יום חמישי, 26 ביולי 2012

שבוע #38 - שנת לימודים תשע"ב

הורים יקרים,

יום א  מפגשון: שגרת בוקר, במהלכה למדנו לספור עד 10 בשפה הספרדית, וכמובן סיפרנו מחוויות השבת:
רומי בילתה במסעדה עם הוריה ועם אחותה התינוקת, והלכה לישון אצל סביה!
שירה צפתה בהצגה "קופיקו", והתרגשה במיוחד כשפגשה את קופיקו גם מחוץ לאולם ההצגה, והוא אפילו נתן לה "כּיף"!!
יהונתן ונעמה נסעו לנופש משפחתי בצפון לכבוד יום הולדתו של סבא עזרא! מזל טוב!!!
עומר נסעה לבלות את השבת באזור אצל דודתה, והכינו המון יצירות יפות, ואפילו הספיקה לאכול במסעדה!
ניר מורנו בילה שבת מלהיבה בפארק "נחשונית" בקיבוץ נחשונים, וסיפר בהתרגשות חוויות רבות!! 
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו בצעדי רדיפה לצלילי "רוץ בן סוסי", ומייד התחלנו עם הפעילות המרחבית המלהיבה כל כך לצלילי "טקילה" (חכו למסיבה!!). המשכנו בריקוד מלהיב לא פחות "באלה הידיים" (פשוט להתעלף מהילדים הללו!!), והמשכנו בנושא המוסיקה:
הזמנתי קבוצות ילדים שונות כדי להציג את היצירות השונות: "הטרומבון הצוחק" מאת פילמור, "החייל הקטן" מאת נינו רוטה, "הבלונדיני עם הנעל השחורה" מאת זמפיר. לסיום מפגש ממש נהדר השמעתי לילדים שוב את "המארש התורכי" מאת וולפגנג אמדאוס מוצארט (ההשמעה הראשונה היתה כאמור ביום חמישי האחרון), וליווינו את היצירה המקסימה בתנועות, כשאנו מבחינים בין חלקי היצירה השונים.
הזמנתי שני ילדים, שעבדו ממש ממש קשה (יצירה זו ארוכה בצורה משמעותית לעומת שאר היצירות שהכרנו) כדי לחלק בעזרת הקלפים את היצירה לחלקיה. מכל הלב – כל הכבוד!!
יצירה: היום הכינו הילדים יצירה של דגים באקווריום: הם גזרו 5 דגים מתוך דף שנתתי להם, לאחר מכן צבעו את ה"מים" באקווריום בגואש כחול, והדביקו בתוך ה"מים" את הדגים שגזרו. לאחר מכן מרחו על גבי הדגים דבק, וקישטו כל דג בצבע שונה של פייטים. כבר נראה מחר איך נקשט את הגן גם ביצירת האקווריום היפה!!
מפגש צהרים: היום התחלתי לספר לילדים את ספור העלילה של הבלט "מפצח האגוזים" מאת צ'ייקובסקי. מחר אסיים את הספור. היתה דממה מדהימה בזמן הספור, והיה ממש תענוג לספר לילדים קשובים כל כך! לאחר שאסיים לספר את כל העלילה כולה, נאזין במהלך השבוע לחלקים שונים ממנה, כשאנו משייכים אותם לעלילה הסיפורית עצמה כדי לתת להם משמעות.

יום ב  מפגשון: שגרת בוקר, ספירה בספרדית + חוויות נוספות מן השבת שחלפה:
אגם שיתפה ששיחקה בג'ימבורי עם אחיה ועם חברים, ולבסוף גם בילתה בביתם! איזה יופי!!
רואי בילה בבריכה וגם בקולנוע! הוא בעיקר נהנה לספר על החוויות המפחידות מהסרט ...
גם שקד החמודה היתה בבריכה, ונהנתה מאוד מהבילוי הרטוב!!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בהלוך בקפיצות פיסוק וסגירה, ובחזור בקפיצה על רגל אחת.
הם הפכו למקצוענים של ממש! איזה הבדל תהומי מתחילת השנה!!
התחלנו עם הפולקה, המשכנו עם הריקוד "כאן נולדתי" + שיר הסיום של המסיבה (לבקשת הילדים), ועברנו מייד לנושא המוסיקה: "הטרומבון הצוחק" מאת פילמור, "מארש תורכי" מאת מוצארט, אותו שוב חילקו ילדים שהתנדבו בעזרת הקלפים. לא קל ...
לסיום לימדתי את הילדים מנגינה משעשעת מאוד מאת ציפי כהנוביץ' (מתוך "שטותינוע") בשם "צ'יקי ביק".
את המנגינה המחזנו לכדי תנועות במרחב, והילדים נהנו מזה מאוד!
יצירה: המשך וסיום האקווריום...
מפגש צהרים: התחלנו בתחרות המשעשעת של הבנים נגד הבנות עם הדיקלום של "ים-יבשה" והחישוקים הקטנים, ו...שוב הפתיעו הבנים! איזה יופי!!
סיימנו בהמשך ספור העלילה של הבלט "מפצח האגוזים" מאת צ'ייקובסקי. אני מקווה שנספיק מחר גם להאזין לקטעים מתוך הבלט עצמו.

יום ג מפגשון: שגרת בוקר + ספירה בספרדית.
מפגש הבוקר: חזרה גנרלית ראשונה לקראת המסיבה!
יצירה: לאחר החזרה הארוכה והמפרכת, בה הילדים עמדו בגבורה ובאורך רוח שאינם לפי גילם (וכל הכבוד להם!), יצאתי עם הילדים לפוש בחצר עם שלוקים שהבטחתי להם! השמחה היתה רבה, והיתה לילדים הזדמנות לפרוק את המרץ שהצטבר אצלכם במהלך החזרה.
מפגש צהרים: סדר היום התארך לנו מעט בשל החזרה, ולא נותר זמן רב למפגש, אולם לא ויתרתי, ולימדתי את הילדים יצירה מקסימה ומוכרת למדי מאת יוהן שטראוס בשם "טריש טרש". הפכתי את היצירה למעין סיפור של טום וג'רי, ועל פי זה הצגנו את היצירה ואת הספור שלה בעזרת תנועות. היה משעשע מאוד!!

יום ד–   מפגשון: שגרת בוקר נהדרת ומלאה.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו לגן בזחילה על 6 (כולל ברכיים), וחזרו למקומם על 4 – כלומר בהליכת דב ללא הברכיים. היה משעשע ...
הספקנו להציג פעמיים בקבוצות נפרדות את הקטע האירי "להעיר את נד", שיחקנו משחק מרגש עם החישוקים הקטנים על פי הדיקלום ים – יבשה, והבנות חזרו לככב הפעם!
לאחר מכן הגיע מדריך היוגה גיא להעביר שיעור אחרון לשנה זו. בינתיים יצאתי אני החוצה עם קבוצת הילדים שלא היתה בחוג. היה ממש נהדר! נהננו מהחצר שלנו ושל הצעירים ביחד וגם משלוקים קרים ונהדרים!
מפגש צהרים: התחלנו עם "טריש טרש" מאת יוהן שטראוס, שבעזרתו אנו מציגים הצגה של מה של "טום וג'רי", והמשכנו בכך שהשמעתי לילדים קטעים נבחרים מתוך הבלט "מפצח האגוזים" מאת צ'ייקובסקי: את הפתיחה לבלט, את המארש, את "ריקוד החלילים", "הריקוד הסיני", "הריקוד הרוסי" (אותו הילדים כבר מכירים), את "ריקוד פיית הסוכר". הצגנו ביחד את הקטעים ונזכרנו בעלילה המרתקת של הבלט.

יום ה –   מפגשון: שגרת בוקר + ספריה. בשבוע הבא הספריה האחרונה!!!!!
מפגש הבוקר: הילדים עברו מסלול מכשולים נחמד בדרך למפגש, ואז התחלנו בריקודים:
"נולדתי לשלום" + "בת 60".
המשך המפגש וסיומו היה בנושא הקיץ ודיקלומיו!!
מפגש צהרים: מוסיקה!! "הטרומבון הצוחק", "צ'יקי ביק", "הבלונדיני עם הנעל השחורה", "החייל הקטן".



הורי השבת ביום שישי יהיו ארבל ורואי!

תגובה 1:

  1. איזה מקסים שאת משתפת ככה את ההורים בחוויות של הילדים. אני חושבת שאחד הדברים הכי קשים לנו בתור הורים בתרבות של היום זה להתנתק כל בוקר מהילד ולא לדעת מה בדיוק קורה איתו כשאנחנו בעבודה.
    איך אני אוהבת שהשחקנים ידידותיים ומתייחסים לילדודס אחרי ההצגה, אם הקטנה שלי היתה פוגשת את קופיקו היא היתה מתעלפת מהתרגשות.

    השבמחק