יום חמישי, 4 במרץ 2010

שבוע #26 - שנת לימודים תש"ע

הורים יקרים,


יום א מפגשון: שגרת בוקר. איזה כיף לראות ילדים מגיעים באוירת פורים לגן: מלווים באביזרים פורימיים או באיפור משעשע!! הרי " משכנס אדר – מרבין בשמחה"!

היה נפלא לשמוע על חוויות השבת מטיוליכם:

הראל סיפר על טיול בירקון שכלל שיט ורכיבה על אופניים!

מיה סיפרה על ביקור בשמורת הטבע של נחל מערות , וראינו במפה עד כמה המקום סמוך ל"אגודל של המדינה", הלא היא העיר חיפה והר הכרמל.

תום סיפר לנו מה ראה בפארק אוטופיה.

מפגש הבוקר: התחלנו עם הלהיט "טקילה", והמשכנו בשרשרת שירי פורים, אותם הציגה בכל פעם קבוצה אחרת בת 10 ילדים (לפי תור וסדר). השירים היו: "משכנכנס אדר", "תן כתף" (להיט נוסף!!), "יום טוב לנו", "ליצן קטן"}, "חג פורים", "היום פורים". המטרות המושגות בכל חגיגת השירים והריקודים היא עבודת צוות, תרגול המוטוריקה הגסה, ריקוד במעגל ושיתוף פעולה של כולם ביחד ליצירת הריקוד, האזנה פעילה למוסיקה תוך הכרת הקצב והבנה מתי משתמשים באביזר הנלווה (על פי רוב מדובר ברעשנים).

סיימנו במשחק אורייני מוצלח מאוד על פי המילה "פורים".

זמן חצר ויצירה: מירב הכינה עם הילדים ליצן על גבי דיסק! הילדים הדביקו מדבקות המרכיבות פני ליצן על גבי דיסק, ולכך הוסיפו כובע ליצן מקושט במדבקות צבעוניות ופורימיות.

אני ישבתי עם קבוצות קטנות של ילדים על עבודה אוריינית גם כן ברוח חג הפורים. כל ילד קיבל ממני מדבקות לבנות פשוטות כשעל כל אחת ישנה אות אחת מהמילה "פורים", והיה עליו להרכיב את המילה בצורה הנכונה.

היה פשוט נהדר! הילדים התגאו מאוד בעצמם – ואני בהם עוד יותר!

מפגש הצהרים: התחלנו עם מדבקות עם סמלי חג פורים, שהילדים היו צריכים להדביק על גבי דף ועליו 6 עיגולים, ובכל עיגול מספר מ- 1 ועד 6. המטרה – זיהוי ספרות. בכל פעם קראתי בשם מדבקה אחת מסמלי החג, וביקשתי להדביקה על גבי מספר אחר מבין השישה. עודדתי עזרה הדדית, והילדים לקחו זאת ברצינות רבה.

ממש סמכתי עליהם!

המשכנו עם ספר מקסים שהביא תום, שממש מספר וגם מראה מנופי הארץ על פי הכרותנו את מפת המדינה. הילדים התרגשו מאוד מאוד לראות את הנופים עליהם אנו מדברים כמעט כל יום, ומיהרו לספר לי כל אשר הם יודעים על כל מקום ומקום. ממליצה בחום על הספר המקסים!

"הטיול שלי בארץ ישראל" מאת עידית ויינברגר.


יום ב מפגשון: יום פיג'מות! היה מקסים לראות את הילדים בפיג'מות שלהם, והם נהנו מזה לא פחות!

שגרת הבוקר היתה רגילה ונעימה.

מפגש הבוקר: לאחר חוג המוסיקה עם איריס, הבאתי שרפרף והעמדתי אותו במרכז הגן, וערכנו תצוגת אופנה של הפיג'מות וכל ילד הזכיר למה הוא מתחפש. היה מהנה ומשעשע מאוד!

אחרי פעילות במרחב עם המנגינה "טקילה", שכבו הילדים "לישון", ודמיינו לילה שקט וזרוע כוכבים, אשר לאט לאט מפנה מקומו לבוקר, אז מתעוררים. המשכנו לדמיין את כל הפעילויות שעושים בבוקר ועד שמגיעים לגן.

היה פשוט כיף!

זמן חצר ויצירה: היום הכנתי בעזרתה של מירב מכשפות עם הילדים! עוד בזמן מפגש הבוקר ראינו כיצד נרכיב אותה, כיצד ניצור עם פניה, וגם הראיתי להם ציורים פשוטים של הבעות פנים שונות, מהן יוכלו לבחור עבור המכשפה הפרטית שלהם: פרצוף שמח, פרצוף זועף או מבולבל ... תוכלו לראות על קירות הגן את התוצאות היפות! הילדים תרגלו מוטוריקה עדינה בגזירת "שיערה" של המכשפה, בהדבקת פרטי הפנים וגם המדבקות וכן בציור הפה.

מפגש הצהרים: התחלנו עם ספור שהקראתי להם מתוך דף (לצערם הספור היה ללא ציורים, ולכן נדרשו להפעיל את הדמיון ולנסות לדמיין ולצייר בדמיון את מה שסיפרתי להם). שם הספור היה:

"שתי חברות ומשלוח מנות" מאת רבקה אליצור.

המשכנו וסיימנו במשחק ים-יבשה: כבר ביום שישי לימדתי את הילדים את כללי המשחק וגם תרגלנו.

האלוף מהשבוע שעבר היה איתי, והוא הזמין עוד 7 חברים לעשות מולו אליפות חדשה. הילדים כבר מכירים את המשחק ואת הכללים ועמדו יפה בתחרות מולו.

לבסוף נבחר במקומו אלוף חדש להיום: אמתי! מזל טוב! איתי הראה קור רוח וחברות אמיתית כאשר לחץ את ידו של המנצח ושמח ביחד איתו על זכייתו! דוגמא נהדרת לכולם!

נמשיך לשחק במשחק זה עוד רבות, וכך יתרגלו הילדים האזנה פעילה, תיאום אוזן – רגל וכמובן מוטוריקה גסה.

הים הוא פנים החישוק והיבשה היא חוץ החישוק.


יום ג יום חופשי


יום דיום שכולו חוויה!!

התחלנו עם מפגשון שמח ועליז, ושמחתי לפגוש שוב בילדים, שבאו כולם אדומים להפליא! ערכנו תצוגת אופנה אדומה ומשעשעת, והמשכנו בשגרת הבוקר ...

מייד לאחר ארוחת הבוקר קיבלו הילדים בצק טרי ורך לשולחן, רידדנו אותו, קרצנו עיגולים ויצרנו אוזני המן שמולאו בשוקולד צ'יפס ... היה ממש כיף! היה פשוט לחלק מן הילדים ומעט קשה לאחרים, אבל כולם ניסו,

וזה מה שחשוב. אתם תזכו לטעום מהמאפים הטעימים ביום שישי – בקרנבל!

עסקנו בכך ממש עד לזמן חוג היוגה, ולאחריו ישבנו לארוחת צהרים, כשממש עם סיומה הגיע סוף סוף ובקול תרועה רמה ובהמון התרגשות מצידנו .... שוקי!!!

איזו שמחה! איזו התרגשות! האיש החביב ששמו שוקי הוא אדם פרטי הפועל בעיקר למען החיילים הבודדים מיוזמתו ומטוב ליבו, ועובר בגנים ואוסף משלוחי מנות עבור החיילים הקרביים.

הוא שוחח בחביבות רבה עם הילדים, סיפר להם על מעשיו, ומהו "חייל בודד", ואז רצו הילדים פנימה, לקחו את משלוחי המנות שהביאו (איזו ערימה מדהימה!!) ורצו ביחד איתו ועם הצוות למשאית הגדולה. כל ילד בהנאה גדולה מסר לו בעצמו את המשלוח, וכל ילד קיבל מילות תודה משוקי בעצמו!

אפילו כיבדנו אותו באוזני המן שהביאה אביגיל, אמהּ של אלה!

כשחזרנו לגן לאחר שטעמנו גם מאוזני ההמן של אלה וגם מאלה שהכנו בעצמנו – שוחחנו על הגעתו של שוקי, איך אנו מרגישים, ושיבחתי את הילדים על טוב ליבם כלפי החיילים, ואמרתי להם שבזכותם הילדים ירגישו אהובים ומחובקים, וימשיכו בתפקידם החשוב (השמירה עלינו ועל מדינתו) במרץ רב!


ומחר – ממשיכים בהכנת אוזני ההמן ו ... יום בלגן!!


יום ה מפגשון: יום בלגן!! איזה כיף היה לראות את הילדים שהשקיעו (בזכותכם, ותודה לכם מכל הלב על כך!!) בביגוד מבולבל לכבוד יום זה!! הילדים הגיעו עם חולצות הפוכות, מכנסים על מכנסים, גופיות על חולצות ארוכות, גרביים בשני צבעים, תסרוקת מבולבלת, נעליים שונות וכו'! היה פשוט ססגוני ושמח!!

כרגיל ערכנו מייד בבוקר תצוגת אופנה של כל הבלגן היפה של כולם, והמשכנו כרגיל עם שגרת הבוקר והספריה.

מפגש הבוקר: בזמן ארוחת הבוקר קראתי לילדים ספר חמוד ומשעשע שהביאה יהב:

"היום הפרוע של איוי" מאת שיין מקג'י . לאחר ארוחת הבוקר המשכנו במרץ להכין אוזני המן, והילדים היו זריזים מאוד בהכנה וכולנו נהננו מאוד! העוגיות (לדעת הילדים) יצאו מצויינות וטעימות מאוד, וכולי תקווה שכולם תהנו מהם גם כן מחר בקרנבל.

מפגש הצהרים: מאחר וחווינו היום יום מבולבל, היה רוב בגן (כן, ממש ערכנו הצבעה, כשאני מסבירה את המטרה שלה, ואת החשיבות של "הרוב קובע") לאליפות ים יבשה במקום ספור תורה. הסכמתי לשינוי לכבוד חג הפורים והבלגן שהוא מביא איתו, אבל הבטחתי לילדים המאוכזבים מביטול ספור התורה כי בשבוע הבא אקדיש יומיים להמשך ספורי האבות.


והאלופים היום היו: איתי ואמתי! אין ספק שהתחרות היתה מותחת מאוד, והקפדנו על הכלל של "להפסיד בכבוד", והעיקר – באמת נהננו מאוד!


הורי השבת לאחר חג פורים (5/3) יהיו: אלה ודן + רון ואלית


מחר - קרנבל פורים!

הילדים ואתם באים מחופשים + משלוח מנות לפי הפירוט.


חופשת פורים בתאריכים: 28/2 + 1/3.

נחזור לגן ביום ג, ה- 2/3.


נא להשאיר את הברווזיים במגירות הילדים!! עוד נשוב אליהם!!


בשבוע הבא נרחיב מעט על נושא הבולים, ולאחר מכן נתחיל את נושא חג הפסח שיימשך 3 שבועות.


נשמח לקבל בגן בולים שונים – הן מישראל והן ממדינות אחרות.

כדי למנוע את איבוד הבולים – אשמח אם כל מי שמביאם לגן – ידביקם על גבי פיסת נייר עם שם הילד לצורך תערוכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה