמרנו יפה על הסדר, נהננו מאד, ואין ספק שמפגש שמתחיל בקפיצות יהיה שמח לכל אורכו! ואכן כך היה.

המשכנו עם שירי הבוקר החדשים והעליזים שלנו, שהיו קופצניים לא פחות, ולנוכח מזג האויר הגשום והסוער – היה כיף להתחמם בתוך הגן! (ממש התרגשנו כשירד ברד, וכמובן רצנו החוצה לחזות מקרוב במחזה!!! בהזדמנות זו שוחחנו מהו ברד, ומה ההבדל בינו לבין הגשם או השלג).

קראתי לילדים שיר קטן, שלצערי אינני יודעת את שם מחברו, אשר מצאתי אתמול: "חנות הנשיקות".

היה נחמד לשמוע אחר כך ובעקבות השיר איפה אתם מנשקים את הילדים הכי הרבה, מי בבית נותן את החיבוקים הכי חזקים וכו' ...

המשכנו עם הריקוד על פי השיר "זה התחיל משני הורים", ולאחריו שוחחנו על ההבדל בין שם פרטי לבין שם משפחה, ונתנו דוגמאות מכלל ילדי הגן.

זמן חצר ויצירה: נשארנו לשחק בגן, והמשכנו להכין את ההפתעה שנשלח לסבים ולסבתות .

לפני ארוחת הצהרים קראתי לילדים ספור מתוק שהביאה יהב:

"אז איפה הייתי אני?" מאת דורית רביניאן .

לאחר ארוחת הצהרים פינק אילון את חבריו בעוגיות טעימות שהביא. איזה כיף!

מפגש הצהרים: ספור תורה : המשכנו לספר את ספור "תיבת נוח", אשר ריתק את הילדים, וקיימתי הבטחה מאז יום ג, והצגנו את שיר הברווזיים.

הורי השבת מחר יהיו:נטע ואמיר.

ביום שישי, נחגוג בגן מסיבת יום הולדת 3 ל מיה החמודה שלנו!

מזל טוב לחמודה ולכל המשפחה!!

אנו מברכים את רון ואת משפחתו על היקלטותם בקבוצתנו מאז יום א.

מעתה נהיה בגן 26 ילדים.

במהלך סוף השבוע שעבר שלחתי עדכונים של מועדי קבלת שבת בהתאם לקליטתו של רון אצלנו – נא לשים לב ולעדכן אצלכם בהתאם.

שלחתי גם רשימה שמית מעודכנת עם פרטי משפחת שכטמן (הוריו של רון) לנוחיותכם.

תזכורת:

אנא רשמו ביומנים:

ביום שישי, ה- 12/2, אנו מזמינים סבא או סבתא של כל ילד

(אנא בקשו לבחור אחד מבין השניים היקרים, בשל חוסר מקום בגן ולמען נוחיות הילדים) לקבלת שבת לכבוד יום המשפחה!

קבלת השבת תתחיל בשעה 11:15 ונשמח מאוד לארח את האורחים המיוחדים שלנו!

הפעם ההורים אינם מוזמנים ...

אבל לא לדאוג, שכן אירוע נפרד מתקיים עבור ההורים ביום א, ה- 14/2!

לא לשכוח לשלוח אלי למייל את כתובת הבית של הסבים אשר אינם מגיעים לקבלת השבת

לצורך הפתעה!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה