הורים יקרים,
יום א – יום חופשי
יום ב – מפגשון: שמחנו לקבל את פני חודש אדר ב, אשר התחיל היום!
קיימנו שגרת בוקר רגילה ומהנה, והיום לא התקיים חוג מוסיקה!
הראיתי לילדים את היצירה העתידה להיום: מכשפה! ראינו כיצד להרכיב אותה, מהם השלבים שצריך לעבור, ונהננו מהמוצר המוגמר שהראיתי להם ...
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות בתוך חישוקים, ולאחר מכן התחלנו עם חוויות הילדים מהשבת היפה והשמשית שעברה עלינו לטובה:
ליבי ביקרה בשמורת חוף השרון – והביאה צילום יפה להראות לחברים.
נויה כ. טיילה במהלך סוף השבוע בצפון, וסיפרה חוויות ממספר אתרים, מהם ראינו גם תמונות:
מבצר נמרוד, נחל החרמון, הלא הוא הבניאס ואגמון החולה.
אפילו אילנה זהבי שלנו הביאה עלון שסיפר במקומה על טיול משפחתי שערכה בסמוך לשער הנגב:
בגן הלאומי אשכול, והביאה תמונות בהן ראינו את הפריחה היפה שלא פסחה גם על אזור הדרום!
לאחר מכן פעלנו במרחב על פי "טקילה", ומייד עברנו לרקוד לצלילי שירי פורים המוכרים:
תן כתף, משנכנס אדר (האהוב ביותר!), ליצן קטן (בזוגות), חג פורים (בישיבה עם רעשנים).
זמן חצר ויצירה: מכשפה: הילדים קיבלו בריסטול עגול, ששימש כפני המכשפה, ועליו הדביקו פקק שהיה האף, עיניים זזות, וגם ציירו את הפה, כל אחד באופן שבחר מתוך האפשרויות שהצגתי בבוקר: שמח/עצוב/רציני/שובב(עם הלשון בחוץ...)/זועף/מפחד...
את הבריסטול המעוגל הדביקו על גבי בריסטול בגודל רגיל, מעליו הדביקו את כובע המכשפה המשולש, ומשני צידי הראש הדביקו שני משולשים קטנים יותר, אשר גזרו מהם שיער למכשפה!! יצא פשוט מקסים!
לבסוף – על פי רעיון הספור "המכשפה של ליאור" מאת שולה מודן – כתבנו ביחד על גבי הבריסטולים:
"המכשפה של ..." (כל אחד עם שמו שלו)... העיקר שמימשנו את המשפט "משנכנס אדר- מרבין בשמחה!".
מפגש הצהרים: התחלנו עם שיר הברווזיים, אותו ביקשו הילדים לשיר ולהציג כבר בשבוע שעבר (והבטחות הרי צריך לקיים...), והמשכנו וסיימנו באליפות הראשונה של המשחק: "ים – יבשה", שבסופה הכתרנו 4 אלופים שהחזיקו הכי הרבה זמן מעמד!
שוחחנו על כללי המשחק, והדגשנו את הרעיון שמי שנפסל – חוזר למקומו בחיוך, ועם המחשבה שבקרוב יוכל לקבל הזדמנות נוספת. בסופו של דבר זהו רק משחק. היה נפלא לראות שכל – אבל באמת כל הילדים הקפידו לחייך ולחזור למקומם רגועים ושלווים למרות האכזבה שבפסילה כזו או אחרת. כך נהנים הרבה יותר ממשחקים!
הילדים כולם קיבלו מחמאות מרובות על הקלילות שבה נהגו!!
יום ג – מפגשון: שמחנו להתחיל את הבוקר עם הצבע ה ... אדום! כמובן ערכנו תצוגת אופנה, וכל ילד הציג את מיטב מחלפותיו האדומות. היה מקסים ומרגש.
אמרתי לילדים שהם נראים כמו ... הים האדום! ממש ים סוף!
קיימנו את שגרת הבוקר כרגיל.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בתוך מסלול מכשולים מורכב, והפגינו שרירים חזקים, שיווי משקל, זריזות ותשומת לב. אני מתפעלת מפעם לפעם יותר ויותר מהכישורים הנפלאים שהם משפרים ומפגינים!
לאחר פתיחה עם "טקילה", שוחחנו ארוכות על התחפושות שכל אחד מתכוון ללבוש ביום הקרנבל ובחג פורים בכלל.
היה מקסים לשמוע על התוכניות, על מרכיבי התחפושת, והשיחה כולה ארכה כל המפגש, והוסיפה להתרגשות הכללית לקראת הקרנבל!
זמן חצר ויצירה: המשכנו וסיימנו את המכשפה! יצא מקסים ויפה!!
מפגש הצהרים: התחלנו בהכרת שיר פורימי חדש ויפה: "היום פורים" שמו. הצגנו אותו, ולאחר מכן השמעתי את השיר בדיסק, והילדים ואני רקדנו אותו ביחד.
המשכנו בקריאת ספור מקסים ומצחיק על ליצן-קישוט שנמצא בגן, ו"מתעורר" בכל חג שאינו קשור לפורים, אבל כשמגיע חג פורים – הוא נשאר ישן ... שם הספור: "הליצן שנרדם" מאת שרה זלוף.
סיימנו בתרגול קיפול עיגול הנייר לכדי אוזן המן. אנו מתכוננים לקראת השבוע הבא, אז נאפה בגן אזני המן של ממש, וכמובן הילדים יקבלו עיגולי בצק, מהם יצרו את האוזנים!!
יום ד– מפגשון: שגרת בוקר.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בדילוגים, ולאחר התיישבותם כתבנו ביחד מילים בנושא החג, כאשר אני היא זו שכותבת את המילים בפועל, והילדים – מתוך האזנה לצלילי האותיות – אומרים לי איזו אות לכתוב בכל פעם. פשוט אלופים!!
המשכנו עם כל הריקודים הפורימיים שאנו כבר מכירים ואוהבים, וסיימנו עם הצגה שהילדים ביקשו עוד אתמול, ולכבודה הבאתי את הדיסק מימי חגי תשרי ... : "גברת מריבה". כרגיל הצגתי את ההצגה בעזרת 3 בובות (2 הן בתפקיד החברים שרבים, ואחת היא "גברת מריבה"). איזו התלהבות והתרגשות!! לאחר שסיימתי הזמנתי עוד ילדים להציג את ההצגה, ואז סיימנו את המפגש.
זמן חצר ויצירה: חוג יוגה.
מפגש הצהרים: התחלנו עם קריאה חוזרת של הספור "הליצן שנרדם" מאת שרה זלוף, מאחר וסוף סוף מצאתי את הספר, והבטחתי לילדים להראות להם את התמונות. וכמובן – אם כבר מראים תמונות, עדיף לקרוא מחדש. היה מהנה!
המשכנו עם 6 מדבקות בנושא חג פורים אותן היו צריכים הילדים להדביק על גבי דף ובו 6 עיגולים ממוספרים מ- 1 ועד 6, כשהמטרה היתה זיהוי אותן ספרות.
סיימנו לבקשת הילדים עם משחק זיכרון בנושא פורים! היה מקסים !
יום ה – מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות צפרדע, והיום המפגש נסב כולו סביב המשולש, שצורת אוזן ההמן נגזרת ממנו: ראשית שוחחנו על אוזן ההמן: מהי צורתה? הילדים ידעו מייד לענות שזוהי צורתו של המשולש.
אז אמרתי, שליצור את צורת האוזן מנייר הם כבר יודעים, ועכשיו הגיע הזמן ללמוד כיצד לצייר משולש: הראיתי להם טריק: מסמנים נקודה אחת למעלה ו-2 למטה (אפשר גם הפוך כמובן), ואז מחברים את הקוים.
הזמנתי כמה וכמה ילדים לנסות זאת על גבי הלוח המחיק, ואז הראיתי להם כיצד ליצור מאותו משולש צורה של אוזן המן!!
כל הילדים התלהבו מאוד, ולכן החלטנו לחלק לכולם דפים לבנים וטושים, וכולנו ביחד התנסינו בציור המשולש והאוזן! יצא מקסים, ותוכלו לראות זאת בקלסרי הילדים!
סיימנו עם הצגות יפיפיות על פי הדיקלום המוקלט של "גברת מריבה" , שהציגו הילדים!
זמן חצר ויצירה: היום הזמנתי את רוב הילדים להדביק מדבקות צבעוניות, שעליהן נכתבו (על כל מדבקה בנפרד) אותיות המרכיבות את המילה "פורים". היה עליהם להרכיב את המילה מהעתקה מלוח התוכן. יצא נפלא! גם את זה תוכלו למצוא בקלסרים.
מפגש הצהרים: ספור תורה: התחלתי לספר את ספור האהבה שבין יעקב ורחל.
הורי השבת הם אמיר+ נויה כספי-קולר !
מחר נחגוג ברוב פאר והדר יום הולדת 3 ל נעה! מזל טוב לחמודה ולמשפחה!
*****************************************************************************
הימים הצבעוניים בגן ברוח חג פורים:
ביום שלישי, 15/3 – כל הילדים מגיעים לבושים בפיג'מה!!
ביום רביעי, 16/3 – מגיעים כולם בגרביים שאינם תואמים!
ביום חמישי, 17/3 – לובשים בגדים צבעוניים!!
*****************************************************************************
תוכן משלוחי המנות:
2 חטיפים מלוחים באריזות קטנות בלבד
2 חטיפים מתוקים לבחירתכם
3 אוזני המן
הפתעה
כרטיס ברכה + שם הילד שנותן את משלוח המנות
*****************************************************************************
מזכירה כי ביום שישי, ה- 18 בחודש מרץ נקיים בגן
קרנבל פורים!
ההורים מוזמנים להצטרף אלינו לחגיגה מוסיקלית ברוח החג וכן לפעילות יצירתית פורימית - החל מהשעה 10:00.
*****************************************************************************
מי שמעוניין בפגישה אישית לצורך
שיחת עדכון על הילד/ה
מוזמן לתאם זאת עימי דרך המייל.
*****************************************************************************
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה