הורים יקרים,
יום א – מפגשון: שגרת הבוקר, במהלכה הצגתי לילדים וביחד איתם את הנושאים החדשים לשבועיים הקרובים: בריאות וניקיון. בדקנו את המילים מבחינה אוריינית, חשבנו ביחד איך המילים קשורות האחת לשנייה, ונתנו דוגמאות למה שעושה אותנו בריאים ומדוע בכלל עלינו להיות נקיים.
שוחחנו על המילה "סידן", ועל חשיבותה לחיזוק העצמות בגופנו וחיזוק שינינו, ואפילו הראיתי להם את בובת הסמרטוטים "שושנה", שאינה "מצליחה" לעמוד או לשבת בגלל שאין לה עצמות בגוף...
הילדים התרשמו מאוד!
המשכנו עם חוויות מהשבת:
ינאי וטל בילו ביחד וסיפרו ביחד ובנפרד על טיול השבת שלהם בסטף ליד ירושלים.
התגאינו מאוד בינאי לדעת כי זכה במדלית זהב בתחרות ג'ודו!! כל הכבוד!!
רון סיפר על בילוי בחוף הים עם כל המשפחה, והתרגש מאוד לספר על שתי מדוזות מסכנות שנותרו על היבשה ...
הילדים קיבלו ממני את טבלת המעקב אחרי צחצוח השיניים, ושוחחנו על מטרתה.
הם נרגשים לקראת המטלה המצפה להם בשבועיים הקרובים.
אשמח לשיתוף הפעולה שלכם איתם!!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות על רגל אחת, וקודם התחלנו בשיחה על המושגים "בריאות" ו"ניקיון". חשבנו ביחד במה משתמשים כשמתנקים, שוחחנו על החשיבות של כל אותם אביזרים, ולבסוף גם הצגתי בפניהם את מימי הבובה, שבעזרתה נלמד ונכיר את אביזרי הניקיון: היא מגיעה עם אמבטיה משלה, סבון וספוג, מקל לניקוי אוזניים, קוצץ ציפורניים, מסרק ומברשת, שמפו וגם מגבת. אנו מדמיינים יום רגיל בחייה של מימי: כיצד היא מתנקה ומתארגנת כשהיא קמה בבוקר, ומה קורה אחרי שהיא חוזרת מהגן לא נקייה במיוחד ...
הילדים התרגשו מאוד לפגוש בה!!
המשכנו עם שירי בוקר, וגם הכרנו שיר משעשע מאוד בשם: "שמפו".
זמן חצר ויצירה: הילדים קיבלו דף ועליו מצויירת מברשת שיניים. היה עליהם לגזור אותה, לרשום עליה את שמם, ולקשט אותה באופנים שונים, שמתרגלים מאוד מוטוריקה עדינה. כל העבודה כולה היתה לצורך תרגול המוטוריקה העדינה באופנים משתנים, וכמובן – המחשת נושא ניקיון השיניים.
מפגש הצהרים: התחלנו בקריאת הסיפור "דירה להשכיר" מאת לאה גולדברג.
מאחר וסיפור זה יומחז לכם במסיבת הסיום (זהו "סוד כמוס לפרה ולסוסיתא"!!) אנו נכיר היטב סיפור זה, וכמובן כל ילד יקבל תפקיד בסיפור.
התפקידים חולקו כבר היום לילדים, ובינתיים נראה כי הם מרוצים!
עוד תשמעו רבות על הסיפור הזה במהלך החזרות למסיבה ...
סיימנו עם מימי הבובה, והפעם אחד הילדים הוזמן לטפל בה במסירות, כאשר שאר ילדי הגן מציעים אופנים שונים לניקוי ולטיפול. היה ממש משעשע וחביב!!
יום ב – מפגשון: שגרת בוקר, שבסיומה אפילו הספקנו לרקוד!!
מפגש הבוקר: מייד אחרי חוג המוסיקה של איריס שרנו שיר בוקר, והילדים התרגשו מאוד לראות שאני מכינה את השטח לשיר האהוב: "באמצע היום הצבע ה.." מאת דתיה בן דור.
בחרנו 6 ילדים להשתתף בערבוב הצבעים, והשמחה רבה! אדום וצהוב יצרו כתום משגע, כחול וצהוב יצרו ירוק "של חיילים" ולבן ואדום יצרו ורוד – סוכריה!
המשכנו עם שירי ניקיון: "אני רוחץ ידיים" מאת דתיה בן דור, "הסבון בכה מאוד" בביצועו של צביקה פיק
וכמובן "שמפו"!
לסיום הוזמן ילד נוסף לטפל במימי הבובה, לשמחת הילדים!
זמן חצר ויצירה: המשכנו להכין את מברשות השיניים ולתרגל בהכנתן מוטוריקה עדינה.
מפגש הצהרים: התחלנו בריקודים: "באלה הידיים" + "זה התחיל משני הורים", ואז שיחקנו משחקים אורייניים עם המילה "בריאות". אין ספק שהילדים מכירים את המשחק היטב, והפתיעו אותי בכל פעם מחדש – לטובה ענקית!! כל הכבוד להם!!
יום ג - מפגשון: שגרת בוקר שהסתיימה שוב בריקוד! איזה כיף להתחיל כך את הבוקר!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו לגן בקפיצה בתוך 4 חישוקים, וכרגיל הפגינו כישורים אקרובטיים מופלאים!
התחלנו עם "טקילה" כדי לקבל עוד קצת מרץ, ואז הזמנתי זוגות של ילדים כדי לבוא ולטפל במימי.
שיתוף הפעולה היה מקסים בין הילדים (בכל פעם בן ובת), והם דאגו לבובה כמו לילדה אמיתית ...
זמן חצר ויצירה: היום סיימנו את הכנת מברשת השיניים, והתחלנו פעילות חדשה:
הילדים קיבלו שוב דף מצוייר, ועליו יד מחזיקה במברשת ובמשחת שיניים. היה עליהם למרוח דבק על כף היד
(מוטוריקה עדינה! תמיד חייבים לתרגל, אין ברירה! ואכן ישנו שיפור עצום אצל הילדים!!), ולפזר עליה חול (כך צובעים אותה), לצבוע בצבע אחד את מברשת השיניים ואת משחת השיניים בצבע אחר. הדיוק הנדרש פה אילץ את הילדים לעבוד בזהירות ותוך כדי משמעת עצמית, והתוצאות – יפיפיות! להנאתכם בגן!!
מפגש הצהרים: שוב קראנו את "דירה להשכיר", תוך הקפדה על תפקידי הילדים הספציפיים. כל ילד ממש "נכנס" לתפקיד שלו, ואיפשרתי לכל מי שרצה לדקלם ביחד איתי את הסיפור ולהציע רעיונות כיצד להציג כל דבר.
יום ד– מפגשון: שגרת בוקר.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות פיסוק וסגירה, ומייד התחלנו בריקודים: "טקיל", "הורה", "עוד לא אהבתי די" ...
המשכנו עם סיפורים ברוח הנושא: "יואש" מאת ע. הלל, "קריוס ובקטוס" מאת תורביורן אגנר (תודה לשחר שהביאה לנו את הספר לקריאה מהנה!).
סיימנו בשמחה עם הבובה מימי, ושוב הוזמנו 2 ילדים (בן ובת) לטפל בה במסירות ולדאוג לניקיונה.
זמן חצר ויצירה: המשכנו עם היצירה מאתמול ...
מפגש הצהרים: קראנו את "דירה להשכיר", והילדים ניסו להציג, בעזרתי כמובן, את הספור.
יום ה – מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.
מפגש הבוקר: בעזרת דן וגיא, ששידרגו לי מאוד את התכנון לכניסה למפגש, הילדים נכנסו באופן הבא:
סידרנו קוביות עץ גדולות על הרצפה, מעליהן היו הילדים צריכים לקפוץ ברגליים צמודות, ואז לעלות ולקפוץ למטה מ- 4 כסאות. השמחה היתה רבה, ואין ספק ששני העוזרים החרוצים שלי נהנו מאוד מכך שהכניסה היתה ביוזמתם!
המשכנו עם שיר בוקר, המשכנו עם שירי ניקיון, ואז ערכנו הופעה שהילדים אוהבים, על פי השיר: "באמצע היום הצבע ה...".
זמן חצר ויצירה: סיימנו את יצירות מברשות השיניים למיניהן. הגן נראה נפלא בזכות הילדים!!
מפגש הצהרים: התחלנו עם שיר וריקוד, והמשכנו לבקשת הילדים (אני דווקא רציתי לגוון בשבילם, אבל נתקלתי בסירוב מוחלט!) עם "דירה להשכיר".
מחר חוגגים יום הולדת 4 ל נועה החמודה שלנו! מזל טוב! ברכות ואיחולים!
הורי השבת יהיו: גיא + ליאן
הודעות חשובות:
ב- 16/6 יום ד תתקיים בגן פעילות בנושא שיניים בשעה 9:00 בבוקר!!!
אנא רִשמו ביומנים להקדים להביא ביום זה את הילדים! ארוחת הבוקר תתקיים בשעה 8:30!!
ב- 25/6 יום ו תתקיים פעילות מוסיקלית בניצוחה של איריס, המורה למוסיקה, בשעה 10:30 .
ההורים מוזמנים!
בימי שני ה - 14/6 + 21/6 יתקיים שיעור מוסיקה כפול לצורך הכנת הילדים לפעילות המוסיקלית איתכם ב- 25/6.
החוג יתחיל בשעה 9:00 בבוקר, ולכן ארוחת הבוקר תוקדם לשעה 8:30!
אנא הקדימו להביא את הילדים בימים אלו !!
ביום א ה- 20/6 נתחיל בגן את נושא הקיץ. אנא הביאו לגן ביום זה (לא קודם לכן בבקשה!!) מצופים עבור הילדים!! מנופחים מראש!!!
הם יישארו בגן למשך שבוע +.
מסיבת הסיום בגננו תתקיים ביום ראשון, ה- 8/8 .
פרטים נוספים וכן הזמנות רשמיות יגיעו בהמשך...
יום שני, ה- 9/8 יהיה היום האחרון לשנה זו לפני היציאה לחופשה הגדולה...
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה