הורים יקרים,
יום א – מפגשון הבוקר: אוריינות שמות הילדים לפי האות הראשונה בשמם + אילו מילים מתחילות באותה האות? הילדים ניגשו ללוח לפי צלילי האותיות. לא ביקשתי ממי ששמו מתחיל באות "ב" לבוא ללוח, אלא השמעתי את צליל האות, ולאחר שהילדים זיהו, אמרו מילים המתחילים באותה האות – וניגשו להדביק מתחתיה.
כמובן בדקנו את מצב מזג האויר, בחרנו תורני בוקר, ועדכנו את לוח השנה העברי.
כמו כן שמעתי סיפורים רבים על מסיבת יום ההולדת השמחה של איתי סספורטס!
מפגש הבוקר: התחלנו עם שירי הבוקר המוכרים: "לתקרה ... לרצפה", "בוקר טוב להתעורר", "פעלולי גן".
המשכנו בשיחה על יום המשפחה: שוחחנו על המילה "שכונה", ומהי בכלל שכונה. כל ילד סיפר מי גר בשכונה שלו.
מהו הקישור המשפחתי של הסבא והסבתא (הורי ההורים) והקישור המשפחתי של הדודים (אחי ההורים).
הכרנו שיר מתוק ומקסים על חיות בית שמחפשות את אמן, והילדים הציגו בצורה מתוקה מאוד: השיר מזכיר ברוזון ואמו הברווזה, כלבלב ואמו הכלבה, חתלתול ואמו החתלתולה.
מקווה שכבר מחר אשיג את האביזרים המתאימים להצגה מוצלחת יותר של השיר.
זמן חצר ויצירה: הכנו שכונה – תוכלו לראות ממש עוד היום, שכן את היצירה היפה אתם מוזמנים לקחת הביתה!
מפגש הצהרים: אוריינות!! עבדנו על המילה "משפחה", ולאט לאט ראיתי שהילדים כבר מוכנים, אז התחלנו משחקים אורייניים עם המילה, והשמחה רבה מאוד – וכן ההבנה והיכולת להרכיב את המילה! היה ממש כיף!
סיימנו את המפגש בכך שכל אחד הציג את בני משפחתו הגרים איתו בבית (ניתן היה להציג גם את חיות הבית), וציין את שמו הפרטי ואת שם משפחתו – עליהם שמנו דגש.
יום ב – מפגשון הבוקר: אוריינות שמות הילדים לפי האות הראשונה: גם לפי צליל האות וגם לפי מילים המתחילות באותה האות.
ממשיכים בבחירת תורני הבוקר (התחלנו סבב חדש), בדיקת מצב מזג האויר ועדכון לוח השנה העברי.
האזנו גם לשיר "לאבא שלי יש סולם" – ומי שהכיר – הצטרף ...
מפגש הבוקר: התחלנו עם שיחה בעקבות הספר "איתמר מכתב" מאת דוד גרוסמן (ושוב תודה לאמתי שהביא לנו את הספר, שנוכל להנות וללמוד ממנו):
שוחחנו מהי מעטפה, מה מרכיב אותה: בול (משמעותו, שוויו בכסף, מה יכול להיות מודפס עליו), מה רושמים בקדמתו ומה מאחוריו – מדוע צריך בכלל כתובת, ומה היא מכילה. נתנו דוגמאות כדי להמחיש.
שוחחנו על כך שלאחר שנכין לסבים ולסבתות שלנו את המכתב המיוחד שלנו – נכניס אותו למעטפה מבויילת (לצערי לא מצאנו מעטפות בנפרד ובולים בנפרד למשלוח בארץ ...), ונערוך טיול לתיבת דואר אדומה כדי לשלוח את המכתבים ליעדם. שוחחנו על תפקידו של הדוור, ואיך הוא מוצא את ביתם המדוייק של כל סבא וסבתא.
כמו כן חשבנו ביחד כיצד כותבים מכתב: פתיחה, תוכן וסיום (+חתימה).
המשכנו עם השיר המקסים שלמדנו אתמול אודות החיות: הברווזה המחפשת את הברווזון שלה, הכלבה המחפשת את הכלבלבון שלה ועל החתולה המחפשת את החתלתול שלה. הילדים ממש אוהבים שיר זה!
לאחר מכן שרנו את השיר "לאבא שלי יש סולם", ושוחחנו בעיקר על סופו, שאומר "אז למה ששרתי לו שיר שאהב , נרדם על כסאו ועצם את עיניו": מדוע אבא/אמא עייף/פה כל כך?
הילדים נתנו תשובות מעניינות ומגוונות מאוד:
1. כי אבא/אמא שיחק/ה איתנו כל כך הרבה – שזה עייף אותו/ה
2. כי לא נתנו לאבא/אמא לישון בלילה (ולמען ההגינות אזכיר, כי הילדים ציינו שהם עצמם לעתים לא נותנים לישון ...)
3. כי לאבא/אמא היה חלום רע
4. כי השכנים עשו הרבה רעש, ולא נתנו לאבא/אמא לישון
** רק כעבור דקות ארוכות פתאום ביקש איתי סספורטס את רשות הדיבור, ואמר שאולי (שימו לב למילית הברירה) גם בגלל שאבא/אמא עבדו בבוקר ... **
בעקבות הערה מצויינת זו שאלתי אותם למה חשוב שאבא ואמא ילכו לעבוד, ואוריה מיהרה לספר בדיוק נמרץ "שכדי שיהיה להם מספיק כסף לקנות לנו כל מה שנרצה "...
אז חשבנו ביחד שבעצם זה די חשוב שאבא ואמא ילכו לעבודה, ושיהיה להם כוח לעבוד, אחרת לא יוכלו לקנות כל מיני דברים שצריך ושרוצים לבית.
בשלב זה ניסינו לחשוב ביחד מה אפשר לעשות כדי לעזור לאבא ולאמא להיות עייפים מעט פחות, וזה מה שחשבנו ביחד שניתן לעשות:
1. ללכת להתרחץ כשאבא ואמא אומרים שצריך
2. ללכת לישון בלי להתווכח
3. לא לקרוא להורים באמצע הלילה כדי שהם יוכלו לישון: הילדים חשבו שאפשר לשתות לבד באמצע הלילה וגם להתפנות בשירותים – כי הם כבר גדולים.
ללא ספק – מפגש מעניין מאוד!
זמן חצר ויצירה: הכנו לסבים ולסבתות שלא יגיעו לקבלת השבת מכתב מיוחד משלנו, שכלל ציור ותוכן מילה במילה מהילדים עצמם. מי שהיה יכול – חתם בסוף המכתב את שמו. חלק מהילדים ציינו במכתב שהם מבקשים שיכתבו להם מכתב בחזרה! מקווה שהסבים והסבתות ישתפו פעולה!! הילדים מצפים לזה וישמחו מאוד!
כמו כן המשכנו במקביל את הכנת השכונה שלנו.
מפגש הצהרים: התחלנו עם הספור של דוד גרוסמן: "איתמר מכתב" וסיימנו במשחק אורייני של המילה "משפחה".
יום ג – מפגשון הבוקר: אוריינות שמות הילדים לפי האות הראשונה, עדכון ימות השבוע, עדכון התאריך העברי, בדיקת מצב מזג האויר.
מפגש הבוקר: התחלנו עם מסיבה לחורף לרגל החורף שחזר לכמה שעות מאז אתמול בערב: השתמשנו בבקבוקוני הגשם ונהננו מאוד לחגוג את הגשם היורד. מקווה שהוא ימשיך בכך!
לאחר מכן חזרנו לנושא יום המשפחה, ושוחחנו אילו משפחות נוספות – או אפילו סוגי משפחות נוספות אנו מכירים?
הילדים הזכירו את פירות ההדר, האצבעות, סוגי חיות שונים, בגדים, עלים, עננים. כרגיל – שיחה מעניינת וכייפית מאוד!
בעקבות השיחה שרנו כמובן את "אגודל הוא אבא" וגם הצגנו את ההצגה על פי הספר "איפה גברת זרת?" מאת שולה מודן (כמה שזה שימח את הילדים!), וסיימנו מפגש ארוך ונהדר עם השיר "לאבא שלי יש סולם" ועם משחק קצר אחד ואורייני עם המילה "משפחה".
זמן חצר ויצירה: המשכנו להכין את ההפתעה שתישלח בדואר לסבים שלא יגיעו לקבלת השבת. לא יצאנו לחצר מפאת מזג האויר הקר והרטוב.
מפגש הצהרים: התחלנו עם הצגות השירים "הברווזיים" ו"שתי ציפורים", וסיימנו עם שיר משחק נהדר שנקרא "קדימה ... אחורה", שמתרגל מוטוריקה גסה בתיאום עין – גוף. הילדים צריכים לפעול במרחב לפי הקצב של המילים והמנגינה.
היה באמת שמח ומהנה מאוד!
יום ד – מפגשון הבוקר: עדכנו את לוח השנה העברי, בדקנו את מצב מזג האויר.
מפגש הבוקר: חוג יוגה במקביל לארוחת בוקר.
זמן חצר ויצירה: הילדים נהנו מזמן כייפי בג'ימבורי!
מפגש הצהרים: הוקדש ליום המשפחה: שרנו שירים ברוח האירוע הקרב ובא וצגנו הצגות. סיימנו במשחק נהדר ואורייני עם האותיות המרכיבות את המילה "משפחה".
יום ה – מפגשון הבוקר: מזג האויר, תאריך עברי, תורני הבוקר, ימות השבוע – וכמובן ספריה!
סיימנו את המפגשון הנחמד בקריאת הספר המוכר והאהוב: "אריה הספריה" מאת מישל קנודסן.
מפגש הבוקר: שרנו את שירי יום המשפחה שהכרנו, וכן הכרנו שיר חדש "אבא'לה בוא ללונה פארק". לאחריו שוחחנו מהו לונה פארק, מהם המתקנים שיש בו, והילדים שיתפו בחוויות שלהם מהמקום. אין ספק שהם אמיצים יותר מהגננת שלהם...
סיימנו עם המעטפות והמכתבים שהילדים הכינו לסבים שלא יגיעו לקבלת השבת:
הם למדו כיצד לקפל את המכתב, ולהכניסו למעטפה, וכן לסגור אותה.
כעת אנו ממתינים לשאר הכתובות החסרות, וביום א בכוונתנו לצאת לטיול הדואר – כדי לשלוח את המכתבים!
הילדים שמחים ומתרגשים!
מפגש הצהרים: התחלנו בשירי משחק: "ים – יבשה" (ממש עשינו אליפות, והיה כייף ומרגש!) וכן "קדימה ... אחורה".
סיימנו את המפגש כנהוג בימי חמישי בסיפור תורה, והפעם: "מגדל בבל".
הורי השבת מחר יהיו: עמית ומעין גולדבורט
מסיבות ימי הולדת : השבוע נחגוג מסיבת יום הולדת ליעלי!
מזל טוב לחמודה ולמשפחתה!
בשבוע הבא – קבלת שבת עם הסבתות לכבוד יום המשפחה (27/2) !
קבלת השבת תתחיל בשעה 11:15.
מי שטרם שלח לי את כתובות הסבתות שלא תגענה – מוזמן לעשות זאת.
כנ"ל לגבי כתובות ביתכם.
ביום א נצא לטיול דואר, אז ישלחו הילדים את המעטפות עם ההפתעות, וחבל אם מישהו מהם לא יוכל לשלוח את המעטפה שלו עם כולם.
ביום ג', הוא יום המשפחה, תתקיים בגן הצגה של אלי פלפלי: "לילה טוב אליהו".
בשבוע הבא לא אהיה יומיים בגן: ימים ג + ד. אילנה כמובן תמלא את מקומי.
לידיעתכם.
יום א – מפגשון הבוקר: אוריינות שמות הילדים לפי האות הראשונה בשמם + אילו מילים מתחילות באותה האות? הילדים ניגשו ללוח לפי צלילי האותיות. לא ביקשתי ממי ששמו מתחיל באות "ב" לבוא ללוח, אלא השמעתי את צליל האות, ולאחר שהילדים זיהו, אמרו מילים המתחילים באותה האות – וניגשו להדביק מתחתיה.
כמובן בדקנו את מצב מזג האויר, בחרנו תורני בוקר, ועדכנו את לוח השנה העברי.
כמו כן שמעתי סיפורים רבים על מסיבת יום ההולדת השמחה של איתי סספורטס!
מפגש הבוקר: התחלנו עם שירי הבוקר המוכרים: "לתקרה ... לרצפה", "בוקר טוב להתעורר", "פעלולי גן".
המשכנו בשיחה על יום המשפחה: שוחחנו על המילה "שכונה", ומהי בכלל שכונה. כל ילד סיפר מי גר בשכונה שלו.
מהו הקישור המשפחתי של הסבא והסבתא (הורי ההורים) והקישור המשפחתי של הדודים (אחי ההורים).
הכרנו שיר מתוק ומקסים על חיות בית שמחפשות את אמן, והילדים הציגו בצורה מתוקה מאוד: השיר מזכיר ברוזון ואמו הברווזה, כלבלב ואמו הכלבה, חתלתול ואמו החתלתולה.
מקווה שכבר מחר אשיג את האביזרים המתאימים להצגה מוצלחת יותר של השיר.
זמן חצר ויצירה: הכנו שכונה – תוכלו לראות ממש עוד היום, שכן את היצירה היפה אתם מוזמנים לקחת הביתה!
מפגש הצהרים: אוריינות!! עבדנו על המילה "משפחה", ולאט לאט ראיתי שהילדים כבר מוכנים, אז התחלנו משחקים אורייניים עם המילה, והשמחה רבה מאוד – וכן ההבנה והיכולת להרכיב את המילה! היה ממש כיף!
סיימנו את המפגש בכך שכל אחד הציג את בני משפחתו הגרים איתו בבית (ניתן היה להציג גם את חיות הבית), וציין את שמו הפרטי ואת שם משפחתו – עליהם שמנו דגש.
יום ב – מפגשון הבוקר: אוריינות שמות הילדים לפי האות הראשונה: גם לפי צליל האות וגם לפי מילים המתחילות באותה האות.
ממשיכים בבחירת תורני הבוקר (התחלנו סבב חדש), בדיקת מצב מזג האויר ועדכון לוח השנה העברי.
האזנו גם לשיר "לאבא שלי יש סולם" – ומי שהכיר – הצטרף ...
מפגש הבוקר: התחלנו עם שיחה בעקבות הספר "איתמר מכתב" מאת דוד גרוסמן (ושוב תודה לאמתי שהביא לנו את הספר, שנוכל להנות וללמוד ממנו):
שוחחנו מהי מעטפה, מה מרכיב אותה: בול (משמעותו, שוויו בכסף, מה יכול להיות מודפס עליו), מה רושמים בקדמתו ומה מאחוריו – מדוע צריך בכלל כתובת, ומה היא מכילה. נתנו דוגמאות כדי להמחיש.
שוחחנו על כך שלאחר שנכין לסבים ולסבתות שלנו את המכתב המיוחד שלנו – נכניס אותו למעטפה מבויילת (לצערי לא מצאנו מעטפות בנפרד ובולים בנפרד למשלוח בארץ ...), ונערוך טיול לתיבת דואר אדומה כדי לשלוח את המכתבים ליעדם. שוחחנו על תפקידו של הדוור, ואיך הוא מוצא את ביתם המדוייק של כל סבא וסבתא.
כמו כן חשבנו ביחד כיצד כותבים מכתב: פתיחה, תוכן וסיום (+חתימה).
המשכנו עם השיר המקסים שלמדנו אתמול אודות החיות: הברווזה המחפשת את הברווזון שלה, הכלבה המחפשת את הכלבלבון שלה ועל החתולה המחפשת את החתלתול שלה. הילדים ממש אוהבים שיר זה!
לאחר מכן שרנו את השיר "לאבא שלי יש סולם", ושוחחנו בעיקר על סופו, שאומר "אז למה ששרתי לו שיר שאהב , נרדם על כסאו ועצם את עיניו": מדוע אבא/אמא עייף/פה כל כך?
הילדים נתנו תשובות מעניינות ומגוונות מאוד:
1. כי אבא/אמא שיחק/ה איתנו כל כך הרבה – שזה עייף אותו/ה
2. כי לא נתנו לאבא/אמא לישון בלילה (ולמען ההגינות אזכיר, כי הילדים ציינו שהם עצמם לעתים לא נותנים לישון ...)
3. כי לאבא/אמא היה חלום רע
4. כי השכנים עשו הרבה רעש, ולא נתנו לאבא/אמא לישון
** רק כעבור דקות ארוכות פתאום ביקש איתי סספורטס את רשות הדיבור, ואמר שאולי (שימו לב למילית הברירה) גם בגלל שאבא/אמא עבדו בבוקר ... **
בעקבות הערה מצויינת זו שאלתי אותם למה חשוב שאבא ואמא ילכו לעבוד, ואוריה מיהרה לספר בדיוק נמרץ "שכדי שיהיה להם מספיק כסף לקנות לנו כל מה שנרצה "...
אז חשבנו ביחד שבעצם זה די חשוב שאבא ואמא ילכו לעבודה, ושיהיה להם כוח לעבוד, אחרת לא יוכלו לקנות כל מיני דברים שצריך ושרוצים לבית.
בשלב זה ניסינו לחשוב ביחד מה אפשר לעשות כדי לעזור לאבא ולאמא להיות עייפים מעט פחות, וזה מה שחשבנו ביחד שניתן לעשות:
1. ללכת להתרחץ כשאבא ואמא אומרים שצריך
2. ללכת לישון בלי להתווכח
3. לא לקרוא להורים באמצע הלילה כדי שהם יוכלו לישון: הילדים חשבו שאפשר לשתות לבד באמצע הלילה וגם להתפנות בשירותים – כי הם כבר גדולים.
ללא ספק – מפגש מעניין מאוד!
זמן חצר ויצירה: הכנו לסבים ולסבתות שלא יגיעו לקבלת השבת מכתב מיוחד משלנו, שכלל ציור ותוכן מילה במילה מהילדים עצמם. מי שהיה יכול – חתם בסוף המכתב את שמו. חלק מהילדים ציינו במכתב שהם מבקשים שיכתבו להם מכתב בחזרה! מקווה שהסבים והסבתות ישתפו פעולה!! הילדים מצפים לזה וישמחו מאוד!
כמו כן המשכנו במקביל את הכנת השכונה שלנו.
מפגש הצהרים: התחלנו עם הספור של דוד גרוסמן: "איתמר מכתב" וסיימנו במשחק אורייני של המילה "משפחה".
יום ג – מפגשון הבוקר: אוריינות שמות הילדים לפי האות הראשונה, עדכון ימות השבוע, עדכון התאריך העברי, בדיקת מצב מזג האויר.
מפגש הבוקר: התחלנו עם מסיבה לחורף לרגל החורף שחזר לכמה שעות מאז אתמול בערב: השתמשנו בבקבוקוני הגשם ונהננו מאוד לחגוג את הגשם היורד. מקווה שהוא ימשיך בכך!
לאחר מכן חזרנו לנושא יום המשפחה, ושוחחנו אילו משפחות נוספות – או אפילו סוגי משפחות נוספות אנו מכירים?
הילדים הזכירו את פירות ההדר, האצבעות, סוגי חיות שונים, בגדים, עלים, עננים. כרגיל – שיחה מעניינת וכייפית מאוד!
בעקבות השיחה שרנו כמובן את "אגודל הוא אבא" וגם הצגנו את ההצגה על פי הספר "איפה גברת זרת?" מאת שולה מודן (כמה שזה שימח את הילדים!), וסיימנו מפגש ארוך ונהדר עם השיר "לאבא שלי יש סולם" ועם משחק קצר אחד ואורייני עם המילה "משפחה".
זמן חצר ויצירה: המשכנו להכין את ההפתעה שתישלח בדואר לסבים שלא יגיעו לקבלת השבת. לא יצאנו לחצר מפאת מזג האויר הקר והרטוב.
מפגש הצהרים: התחלנו עם הצגות השירים "הברווזיים" ו"שתי ציפורים", וסיימנו עם שיר משחק נהדר שנקרא "קדימה ... אחורה", שמתרגל מוטוריקה גסה בתיאום עין – גוף. הילדים צריכים לפעול במרחב לפי הקצב של המילים והמנגינה.
היה באמת שמח ומהנה מאוד!
יום ד – מפגשון הבוקר: עדכנו את לוח השנה העברי, בדקנו את מצב מזג האויר.
מפגש הבוקר: חוג יוגה במקביל לארוחת בוקר.
זמן חצר ויצירה: הילדים נהנו מזמן כייפי בג'ימבורי!
מפגש הצהרים: הוקדש ליום המשפחה: שרנו שירים ברוח האירוע הקרב ובא וצגנו הצגות. סיימנו במשחק נהדר ואורייני עם האותיות המרכיבות את המילה "משפחה".
יום ה – מפגשון הבוקר: מזג האויר, תאריך עברי, תורני הבוקר, ימות השבוע – וכמובן ספריה!
סיימנו את המפגשון הנחמד בקריאת הספר המוכר והאהוב: "אריה הספריה" מאת מישל קנודסן.
מפגש הבוקר: שרנו את שירי יום המשפחה שהכרנו, וכן הכרנו שיר חדש "אבא'לה בוא ללונה פארק". לאחריו שוחחנו מהו לונה פארק, מהם המתקנים שיש בו, והילדים שיתפו בחוויות שלהם מהמקום. אין ספק שהם אמיצים יותר מהגננת שלהם...
סיימנו עם המעטפות והמכתבים שהילדים הכינו לסבים שלא יגיעו לקבלת השבת:
הם למדו כיצד לקפל את המכתב, ולהכניסו למעטפה, וכן לסגור אותה.
כעת אנו ממתינים לשאר הכתובות החסרות, וביום א בכוונתנו לצאת לטיול הדואר – כדי לשלוח את המכתבים!
הילדים שמחים ומתרגשים!
מפגש הצהרים: התחלנו בשירי משחק: "ים – יבשה" (ממש עשינו אליפות, והיה כייף ומרגש!) וכן "קדימה ... אחורה".
סיימנו את המפגש כנהוג בימי חמישי בסיפור תורה, והפעם: "מגדל בבל".
הורי השבת מחר יהיו: עמית ומעין גולדבורט
מסיבות ימי הולדת : השבוע נחגוג מסיבת יום הולדת ליעלי!
מזל טוב לחמודה ולמשפחתה!
בשבוע הבא – קבלת שבת עם הסבתות לכבוד יום המשפחה (27/2) !
קבלת השבת תתחיל בשעה 11:15.
מי שטרם שלח לי את כתובות הסבתות שלא תגענה – מוזמן לעשות זאת.
כנ"ל לגבי כתובות ביתכם.
ביום א נצא לטיול דואר, אז ישלחו הילדים את המעטפות עם ההפתעות, וחבל אם מישהו מהם לא יוכל לשלוח את המעטפה שלו עם כולם.
ביום ג', הוא יום המשפחה, תתקיים בגן הצגה של אלי פלפלי: "לילה טוב אליהו".
בשבוע הבא לא אהיה יומיים בגן: ימים ג + ד. אילנה כמובן תמלא את מקומי.
לידיעתכם.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה