יום שני, 27 בספטמבר 2010

שבוע #4 שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א מפגשון: התחלנו בוקר יפה שוב לאחר חצי שבוע בבית עם שגרה נהדרת:

ראשית - שמחנו לקבל את ילדי הצהרון, דן וגאיה, איתנו לכל היום!

שנית – בירכנו את המדינה בברכת "בוקר טוב" וגם "חג שמח", כשאנו משיימים מקומות שונים במדינה, ולומדים להכירם. איזה יופי לראות שישנם ילדים שכבר מזהים ואומרים ביחד איתי! (ותענוג לראות שהילדים מן השנה שעברה לא שכחו כלום!!).

כמובן בחרנו תורני בוקר, בדקנו מי נמצא ומי חסר, וחישבנו ביחד, ונהננו משפע חומרי מיחזור נפלאים שקיבלנו לגן!

נטע סיפרה לנו מחוויות החופשה המשפחתית שלה: המשפחה טיילה עם חברים בגני חוגה בבית שאן (מייד בדקנו במפה היכן נמצא המקום ביחס להוד השרון) וכן ערכו טיול ג'יפים בנחל תבור! איזה יופי!

מפגש הבוקר: למפגש הבוקר נכנסו הילדים בקפיצה על רגל אחת, לקחו את שמם מלוח השמות, וישבו.

כמובן השמות הוחזרו לפי החלוקה ל"בנים" ול"בנות" לפי שיר צבעי החולצות (כך אנו ממשיכים להכיר את הצבעים, להיות מודעים אליהם, ולשיים אותם).

המשכנו עם שירי בוקר, אותם הציגו הילדים בכישרון רב ובשירה אדירה! שוב נדרשו הילדים לזהות את השירים לפי צליל או שניים שהשמעתי להם, ושוב הם הוכיחו שהגיעו הבוקר לגן עם "אוזניים מחודדות" ...

לאחר מכן שוחחנו על החג הקרב הלא הוא שמחת תורה, שוחחנו על מהותו ועל הדגל הסימלי, וסיימנו מפגש נהדר כשכמה ילדים הוזמנו בזוגות (בן ובת) לברך על ארבעת המינים!

זמן חצר ויצירה: הילדים קישטו דגלי שמחת תורה שמירב, אילנה ובלה הכינו בכישרון!

להנאתכם המשפחתית.

מפגש הצהרים: התחלנו עם עדכון התאריך העברי, שלא עודכן מאז יום ג הקודם, המשכנו בקריאת ספור מקסים מאת לוין קיפניס: "סכך לסוכה", וסיימנו עם לוח ימות השבוע.

יום ב מפגשון: שמחנו בחומרי המיחזור, בחרנו תורני בוקר, מעט שוחחנו, כמנהגנו מידי בוקר, וכבר הגיעה המורה למוסיקה, כדי להעביר שעור לילדים.

מפגש הבוקר: לאחר ארוחת הבוקר נכנסו הילדים למפגש ברגליים צמודות, לקחו את שמם, ולאחר מכן החזירו אותו עם שיר צבעי החולצות.

עדכנו את התאריך העברי הנכון להיום, בירכנו את מפת המדינה בברכת "בוקר טוב", שרנו שירי בוקר, ו ... יצאנו לטיול מיחזור נהדר!

זמן חצר ויצירה: היום ישבתי עם הילדים בקבוצות קטנטנות (2-4 ילדים) לעבודה אוריינית ראשונה:

הילדים קיבלו ממני דף ובו 6 עיגולים ממוספרים מ- 1 ועד 6. ראשית בדקתי מי מזהה את הספרות ומי לא, וכמובן עברנו את המספרים ביחד.

חילקתי בנוסף גם דף עם 6 מדבקות בנושא סוכות ושמחת תורה, ואת המדבקות הדביקו הילדים לפי בקשתי על גבי המספרים השונים. הילדים שמכירים ומזהים את הספרות עזרו לאלה שעדיין לא.

עבודה זו תוייקה בקלסרים.

אני מזכירה ומבקשת שלא לקחת את הקלסרים הביתה, וכמובן לדאוג שלכל ילד יהיה קלסר משלו במגירה. אתם מוזמנים להנות מפעילויות הילדים בקלסרים, אבל בבקשה להשאירם במגירה.

מפגש הצהרים: התחלנו עם שירים לבקשת הילדים, והמשכנו בקריאת ספור מקסים מאת רינת הופר, שגם כתבה וגם ציירה: "איילת מטיילת".

סיימנו כמובן עם לוח ימות השבוע.

יום ג יום חופשי

יום ד חופשת סוכות

יום ה חופשת סוכות

בשבוע הבא- קבלת שבת ראשונה בגן!

הורי השבת החלוצים שלנו יהיו אלית ואוהד!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה