יום ראשון, 24 באוקטובר 2010

שבוע #7- שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א יום חופשי

יום ב מפגשון: שגרת בוקר (לוח התאריך העברי, בחירת תורני הבוקר + הספירה עד 20 תוך כדי איצבוע המספרים) ובדיקת לוח השמות: מי הגיע ומי חסר), בה כל כך שמחתי לפגוש את הילדים לאחר היום החופשי שלי (אותו ביליתי בבית הספר ...)! הילדים שמו לב כבר אתמול (אילו ילדים חכמים!!) שלוח השמות השתנה, והוא כעת מחולק לפי מספר האותיות בכל שם מילדי הגן!ביחד עברנו על כל השמות, בדקנו כמה אותיות בכל שם, והאם השם הונח במקום הנכון, ושמחתי לראות שהילדים עזרו האחד לשני להדביק את שמם במקום הנכון!

כרגיל ביום שני המפגשון היה קצר, וכבר לפני 9 בבוקר הגיעה איריס, המורה למוסיקה, והעבירה לילדים חוג.

מפגש הבוקר: לכבוד החולצה הירוקה של יואב יוגב, שעליה צויירה צפרדע מקסימה, נכנסנו כולנו למפגש ב... קפיצות צפרדע! המשכנו את השגרה של שיר צבעי החולצות ושמות הילדים, והיום הטקס הקבוע היה מעט ארוך יותר, מאחר ובדקנו היטב כמה אותיות בכל שם לפני שהדבקנו על גבי הלוח.

לאחר מכן חזרנו לשלל חומרי המיחזור, והילדים עזרו להביא את הפחים השונים, ובטקסיות מהנה השלכנו כל פריט למקומו הראוי.

שמחתי גם לספר לילדים מתוך הפתק שהביא רון, על הבילוי המשפחתי בו צפתה המשפחה גם בהצגה של יובל המבולבל, וגם על הבילוי בים התיכון, שהסעיר את הילדים, וריגש אותם מאוד – אולי בגלל שהם כבר יודעים בדיוק במה מדובר והיכן נמצא אותו ים מסתורי...

התחלנו היום נושא חדש: נושא האצבעות!

לכבודו הזמנתי את הילדים להרים כף יד אחת, וביחד בדקנו כמה אצבעות יש בה. לאחר מכן בדקנו אצבע-אצבע מה שמה, ומה ייחודה ומיקומה, ואז שרנו שני שירים משעשעים מאוד על אצבעות, שכמובן מטרתם המרכזית היא הכרת האצבעות תוך כדי המשחק השירי.

הראיתי לילדים לוח אצבעות שהכנתי, בו הם מוזמנים לשחק ולהכיר תוך כדי, והוא הודבק לאחר כבוד לצד לוח ימות השבוע.

סיימנו בהצגה שהיום הצגתי בעצמי, אך החל ממחר יעשו זאת הילדים.

ההצגה היא על פי הספור: "איפה גברת זרת?" מאת שולה מודן, ואני כמובן משתמשת בבובות האצבע המצורפות לספור המקסים כדי להמחיש את העלילה ואת האצבעות עצמן, ואין ספק שהן מוסיפות המון להתלהבות הילדים...

ממחר יקבלו 5 שחקנים (וכרגיל בכל פעם ייבחרו 5 שחקנים אחרים, כדי לאפשר לכולם להשתתף) – כל אחד בובת אצבע, ובזמן שאקריא את הספור, הם יציגו! יהיה מקסים!

זמן חצר ויצירה: המשכנו בתרגול הגזירה, וכבר רואים שיפור יפה אצל הילדים! תוכלו לראות את ה"תרגול" עצמו על גבי הלוח בגן, שמתפאר בגזירות היפות שלהם!!

מפגש הצהרים: היום הכרתי לילדים שיר-ריקוד יפיפיה בשם : "מטייל אני לבד", שמטרותיו הן הריקוד הסינכרוני בזוג, לחיצת היד באלכסון, וכן תרגול ההדדיות שבריקוד, כאשר כל אחד מבני הזוג מחליט מי ראשון בריקוד ומי שני, ובכל חלק בשיר יש חלק דומיננטי יותר לילד שהגיע תורו. הילדים היום היו מחולקים לפי זוגות של ילד גדול יותר ביחד עם ילד צעיר יותר, זיווג שהוכיח עצמו נפלא, כאשר הבוגרים לקחו על עצמם אחריות מרשימה על בני זוגם, והפעילו אותם ולימדו אותם כל מה שהיה צריך.

הריקוד היה הצלחה מיידית, וכמובן נמשיך ונרקוד בימים הקרובים ...

יום ג מפגשון: שגרת בוקר נעימה, במהלכה גם בירכנו את האתרים השונים במדינה בברכת "בוקר טוב".

שמחנו מאוד לארח את נויה בן יוסף היקרה שלנו, שהגיעה מגובסת בליווי אמה, הילה, לבקר למשך שעתיים בגן, והשתלבה יפה בקרב הילדים ששמחו לקראתה!

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בפיסוק וסגירה, והחזירו את שמם ללוח השמות לפי החלוקה למספר האותיות בשם.

המשכנו עם שירי בוקר עליזים, שהפעילו את גופנו, והמשכנו בנושא האצבעות, כשאנו נזכרים שוב בשמות האצבעות השונים, שרים את השירים שהכרנו אתמול, וכמובן גם מציגים את הספור: "איפה גברת זרת?" מאת שולה מודן, אלא שהפעם עשו זאת הילדים!! יצא מקסים!

זמן חצר ויצירה: המשכנו לתרגל גזירה. כל המרבה- הרי זה משובח!

מפגש הצהרים: התחלנו עם השיר-ריקוד "מטייל אני לבד", וסיימנו בקריאת ספור:

"מה לעשות כדי להצליח" מאת ענת אומנסקי.

יום ד מפגשון: שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו בקפיצות צפרדע מרשימות ביותר, והמשכנו את השגרה עם לוח השמות לפי החלוקה למספר האותיות בכל שם.

לאחר הפעילות עם שיר צבעי החולצות הנחתי על הרצפה 3 חישוקים, והזמנתי את הילדים לקפוץ בתוכם בקפיצות עם רגליים צמודות. היה מהנה ביותר וגם מועיל!

המשכנו עם נושא האצבעות, שרנו שירים וכמובן הצגנו את "איפה גברת זרת?", ויצאנו לחצר.

במהלך זמן החצר התקיים בגן חוג יוגה מרגיע ונהדר, והילדים נכנסו אליו בשתי קבוצות.

מפגש הצהרים: התחלנו כרגיל עם השיר-ריקוד "מטייל אני לבד", וכמו בכל יום, קראתי לכמה ילדים, שהזמינו לעצמם בני זוג, וביחד רקדו את הריקוד. לאחר מכן בחרו הילדים אחרים תחתיהם, והמשכנו לרקוד ...

סיימנו בקריאת הספור: "למה לחתולה אין חברים?" מאת ענת אומנסקי.

יום ה מפגשון: שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה על רגל אחת, ולאחר השגרה מול לוח השמות ושיר צבעי הבגדים, שרנו שירי בוקר, שירי אצבעות, רקדנו את "מטייל אני לבד", והצגנו את "איפה גברת זרת?".

ואז ... יצאנו לטיול מיחזור!

זמן חצר ויצירה: המשכנו בתרגול הגזירה.

אני מנצלת את השבועות הללו של נושא האצבעות והצבעים כדי לתרגל עם הילדים גזירה, פעולה מוטורית חשובה ביותר, ובנושא הבא כבר נשתמש ביכולת המתורגלת היטב לעבודות יצירה יפות שיקשטו את הלוחות בגן ואת ביתכם! אנא המשיכו לתרגל גזירה בבית!!

מפגש הצהרים: התחלתי עם השיר "בתשרי נתן הדקל" בעזרת השלטים המציינים את שמות החודשים, ועליהם מצויירים איורים המדגימים את המיוחד באותו החודש.

נזכרנו ביחד מה קורה בכל חודש עברי מבחינת חגים ועונות, ואז ישבנו להקשיב לספור מקסים שנקרא: "אריה הספריה" מאת מישל קנודסן. ספור זה הוא הכנה לפתיחת הספריה שתתרחש בעוד כשלושה שבועות!!

הורי השבת יהיו יהלי ואמיר!

ילדי יום הולדת:

ביום שלישי נחגוג יום הולדת 4 לעומר,

וביום שישי יום הולדת 3 לטל!

מזל טוב לחמודים ולמשפחות!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה