יום חמישי, 24 בנובמבר 2011

שבוע #9 - שנת לימודים תשע"ב

הורים יקרים,

יום א מפגשון: שגרת בוקר, אשר הוכנס בה כרגיל עניין רב, כאשר הילדים שיתפו אותי (בין בעזרת הפתקים ובין עם בלעדיהם) בחוויות השבת הגשומה שעברה עלינו:

שני חגגה יום הולדת בביתה בשיתוף הדודים והסבים, והשמחה רבה!

יהונתן חגג עם דודתו את נישואיה ביום חמישי, ובשבת את החגיגות הנהדרות של שבת החתן.

יובל סיפר בהתלהבות על בילוי שלם במסגרת ביתו עם חברו רואי, שבה לבקרו, סבא וסבתא שהגיעו מאמריקה (!) ודודים נוספים שבאו לבקר ולאכול ביחד ארוחת פיצה! איזה כיף.

רומי הביאה עוגת ענק לחלק לחברים, גם כן במסגרת חגיגות יום הולדתה שנחוגו במסגרת המשפחתית.

במהלך המפגשון שוחחנו על הופעת הקשת בשמים, וכיצד זה קורה, וגם הדגמתי לילדים את היצירה אותה נכין היום, וביחד חשבנו למה ישמש כל אביזר אותו הנחתי על השולחן מבעוד מועד.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש כאשר כל אחד בתורו עומד על כסא שהעמדתי במרכז השטיח, ועליו אנו מתמסרים ביחד בכדור. לאחר ההתמסרות הילד קופץ – והולך כרגיל לקחת את שמו ולשבת במקום עם השם מתחת לכיסא.

התחלנו עם הופעות הילדים עם שירי הבוקר (כמה יפה ושמח!!), ועברנו לשירי הסתיו ולדיקלומים, אותם גם כן הציגו הילדים בכישרון רב!

למדנו דיקלום חדש בליווי עלי השלכת הגדולים:

עלה אחד קטן תלוי לו על ענף

פתאום הופיעה רוח – רוח שובבה!

והעלה לאט לאט נושר לאדמה ...

יצירה: היום התחלנו להכין תמונת סתיו: הילדים קיבלו בריסטול לבן, ועליו היה עליהם להדביק מצד אחד צמר גפן, שמשמש בתפקיד העננים, מצד שני לצבוע בגואש צהוב שמש, באמצע לצייר קשת (בהמשך לשיחה על הופעת הקשת בבוקר). מתחת לעננים היה על הילדים להדביק פיסות פייטים כחולות בתפקיד טיפות הגשם, ולמטה (בהעדר אדמה יבשה מפאת הגשם שבחוץ) ציירו הילדים אדמה חומה בעזרת פנדה, והדביקו מעליה עלי שלכת קטנים.

מפגש צהרים: התחלנו עם שיר מקסים לחילזון, שבעזרתו נתרגל גם האזנה מוסיקלית, עליה אנו עובדים בגן כמעט מידי יום: היום הילדים השתמשו בכפות ידיהם כדי להקיש במקומות המתאימים, ומחר יקבלו בקבוקוני גשם (!) כדי להקיש בעזרתם, ולדמות את צליל הגשם היורד.

המשכנו וסיימנו בקריאת ספור סתיוי מקסים:

"מעשה ברוח שובב, ארבעה עפיפונים, שתי בנות ושני בנים" מאת ענת אומנסקי.

יום ב מפגשון: שגרת בוקר מקוצרת, ובשעה 8:55 כרגיל נכנסה המורה למוסיקה.

מפגש הבוקר: לאחר שהילדים נכנסו למפגש בקפיצות צפרדע ירוקות למדי השלמנו את מטלות שגרת הבוקר בהנאה גדולה, ואז המשכנו עם שירי בוקר, אותם כרגיל הציגו הילדים.

אז הצגתי בפני הילדים אביזר חדש, שילווה אותנו עוד רבות השנה: בקבוקוני הגשם: מדובר בבקבוקוני אקטימל הממולאים באורז וארוזים היטב, ומשמשים אותנו למספר תפקידים:

צליל הגשם (ומכאן השם), כקשקשנים, כעזרי מקצבים (במסגרת הלמידה הקבועה של ההאזנה המוסיקלית) וכו'.

הפעם הם שימשו פחות או יותר בכל התפקידים, וליוו אותנו בשיר "חילזון" אותו הכרנו אתמול.

סיפרתי לילדים עוד בשבוע שעבר על בן בית חדש אצלי, הלא הוא נחום החילזון.

מחר אביא את הברנש להכרות עם הילדים, ונשיר לו את שירי הסתיו להנאתנו ולהנאתו...

סיימנו במרץ רב עם השיר "רוח רוח משתוללת", ויצאנו לחצר.

יצירה: המשכנו להכין בקפידה רבה את תמונות הסתיו, והן משמחות אותנו כבר על גבי לוח הגן.

מפגש צהרים: התחלנו בריקוד "סובבו", ולאחר מכן הזמנתי ילדים לשיר ולהציג את מגוון שירי ודיקלומי הסתיו.

לאחר מכן הצגנו שוב את ההצגה של "איפה גברת זרת?" (הילדים מסרבים להפרד מההצגה המהנה...), וסיימנו במשחק האותיות עם אותיות המילה "סתיו".

יום ג מפגשון: שגרת בוקר, במהלכה הכרנו אישית את נחום החילזון, אותו הבאתי סוף סוף, וגם בחרנו לו בדשא חַבֵרָה כדי שלא ישתעמם לבד. הוספנו לו מעט עלי דשא, קצת ירקות מארוחת הבוקר והרבה אהבה...

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש במעין מסלול מכשולים: היה עליהם לקפוץ מעל 2 כסאות ישירות אל תוך חישוק, ואז לקפוץ בתוך 4 חישוקים נוספים ברגליים צמודות על לשולחן עליו אני יושבת בבוקר, ולקפוץ ממנו. הכל בהשגחתי, כמובן.

היה שמח ומרגש, וממסלול המכשולים המשכנו לפולקה, אותה ביקשו הילדים כבר אתמול.

ממנה עברנו להציג את "רוח רוח משתוללת", כאשר לאט לאט נוספים ילדים להצגה, ולבסוף כולם ביחד הציגו רוח נפלאה וסוערת! סיימנו בעמידה על הכסאות, כשאנו מנפנפים בשתי ידיים במטפחות, ולבסוף מעיפים אותן באויר... המטרה היתה כרגיל חיזוק שרירי הכתפיים, ובעיקר – הנאה!

סיימנו עם הצגת "חבורת עלעלים" והדיקלום "עלה אחד קטן".

יצירה: המשכנו וסיימנו להכין את תמונת הסתיו!! כמה יפה הכל נראה כעת!!

מפגש צהרים: התחלנו עם שיר הסתיו האהוב ביותר: "אתמול בצהרים", המשכנו עם השיר "חילזון" בליווי בקבוקוני הגשם עבור נחום החילזון, וסיימנו בהצגה "איפה גברת זרת?".

יום דמפגשון: שגרת בוקר ...

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות פיסוק וסגירה, ומייד התחלנו עם שירי בוקר אותם הציגו הילדים. אז חילקנו את בקבוקוני הגשם, השתמשנו בהם גם בשיר "חילזון", וגם באחד משירי הבוקר, בו אנו משתמשים באיברי הגוף לתיפוף. יצא מקסים, וכולנו נהננו מאוד!!

לצערי בימי ד המפגשים בבוקר קצרים מאוד, ובשעה 10:30 הגיע גיא להעביר לילדים חוג יוגה מקסים.

עם סיום החוג נכנסנו חזרה לגן, וכמובטח הצגנו פעמיים את ההצגה "איפה גברת זרת?"... איזה כיף!

יצירה: בזמן מפגשון הבוקר שוחחנו על כך שביום א נתחיל שני דברים חדשים: את חודש כסלו, שמתחיל ממש באותו היום, ואת נושא חג החנוכה הממשמש ובא. שוחחנו מעט על כך שחג החנוכה הוא חג של אור, ועל כך שהאור הוא ההפך של החושך, ואפילו הזכרנו את זה שהחושך מסמל בחג הזה את האוייבים של ישראל – אז והיום.

החלטנו ביחד לקשט את הגן בשרשרת של אור, שתזרח בחושך ותאיר אותו (וכך גם תגרש את החושך), כהכנה לקראת החודש והחג. הילדים קישטו רצועות נייר במדבקות זרחניות, ומהן הכנתי שרשרת ארוכה במיוחד, אשר תקשט להנאת כולנו ותאיר את הגן!

מפגש צהרים: לאחר 2 דיקלומי הסתיו האהובים עלינו, הורדתי את אותיות המילה "סתיו" וגם את אותיות המילה "חֶשְוַן", ושיחקנו את המשחק האורייני האהוב עלינו, כשאנו מנסים להאזין לצלילי האותיות, ומההקשבה להן להבין איזו אות צריכה להגיע בכל פעם. זה ממש הצליח!! כל הכבוד לילדים החכמים!!

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה!

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה על רגל אחת מעל 3 מקלות אותם הנחתי במרחקי מה האחד מן השני, כשאני משננת להם את המשפט הקבוע: "מי שמנסה – בסוף מצליח!! – ומי שלא מנסה – לעולם לא יצליח...".

המשכנו עם שירי בוקר, דיקלומי הסתיו וההצגות עם עלי השלכת ואז .. יצאנו לטיול מיחזור!

יצירה: המשכנו להכין את שרשרת האור!

מפגש צהרים: התחלנו עם הריקוד במעגל "סובבו", הצגנו לנחום החילזון את השיר "חילזון" בעזרת בקבוקוני הגשם, וקראתי לילדים ספור מקסים בשם:

"אמא של שבת" מאת נורית כהן .

הורי קבלת שבת מחר יהיו רומי ו ניר מורנו !!

מחר נחגוג יום הולדת 4 ל שני! מזל טוב לחמודה ולמשפחתה.

ביום א נקבל את פניו של חודש כסלו, וביחד איתו נתחיל את

נושא חג החנוכה!!

אנא רישמו את מועד מסיבת החנוכה שתתקיים בגן:

יום חמישי ה- 22/12 בשעה 18:00 בערב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה