יום ראשון, 20 בנובמבר 2011

שבוע #8 - שנת לימודים תשע"ב

הורים יקרים,

יום א מפגשון: שגרת בוקר נהדרת ברוח סתיו, אשר התחיל לנו שבוע עם נושא חדש: הסתיו.

הילדים הרבו לספר לי גם בע"פ וגם בכתב (על גבי פתקאות) את חוויותיהם מהשבת שחלפה, ולהלן החוויות הכתובות:

יובל סיפר על צעדת רון ארד בה השתתף עם אביו, ועל בילוי משפחתי עם בני משפחה, שבאו להתארח.

רואי סיפר על הסבים שבאו לבקר מקרית שמונה הרחוקה, ועל בילוי משותף בספארי.

דור יצאה לסוף שבוע ארוך עם משפחתה לחגיגות יום הולדת 60 לסבא (מזל טוב!), וסיפרה על טיול בשלושת נחלי הצפון הגדולים, שמייד הפכו לחלק מברכת הבוקר היומית שלנו במפגשונים: נחל דן, נחל החרמון ונחל החצבאני

אייל סיפר על טיול בירושלים עם הסבים, על הפתקה ששם בכותל, על קניית שופר ומנדולינה בשוק בעיר העתיקה, ואפילו על הטנקים בלטרון!

מפגש הבוקר: למפגש נכנסו הילדים בקפיצות פיסוק וסגירה, ומייד התחלנו בשיחה אודות מאפייני הסתיו (נחליאלי, חצב, מזג אויר משתנה וחלזונות).

אפילו הספקנו לדקלם דיקלום מקסים על "מר שבלול" (תוכלו לקוראו בסוף הסיכום), והילדים עברו לקבוצת הצעירים, שם צפו בהצגה (תאטרון בובותיים) מרהיבה על פי הספור: "אריה הספריה" מאת מישל קנודסן.

יצירה: ברוח הסתיו צבעו הילדים דף בצבע גואש אפור (ערבבנו שחור ולבן לשם כך). מחר הדף ייגזר לכדי צורת ענן (היתה זו הזדמנות לספר שיש אין סוף צורות לעננים, כך שכל אחד יוכל לבחור לעצמו את הצורה שהוא רוצה, והיא עדיין תהיה נכונה ונהדרת!), וייווספו לענן גם טיפות גשם עליזות.

מפגש צהרים: התחלנו שוב בשיחה על מאפייני הסתיו, והאזנו לשיר מקסים שמספר בדיוק על כל המאפיינים שהוזכרו במפגש הבוקר. לאחר מכן דיקלמנו את הדיקלום של "מר שבלול", וסיימנו עם ההצגה של "איפה גברת זרת?" מאת שולה מודן.

יום ב מפגשון: שגרת בוקר נהדרת ומלאה. היום לא התקיים חוג המוסיקה בשל עיסוקיה של המורה למוסיקה, והשיעור יוחזר בהמשך השנה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות צפרדע, ומייד לאחר שכולם התיישבו עם השמות מתחת לכסא, קיבלו שני ילדים היושבים ממש מולי תוף מרים, ובכל פעם הזמנתי 2 ילדים לערוך תחרות קפיצות על רגל אחת עד לאותם ילדים, להקיש בתוף ולשבת. שיבחנו ביחד את כל המתאמצים, מחאנו כפיים לכולם, וחזרנו שוב ושוב על המשפט שפשוט מצליח "מי שמנסה – בסוף יצליח".

שרנו שירי בוקר אותם הציגו הילדים, והצגנו את "ביום ראשון כולם הולכים לגן" (שיר ימות השבוע בצירוף השלטים של ימות השבוע), ואז שוחחנו שוב על הסתיו, על מאפייניו.

דיקלמנו את "מר שבלול", שרנו את השיר אותו הכרנו אתמול "אתמול בצהרים" ,והילדים אמרו לי כמה הם אוהבים אותו! השיר באמת הפך ללהיט ממש מייד בגן!

לאחר מכן דיקלמנו דיקלום מקסים שוודאי מוכר לכם מהילדות: "רוח... בפרדס נפל תפוח", ושוחחנו מה יכולה הרוח לעשות כשהיא נושבת בחוץ.

סיימנו עם הופעה נהדרת בשילוב עלי שלכת גדולים במיוחד עם השיר "חבורת עלעלים", בה הילדים הופכים לעצים העומדים בשלכת... היה באמת מהנה ויפה!

יצירה: לאחר שאתמול צבעו הילדים דף בצבע אפור, הזמנתי ילדים לגזור את הדף לכדי צורת ענן לפי החלטתם. בהמשך גזרו הילדים טיפות גשם, אותן הדביקו על גבי העננים. כמה יפה זה יצא! נמשיך בעבודה גם מחר.

מפגש צהרים: התחלנו בספור קצר ויפה: "הגמד והפטרייה" מאת אתי גרנות וייזר, סיפור שגרר שיחה על הדמיון בין פטריה למטריה וכמובן גם על השוני ביניהן.

סיימנו עם המשחק האהוב באותיות המילה "סתיו".


יום ג מפגשון: שגרת בוקר, במהלכה הכרנו 2 שכנות נוספות של מדינת ישראל, קצת פחות ידידותיות ממצרים ומירדן: הלא הן סוריה ולבנון.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה בשתי רגליים צמודות, ומייד התחלנו עם שירי בוקר, אותם הציגו כרגיל הילדים, כשהם צריכים לזהות את השירים שעליהם להציג משמיעה של צליל אחד או שניים מתוך השיר. ההצלחה בזיהוי היא פשוט מדהימה!

המשכנו עם שירי הסתיו ודיקלומיו, והיום גם הפכנו לרוח משתוללת. מחר נשיר שיר מקסים ברוח הרוח המשתוללת ...

יצירה: המשכנו בהכנת העננים...

מפגש צהרים: לקול תחינת הילדים התחלנו עם ההצגה של "איפה גברת זרת?", ולאחר מכן עשיתי לילדים הצגה של ספור מקסים שכתבה וגם ציירה נורית יובל: "היה היה ופטריה". לאחר הספור שוחחנו עליו ועל המשמעויות שלו.

יום דמפגשון: שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות צפרדע, והתחלנו עם שירי בוקר. לאחר מכן עברנו לשיר המיוחל כבר מאז אתמול: "רוח רוח משתוללת": מאחר ואתמול שרתי לילדים את השיר ללא מילים, והדגמתי להם את ההצגה שאנו עושים עם השיר, היום הם היו רוחות אלופות ומרשימות ביותר, ונהננו מאוד להציג את השיר.

ב- 10:30 הגיע מדריך היוגה גיא והעביר לילדים חוג מקסים.

יצירה: ממשיכים עם העננים.

מפגש צהרים: לאחר שירי סתיו עליזים לקול הרעמים ולמראה הברקים שבחוץ, הצגנו את ההצגה

"איפה גברת זרת?", ומייד לאחריה שיחקנו את המשחק האורייני עם האותיות המרכיבות את המילה "סתיו" (=קסם האותיות).

יום ה מפגשון: שגרת בוקר סתיוית בניחוח חורפי + ספריה.

מפגש הבוקר: מסיבת יום הולדת לירדן!! מזל טוב לחמודה ולמשפחה!!

יצירה: המשך עננים ...

מפגש צהרים: לקול תחינת הילדים הוצאתי ברוב טקסיות את שמשון הדביבון ואת חיפי החיפושית מקופסת ההפתעות, ששמחו לראות את הילדים, ולחלק חיבוקים ונשיקות לרוב. סיימנו עם המשחק האורייני עם אותיות המילה "סתיו".

מר שבלול

בוקר בא מר שבלול מתארגן לקראת טיול

מוציא מחוש ועוד מחוש

מנער קצת את הראש

את ביתו ייקח עימו

ויזחל כך לאיטו אל ביתה של אחותו!

הורי קבלת שבת מחר יהיו עומר ו ניר זלוטניק !!

מחר נחגוג יום הולדת 4 ל עדן! מזל טוב לחמודה ולמשפחתה.

השבוע עוד נמשיך את נושא הסתיו, ובשבוע האחרון של החודש נתחיל את נושא חג החנוכה!!

אנא רישמו את מועד מסיבת החנוכה שתתקיים בגן:

יום חמישי ה- 22/12 בשעה 18:00 בערב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה