יום ראשון, 16 בינואר 2011

שבוע #18 שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א יום חופשי

יום ב מפגשון: שגרת בוקר מקוצרת + חוג מוסיקה.

מפגש הבוקר: התחלנו נושא חדש: ט"ו בשבט והפרדס! בדקנו את לוח התוכן שהשתנה, שוחחנו על המילה "אילן" ועל המושג "פירות הדר" עם דגש על המילה "הדר" ופירושה. שוחחנו על פירות ההדר, ונתנו דוגמאות. שוחחנו על המשמעות על "טו" בחודש, וגם חישבנו כמה שווה אותו "טו", והגענו למסקנה שהוא שווה את המספר 15. כלומר היום ה- 15 בחודש = אמצע החודש!

שוחחנו כיצד אפשר לחגוג יום הולדת לטבע, שכן אין טעם להביא עוגה וממתקים לעצים ולשיחים ...

לאחר מכן התחלנו עם המנגינה הסקוטית, שאיתה אנו אוהבים להתחיל בקרים בצורה מוסיקלית וריקודית, והמשכנו מייד עם המוסיקה המשתנה, שהילדים אלופים בה כבר!

כמובן שרנו משירי החג, וגם מיהרנו להציגם: "השקדיה פורחת", "ט"ו בשבט חג היום לגן", שרנו מחרוזת משירי החג, ובתוכה: "כך הולכים השותלים", "אור ותכלת על ראשי" ואת "שיר השותלים". היה פשוט מקסים!

זמן חצר ויצירה: היום התחלנו להכין פרדס, וכבר מחר נסיים את הכנתו: הילדים צבעו גליל נייר טואלט בצבע גואש חום, שישמש כגזע עץ ההדר שלנו, ועל הצמרת המוכנה מראש הם הדביקו מדבקות של פירות הדר, ומחר, כשיתייבשו ה"גזעים", נחבר ביחד את הצמרת לגזע.

מפגש הצהרים: התחלנו בשמחה עם שיר "הברווזיים", ושמחתי לראות יותר ויותר ילדים מגיעים עם ברווזיים משלהם, ונהנים מההצגה! אולם גם מי שלא הביא – נהנה מחברות טובה, כאשר משתפים אותו בברווזיים של ילד אחר! כל הכבוד!!

המשכנו עם חברים חדשים שיצאו מתוך קופסת ההפתעות לכבוד טו בשבט: 2 הציפורים דן ואבנר!!

הילדים הכירו שיר חדש, וגם תרגלו מעט מוטוריקה גסה במהלכה למדו לשלב את ידיים על הכתפיים בהצלבה

(זה יותר קשה ממה שאתם חושבים עבור הילדים בגיל הזה ...). היה מהנה ויפה, והצגנו את השיר כמה פעמים!

סיימנו מפגש יפה עם ספור לכבוד החג וחודשי השנה העברית בכלל: "עונות השנה של אלדד" מאת רפאלה צרפתי, ועם שיר הסיום האהוב שלנו!

יום ג מפגשון: שגרת בוקר פוריה! במהלכה קראנו גם ספר מקסים שהביא אוהד:

"הצלחת שמתחת" מאת מאיר שלו .

יואב י. ספר לנו מחוויות סוף השבע שלו, כאשר כל המשפחה יצאה לטיול בן יומיים לכבוד יום הולדתו של סבא רמי!

בין השאר שמחנו לדעת שהמשפחה בחר לטייל באיזור עיר בירתנו, ירושלים, ועוד במקום יפה כל כך כמו הסטף!

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות צפרדע משכנעות מאוד, ומייד התחלנו עם שירי בוקר מוכרים ואהובים, כשאחד השירים היה שיר שעיקרו סוג של תיפוף על הגוף, שהילדים אלופים בו, וכמובן השתמשנו במצילתיים הקטנים שלנו כדי להרגיש את הקצב בזמן הנכון ובקצב הנכון! אלופים, כבר אמרתי?!

המשכנו כמובן בנושא ט"ו בשבט, ושמחתי לראות שכל מה ששוחחנו עליו אתמול נטמע נפלא, והילדים ענו על כל החידות שלי בהצלחה יתירה ובהתרגשות גדולה!

עברנו משם לשירי החג, וכמובן להצגות המלוות אותם! היום שרנו שיר אחד חדש, אותו גם הצגנו (ממש להיט!): "מי רוצה תפוח זהב?", ולאחר שהצגנו אותו כמה פעמים, השמעתי לילדים מנגינה חסידית, וגם סיפרתי להם קצת על המנגינה היהודית הזו, ששייכת לזרם של יהודים דתיים הקרויים חסידים (והבדלנו את המושג "חסיד" מהמילה "חסידה", לקול צחוקם של הילדים ...). לימדתי אותם כיצד רוקדים חסידים, והם הצטרפו בניסיונות משעשעים מאוד לריקוד. היו שרקדו כמו חסידים של ממש, והיו שרקדו כמו ... חסידות!

העיקר השמחה!

המנגינה היפה קושרה לנושא טו בשבט, והילדים קיבלו לידם מטפחת ירוקה, ששימשה אותנו בתפקיד של שתיל רך, אותו היו צריכים להעביר בכל פעם לילד אחר, ולרקוד ריקוד חסידי ... איזו שמחה!

מחר כמובן אמשיך עם היצירה היפה הזו, ולכל המתעניין – אין לי את שמה, מאחר והמנגינה היא עממית ...

זמן חצר ויצירה: היום הכנו את עץ השקדיה: הילדים קיבלו לידם דף ובו מצוייר עץ, והיה עליהם לעקוב אחריי הוראותיי שניתנו בעל פה בלבד: היה עליהם לצבוע רק את הגזע בצבע חום, ולהדביק את גבי הצמרת מדבקות של פרחי השקדיה. לבסוף היה עליהם לגזור סביב העץ על גבי הקווקווים שהיו מצויירים. העבודה היפה הוכנסה לקלסרים.

מפגש הצהרים: את מפגש הצהרים התחלנו באופן בלתי נמנע עם 2 הציפורים, אותן הכרנו אתמול: דן ואבנר! כמובן הציגו כל הילדים לפי תור את ההצגה היפה, ונהננו מאוד!

המשכנו וגם סיימנו עם משחק שהלהיב את כולם: משחק הזיכרון! הבאתי משחק בנושא הפרדס וטו בשבט, והילדים כולם שיחקו בו במסגרת הישיבה במפגש, והיה מקסים ויפה! הקפדנו על החוקים והכללים, ובעיקר נהננו מאוד!

יום ד מפגשון: שגרת בוקר מקסימה ומשמחת במיוחד!!

מפגש הבוקר: הילדודס נכנסו למפגש בפיסוק וסגירה, ולאחר ששרנו שני שירי בוקר שמזמן לא שרנו, הראיתי לילדים שפע פירות הדר, אותם פתחנו ביחד, טעמנו, הרחנו, מיששנו, ונהננו להכיר מקרוב!

כל הכבוד לכל מי שהסכים לטעום!

מפגש הצהרים: התחלנו עם הצגת הברווזיים, והמשכנו כפי הבטחתי עוד אתמול לאור הצלחת המשחק – במשחק זיכרון ארוך במיוחד בנושא טו בשבט והפרדס!

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות בתוך חישוקים, ומייד פתחנו את הבוקר עם המוסיקה הסקוטית! המשכנו ברוח טו בשבט, והצגנו שלל שירים יפים, וסיימנו בהנאה גדולה עם הריקוד החסידי! הילדים ממש התמקצעו בריקוד הזה, ובעיקר נהנים מאוד!

מפגש הצהרים: ספור תורה: נוח והתיבה.

הורי השבת יהיו שי וטל!

ב- 4/2 נחגוג בגן את יום המשפחה,

שחל ביום זה.

אנו נארח את הסבים והסבתות (מצד אחד של המשפחה) בקבלת השבת,

ולכן אני מזכירה לכולם

למלא את הטבלה ששלחתי לכם,

על מנת שנוכל להתארגן לאט ובנחת עם ההכנות לקראת יום חשוב זה,

ולשמח את הסבים והסבתות משני הצדדים!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה