יום חמישי, 19 ביולי 2012

שבוע #37 - שנת לימודים תשע"ב

הורים יקרים,

יום א  מפגשון: שגרת בוקר נעימה וטובה, במהלכה השמעתי לילדים שירי אותיות שונים שמצאתי בבית! השמחה היתה רבה. לבקשת הקהל האזנו שוב לשירו בשירתו של יהורם גאון: משה מונטיפיורי. מקווה שהספקתם להראות לילדים את הקובץ ששלחתי לכם עם התמונות!!
כמובן ספרנו בערבית, והאזנו לחוויות השבת החמה במיוחד שעברה על כולם:
שקד ביקרה אצל חברהּ בגבעת שמואל.
רואי ראה מדוזות בחוף הים בהרצליה, וגם בילה בבריכה.
יובל הספיק גם לטייל באופנים וגם להיות פעמיים בבריכה! צודק! באמת חם מאוד...
עומר גם היא קפצה ל- 2 בריכות במהלך השבת, והתלהבה במיוחד מהבריכה בביתה של דודתה!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש על גבי קביים, והפעם עשו שני סיבובים איתם (לבקשתם ...).
התחלנו עם שירי בוקר עליזים, ומייד עברנו לנושא המוסיקה, אותו אנו מתחילים היום: ראשית השמעתי לילדים את "הריקוד ההונגרי" מאת ברהמס, אותו הם מכירים, והזמנתי כמה ילדים לרקוד אותו.
לאחר מכן בדקנו איך אפשר לחלק את היצירה היפה: הבנו שהתנועות משתנות במהלך הריקוד לפי המנגינה שמשתנה, כלומר אפשר לחלק את המנגינה לחלקים שונים, אשר לפעמים חוזרים על עצמם. שמנו לב שלעתים ישנה פתיחה ליצירה, ואז אין תנועות או ריקוד כלל, וכן סיום (אך לא תמיד). הוצאתי החוצה קלפים אשר מסמנים את חלקיה השונים של היצירה לפי אותיות הא-ב. האזנו וניסינו לבדוק מתי מתחיל החלק הראשון, מתי משתנה המוסיקה ומסמנת לנו שהגיע חלק חדש, אחר – שהוא למעשה השני, וכן הלאה. לאט לאט כל הילדים יבינו ויפנימו. כמובן יש שמבינים כבר, ויש כאלה ש"האסימון יפול להם בתוך כמה ימים".
אז השמעתי להם יצירה מקסימה ומשעשעת בשם "הטרומבון הצוחק" מאת פילמור.
בהתחלה פשוט האזנו לה, שמנו לב כיצד כלי הנגינה, הטרומבון, נשמע כצוחק במהלך היצירה, ולאט לאט צירפתי תנועות, שכמובן השתנו כשחלקי היצירה השתנו. בהאזנה השנייה, ניסינו לשים לב בקול רם לחלקי היצירה השונים. שמנו לב שהפעם יש גם פתיחה וגם סיום, ופתאום הבנו מתי מתחיל החלק הראשון, איך שמים לב שמתחיל השני וכו'.
לאחר 3 או 4 האזנות חוזרות ונשנות, הכירו כבר הילדים את היצירה, אהבו אותה, והבטחתי להם שבמפגש הצהרים אצרף גם מילים שילוו את המנגינה, אך ניסינו קודם ביחד להבין מה אומרות התנועות, כהקדמה למילים שילוו אותן.
יצירה: בזמן היצירה הראיתי לילדים חומר עבודה חדש שהוא גם מיחזור לשמו: אספתי במהלך השנה
קליפות ביצים, שטפתי אותן היטב, וצבעתי בצבע מאכל. לאחר מכן פוררתי את הקליפות לחתיכות קטנטנות וצבעוניות, ובהן נשתמש הפעם ביצירה (נעמה הבינה מייד שתפקיד פירורי הקליפות הוא "סוכריות צבעוניות על הגלידה" ... כל הכבוד!).
היום קיבלו הילדים דף ובו גביע גלידה ו- 3 כדורים. כל אחד נפרד ממשנהו. היה עליהם לגזור כל חלק וחלק בנפרד, להדביקם על גבי בריסטול צבעוני כגביע גלידה עם 3 כדורים, לרשום את שמם על גבי הבריסטול בטוש, ולצבוע את הגביע בגואש חום, ואת הכדורים בכל צבע שיבחרו מהמבחר שהצעתי – כטעמי הגלידה. יצא מקסים! מחר ימשיך מי שלא הספיק היום, ומי שהכין היום – ידביק מחר את "הסוכריות הצבעוניות" על גבי כדורי הגלידה ... J
מפגש צהרים: התחלנו עם "הטרומבון הצוחק" וליצירה הוספתי את המילים הנכספות.
כן הזמנתי שני ילדים לנסות ולסדר את הכרטיסיות לבד לפי סדר חלקי היצירה, וכל שאר הילדים עזרו להם הן בעל פה והן בעזרת התנועות המשתנות.
לסיום הזמנתי ילדים לרקוד ולהציג את "ריקוד" מאת בטהובן, ולהכין את סמל המגן דוד.

יום ב  מפגשון: שגרת בוקר נהדרת ומלאה. ויתרנו על חוג המוסיקה לטובת קבוצת הצעירים, אשר מתכוננים למסיבת הסיום שלהם ביחד עם המורה למוסיקה.
כרגיל התחלנו את המפגש עם "השר משה  מונטיפיורי" בשירתו של יהורם גאון, לבקשתו המיוחדת של יהונתן!!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש על גבי הסקוטר, והפגינו שרירים חזקים יותר וגמישים יותר, ונהנו מאוד.
לאחר מכן פצחנו בשני ריקודים מהנים וסוערים במיוחד: "המשפחה שלי" בשירתו של שלמה ניצן, ו"הורה" בשירתו של אבי טולדנו.
המשכנו בנושא המוסיקה בליווי הקלפים: האזנו ל"טרומבון הצוחק" מאת הנרי פילמור, הזמנתי ילדים לחלק את היצירה לחלקיה השונים בעזרת הקלפים והילדים, ואז השמעתי לילדים יצירה מקסימה ושלווה אחרת, השונה כל כך במהותה מה"טרומבון הצוחק": "החייל הקטן" מאת נינוֹ רוֹטָה. ראשית האזנו ליצירה, התאמנו תנועות, שמנו לב למנגינה המשתנה, ועם השינוי משתנה החלק ביצירה, הוספנו את הקלפים, ונהננו מאוד!
יצירה: המשכנו וכמעט סיימנו להכין את יצירת הגלידה המתוקה והיפה!! היום הילדים קישטו את "כדורי הגלידה" ב"ציפוי סוכריות צבעוניות" העשוי מקליפות ביצים! בקרוב היצירות יקשטו את קירות הגן.
מפגש צהרים: משחק "ים-יבשה" סוער על פי הדיקלום האהוב: הבנים נגד הבנות, ושוב – הבנות ניצחו ...

יום ג  יום חופשי

יום ד–   מפגשון: שגרת בוקר נהדרת, שכללה כמובן את שירו של יהורם גאון: "השר משה מונטיפיורי"
 , והספירה בערבית ובאנגלית.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות צפרדע ירוקות, ומייד התחלנו עם הריקוד "עודני ילד".
המשכנו בנושא המוסיקה: "הטרומבון הצוחק" מאת הנרי פילמור, "החייל הקטן" מאת המלחין האיטלקי נינו רוטה, ואפילו הספקנו להכיר יצירה מקסימה מאת זמפיר המפורסם בחליליו:
"הבלונדיני עם הנעל השחורה": את היצירה היפה הצגתי לילדים, האזנו לה, פעלנו במרחב כשאנו שמים לב לשינויים במוסיקה, המעידים על התחלפות חלקי היצירה,  וחילקנו את היצירה בעזרת הקלפים.
יצירה: בזמן המשחק החופשי בגן הגיע גיא, מדריך היוגה, והעביר לילדים חוג נהדר!
מפגש צהרים: עם תחילת המפגש הזמנתי 2 קבוצות ילדים: האחת – היה עליה להשתמש בקלפים ולחלק את היצירה "הבלונדיני עם הנעל השחורה" לפי חלקיה, והקבוצה השנייה היה עליה להציג במרחב את היצירה, ובעצם לעזור בכך למחלקים לעשות את עבודתם. השמחה היתה רבה! הילדים פעלו ממקומם, וגם עזרו למחלקים, כשהם מפנים את תשומת ליבם לשינוי חלקי היצירה.
לאחר מכן רקדו הילדים את "הורה חדרה" בכשרון רב, וסיימנו עם החישוקים הקטנים, עימם עשינו שני דברים: "נסענו" לירושלים עם השיר "הי הו עולים לירושלים", וכן הזמנתי הפעם את כל הילדים כולם לשחק במשחק
"ים-יבשה" על פי הדיקלום, והפעם ... סוף סוף נצחה קבוצת הבנים!!! בשעה טובה ומוצלחת וכל הכבוד!!

יום ה –   מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בהליכה על גבי קורה, קפיצה מעל כסא, הליכה בקביים ולסיום –
3 קפיצות צפרדע! היה מקסים ומהנה! התחלנו עם הריקוד "בת 60", והמשכנו בענייני המוסיקה:
"הטרומבון הצוחק" מאת פילמור, "החייל הקטן" מאת נינו רוטה, "הבלונדיני עם הנעל השחורה" מאת זמפיר, וכן הכרנו יצירה חדשה: "מארש תורכי" מאת וולפגנג אמדאוס מוצארט. האזנו לה פעם אחת בליווי התנועות, כשאני מנסה בשקט להסב את תשומת ליבם לחלוקה לחלקים, ואמרתי לילדים שנעמיק ביצירה בשבוע הבא.
סיימנו עם שיר סיום המסיבה!!
מפגש הבוקר היה ארוך מהרגיל, מאחר ונכנסנו לארוחת הבוקר מאוחר וכן למפגש עצמו באיחור. את ארוחת הצהרים דחינו בהתאמה, ולצערי מפגש הצהרים התבטל כך לחלוטין. אבל מפגש הבוקר הארוך כיפר על כך ...

הורי השבת ביום שישי יהיו אגם וקינן!
מסיבת הסיום של בוגרי גן יובל תתקיים
ביום רביעי ה- 8/8 בשעה 18:00.
המסיבה היא בהשתתפות ההורים בלבד,
ללא אחים/אחיות.
ביום זה יסתיים יום הלימודים בגן בשעה 13:00.
אנא הלבישו את הילדים בלבן לכבוד המסיבה:
שמלות לבנות, חולצות לבנות, חולצות "גן יובל".
מכנסים – לפי שיקולכם והנאת הילדים.
בבקשה בבקשה לדאוג שהבגדים נוחים לילדים!!
הם יהיו פעילים מאוד בזמן המסיבה,
וחשוב לי שיהיה להם נוח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה