יום שלישי, 12 באוקטובר 2010

שבוע #5- שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א מפגשון: סוף סוף נגמרו החגים, והתחלנו ששבוע יפה ורצוף!

קיבלנו את פניה של נעה צידון, שהצטרפה אלינו היום מקבוצת הצעירים, ושמחנו בה!

שגרת הבוקר היתה מוכרת ונעימה, ונטע ביקשה לחדש מנהג נוסף שהיינו נוהגים בשנה שעברה: הכנו דף ועליו כתבנו שמות של ילדים שרצו לשבת לידי במפגשון בתפקיד ה"שומרים", וכך נוכל לתרגל גם אוריינות וגם יוכלו הילדים לשבת לידי לפי תור. למה לא? בשמחה!

התחלנו היום את נושא הצבעים, וביחד עם הילדים בדקנו מה השתנה בלוח התוכן, ומה המשמעות של כל החידושים.

שמחתי מאוד לקבל מילדים פתקים עם חוויות נפלאות מהשבת ומהחגים:

שחר הביאה שפע תמונות ותיאורים מהביקור בספארי, ויואב ד. סיפר על טיול עם אבא בחאן בארותיים בנגב, ותיאר בהתרגשות את החולות של הנגב, את טיול הגמלים, המדורה והמדבר. התרגשנו ביחד איתו!!

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בפיסוק ובסגירה, לקחו את שמם מלוח השמות, והחזירו אותו על פי שיר צבעי הבגדים.

המשכנו עם שירי בוקר, כשאחד מהם הוא שיר חדש, שהיה מוכר לילדים מן השנה שעברה, ואהוד מאוד בשל קיצבו המהיר והמשמח, והפעילות הרבה שהוא מזמן.

הוספנו על שיר ימות השבוע את השלטים של ימות השבוע, והפעם שרנו אותו בעזרתם.

סיימנו מפגש נהדר עם שירהּ של דתיה בן דור: "באמצע היום הצבע ה...", כשהילדים מערבבים בפועל את הצבעים המופיעים בשיר, ויוצרים בעצמם את הצבעים החדשים. היה מקסים!

זמן חצר ויצירה: המשכתי עם ילדים שטרם הספיקו לפני שמחת תורה את העבודה האוריינית של מדבקות בנושא סוכות ושמחת תורה וזיהוי הספרות עד 6.

מפגש הצהרים: הילדים פגשו את שמשון הדביבון, והיום סוף סוף התחלנו לשוחח על מסיבות ימי ההולדת הקרבות ובאות, ואפילו הצגנו את השיר הראשון במסיבה.

יום ב מפגשון: שגרת בוקר נעימה, שמייד לאחריה התחיל חוג המוסיקה עם איריס.

מפגש הבוקר: לאחר חוג המוסיקה ישבו הילדים לאכול, והשמעתי להם את השיר שאנו שרים לאחר בחירת תורני הבוקר, ושליחתם לעבודתם: "לעבודה ולמלאכה". היום סוף סוף זכרתי להביא את הדיסק עם הביצוע המקורי עם שלמה גרוניך, יהודית רביץ וכו', וההתלהבות היתה רבה!

לאחר המפגש נכנסו הילדים כשהם מתמסרים איתי בכדור, ולומדים תוך כדי את הפעולות הנדרשות לתפיסת הכדור ולזריקתו בחזרה לכיוון המשחק עימם.

היה משעשע מאוד!

כרגיל החזירו הילדים את שמותיהם עם שיר צבעי הבגדים.

המשכנו עם שיר בוקר חדש נוסף, שמטרתו התעמלות בוקר! גם כן שיר שמח ופעיל מאוד, שהצליח להעיר את כל מי שטרם התעורר עד אותו רגע ...

המשכנו עם עוד שירי בוקר, והילדים הציגו את שיר ימות השבוע בעזרת השלטים, ותוך כדי תרגלו חיזוק חגורת כתפיים, ולמדו לשים לב מתי מגיע תורם עם השלט המתאר את היום ששרים בשיר, ולהניפו בזמן.

יצא מקסים!

סיימנו בהתרגשות אדירה עם שירהּ של דתיה בן דור על הצבעים, כששוב מוזמנים 6 ילדים שמחולקים ל-3 זוגות להציג עם צבעי גואש את השיר. היצירות היפות תלויות להנאתכם על קירות הגן!

זמן חצר ויצירה: היום התחלתי לעבוד עם הילדים בקבוצות קטנות על זיהוי המספרים עד 10 והתאמת כמות למספר בעזרת משחק קופסא מקסים. המבדק יימשך בשבועיים הקרובים.

מפגש הצהרים: התחלנו עם חזרות לקראת מסיבות ימי ההולדת שיתחילו כבר בשבוע הבא (המסיבות תתקיימה בימי שישי בהשתתפות ההורים של ילד יום ההולדת).

פגשנו את שמשון הדביבון, וסיימנו בשיר "שלום לכם" מתוך "פרפר נחמד".

יום ג מפגשון: שגרת בוקר במהלכה בירכנו את מפת המדינה בברכת " בוקר טוב" וחזרנו והכרנו את המקומות השונים בארץ.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו במומחיות רבה למפגש בקפיצה על רגל אחת, לקחו את שמם מלוח השמות, והחזירו אותו עם ... שיר צבעי הבגדים.

המשכנו עם שירי בוקר מוכרים, אותם זיהו הילדים על פי צליל או שניים מתחילת כל שיר.

הצגנו את שיר ימות השבוע עם השלטים, וכמובן ערכנו את ההופעה שהילדים מחכים לה מאז תחילת המפגש: "באמצע היום"...

סיימנו עם ריקוד מעגל, שלמדנו היום לרקוד (וגם למדנו כיצד רוקדים במעגל, ועל מה צריך להקפיד כדי שהריקוד באמת יהיה מעגלי) בשם: "סובבו".

זמן חצר ויצירה: המשך מבדק מספרים והתאמת כמות למספר.

מפגש הצהרים: בזמן החצר נשמעה לפתע אזעקה עולה ויורדת, והחרידה את שלוותנו בגן, מאחר ולא ידענו על התרגיל הצפוי ... כל הילדים נאספו אל תוך הגן מהחצר, ולאחר מכן התכנסנו בכניסת הגן, שזהו המקום המוגן ביותר. לאחר שהתברר שמדובר בתרגיל בלבד, הרגעתי את הילדים (טוב, בעיקר את עצמי, כי הילדים התנהגו למופת!), ובמפגש הצהרים שוחחנו על האזעקה, מה היא מסמלת, מה תפקידה, איך עלינו להתנהג בגן או מחוצה לו, ועל הרגשות שעלו בנו.

המשכנו עם החזרות לקראת מסיבות ימי ההולדת, וסיימנו עם החיפושית יוכבד!

יום ד מפגשון: שגרת בוקר: לוח השמות, עדכון התאריך העברי, בחירת תורני הבוקר לאחר הספירה עד 20 ומפת המדינה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה על שתי רגליים צמודות, לקחו את שמם מלוח השמות, והחזירו אותו עם שיר צבעי הבגדים. המשכנו עם שירי בוקר, שהתחילו בהתעמלות בוקר נמרצת, ולאחריה הציגו הילדים את שירי הבוקר.

כמובן הצגנו את שיר ימות השבוע בליווי השלטים, רקדנו את "סובבו", וסיימנו עם "באמצע היום ...".

זמן חצר ויצירה: במקביל לזמן החצר, הגיע גיא, מדריך היוגה, והעביר לילדים חוג מקסים בשתי קבוצות (אורך כל שיעור לקבוצה אחת הוא מחצית השעה).

בינתיים סיימתי את המבדק החשבוני מול הילדים, וממחר אתמקד בתרגול גזירה.

מפגש הצהרים: התחלנו בשיחה לגבי מקרים שארעו בזמן החצר, והמשכנו עם החזרות לקראת מסיבות ימי ההולדת.

יום ה מפגשון: במהלך שגרת הבוקר שלנו איכשהו הגענו לנושא הנהר היחידי במדינה, וסיפרתי לילדים שבמדינתנו יש נהר אחד ויחיד , הלא הוא נהר הירדן. הראיתי להם וגם סיפרתי מהיכן הוא מתחיל (בהר החרמון), שהוא עובר דרך הכנרת ומתנקז בסופו של דבר בים המלח (הידוע בכינויו גם "ים המוות").

כמובן שירדן שלנו מייד זקפה אוזניים, והתגאתה לדעת שהיא יחידה ומיוחדת גם בגננו וגם במדינה בכלל ...

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו בהתרגשות רבה למפגש ב... קפיצות צפרדע, שליוו אותנו עד סוף היום בעצם ... הילדים שמחו מאוד להפוך לצפרדעים, וגילו כישורים מוטוריים מופלאים בחיקוי החיה הקטנה והירוקה ...

אגב –אינני יודעת אם אתם רואים ביטוי לכך בבית, אך בגן הילדים "שכחו" ללכת רגיל, וכולם מקפצים ומדלגים באופנים שונים, ומראים שיפור מדהים מידי יום ביכולות שלהם! אפילו לשירותים הם ניגשים בקפיצות על רגל אחת או (נכון להיום) בקפיצות צפרדע ... J

המשכנו עם שירי בוקר שאותם זיהו הילדים על פי צלילים ראשונים מכל שיר, ולקינוח כמובן הצגנו את שיר הצבעים של דתיה בן דור. היום גם הוזמנו ילדים לערבב ביחד שחור ולבן וליצור את הצבע האפור, וכן לערבב את הצבע האדום עם הכחול וקצת לבן כדי ליצור את הצבע הסגול! יצא נפלא!!

מפגש הצהרים: למדנו היום 2 ריקודים שהלהיבו מאוד את הילדים במסגרת מסיבות ימי ההולדת, ומאחר ונדרשתי לחזור על כל ריקוד כמה וכמה פעמים (איזו שמחה היתה בגן היום!) – זה ארך כל זמן המפגש ... למה לא?

כמובן תראו במו עיניכם את התוצאות כשתתארחו במסיבת יום ההולדת של ילדכם הפרטי!

ביום שישי- קבלת שבת ראשונה בגן!
הורי השבת
החלוצים שלנו יהיו אלית ואוהד!

מסיבות ימי הולדת בגן:

בשבוע הבא ( ביום שישי ה- 15/10) נתחיל לחגוג לילדי הגן מסיבות ימי הולדת.

המסיבות תתחלנה בשעה 11:00.

להזכירכם : אין להביא לילד יום ההולדת מתנה אישית!

בימי שישי בהם יתקיימו בגן מסיבות ימי ההולדת מחלק רק ילד יום ההולדת הפתעה קטנה לחברים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה