יום חמישי, 1 בדצמבר 2011

סיכום שבוע # 10 - שנת תשע"ב

הורים יקרים,

יום א מפגשון: שגרת בוקר, במהלכה התרגשנו כולנו לגלות שלנחום החילזון ולחברתו סופי וכן לאמא הגדולה שעדיין אין לה שם – נולד חילזון קטנטון העונה לשם מושיקו!! התינוק הראשון בגן יובל!!

מחר תקבל המשפחה המורחבת בית חדש בדמות קופסת פלסטיק גדולה יותר – שיהיה להם נוח!!

לאחר שוך ההתרגשות שוחחנו על לוח התוכן שהחליף את פניו לכבוד חודש כסלו שהתחיל היום וההכנות הנדרשות לקראת שחל בחודש זה, ולאחר מכן סיפרו ילדים על חוויותיהם מהשבת השמשית היפה שפקדה אותנו:

רואי סיפר על סוף השבוע בקרית שמונה אצל דודיו וסביו.

אייל סיפר על מסלול בעמק האלה , וכן בפארק בריטניה, והכי נהנה לספר על המערה בה זחל בעזרת פנסים!

יובל נהנה מביקורם של סבו וסבתו בארץ (הגיעו מארה"ב לביקור קצר), וביחד נסעה המשפחה לטייל בקיסריה.

ניר מורנו ביקר במערת האצבע שבהר הכרמל .

נעמה גם כן טיילה באזור הכרמל, במסלול של נחל אלון . המסלול היה ארוך ולא קל, אבל שווה!

שקד היתה השלישית לספר היום על טיול בכרמל, ובעיקר על ניקבת המים בה שכשכה עם אביה!

עידו טל סיפר בהתרגשות על החברים החדשים במשפחתו: שני ארנבונים!! האחד שלו והשני של אחותו! הוא הביא תמונות והיה נרגש מאוד מהחוויה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה על רגל אחת, ולאחר שיר בוקר שמח, סיפרתי לילדים בהמחשה רבה ובהשתתפות פעילה של הילדים את ספור חג החנוכה. הרחבתי בנושא בית המקדש, על תפקידי הלוויים והכוהנים (אנחנו התברכנו בגן ב- 3 לויים, ואנו מזכירים זאת מידי יום!), על המנורה (וההבדל בינה לבין החנוכיה), מהספור המשכנו לשוחח על סמלי החג, משמעותם, תפקידם בחג, ואפילו סיימנו במשחק סביבונים קצר, כדי ללמד דרכו את משחק החג!

יצירה: בהמשך נושא החושך והאור אותו התחלנו מעט בסוף השבוע שעבר (בהכנת שרשרת האור, שכבר תלויה בגן על החוט באויר), המשכנו בכך שהילדים קיבלו היום מגזרת שחורה של נר, והיה עליהם להביא לה את האור בהדבקת קימוטי נייר צבעוניים וזורחים בחושך, ולצבוע את הלהבה בגירים (היה לי חשוב שיתנסו בשימוש בגירים, בתחושה שהם מעבירים, וביכולות שניתן להפיק מהם) . מי שסיים קיבל מגזרת שחורה של סביבון, אותה היה עליו לצבוע לחלוטין בגירים, ולמרוח את הגיר כדי לקבל את האפקט המרהיב המט שהגיר יכול ליצור.

מפגש צהרים: המפגש התחיל בריקוד חדש לכבוד החנוכה: "חנוכה חג יפה כל כך". זהו ריקוד מעגל, שנועד כמובן לתרגל את היכולת לרקוד בקבוצה ולשמור על הכללים הקבוצתיים הנדרשים בכך. היה מקסים ומוסיקלי מאוד, שכן הילדים פצחו בשירה מייד עם הדיסק!

סיימנו באוריינות אותיות המילה "חנוכה", משחק שהילדים אוהבים מאוד, ושעוזר להם מאוד להכיר את האותיות בשמן ובצליליהן.

יום ב מפגשון: שגרת בוקר, במהלכה שוחחנו על מסיבת החנוכה, וסיפרתי לילדים על החלוקה לזוגות לקראתה! בשעה 8:55 כרגיל התחיל חוג המוסיקה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו כצפרדעים למפגש, ולאחר שיר בוקר עליז וקופצני רקדנו את "חנוכה חג יפה כל כך", הכרנו את השיר "מי ימלל גבורות ישראל" (שרנו אותו בלי ובליווי המוסיקה, וכמובן סיפרתי להם על מה מספר השיר, שמילותיו די קשות), גירשנו את החושך באמצעות מטפחות זרחניות עם השיר "באנו חושך לגרש", וסיימנו בשיר חנוכה יפיפיה ושמח אודות האור שבחג, בליווי אביזרים זורחים בחושך. כדי להגביר את ההנאה כיבינו אורות (הילדים ביקשו!).

יצירה: המשכנו להכין את הנר ואת הסביבון. להנאתכם על גבי לוחות הגן.

מפגש צהרים: סיפרתי לילדים את הספור "גברת קרש ומר מערוך" מאת דתיה בן דור, כשאני מראה להם את התמונות בספר, ולאחר מכן השמעתי להם את הספור מפיה של הסופרת עצמה, כשאני מציגה להם במקביל בעזרת דמויות מקרטון את ההצגה. הילדים היו מוקסמים וכולנו נהננו מאוד. הם קיבלו הביתה את דמויות הספור, כדי שיוכלו להשתתף גם כן בהצגת הספור.

יום ג מפגשון: שגרת בוקר, במהלכה קראתי לילדים ספר שהביאה ירדן:

"סביבון הקסם" מאת שרה זלוף.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה בתוך 4 חישוקים, ואני חייבת לומר שהם כל כך השתפרו, שהכניסה היתה זריזה ביותר – כמו אלופי אולימפיאדה!!

שרנו שיר סתיו שאליו התגעגענו: "אתמול בצהרים", ועברנו לנושא חג החנוכה: לאחר ששוחחנו ונזכרנו בסמלים ובסימנים, באותיות הכתובות על גבי הסביבון (נס גדול היה פה) , ההבדלים בין חנוכיה למנורה וכו' – עברנו לריקודים ולשירים. היום לימדתי את הילדים גם שיר חדש שנקרא "נר קטן נר שלי": שיר רגוע ונעים, בו נדרשים הילדים לפעול בשתי קבוצות נפרדות: בנים ובנות, ולשלב את שתי הקבוצות בסופו של דבר ביחד.

כמה יפה ההופעה נראתה בסוף!!

גירשנו את החושך, הבאנו את האור ושרנו פשוט המון!

יצירה: המשכנו להכין את הנר ואת הסביבון.

מפגש צהרים: התחלנו בריקוד "סובבו", דיקלמנו את "מר שבלול" והצגנו את ההצגה "גברת קרש ומר מערוך" עם מי שהביא את הדמויות מוכנות לשימוש!!

סיימנו במשחק האורייני עם אותיות המילה "חנוכה".

יום דמפגשון: שגרת בוקר, במהלכה שוחחנו כמידי בוקר, הילדים סיפרו לי סיפורים שונים מיום האתמול שעבר עליהם, אני סיפרתי להם מקורותי, ולאחר מכן בחרנו תורני בוקר – האחרונים לסבב זה (מחר מתחילים סבב חדש!!) – כרגיל תורני האתמול בחרו את אלה של היום. לאחר מכן שלחנו את החזאית השבועית שלנו בליווי 3 עוזרים לבדוק את מצב מזג האויר בחוץ (מחר גם היא בוחרת חזאי שבועי אחר במקומה!), עדכנו את לוח השנה העברי, בדקנו בלוח ימות השבוע איזה יום היום (איזה יום היה אתמול ומה יהיה מחר), ושוחחנו מעט על חג החנוכה.

שמחתי לראות שילדים מתחילים להביא את דמויות "גברת קרש ומר מערוך" שלהם כשהן מוכנות!!

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות פיסוק וסגירה, שרנו שיר בוקר, ואז שרנו את השיר "עננים" כדי לעודד את הגשם לחזור אלינו, והצגנו כמה משירי החג שלמדנו והכרנו.

בשעה 10:30 הגיע מדריך היוגה גיא, להעביר לילדים חוג בשתי קבוצות נפרדות.

יצירה: היום קיבלו הילדים דף מעוטר ובו חנוכיה עשוייה מעיגולים, בתוכם היה עליהם להדביק מדבקות, ולתרגל את המוטוריקה העדינה. את העבודות תוכלו למצוא בקלסרי הילדים.

מפגש צהרים: התחלנו עם השיר "מי ימלל גבורות ישראל", שהילדים התאהבו בו ממש מייד, וביקשו אותו במיוחד, ולאחר מכן הזמנתי את כל הילדים שהביאו את דמויות הספור מוכנות – לבוא ולהציג את סיפורה של דתיה בן דור לפני כולם. כמה יפה זה היה!!

סיימנו במשחק האורייני עם אותיות המילה "חנוכה".

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה מעל כסאות היישר אל תוך חישוקים.

התחלתי את המפגש בסיפור עלילתם של זוג הזקנים הידוע של חג החנוכה: חנה זלדה ורבי קלמן -: הילדים כל כך אהבו את העלילה, אותה המחזתי להם תוך כדי ספור, ואז השמעתי להם את השיר, כשאני מנסה לשחק את שתי הדמויות ... זה גרם לילדים ממש להתגלגל מצחוק ... לאחר השיר הזמנתי ילדים להציג את העלילה, והשמחה רבה!

סיימנו בריקוד חדש על פי השיר: "סביבון סוב סוב סוב".

יצירה: המשכנו להכין את החנוכיות המקושטות במדבקות.

מפגש צהרים: התחלנו עם שירי החג (שאת חלקם תראו במסיבת חנוכה בגן, ולכן אמעיט בהסברים ובפירוטים, ברשותכם ...), וסיימנו גם בהצגה רבתית של "גברת קרש ומר מערוך" וגם במשחק סביבונים של כל הילדים, לקול שירי חנוכה ברקע.

הורי קבלת שבת מחר יהיו שירה ו עידו גרנות !!

מחר נחגוג יום הולדת 3 ל תומר! מזל טוב לחמוד ולמשפחתו.

אנא רישמו את מועד מסיבת החנוכה שתתקיים בגן:

יום חמישי ה- 22/12 בשעה 18:00 בערב.