יום שני, 22 בפברואר 2010

שבוע #25 - שנת לימודים תש"ע

הורים יקרים,

יום א מפגשון: יום משפחה שמח! ציינו את היום השמח הזה, עליו שוחחנו במהלך התקופה האחרונה ביחד עם התאריך הקשור בו: ל' בשבט! שמחנו כי מחר מתחיל חודש חדש ושמח מאוד, הלא הוא חודש אדר!

כמובן שמחתי לשמוע וגם לראות כי טיילתם במהלך סוף השבוע, ולהלן שתי חוויות:

1) עומר סיפר על חגיגת יום הולדת לאמו, נועה! מזל טוב ושפע ברכות!!

2) דן סיפר על ביקור חברים בכרם מהר"ל וגם ביער עופר.

היה מקסים לשמוע על שפע הפריחה באזור.

הבוקר המשיך עם שגרת הבוקר הנעימה שלנו!!

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש לאחר שקפצו על 4 כסאות- ובהצלחה!

המשכנו עם שירי הבוקר הפעילים שלנו, שהובילו להתעמלות בוקר, שהתמקדה בעיקר במתיחות. אין ספק שעם כל הגמישות שלי – הם גמישים הרבה יותר ...

בירכנו בברכת "בוקר טוב" את מפת מדינתנו, כשאנו מציינים כל מקום ומקום על גבי המפה, את מיקומו וכל תוספת אחרת שהילדים כבר מכירים.

שוחחנו על נושא חג פורים שיתחיל כבר מחר! כולנו מתרגשים ושמחים לקראתו!

זמן חצר ויצירה: כדי להרגיש ממש את חג פורים הקרב ובא אלינו, הכנו ליצנים מיוחדים לקישוט הגן, שיקבלו את פנינו כבר מחר, ויכניסו אותנו לאוירת החג המיוחדת!! הילדים התנסו שוב בציור פנים.

מפגש הצהרים: עוד לפני ארוחת הצהרים חגגנו לאילנה, הסייעת מקבוצת הצעירים, יום הולדת, כך שאכלנו מעט מאוחר מן הרגיל, וגם נכנסו מאוחר יותר למפגש.

הראלי הביא עוגיות טעימות לכבד את חבריו לאחר ארוחת הצהרים, וביחד עם הבננות היה לילדים קינוח טעים.

סיימנו בשיחה על אירוע יום המשפחה שיתקיים הערב בגן, וקראנו סיפור שהביאה נועה:

"הלו הלו אמא", מאת חנה הורן הלו, הלו אמא / חנה הורן .

יום ב מפגשון: התחלתי את הבוקר עם השיר "ליצנים" מתוך הדיסק "הקרקס של רינת" להנאת הילדים.

המשכנו בשגרת הבוקר שלנו. כמובן ציינו הבוקר את חודש אדר המתחיל ביום זה, ושוחחנו מעט על לוח התוכן שהשתנה לנושא חג פורים.

מפגש הבוקר: לאחר חוג המוסיקה עם איריס שהיה ברוח חג פורים שוחחנו על סמלי החג, הזכרתי את המשפט: "משנכנס אדר-מרבין בשמחה" וגם ראינו כיצד כותבים את המילה "אדר".

אמרתי כי אומנם המילה קצרה, אבל השמחה שהיא מכילה – גדולה!

הקשבנו לשיר "משנכנס אדר-מרבין בשמחה" וגם רקדנו אותו!

הילדים שמחו לספר למה יתחפשו, ולאחר מכן שוחחנו על המאכל המוכר של החג, הלא הוא אוזן ההמן הטעימה.

סיפרתי לילדים על שלבי ההכנה של הממתק הטעים: הכנת הבצק, רידודו, קריצת העיגולים ויצירת צורת ה"אוזן" עם המילוי המועדף (אין ספק שבגן הילדים רובם ככולם מעדיפים שוקולד).

סיימנו עם תחילת ספור מגילת אסתר, והבטחתי לסיימו מחר!

זמן חצר ויצירה: היום סיימה טל עם הילדים להכין את הליצנים הקפיציים.

מפגש הצהרים: התחלתי את המפגש עם הריקוד על פי השיר: "משנכנס אדר-מרבין בשמחה", והמשכתי בהדגמה משעשעת למדי של היצירה אותה נתחיל מחר: שוהם התנדב להיות ה"דוגמן", וציירתי אותו (טוב, למען ההגינות אציין כי כשרון הציור שלי עלוב למדי, והתיימרתי לצייר את שוהם...) על גבי לוח מחיק. הציור היה בכוונה בצבע אחד, ואז הדבקתי עליו פיסות של נייר צלופן צבעוני, ובעצם כך חיפשתי אותו! כולם היו משועשעים מאוד, ושוהם הכי הרבה מכולם ...

המשכנו עם ריקוד מצחיק (הרי צריך להיות שמחים בחודש הזה, לא?) שהוא בעצם שילוב של הוראות ששרים אותן כיצד לנוע במרחב. נהננו עד כדי כך – שהילדים ביקשו לעשות זאת שוב.

סיימנו בהדגמה שלי כיצד מקפלים אוזן המן, ומחר יעשו זאת הילדים בעצמם!

יום ג מפגשון: את שגרת הבוקר התחלנו כרגיל, אך הוספתי לה את המוסיקה שנקראת "טקילה" , לה חיברתי ריקוד ספורטיבי במיוחד, שלשמחתי הרבה הילדים נהנו מאוד לפעול במרחב על פיה.

עשינו זאת פעמיים, ואז חזרנו להתיישב על השטיח, מתנשפים ממאמץ פיזי (מחאנו כפיים מתחת לברכיים, צעדנו בצעדי רדיפה, קפצנו על רגל אחת, שאגנו כמו אריה ...) – שהיה משמח מאוד – כראוי לחודש אדר (משנכנס אדר מרבין בשמחה) ולחג פורים!

בבוקר קיבלו את פני הילדים רעשנים, בהם שמחו כולם להרעיש. בזמן המפגשון סיפרתי להם מדוע בכלל מרעישים בחג פורים ברעשן. טל נתנה בבוקר לכל ילד לקשט מסיכה, והשמחה בגן היתה רבה וצבעונית מאוד!

היה מהנה ומשמח לראות ילדים מגיעים עם אביזרי פורים לגן: איתי הגיע עם חץ וקשת, והדגים לנו מכישוריו רחוק מהילדים ובבטחה. אלית הגיעה עם קשת נוצצת במיוחד ועליה מחושים מקסימים ...

מפגש הבוקר: בהשראת המוסיקה של "טקילה" נכנסו הילדים למפגש כשהם מוחאים כפיים מתחת לברכיים, ומקפידים להרים את הברכיים גבוה במקום להתכופף ולהכביד על הגב.

המשכתי לספר את סיפור המגילה, ושרנו שירי פורים: נזכרנו בשיר "משנכנס אדר מרבין בשמחה" והכרנו אחד נוסף חדש, כשאני מקפידה להסביר להם את המילים: "תן כתף".

זמן חצר ויצירה: הילדים היום יצרו על פי הדגם שהראיתי להם אתמול במפגש הצהרים: הם ציירו דמות ו"הלבישו" עליה תחפושת: פיסות צבעוניות של נייר צלופן. כל ילד סיפר לי את מי הוא צייר, וביחד החלטנו אם להדביק "מסיכה" על הפנים, "פאה" או לבוש בלבד.

מפגש הצהרים: התחלנו עם "טקילה" להנאת כולנו, מה שהעיר את כל מי שבדרך כלל מרגיש מנומנם בשעה זו של היום, ואז שרנו שיר פורים חדש: "חג פורים חג גדול ליהודים" – כאשר בהתחלה אנו עושים תנועות בלבד, ובהמשך משלבים בשיר רעשנים – שהוסיפו המון רעש ושמחה!

המשכנו עם שיר הקצב שלמדנו אתמול (הוא נקרא: "קדימה...אחורה") וסיימנו בקריאת סיפור מצחיק מאוד על ילדה שבחרה להתחפש ל ... המן הרשע! שם הסיפור: "תחפושת מיוחדת במינה" אשר מצאתי באינטרנט, ושם הכותבת התמצה בשמה הפרטי: מרינה.

יום ד מפגשון: שגרת בוקר. בשעה שתורני הבוקר הראשונים בסבב החדש שהתחיל היום התחילו לעבוד, לקחתי את הלוח המחיק, וביקשתי מהילדים לקחת את שמם מלוח השמות.

רציתי שיחזירו את שמותיהם בחזרה אליו לפי חידון: סימנתי קוים על גבי הלוח כמספר האותיות בשמו של ילד מסויים, וגם כתבתי את אחת האותיות בשמו, והיה עליהם לנסות ולנחש באיזה ילד מדובר על פי מספר האותיות והאות הכתובה. הילדים הבינו מהר מאוד את החידון, והתאמצו מאוד. המשחק היה מהנה מאוד ומאתגר מאוד, והתגאיתי מאוד בילדים!

מפגש הבוקר: התחלנו עם שירי פורים שלמדנו אתמול, והמשכנו עם אוריינות המילה "פורים".

כבר בתחילת השבוע לימדתי אותם בהתאמה למילה "פורים", כי האותיות "י" ו"ו" הן אותיות שנותנות כוח לאלה המופיעות לפניהן, ומעניקות להן את הצלילים. האות "ו" נותנת לאות "פ" את הכוח של הצליל U והאות "י" נותנת לאות "ר" את הכוח של הצליל I.

מטרתי בכך היא להסביר להם את ההגיון ברצף המסויים של האותיות שמרכיבות את המילה "פורים" או לצורך העניין – כל מילה אחרת. אנו לומדים להאזין לצלילי האותיות ולהבין את ההגיון ברצף.

זמן חצר ויצירה: סיימתי להכין עם הילדים את תמונות הדמויות הלובשות תחפושות ומסיכות של נייר צלופן.

מפגש הצהרים: התחלנו עם "טקילה" שהפכה ללהיט של ממש בגן, המשכנו עם "קדימה... אחורה" ובסוף המפגש קיבל כל ילד עיגול עשוי מנייר, ולמדנו ביחד לקפלו לכדי צורת אוזן המן.

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספרייה.

מפגש הבוקר: התחלנו עם הלהיט החדש שלנו: "טקילה"!! הילדים כל כך נלהבים לשמע המנגינה ופועלים יפה כל כך במרחה, ומה שחשוב – מתרגלים מוטוריקה גסה מגוונת מאוד ומפעילים את גופם!

המשכנו עם ריקודי ושירי פורים (משנכנס אדר, תן כתף, חג פורים) וגם הכרנו שיר מקסים חדש: "היום פורים" ("הבובות היום שמחות ועליז הדוב, הם לבשו המסיכות ויצאו לרחוב..."), אותו גם שרנו וגם רקדנו.

סיימנו עם ספור מקסים בשם "הליצן שנרדם" מאת שרה זלוף הליצן שנרדם - אותיות גדולות / שרה זלוף .

זמן חצר ויצירה: מירב התחילה עם הילדים את פלג הגוף העליון של מכשפה חביבה, אותה נמשיך להכין בשבוע הבא! בינתיים יש לה פנים (ללא תווי הפנים בינתיים ...), כובע מחודד וגם שיער.

מפגש הצהרים: ספור תורה: ספורו של אברם, בנו של נחור, מאור כשדים שקיבל הוראה מאלוהים לצאת מעירו ומבית אביו ולעבור למקום שיראהו האלוהים. הוא לקח עימו את רכושו, את משפחתו (שרי) ואת בן אחיו, הלא הוא לוט, ובסופו של דבר הגיע לכנען. סיפרתי על טקס ברית המילה שהוא בעצם ההבטחה המשותפת להפוך את אברהם לאבי כל העמים ולהבדיל את עמו – העם היהודי משאר העמים. סופר גם הספור של 3 המלאכים שפקדו את אוהלו של אברהם והביאו עימם את הבשורה על ההריון הצפוי עם יצחק, וכן על כך ששרה מסרה את שפחתה את הגר לאברהם שתוליד לו ילד, וממנה אכן נולד לו ישמעאל.

הורי השבת מחר יהיו: ליבי וגיא.

ביום שישי הבא, ה- 26/2 נערוך בגן קרנבל פורים!

אנא הביאו את הילדים מחופשים ובידם משלוח מנות לפי הפרטים ששלחתי במייל.

כל משלוח מנות יכיל:

ברכה למקבל המשלוח, הפתעה קטנה (רעשן, כובע פורים - שיכול גם להיות קופסת המשלוח, בועות סבון וכו'), וופל, חטיף מלוח באריזה קטנה כגון: ביסלי/במבה/בייגלה, חטיף מתוק באריזה קטנה, כגון: סוכריה על מקל/שקית קטנה של סוכריות/מרשמלו וכו' וכמובן אוזן המן!

ההורים מוזמנים לבלות איתנו עד השעה 10:30!

ביום זה לא תתקיים קבלת שבת!!

הגן יהיה סגור לרגל חופשת פורים בתאריכים: 28/2 + 1/3.

נחזור לגן ביום ג, ה- 2/3.

בשבוע הבא יהיה היום החופשי שלי יום ג (23/2) במקום יום ד. לעדכונכם.

להנאתכם:

מתכון לאוזני המן (כ- 70 עוגיות):

1 ק"ג קמח לבן רגיל

2 מרגרינה ללא מלח

1 שקית אבקת אפייה

1 שקית סוכר וניל

2 כוסות סוכר

3 ביצים גדולות

1/3 כוס מים (באמת לא צריך יותר, וכדאי קודם ללוש את הבצק ללא תוספת המים כדי לראות כמה

באמת צריך להוסיף).

שוקולד צ'יפס או כל מילוי אחר שתבחרו לשים בתוך ה"אוזניים"...

לשים הכל ביחד לכדי בצק רך ונעים ויוצרים אוזני המן. אופים בתנור בחום של 180 מעלות בתנור

למשך 15 דקות. האוזן יוצאת שזופה רק במעט ודי לבנה, ומתקשה בחוץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה