הורים יקרים,
יום א – מפגשון הבוקר: התחלנו בבדיקה מי נמצא בגן ומי חסר, וחישבנו שוב ושוב כשהגיעו הילדים החסרים לגן. זהו תרגול יומיומי, שהילדים התרגלו אליו, ויותר ויותר מצליחים לחשב זאת יחד איתי – גם ללא האצבעות!!
המשכנו בבדיקת לוח ימות השבוע, בבחירת תורני הבוקר ובהתעניינות במצב מזג האויר.
הכרנו לוח חדש: לוח חודשי השנה העברית!! סוף סוף סיימתי להכין את הלוח, והבאתי אותו לגן. ביחד נכיר את הספירה באותיות של ימות החודשים העבריים, נתרגל לראות את שמות החודשים לנגד עינינו, ובמקביל לספירה העברית – אציין בפני הילדים את הספירה המספרית: כלומר: אם היום היה י"ד בחודש שבט, ציינתי שזהו היום ה- 14 בחודש.
איתי דבי הראה לי עוד ביום שישי במוזיאון הילדים בחולון שקית שתואמת כל כך את השקפתי ואת דעותיי לגבי המיחזור, שביקשתי מאמו לשתף את כולם בכך:
הוא הראה לי שקית כריכים שקופה שמתכלה! שוחחנו על כך רבות, והסברתי לילדים מדוע שקיות הניילון כל כך מזהמות את הסביבה ואף פוגעות בחי, ובניגוד לכך הראיתי להם את השקית הנהדרת של איתי, (יש עליה חייכן ירוק ורשום "שקיות מתכלות" של חברת "ניקול"), והסברתי את המושג "מתכלה". היה מעניין!!
המשכנו בחוויות מטיולי השבת – והיו כל כך הרבה!! איזה כיף להתחיל כך את השבוע!
אני שמחה מאוד שאתם מפרים כך האחד את השני, ושאתם מקבלים רעיונות לטיולי השבת שלכם מהחוויות של האחרים!
אורי ספר גם כן על ביקור בפארק אוטופיה בעמק חפר, ומאחר וילדים רבים ביקרו שם, כולם ביחד שיתפו אותנו שוב בחוויות.
שוהם יצא לטיול מטעם קק"ל בגן הלאומי ירקון – מבצר אנטיפטרוס, שם היה חלק ממסע הסברה לשמירה על הצפרדעים, שמסתבר שהוכרו כחיה ההולכת ונכחדת. שם הפרוייקט: "להציל את הצפרדע"
הדר ביקרה עם משפחתה בפארק איילון-קנדה
היא סיפרה על עצי הזית, השקדיות והחרובים שראתה בדרך, וכן על אמת המים בסביבה.
אריאל הביא לנו ענף שקדיה גדול ומרשים עם שקד עליה (איזה יופי היה להמחיש להם את העובדה שעל עץ זה צומחים השקדים!) מטיול משפחתי שעשה ביער הקדושים (נחל כיסלון). הוא סיפר על טיפוס על הר גבוה ונסיעה למנזר בעין ג'אמל.
ערן דווקא לא נסע לטייל, אלא ניצל את השבת למשחקי חברה נהדרים עם משפחתו: כדורגל, צלחת מעופפת והטסת עפיפון.
עומר ספר על נסיעה לצימר בקיבוץ גונן בצפון, ובטיול בבניאס.
אוהד ואיתי דבי היו בפארק גני ספור בחולון: זהו פארק מקסים ומיוחד שם קמים ספורי הילדים לתחיה בדמות פסלים מתוך ספרי הילדים המפורסמים, למשל: "דודי שמחה", "דירה להשכיר", "שפת הסימנים של נעה" וכו'.
עידו ספר על טיול משפחתי בעין עדקה בדרום (ליד אשדוד), שם התנהלה מלחמת היהודים בפלישתים, ובהמשך לכך הוא שיחק תפקיד של דוד שנלחם בגוליית.
נעם + עמית + איתי ס. + שחר + אמתי (אני יודעת שלא בהכרח יצאתם כולכם ביחד, אבל היה נחמד לראות שכל כך הרבה חברים נפגשו באותו המקום!) סיפרו חוויות מאירוע נטיעות שהיה ביער בן שמן!
מפגש הבוקר: התחלנו עם חודשי השנה העברית, לכבוד הלוח החדש העוסק בכך, ונזכרנו מה מיוחד בכל חודש.
בהמשך הראיתי להם מדבקות מקסימות שהכנתי להם, כשעל כל מדבקה רשום שם חודש אחד עם ציור הממחיש את האירוע/ים המיוחד/ים באותו החודש, והסברתי להם שהיצירה השבוע תתמקד בזיהוי שמות החודשים (להלן פירוט).
שרנו כמובן את שיר חודשי השנה פעמיים (כדי שכל אחד יוכל להציג), והמשכנו עם השיר ריקוד "מטייל אני לבד".
הספקנו עוד לשיר כמה שירי בוקר ואז הגיעה איריס, שהעבירה לילדים חוג מוסיקלי ברוח טו בשבט.
זמן חצר ויצירה: הילדים יצטרכו לזהות את שמות החודשים על גבי המדבקות, ולהדביקן על גבי דף נפרד שמכיל אף הוא את שמות החודשים. המטרה היא זיהוי האותיות הרלוונטיות לשם החודש, ומציאת השם הנכון בדף, והדבקת המדבקה במקום המתאים. דוגמא: המדבקה על יה כתוב "שבט" תודבק בריבוע עליו רשום "שבט" תוך זיהוי והתאמת האותיות "ש" "ב" "ט" מהדף ומהמדבקה.
מפגש הצהרים: הילדים הציגו את שיר הברווזיים ואת "2 ציפורים דן ואבנר", ולאחר מכן קראנו ספור מקסים שהביא אוהד ברוח טו בשבט: "העץ של יאיר" מאת רינה שליין.
סיימנו במשחק זיכרון ערני מאוד !
יום ב – מפגשון הבוקר: אוריינות שמות הילדים לפי מספר האותיות בכל שם, תורני בוקר, חזאי מזג האויר, לוח שנה עברי (היום ט"ו בשבט!) וימות השבוע.
שמנו דגש רב על חגיגיות היום, התפעלנו מהכתרים המושקעים של הילדים, וכל ילד סיפר אילו פירות (יבשים או טריים) הוא הביא לחגיגת ט"ו בשבט בגן.
בזמן ארוחת הבוקר הרמנו כולנו כוסית לכבוד יום הולדתו של הטבע (העץ, הפרחים, השיחים, הפירות והירקות), וכמה ילדים ברכו ברכות יפיפיות!
ארוחת הבוקר הסתיימה בקינוח חגיגי ומשמח של שלל הפירות ששלחתם עם הילדים. הילדים הפגינו נדיבות רבה, והתחלקו ביניהם.
מפגש הבוקר: כשהכתרים על ראשינו שרנו שירי חג והצגנו אותם בצורה מלאה וחגיגית במיוחד, הכוללת פירות חיים והשלטים הרגילים שלנו. היה ממש כיף ושמח.
לאחר מכן הסתדרנו בטור ארוך, ותוך שירת "כך הולכים השותלים" יצאנו החוצה לדשא ל נטיעות!
כל ילד קיבל בחוץ עציץ, ובתוכו שתל פרח יפיפה. הקפדנו לכסות את השורשים, להדק את האדמה וכמובן להשקות.
זמן חצר ויצירה: עבדתי עם הילדים על דפי עבודה שונים שנכנסו לקלסר. אתם מוזמנים לראות.
מפגש הצהרים: דגנית ואני ישבנו כל אחת עם קבוצה של 4 ילדים על התאמת כמות למספר (ציירנו לילדים על דף עננים, ורשמנו בתוכם מספרים שונים עד 10 – בכל ענן מספר אחד. על הילדים היה להדביק מספר מדבקות עגולות לפי המספר הרשום באותו הענן), בשעה שמירב שיחקה עם שאר הילדים על שטיח את משחק הצירופים.
יום א – מפגשון הבוקר: התחלנו בבדיקה מי נמצא בגן ומי חסר, וחישבנו שוב ושוב כשהגיעו הילדים החסרים לגן. זהו תרגול יומיומי, שהילדים התרגלו אליו, ויותר ויותר מצליחים לחשב זאת יחד איתי – גם ללא האצבעות!!
המשכנו בבדיקת לוח ימות השבוע, בבחירת תורני הבוקר ובהתעניינות במצב מזג האויר.
הכרנו לוח חדש: לוח חודשי השנה העברית!! סוף סוף סיימתי להכין את הלוח, והבאתי אותו לגן. ביחד נכיר את הספירה באותיות של ימות החודשים העבריים, נתרגל לראות את שמות החודשים לנגד עינינו, ובמקביל לספירה העברית – אציין בפני הילדים את הספירה המספרית: כלומר: אם היום היה י"ד בחודש שבט, ציינתי שזהו היום ה- 14 בחודש.
איתי דבי הראה לי עוד ביום שישי במוזיאון הילדים בחולון שקית שתואמת כל כך את השקפתי ואת דעותיי לגבי המיחזור, שביקשתי מאמו לשתף את כולם בכך:
הוא הראה לי שקית כריכים שקופה שמתכלה! שוחחנו על כך רבות, והסברתי לילדים מדוע שקיות הניילון כל כך מזהמות את הסביבה ואף פוגעות בחי, ובניגוד לכך הראיתי להם את השקית הנהדרת של איתי, (יש עליה חייכן ירוק ורשום "שקיות מתכלות" של חברת "ניקול"), והסברתי את המושג "מתכלה". היה מעניין!!
המשכנו בחוויות מטיולי השבת – והיו כל כך הרבה!! איזה כיף להתחיל כך את השבוע!
אני שמחה מאוד שאתם מפרים כך האחד את השני, ושאתם מקבלים רעיונות לטיולי השבת שלכם מהחוויות של האחרים!
אורי ספר גם כן על ביקור בפארק אוטופיה בעמק חפר, ומאחר וילדים רבים ביקרו שם, כולם ביחד שיתפו אותנו שוב בחוויות.
שוהם יצא לטיול מטעם קק"ל בגן הלאומי ירקון – מבצר אנטיפטרוס, שם היה חלק ממסע הסברה לשמירה על הצפרדעים, שמסתבר שהוכרו כחיה ההולכת ונכחדת. שם הפרוייקט: "להציל את הצפרדע"
הדר ביקרה עם משפחתה בפארק איילון-קנדה
היא סיפרה על עצי הזית, השקדיות והחרובים שראתה בדרך, וכן על אמת המים בסביבה.
אריאל הביא לנו ענף שקדיה גדול ומרשים עם שקד עליה (איזה יופי היה להמחיש להם את העובדה שעל עץ זה צומחים השקדים!) מטיול משפחתי שעשה ביער הקדושים (נחל כיסלון). הוא סיפר על טיפוס על הר גבוה ונסיעה למנזר בעין ג'אמל.
ערן דווקא לא נסע לטייל, אלא ניצל את השבת למשחקי חברה נהדרים עם משפחתו: כדורגל, צלחת מעופפת והטסת עפיפון.
עומר ספר על נסיעה לצימר בקיבוץ גונן בצפון, ובטיול בבניאס.
אוהד ואיתי דבי היו בפארק גני ספור בחולון: זהו פארק מקסים ומיוחד שם קמים ספורי הילדים לתחיה בדמות פסלים מתוך ספרי הילדים המפורסמים, למשל: "דודי שמחה", "דירה להשכיר", "שפת הסימנים של נעה" וכו'.
עידו ספר על טיול משפחתי בעין עדקה בדרום (ליד אשדוד), שם התנהלה מלחמת היהודים בפלישתים, ובהמשך לכך הוא שיחק תפקיד של דוד שנלחם בגוליית.
נעם + עמית + איתי ס. + שחר + אמתי (אני יודעת שלא בהכרח יצאתם כולכם ביחד, אבל היה נחמד לראות שכל כך הרבה חברים נפגשו באותו המקום!) סיפרו חוויות מאירוע נטיעות שהיה ביער בן שמן!
מפגש הבוקר: התחלנו עם חודשי השנה העברית, לכבוד הלוח החדש העוסק בכך, ונזכרנו מה מיוחד בכל חודש.
בהמשך הראיתי להם מדבקות מקסימות שהכנתי להם, כשעל כל מדבקה רשום שם חודש אחד עם ציור הממחיש את האירוע/ים המיוחד/ים באותו החודש, והסברתי להם שהיצירה השבוע תתמקד בזיהוי שמות החודשים (להלן פירוט).
שרנו כמובן את שיר חודשי השנה פעמיים (כדי שכל אחד יוכל להציג), והמשכנו עם השיר ריקוד "מטייל אני לבד".
הספקנו עוד לשיר כמה שירי בוקר ואז הגיעה איריס, שהעבירה לילדים חוג מוסיקלי ברוח טו בשבט.
זמן חצר ויצירה: הילדים יצטרכו לזהות את שמות החודשים על גבי המדבקות, ולהדביקן על גבי דף נפרד שמכיל אף הוא את שמות החודשים. המטרה היא זיהוי האותיות הרלוונטיות לשם החודש, ומציאת השם הנכון בדף, והדבקת המדבקה במקום המתאים. דוגמא: המדבקה על יה כתוב "שבט" תודבק בריבוע עליו רשום "שבט" תוך זיהוי והתאמת האותיות "ש" "ב" "ט" מהדף ומהמדבקה.
מפגש הצהרים: הילדים הציגו את שיר הברווזיים ואת "2 ציפורים דן ואבנר", ולאחר מכן קראנו ספור מקסים שהביא אוהד ברוח טו בשבט: "העץ של יאיר" מאת רינה שליין.
סיימנו במשחק זיכרון ערני מאוד !
יום ב – מפגשון הבוקר: אוריינות שמות הילדים לפי מספר האותיות בכל שם, תורני בוקר, חזאי מזג האויר, לוח שנה עברי (היום ט"ו בשבט!) וימות השבוע.
שמנו דגש רב על חגיגיות היום, התפעלנו מהכתרים המושקעים של הילדים, וכל ילד סיפר אילו פירות (יבשים או טריים) הוא הביא לחגיגת ט"ו בשבט בגן.
בזמן ארוחת הבוקר הרמנו כולנו כוסית לכבוד יום הולדתו של הטבע (העץ, הפרחים, השיחים, הפירות והירקות), וכמה ילדים ברכו ברכות יפיפיות!
ארוחת הבוקר הסתיימה בקינוח חגיגי ומשמח של שלל הפירות ששלחתם עם הילדים. הילדים הפגינו נדיבות רבה, והתחלקו ביניהם.
מפגש הבוקר: כשהכתרים על ראשינו שרנו שירי חג והצגנו אותם בצורה מלאה וחגיגית במיוחד, הכוללת פירות חיים והשלטים הרגילים שלנו. היה ממש כיף ושמח.
לאחר מכן הסתדרנו בטור ארוך, ותוך שירת "כך הולכים השותלים" יצאנו החוצה לדשא ל נטיעות!
כל ילד קיבל בחוץ עציץ, ובתוכו שתל פרח יפיפה. הקפדנו לכסות את השורשים, להדק את האדמה וכמובן להשקות.
זמן חצר ויצירה: עבדתי עם הילדים על דפי עבודה שונים שנכנסו לקלסר. אתם מוזמנים לראות.
מפגש הצהרים: דגנית ואני ישבנו כל אחת עם קבוצה של 4 ילדים על התאמת כמות למספר (ציירנו לילדים על דף עננים, ורשמנו בתוכם מספרים שונים עד 10 – בכל ענן מספר אחד. על הילדים היה להדביק מספר מדבקות עגולות לפי המספר הרשום באותו הענן), בשעה שמירב שיחקה עם שאר הילדים על שטיח את משחק הצירופים.
יום ג – יום בחירות
יום ד – יום חופשי
יום ה – מפגשון הבוקר: התחלנו עם לוח התוכן שהשתנה לקראת יום המשפחה! שוחחנו מה אנו רואים על גבי הלוח, מהי משפחה, וכמובן הכרנו את האותיות המרכיבות מילה זו.
המשכנו כרגיל: בחירת תורני הבוקר, מצב מזג האויר, עדכון התאריך בלוח השנה העברי – וכמובן – ספריה!
מהלך הספריה התנהל פשוט למופת!!
מפגש הבוקר: היום ויתרנו על מפגש הבוקר כדי שאוכל לשבת עם הילדים אחד אחד על כמה דפי עבודה שלא הספקנו. בכל פעם קראתי ל- 3 ילדים לכל היותר, איתם ישבתי בתוך הגן בנושאים שונים. תוכלו כמובן להתעדכן בקלסרים.
זמן חצר ויצירה: כנ"ל
מפגש הצהרים: התחלנו עם שיחה נהדרת בנושא יום המשפחה: מהי משפחה, מי כלול במשפחה, מהם הקריטריונים להכללת פרסונות מסויימות במשפחה. הילדים אמרו שמי שהם אוהבים נחשב אצלם לבן משפחה, וכן מי שגר איתם באותו הבית.
לכן שאלתי אותם אם סבא וסבתא הם במשפחה, וכמובן שאמרו לי שכן. אז הקשתי ואמרתי שאינם גרים בביתם! עוד הקשיתי ואמרתי שאני אוהבת אותם – אז אולי אני בת משפחתם?
בן אמר דבר נפלא: שבגן אנו כולנו משפחה אחת, ובבית לכל אחד יש את משפחתו שלו.
עומר הוסיף תוספת הכרחית ונכונה, כשאמר שלבני אותה משפחה יש אותו שם משפחה!
אחר כך ביררנו עם חיות הבית נחשבות גם הן חלק מן המשפחה, וניסינו לחשוב מדוע כן ומדוע לא.
כפי שאתם רואים, השיחה היתה פשוט נהדרת, וקשה היה לוותר ולעבור לספור תורה כפי שאנו נוהגים בימי חמישי, ולכן פשוט חזרנו במשך כמה דקות על מה שהכרנו עד כה מסיפורי התורה, וסיכמנו שמחר בקבלת השבת נתחיל עם סיפור התורה: נוח והמבול.
הורי השבת מחר יהיו: דן והדר!
מסיבות ימי הולדת : השבוע חגגנו מסיבת יום הולדת לאיתי סספורטס!
מזל טוב לחמוד ולמשפחתו!
הודעות ותזכורות:
ביום שישי, ה- 27/2 נקיים בגן קבלת שבת מיוחדת, ונזמין אליה סבתא אחת של כל ילד!
אבל אל דאגה: לא נקפח גם את השניה (כמובן גם לא את הסבא האמור), ועבורם נשלח הפתעה מיוחדת מאת הנכד/ה בדואר!
לשם כך אבקש לרשום לי במייל חוזר איזו סבתא תגיע לקבלת השבת בגן, ובמיוחד אזדקק לפרטי הכתובת והשם המלאים של הסבא והסבתא השניים, על מנת שנוכל לשלוח אליהם את ההפתעה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה