יום חמישי, 4 במרץ 2010

שבוע #27 - שנת לימודים תש"ע

הורים יקרים,


יום א חופשת פורים


יום ב חופשת פורים


יום ג מפגשון: שגרת הבוקר היתה נעימה, והשתנתה מעט באמצעות לוח השמות, שסודר לקראת היום על פי האותיות האמצעיות של כל שמות הילדים. בדקנו למי יש רק אות אמצעית אחת, למי יש יותר – ולמי אין בכלל!!

טל סיפר לנו על העדלאידע בשדה בוקר, שהיתה על בסיס חומרי מיחזור! מיהרנו לבדוק היכן נמצאת שדה בוקר על גבי המפה.

מפגש הבוקר: התחלנו עם תערוכת בולים שהכנתי לילדים מראש. כאשר הזמנתי את הילדים להכנס למפגש, הזמנתי אותם בקבוצות קטנות, וכל קבוצה הוזמנה להתעכב ליד התערוכה שהיתה על הרצפה, להתבונן ולהתרשם.

כשכולם סיימנו להתבונן שאלתי מה מכילה התערוכה שעל הרצפה.

היו שענו: תמונות. היו שענו: מעטפות (זה היה הגיוני, מאחר והבולים היו עדיין מודבקים בחלקם על גבי חלקי מעטפות). רק נועה ענתה את התשובה המיוחלת: בולים. בעזרת תשובתה המדוייקת אמרתי שבעצם כל התשובות נכונות: על הרצפה ישנה תערוכה של תמונות קטנות שמדביקים על גבי מעטפות.

שוחחנו שוב על תהליך שליחת המכתב ובעיקר על תפקיד הבולים בכל התהליך.

שמנו לב לצורה המשוננת של הבולים, שמנו לב למחיר המוטבע עליהם, לשם המדינה ממנה הבול מגיע – שכל אלה בעצם הם המאפיינים המופיעים על גבי כל הבולים באשר הם.

שוחחנו מה יכול להיות מצוייר על הבולים, ואז הילדים הוזמנו שוב לתערוכה כדי שיוכלו להתרשם בצורה מושכלת יותר הפעם ממנה, כאשר הם שמים לב ביחד איתי למחיר, לשם המדינה (אם בעברית או בשפות אחרות) וכן לצורת הבול. שמנו לב גם לעובדה שעל גבי הבולים היתה מוטבעת חותמת. שאלנו עצמנו מה שימושה של החותמת, ונזכרנו בסיפור "איתמר מכתב" מאת דוד גרוסמן שם היה מוזכר כי תפקיד החותמת היה לאשר כי אכן שולם מחירו של המכתב ושהוא תקין למשלוח.

היה מקסים להאזין לדברי הילדים, והשיחה קלחה בנעימות.

המשכנו באופן מקורי מאוד בזכות כמה ילדים ששאלו בעקבות הבולים מהמדינות השונות שהיו על הרצפה אם קיבלתי מכתב מ ... סוריה ... אז שאלתי בחזרה אם הדבר לדעתם אפשרי. פנינו למפה, ובדקנו אם אפשרי לקבל מכתבים משאר המדינות השכנות לנו, כאשר בהזדמנות זו אנו בודקים היכן נמצאת כל שכנה, ומה יחסיה עם ישראל.

זה הזכיר לי כתבה נפלאה שקראתי אתמול בעיתון, על עליית מפלס הכנרת!

לקחתי מייד את הלוח המחיק, ציירתי עליו מעין אקווריום גדול והראתי להם את המפלס המקורי של הכנרת. לאחר מכן הראיתי להם (באופן יחסי כמובן) את הקו האדום ואת הקו השחור, ולאחר מכן את עליית המפלס.

היה מדהים לראות את הריכוז של הילדים בשלב זה של המפגש, את השקט והסקרנות לשמוע.

ציינתי כי ללא ספק הגשם תרם רבות מאוד לעליית המפלס, אולם אין ספק כי גם שיתוף הפעולה שלהם ושל שאר אזרחי המדינה בחיסכון במים עשה את שלו.

סיימנו את המפגש עם ספור מקסים שמתאים מאוד לתקופה זו של השנה, שנקרא:

"החור הכחול" מאת סמדר שמשון.

מאחר ולספור יש שם מעניין ומסקרן, בילינו מספר דקות בניחושים מה יכול להיות אותו חור כחול.

הילדים העלו השערות מעניינות.

לבסוף קראתי להם את הספור כאשר אני מראה להם את התמונות היפיפיות שבו, והיה מקסים לראות וגם לשמוע תוך כדי הקריאה את קולות ההתפעלות שלהם!

החור הכחול הוא השמים הכחולים המציצים מבעד ל"שמיכת עננים" אפורים ומלאי גשם. חור זה מעורר בקרב העננים זעם רב, והם מנסים בכוחות משותפים לסגור אותו. כל נסיונותיהם עולים בתוהו, והחור רק גדל וגדל ובסוף הופך לשמים כחולים ריקים מעננים ומקושטים בקשת יפיפיה.

מפגש הצהרים: לפני ארוחת הצהרים הזמנתי את הילדים לרקוד איתי ריקוד, וביחד נזכרנו בשיר "זה התחיל משני הורים", שכולם זכרו כל כך יפה, ורקדנו בכיף גדול!

לאחר הארוחה נהנו הילדים מתפוחי עץ עסיסיים ומביסקוויטים שהביאה מיה לחלק לחברים.

את המפגש התחלנו עם חברים שמזמן לא פגשנו: "הברווזיים"!! מי שהשאיר את הברווזיים במגירה הציג את השיר לפני החברים.

המשכנו עם שני ספרים ברוח פורים:

"מעשה באוזנהמן" מאת לוין קיפניס + "חג פורים" מאת שרון לוי


יום דיום חופשי



יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

מפגש הבוקר: התחלנו מפגש עליז מאוד עם שירי בוקר רבים שמזמן לא שמענו, ושאליהם התגעגענו.

כל הילדים שרו והציגו את השירים – והיה פשוט שמח! כמובן גם רקדנו...

סיימנו ברוח אוריינית: הבאתי את הלוח המחיק, והזכרנו מילים שונות הקשורות בחג פורים ובחודש אדר בכלל, והשתמשנו בחוש השמיעה כדי להבין אילו אותיות מרכיבות כל מילה, כאשר אני כותבת את האותיות שהילדים אומרים לי, ולבסוף מרכיבה בעזרתם את המילה בשלמותה! החידון היה להיט ונמשך גם בזמן החצר...

מפגש הצהרים: ספור תורה: היום סיפרתי – כפי שהבטחתי בשבוע שעבר – שני סיפורי תורה:

את ספור גירושם של הגר וישמעאל מבית אברהם לפי דרישת שרה וכן את סיפור סדום ועמורה והפיכתה של אשת לוט לנציב מלח.


הורי השבת יהיו: אלה ודן + רון ואלית



בשבוע הבא נתחיל עם נושא חג פסח והאביב שיימשך 3 שבועות.

אנא רישמו לפניכם כי ביום שישי שלפני היציאה לחופשת פסח (26/3)

נחגוג בגן סדר פסח ללא הורים.

עדכון יגיע כמובן בהמשך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה