יום שישי, 4 במרץ 2011

שבוע #24 שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,


יום א יום חופשי

יום ב מפגשון: שגרת בוקר + חוג מוסיקה עם איריס.

מפגש הבוקר: לאחר שהילדים נכנסו בפיסוק ובסגירה, התחלנו מפגש נחמד עם כמה "חובות" משגרת המפגשון: עדכנו את התאריך העברי, בחרנו חזאית חדשה, שיצאה מייד לתפקידה, סידרנו כראוי את לוח ימות השבוע ו ... עדכנתי את הילדים שממחר הם מקבלים על עצמם תפקיד חדש: תפקיד המפתחן, שעליו לפתוח את דלת היציאה לחצר מידי בוקר, וביום למחרת לנעול אותה, וכן לבחור אחריו מפתחן חדש, שיפתח אותה שוב ... אנו נתרגל מוטוריקה עדינה של סיבוב המפתח, וכן נשתמש בדרך זו כדי להכיר ולהבחין בין הכיוונים: ימין ושמאל.

לאחר מכן הקדשנו תשומת לב ללוח התוכן שהשתנה לכבוד חג פורים, בדקנו מה נמצא עליו, ומה הקשר לחג פורים.

הכרנו את סימני החג: תחפושות, מסיכות, אוזני המן, צבעים צבעוניים, רעשנים, מגילת אסתר, חודש אדר וכו'.

הכרנו את המשפט הידוע: "משנכנס אדר – מרבין בשמחה", ועמדנו על משמעותו.

ואז התחלתי לספר לילדים בפירוט את ספור המגילה, תוך כדי כך שאני מציגה להם אותו, וגם משתפת את הילדים שרצו – בהצגת ספור העלילה.

זמן חצר ויצירה: הילדים קיבלו דיסק ומדבקות של פני ליצן, והיה עליהם להדביק את המדבקות שמתארות את פניו של הליצן בצורה הנכונה: עיניים למעלה, אף באמצע, לחיים בצדדים ופה למטה. העבודה הצבעונית תלויה להנאת כולנו על לוח הגן.

מפגש הצהרים: המשכנו וסיימנו לספר ולהציג את ספור המגילה!

יום ג מפגשון: לשגרת הבוקר הרגילה נוסף תפקיד נוסף, הלא הוא תפקיד המפתחן, שתפקידו לדאוג לנעילת דלת היציאה לחצר ולפתיחתה. המטרה בכך היא כמובן התרגול המוטורי. היום נבחר המפתחן הראשון, ולאחר שתרגלנו ביחד את הכיוונים (ימין ושמאל), הוא קיבל לידו את המפתח המתאים, ונעל את הדלת, וידא את הנעילה, וסובב לצד השני כדי לפותחה. הוא זכה מכולנו למחיאות כפיים סוערות, ומחר כבר ידאג בבוקר לנעול שוב את הדלת, על מנת שהמפתחן החדש, אותו הוא יבחר, יפתח אותה לכבוד החזאים שיצאו לתפקידם הם.

מייד לאחר ארוחת הבוקר, בזמן שהמתנו שיקראו לנו להצגה, הכרתי לילדים מנגינה בשם "טקילה" .

לצלילי מנגינה זו פעלנו במרחב, כשאנו מנצלים את כישורי המוטוריקה המפותחים של הילדים לתרגול נוסף ומשתנה: הילדים מחאו כף מתחת לברך, צעדו בצעדי רדיפה, קפצו ממושכות על רגל אחת – ואפילו שאגו כמו אריה לכבוד חג פורים! היה מהנה ביותר, וחזרנו על כך פעם נוספת.

מפגש הבוקר: הצגה: "הביצה שהתחפשה".

זמן חצר ויצירה: היום בזמן החצר הזמנתי ילדים להכין דף עבודה בנושא האות "ה".

מפגש הצהרים: התחלנו עם "טקילה", והמשכנו עם שיר חדש, אותו עזרו לי להציג כמה ילדים מן השנה שעברה, שמכירים אותו היטב, שגם הוא מתרגל פעילות מוטורית במרחב. זהו שיר משעשע, והילדים למדו אותו חיש מהר, ונהנו ממנו מאוד!

ואז כמובן חזרנו לנושא פורים, ולימדתי את הילדים 2 שירים שהם גם ריקודים לכבוד החג:

"משנכנס אדר" (לכבוד המשפט הידוע אותו לימדתי אתמול: "משנכנס אדר – מרבין בשמחה"), ו"תן כתף".

יום ד מפגשון: שגרת בוקר + מפתחן: היום המפתחן של אתמול נעל את הדלת, בחר מפתחן אחר תחתיו, והחדש פתח את הדלת לרווחה! כל הכבוד!!

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות על רגל אחת, לקחו את שמם מלוח השמות, והחזירו אותו – ברוח העליזות של חג פורים – לפי שיר צבעי ה ... מכנסיים! כמובן לפי האות האחרונה בכל שם.

שוחחנו מעט על חג פורים, על המאפיינים של החג, על המשפט הידוע: "משנכנס אדר מרבין בשמחה", שיחזרנו בקצרה את ספור המגילה ואפילו ערכנו ניסוי ברעשנים: בדקנו אם גודל הרעשן משפיע על מידת הרעשתו, וגילינו שאכן כן ...

קראתי לילדים ספור משעשע שמצאתי ברשת, ולצערי שם הכותבת נכתב שם ללא שם המשפחה:

"תחפושת מיוחדת במינה" מאת מרינה. זהו סיפור משעשע על ילדה שבחרה להתחפש ל ... המן הרשע!

פעלנו במרחב בעליזות רבה על פי המנגינה "טקילה", והמשכנו עם שני הריקודים שהכרנו אתמול: "משנכנס אדר מרבין בשמחה", ו"תן כתף". לסיום לימדתי אותם ריקוד נוסף לכבוד פורים, ריקוד בזוגות, על פי השיר "ליצן קטן".

מפגש הצהרים: חילקתי לילדים עיגולים מנייר, מהם למדנו ליצור צורה של אוזן המן: אנו מתרגלים את פעולת הקיפול הנדרשת, מאחר ובהמשך הנושא נכין בעצמנו אוזני המן!! הניסיון הראשון היה דווקא ממש לא רע, ולכמה ילדים היה אפילו מעולה!

סיימנו בהכרת המשחק: "ים-יבשה": למדנו את הכללים, ראינו דוגמאות בעזרת כמה ילדים שהסכימו להדגים, וקבענו ביחד שגם מי שנפסל – יוצא מהמשחק כשהוא מחייך, ותמיד זוכרים שזהו רק משחק, ותמיד יש אפשרות לנסות שוב וגם להצליח, כי ... מי שמנסה בסוף מצליח!

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

היום הוכרז כיום הכחול, והיה נפלא לגלות "ים של ילדים" במלוא מובן המילה: כל היום נהננו מהצבע הכחול במגוון אפשרויות בלבוש: בקוקיות, בסרטים, בסיכות הראש, בחולצה ובמכנסים, בנעלים ובגרבים, ואפילו – בתחתונים ...

ערכנו תצוגת אופנה כחולה, והילדים ששו לדגמן את מיטב מחלצותיהם הכחולות ...

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו בצעדי רדיפה לקול צלילי "רוץ בן סוסי" האהוב כל כך.

המשכנו עם "טקילה", ומשם רקדנו ורקדנו: ריקוד אחד רקדו רק הבנים ("משנכנס אדר"), ריקוד אחד רקדו הבנות ("תן כתף"), ריקוד אחד רקדנו כולנו ביחד בשני מעגלים, כאשר הבנים במעגל הפנימי והבנות במעגל החיצוני ("ליצן קטן"), וסיימנו את מחזור הריקודים בשיר פורימי אחד נוסף: "חג פורים-חג גדול לילדים". הצגנו אותו בעצמנו, ובהמשך הוספנו את הרעשנים! אין ספק שהשמחה היתה רבה הרבה יותר כשהרעש היה גדול יותר ...

לסיום המפגש קראתי להם מתוך ספר את ספור המגילה, על מנת להטמיע בעזרת התמונות את עלילת המגילה.

מפגש הצהרים: ספור תורה: יעקב ועשיו.

הורי השבת הם אילון+ נויה !


מחר נחגוג ברוב פאר והדר יום הולדת 4 ל דביר! מזל טוב לחמוד ולמשפחה!

*****************************************************************************

הימים הצבעוניים בגן ברוח חג פורים:

ביום שלישי, 8/3 – כל הילדים לובשים בגדים בצבע אדום.

ביום חמישי , 10/3 – כל הילדים לובשים בגדים בצבע לבן.

ביום שלישי, 15/3 – כל הילדים מגיעים לבושים בפיג'מה!!

ביום רביעי, 16/3 מגיעים כולם בגרביים שאינם תואמים!

ביום חמישי, 17/3 לובשים בגדים צבעוניים!!

*****************************************************************************

אנא שריינו את יום שישי ה- 18 בחודש מרץ לכבוד

קרנבל פורים!

*****************************************************************************

מי שמעוניין בפגישה אישית לצורך

שיחת עדכון על הילד/ה

מוזמן לתאם זאת עימי דרך המייל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה