יום ראשון, 17 באפריל 2011

שבוע #30 שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א מפגשון: שגרת בוקר מלאה! להזכירכם, שגרת הבוקר כוללת:

שיחה חופשית על כל מה שאני רוצה לספר לילדים ברומו של עולם או על מה שהם רוצים לספר לי.

בחירת הילד שיקרא היום את שמות תורני הבוקר שכבר כיהנו בתפקיד בסבב הנוכחי.

בחירת תורני הבוקר של היום.

עדכון התאריך העברי.

בחירת מפתחן חדש ליום זה, כשהמפתחן מאתמול מקבל את תפקיד נעילת הדלת, והמפתחן החדש פותח אותה.

בחירת החזאי להיום (כל חזאי מכהן בתפקיד יומיים, ועליו לבחור 3 עוזרים) – ועדכון לוח החזאים.

לסיום אנו בודקים בלוח השמות מי הגיע וכמה, מי חסר – וכמה, כאשר כל ילד שהגיע אחראי על הרמת שמו למעלה (מי שנמצא למטה משמע הוא חסר) לפי האות האמצעית בשמו.

מפגש הבוקר: מייד לאחר ארוחת הבוקר עברו הבוגרים לקבוצת הצעירים שם צפו בהצגה על פי הספור:

"אגוז של זהב" מאת לוין קיפניס.

לאחר ההצגה חזרו למפגש, חילקנו ביחד בקבוקוני גשם, ושרנו משירי החג בליוויים.

זמן חצר ויצירה: היום היצירה היתה חופשית: מי שרצה הגיע לעבוד, וניתנה לו האפשרות לבחור בין שתי עבודות גזירה והדבקה: האחת: הרכבת קן ציפור מחלקים שצריך לצבוע , לגזור ולהדביקם ביחד.

השניה: הילדים קיבלו דף ובו ארון בגדים, ודף שני ובו בגדי קיץ וחורף. עליהם לאפסן את בגדי החורף בחזרה בארון. לאחר שבדקו מהם בגדי החורף – גזרו אותם והדביקו אותם בארון.

העבודות כמובן בקלסרי הילדים שבחרו לעבוד.

מפגש הצהרים: אליפות ים יבשה, בה השתתפו גם ילדי הצהרון, שילוו אותנו במהלך השבוע בפעילויות השונות בגן!!

יום ב יום חופשי

יום ג מפגשון: שגרת בוקר מלאה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בצעדי רדיפה לצלילי "רוץ בן סוסי", ומייד התחלנו עם שירים: "מה נשתנה", "10 המכות", "אחד אלוהינו". אין ספק שהילדים מכירים היטב את השירים, אוהבים אותם, והכי חשוב – מוכנים היטב לסדר הפסח!

לאחר מכן שוחחנו ממושכות על מאכלי החג, ומהם מסמלים בעצם ביחס לסיפור ההגדה.

וכמובן שוחחנו כיצד נכין את המצות על גבי הסאג'.

זמן חצר ויצירה: קצת לפני השעה 11:00 יצאנו ביחד לקבוצת הצעירים, שם קיבלו הילדים כדור בצק, ואותו רידדו בידיהם למצה דקה. את החורים יצרו בעזרת מזלג מפלסטיק. מי שסיים יצא לחצר, שם חיכו אילנה ומירב ליד הסאג', ודאגו לאפייה המהירה של כל "מצה" ו"מצה". לקינוח נמרחו ה"מצות" בממרח שוקולד, ולאחר האכילה הנמרצת, יצאו הילדים לחצר, לזמן ממושך יותר, על מנת לנסות ולעורר שוב את תאבונם לקראת ארוחת הצהרים, שהחלה היום חצי שעה מאוחר מתמיד.

בזמן החצר קראתי לילדים להכין שוב דף עבודה בנושא אותיות, והיום – האות "י". הילדים מכירים היטב את הנוהל הקבוע בהכנת הדף, מכירים את המשימות שחוזרות על עצמן בכל אותו ואות, ועובדים בחשק ובהתלהבות.

מפגש הצהרים: אליפות ים יבשה (בזמן הקצר שנשאר לנו מהמפגש ...).

יום ד מפגשון: שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בהליכה על גבי קורה + קפיצה מעל 2 כסאות בהצלחה רבה!

המשכנו בשיחה על שמות החג, על 4 הבנים, 4 הקושיות, וכמובן – 10 המכות.

סיימנו עם שירים:

"איך יודעים שבא אביב?", "שמחה רבה" + הגרסה הלטינית שלה עם הבקבוקונים, "בפסח נשחק באגוזים".

זמן חצר ויצירה: בזמן חוג יוגה שהתקיים בגן הזמנתי ילדים להכין דף עבודה שתרגל את הכרת האות "כ".

מפגש הצהרים: התחלנו עם שירים: "עבדים היינו" ו"4 האחים", וסיימנו בקריאת ספור משעשע:

"מר מצה" מאת נעמי הולנד .

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה בתוך 4 חישוקים, ואז התחלנו בעבודת הניקיון: כל ילד קיבל את מגירתו, רוקנהּ, והיה עליו לנקותה היטב: לנער את הלכלוכים שהצטברו בתוכה, ולנגבה עם מגבון. לאחר מכן היה על כל ילד לבחון את תוכן המגירה, ולהחליט מה להשאיר ומה להשליך. כמה דברים הועברו לזבל!! טוב שיש את חג הפסח!!

לאחר מכן המשיכו הילדים בניקוי הכסאות, השולחנות, פינת המשפחה ושאר החלקים בגן – והכל בשמחה גדולה ובחריצות שאין כמותה!

מפגש הצהרים: ספור תורה: יוסף בארמון המלך פרעה במצרים, ופרשיית אשת פוטיפר.


הורי השבת יהיו שני ל. + עומר !

חופשת חג הפסח תתקיים בין התאריכים ה- 17/4 ל- 25/4 (כולל).

מחר נקיים סדר פסח בגן (ה- 15/4).

אנא שילחו את הילדים כשהם לבושים בחולצה לבנה.

*** הבנים מביאים כיפה ***

על הילדים להביא ביום זה:

תפוח אדמה מבושל ומקולף מראש או צ'יפס או אפילו תפוח עץ

חסה או מלפפון או כל ירק ירוק אחר שהילד אוהב

מעט חרוסת או שוקולד או פירות יבשים

ביצה קשה מקולפת מראש או חביתה בתוך קופסית סגורה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה