יום שני, 4 באפריל 2011

שבוע #28 שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א יום חופשי

יום ב מפגשון: שגרת בוקר מקוצרת, במהלכה האזנו לשיר "4 האחים" מאת נעמי שמר, וניסינו לחשוב כיצד הוא מתקשר לחג הפסח. בשעה 9:00 התחיל חוג מוסיקה עם איריס.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בדילוגים, ומייד התחלנו עם שירי החג, לאחר שחילקנו בקבוקונים לכולם.

שוחחנו על ליל הסדר, על ההגדה, תפקידה, על הקושיות – וכמובן שרנו את "מה נשתנה" בעקבות זאת, שרנו את השיר "אחד אלוהינו" בביצוע מדהים של סבלימינאל, וחזרנו לשיר "4 האחים", האזנו לו, ושוחחנו על ארבעת האחים ביחס ל- 4 כוסות היין שאנו שותים במהלך ליל הסדר.

זמן חצר ויצירה: סיימנו להכין את הפרפרים היפים!!

מפגש הצהרים: לאחר שלמדנו לקראת חג הפורים כיצד מציירים משולש (כדי לצייר אוזן המן ...), למדנו היום כיצד מציירים ריבוע בעזרת 2 נקודות למעלה, 2 נקודות למטה, והחיבור בין כל הנקודות בעזרת קו.

הזמנתי כמה ילדים לצייר ריבוע על גבי הלוח המחיק שלי, וראינו ביחד כיצד ניתן להפוך את הריבוע הפשוט למצה!!

סיימנו במשחק אורייני משעשע ומוצלח מאוד עם המילים "פסח" ו "אביב".

יום ג מפגשון: שגרת בוקר עליזה.

מפגש הבוקר: מסיבת יום הולדת לתום!!

זמן חצר ויצירה: הילדים הכינו תמונה של משה בתיבה: ציירו בפנדה שמים, שמש, עננים (כל אחד בחר את מזג האויר שרצה – והיו שבחרו פשוט בלילה השחור), ואז בצבעי דפיקה צבעו את היאור. עליו הדביקו "תיבה" מוכנה של משה, וכן את דמותו בתוכה, וסיימו בכתיבת שמם.

מפגש הצהרים: התחלנו עם השיר "אחד אלוהינו", שהפך מייד ללהיט אדיר בגן, אותו שרים הילדים במלוא גרון, והמשכנו בחלוקת חצאי דפים, עליהם ציירו הילדים ריבועים וגם מצות. סיימנו עם השיר "ארבעת האחים".

את ציורי הריבועים והמצות תוכלו כרגיל למצוא בקלסרים.

יום ד מפגשון: שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש ב"טקילה", כמו שהם אומרים, כלומר- במחיאת כף מתחת לברך ...

הילדים לקחו את שמם מלוח השמות, והדביקו אותם מתחת לכמה לוחיות, שהיו צריכים לבחור ביניהן (כמובן שכל לוחית היתה מלווה בתמונה מסבירה, ועברנו ביחד על הלוחיות לצורך הבהרה):

"אני אוהב מצה בלי כלום", "אני בכלל לא אוהב מצה" (ההדגשה האדומה במילה "לא" רמזה להם מה כתוב שם), "אני אוהב מצה עם שוקולד", "אני אוהב מצה עם גבינה".

לאחר מכן בדקנו כמה ילדים הניחו את שמם מתחת לכל לוחית, וכמובן גילינו שהמנצחת מכל הלוחיות היא זו עם השוקולד... השמות הוחזרו על פי האותיות האמצעיות בשמם של הילדים בהצלחה יתירה.

המשכנו עם שירי החג: חילקנו בקבוקונים, ושרנו בקול רם, שנדמה היה לי שבבית הספר שומעים אותנו שרים את "איזה חג הגיע", "בפסח נשחק באגוזים" – בשירים אלו אנו מקפידים על המקצבים השונים שאנו מכירים כבר היטב, וכן שרנו את שיר העבדים שבו הבקבוקונים משמשים כלבני הבנייה של העבדים במצרים. איזו הצגה נהדרת הציגו הילדים! שחקנים אמיתיים, שאמרתי עליהם שיכולים לשחק ב"הבימה"!

לאחר שאספנו את הבקבוקונים שרנו את "עבדים היינו" בביצועו של יהורם גאון, "ובתיבה משה הקטן", וסיימנו בהצגה נוספת, בה הילדים הפכו ליאור בעצמו, כשהם מחזיקים ביד מקלונים שסרטים כחולים מחוברים אליהם, ועוזרים לדמות את הגלים בנהר.

ילדה אחת קיבלה על עצמה "להשיט" את תיבתו של משה הקטן על גבי גלי היאור, וילדה אחרת שיחקה את תפקידה של מרים, המתחבאת מאחורי קני הסוף, ומשקיפה על אחיה התינוק. יצא מקסים!

זמן חצר ויצירה: סיימנו להכין את תמונתו של משה בתיבה.

מפגש הצהרים: התחלנו את המפגש בשיחה אודות 10 המכות: חזרנו עליהן, בדקנו שכולם יודעים מה אומרת כל מכה ומכה, וגם ערכנו חידון אורייני, במהלכו נתבקשו הילדים לזהות על איזו מכה אני חושבת, כשאני מציינת רק את האות הראשונה והאחרונה, או את מספר האותיות בכל מכה. הזיהוי היה מושלם בכל פעם!! כל הכבוד!!

השמעתי לילדים שיר מקסים על 10 המכות, אותו הצגנו והמחשנו באמצעות תנועות המלוות כל מכה ומכה, להנאת כולנו!

סיימנו עם שיר הסיום אותו מזמן לא שרנו!!

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה בתוך 4 חישוקים, ומייד התחלנו בשיחה אודות ליל הסדר, שמותיו של חג הפסח ו- 10 המכות.

המשכנו בשירי החג שאנו מכירים ואוהבים, והצגנו אותם.

מפגש הצהרים: ספור תורה: התחלתי לספר את ספור יוסף ואחיו.

הורי השבת ביום שישי ה- 8/4 יהיו יואב י. ושחר+ יואב ד. ונעה !

הורים יקרים, מחר, יום שישי ה- 1/4 אני יוצאת לטיול משפחתי, ולכן אעדר מהגן.

מירב תמלא את מקומי ביחד עם רחלי בנאמנות רבה.

בשל העדרותי אני מעבירה את קבלת השבת לשבוע הבא, ומאחדת אותה עם זו של אותו היום.

תזכורת אחרונה:

ביום ד הקרוב אחה"צ אני מקיימת פגישות אישיות עם הורים.

כל המעוניין שיפנה אלי במייל לתיאום המועד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה