יום חמישי, 11 בנובמבר 2010

שבוע #10 שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א יום חופשי

יום ב מפגשון: בוקר יפה התחיל שבוע משותף לי ולילדים!

התחלנו את שגרת הבוקר הרגילה, והתארגנו בזריזות לקראת חוג המוסיקה עם איריס שמתחיל תמיד לפני השעה 9.

שמחתי לראות ילדים שמביאים מידי בוקר חומרי מיחזור, והכי הרבה – שהם נהנים להשליך אותם באופן עצמאי ומושלם לפחי המיחזור המתאימים בגן! כל הכבוד!

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות פיסוק וסגירה שראויות להתחרות באולימפיאדה, ולאחר השגרה הנעימה של שיר צבעי החולצות והחזרת שמות הילדים לפי מספר האותיות בכל שם, בדקנו מי הגיע לגן לבוש לסתיו עם חולצה או מכנסים ארוכים, ואפילו קראנו לאותם ילדים "מבשרי הסתיו" ...

שחר סיפרה על טיול שבת בפארק הירקון, וגם הביאה תמונות יפות להראות לחברים. אכן התרשמנו!!

שרנו שירי בוקר, שרנו שירי סתיו, ולאחר שאספתי מספיק עלי שלכת גדולים ויפים עבור כל הילדים, הצגנו כולנו ביחד את השיר המקסים "חבורת עלעלים", כשאנו מתחפשים לעצים ביער, ולא סתם לעצים רגילים, אלא לעצים שמחים ורוקדים. השיר מקסים כשלעצמו, וההצגה שאנו עורכים בעזרת עלי השלכת בהחלט מקסימה לא פחות,

אבל יש תוך כדי תרגול של חגורת הכתפיים (כאשר הילדים מרימים את ידיהם למעלה כמו ענפי העץ) וכן לימוד לחלוק, כאשר כל ילד נדרש לאסוף מהרצפה לעתים עלים של ילדים אחרים, ולא בהכרח את העלה שקיבל מלכתחילה, ולהסתפק בו. לעתים קורה שילד נשאר ללא עלה בכלל או רק עם אחד, ולמדנו שאפשר להסתדר תוך כדי השיר גם עם זה, ולעשות "בכאילו".

זמן חצר ויצירה: היום הכנו חלזונות מקסימים וצבעוניים להפליא מדיסקים!

הילדים צבעו דמות של חילזון שנגזרה מראש מבריסטול בצבעי פנדה, הדביקו עליו עיניים זזות וגם מחושים, ואז קישטו במדבקות (מוטוריקה עדינה) דיסק, אותו הדביקו על גוף החילזון, וכך יצרו חילזון שלם וצבעוני מאוד, להנאת כולנו! מחר נמשיך ביצירה ...

מפגש הצהרים: התחלנו עם השיר "עננים", המשכנו בריקוד "סובבו", כאשר הריקוד התחיל עם מעט ילדים, ובכל בית הצטרפו עוד ועוד לפי הזמנה שלי, ולבסוף כל הקבוצה רקדה ביחד במעגל שמח!

בהמשך קראנו סיפור מתוק שהביא אילון: "איפה הסבלנות" מאת נירה הראל ,

וסיימנו במשחק האורייני עם אותיות המילה "סתיו".

יום ג מפגשון: שגרת בוקר, שכללה כמובן את בחירת התורנים, עדכון התאריך השבועי (דבר שלא הספקנו אתמול, ולכן היום עדכנו רטרואקטיבית את העובדה שאתמול התחיל חודש כסלו!!), בחינת לוח שמות הילדים (מי נמצא ומי חסר – וכמה נמצאים בגן) והתחזית היומית (גם היום – מזג אויר נאה ...).

סיימנו בשיחה על הספריה שתפתח בעוד יומיים, על הספרנים שייבחרו מידי שבוע, תפקידיהם, כיצד נוהגים בספריה וכולי.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש תוך כדי התמסרות עימי בכדור, ואין ספק שהם השתפרו מאוד הן במסירה והן בזריקה חזרה אלי!

כרגיל התחלנו עם שירי בוקר, עברנו לדקלומים בנושא הסתיו (מר שבלול ורוח... בפרדס נפל תפוח) וגם לשירים בנושא, ואז חילקתי בעזרת כמה עוזרים נאמנים את עלי השלכת שאני אוספת מידי יום בנאמנות לילדים, וגם שרנו את שיר עלי השלכת, והפכנו בעזרתם ליער עם עצים עליזים, וגם דיקלמנו את הדיקלום החדש.

זמן חצר ויצירה: המשכנו וסיימנו להכין את החלזונות היפים מהדיסקים, והקפדנו מאוד על הבנת הוראות בעל פה.

מפגש הצהרים: קראנו ספור מקסים שהביא תום:

"הילד שאהב לאכול ספרים" מאת אוליבר ג'פרס ,

ושוחחנו בסיום קריאתו איך נוכל להחכים: חשבנו על קריאת ספרים (במקום לאכול אותם...), להקשיב להסברים, לבקר במוזיאונים, לשאול שאלות וכו'.

יום ד מפגשון: שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות בתוך חישוקים ברגליים צמודות, כמובן לפי סדר שולחנות ארוחת הבוקר שסיימו את הסלט: המסיים ראשון – נכנס ראשון למפגש!

המשכנו עם שירי בוקר עליזים, דיקלומי סתיו, ואז לימדתי את הילדים שיר מקסים עם המון קצב על החילזון, ובעזרת עוזרים נאמנים חילקתי לכל ילד 2 בקבוקוני גשם (=בקבוקוני אקטימל ששמתי בתוכם אורז, ואטמתי עם שקיות ניילון חזקות – מיחזור לשמו!) שעוררו ענין אצל כולם.

הבקבוקונים ישמשו אותנו רבות במהלך השנה:

הן כרעשנים, הן כנותני קצב , הן כמדמי גשם (ומכאן שמם: בקבוקני גשם).

היום השתמשנו בהם כנותני קצב: למדנו מתי מקשקשים בהם ומתי עוצרים, למדנו תוך כדי להקשיב למוסיקה, ולתת לה להנחות אותנו בפעילות עם הבקבוקונים, והילדים השתלבו מהר מאוד בפעילות, ונהנו מאוד!

זמן חצר ויצירה: במקביל לחוג היוגה שהתקיים בתוך הגן התחלנו להכין תמונת סתיו: הילדים קיבלו בריסטול לבן, וציירו עליו בפנדה שמים כחולים. מי שרצה הוסיף עננים אפורים ו/או קשת צבעונית. את השמש ציירו הילדים בעזרת גואש צהוב.

לאחר מכן ציירו עץ (למדנו כיצד לצייר עץ באופנים שנים בזמן מפגש הבוקר) גם כן בצבעי פנדה.

לבסוף מרחו דבק בתחתית הבריסטול, ועליו פיזרו חול מהחצר שמשמש כאדמה בתמונה, והדביקו עלי שלכת במקומות שונים על האדמה בתמונה, על העץ שציירו ואפילו עלים שמתעופפים באויר! יצא מקסים!

להנאתכם תלויות התמונות בגן!

מפגש הצהרים: התחלנו עם השיר-ריקוד "מטייל אני לבד", שמלמד אותנו את אורחות הריקוד בשניים

ואת לחיצת היד באלכסון.

סיימנו עם ספור מקסים שהביאה יהלי: "הפוני של יוני" מאת מרב גלבוע .

יום ה מפגשון: שגרת בוקר, שהפעם היתה מעניינת הרבה יותר, מאחר והיום בשעה טובה ובטקסיות גדולה פתחנו את ספריית גן יובל!

אוהד ואגם החזיקו את הסרט, שי גזרה, ולאחר ההכרזה הגדולה על פתיחת הספריה, נבחרו 3 ספרנים ועוזר ספרנים אחד, והילדים הוזמנו לבחור לעצמם ספרים. השקט נשמר היטב, הסדר היה נהדר עבור הפעם הראשונה, וכולנו נהננו מאוד!

כל הכבוד לילדים המקסימים!

לקינוח (תרתי משמע) המתקנו את היום החשוב הזה עם כדורי שוקולד נפלאים ונימוחים שהכינה נועה שרון, אמו של עומר, כדי לחגוג את האירוע החשוב! תודה רבה!!

מפגש הבוקר: לאחר ארוחת הבוקר יצאו הילדים לחצר, ובשעה 11:00 הוזמנו להכנס לחדר של קבוצת הצעירים, שם צפו בהצגה מטעם תאטרון "בובותיים" בשם: "יואב והצב" לכבוד פתיחת הספריה!

זמן חצר ויצירה: בזמן ששיחקו הילדים בחצר, הוזמנו 3-4 ילדים בכל פעם כדי לסיים להכין את תמונות הסתיו, שאכן יצאו מהממות ביופיין! להנאתכם על קירות הגן!

מפגש הצהרים: התחלנו מפגש שמח עם השיר "חילזון" שבקבוקוני הגשם ליוו אותו, המשכנו עם השיר-ריקוד "מטייל אני לבד", וסיימנו באליפות אוריינית עם אותיות המילה "סתיו".

הורי השבת יהיו נויה בן יוסף ויואב דוד!

ילדת יום הולדת: מחר נחגוג יום הולדת 3 ל שני עמית!

מזל טוב לחמודה ולמשפחה!!

בשבוע הבא נתחיל בשעה טובה את נושא חג החנוכה!

בשמחה רבה אני מבקשת כבר לרשום ביומנים ולשריין את

יום חמישי ה- 2/12 מאחר וביום זה תתקיים מסיבת חנוכה בגן!

אנא דאגו שלכל ילד יהיה זוג גרביים לבנים לשימוש שוטף בגן במהלך נושא חג החנוכה.

גרביים אלו הכרחיים לנושא, וישמשו אותנו גם במסיבה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה