יום חמישי, 16 בפברואר 2012

שבוע #22 - שנת לימודים תשע"ב

הורים יקרים,
יום א  נעדרתי בשל מחלה...
יום ב  מפגשון: שגרת בוקר קצרצרה (פשוט כי גילינו בחצר ... ארנבת אבודה, ויצאנו לראותה מקרוב... ), אותה המשכנו בזמן מפגש הבוקר, ובשעה 9 התחילה איריס המורה למוסיקה את החוג המוסיקלי שלה.
מפגש הבוקר: היום נכנסו הילדים למפגש באופן הבא: במחיאת כף מתחת לרגל שהרימו מבלי לכופף את הגב ... האתגר דווקא הצליח לא רע, ויהווה בסיס לריקוד שיגיע בהמשך (אחרי יום המשפחה...).
כמובן מייד השלמנו את החסר מהמפגשון, והחזאית הנאמנה שלנו יצאה בעזרת העוזרים לבדוק את התחזית, וגם עדכנו את התאריך העברי, שחיכה לי שאחזור ...
הכרתי לילדים 2 שירי בוקר חדשים, שניהם מפעילים מאוד את הילדים מבחינה מוטורית, ומתרגלים אותם.
עם האחד פעלנו בישיבה ובעמידה במקום ("פעלולי גן"), ועם השני פעלנו בזוגות במרחב ("בוקר טוב להתעורר").
היה מקסים ומהנה – החידוש תמיד נעים!
לאחר מכן שוחחנו על לוח התוכן שהשתנה: מי גר בבית, המשפחה המיידית שלנו, שם פרטי לעומת שם משפחה, וכן הזכרתי לילדים שהכרנו בתקופה האחרונה 2 משפחות מיוחדות נוספות:
משפחת פרי ההדר ומשפחת האצבעות!!
נזכרנו בבני אותן משפחות, ושרנו את השיר האהוב: "אגודל הוא אבא".
סיכמנו מפגש עמוס ומהנה בשיחה ערה על התוכניות לכבוד יום המשפחה, איך נוכל לפנק את בני המשפחה שלנו,
וגם הצגתי בפני הילדים את היצירה שאני רוצה להתחיל היום: הבית שלהם ...
יצירה: כל ילד קיבל דף ועליו מודפס בית כצורת הבית על גבי לוח התוכן: בעל גג משולש, 2 חלונות רבועים, דלת. ראשית כתבתי בראש כל דף: "הבית של ____" בצירוף שם הילד שהכין את העבודה. היה עליהם להקשיב להוראותיי, ולבצען נכונה: לצבוע בצבעים נבדלים את הגג, החלונות והבית עצמו, מבלי לצבוע את הדלת! הם כבר ידעו מהמפגש כי בדלת הם יציירו מחר את עצמם! (הרי מדובר בבית שלהם, לא?).
מפגש צהרים: התחלתי בשיר חדש נוסף. בעצם – במנגינה חדשה: מנגינה שחוזרת על עצמה 3 פעמים, ובכל פעם התנועות משתנות רק בחלק קטן ממנה, ואנו מוסיפים רק 2 מילים: "לתקרה" (ומושיטים גבוה את הידיים למעלה), ו"לרצפה" (ויורדים למטה ונוגעים ברצפה (שוב – תרגול מוטורי, ומתיחת הגוף). היה פשוט מקסים! גם מהנה, גם תזזיתי כמו שכולנו אוהבים וגם מתרגל ...
המשכנו באוריינות קצרה של המילה "משפחה", כשהתמקדתי בעיקר בהכרת האותיות המרכיבות את המילה, ואז חשבנו ביחד על הבתים של המשפחות השונות: משפחת התרנגולים, משפחת הנמלים, משפחת הבגדים וכו'... זה היה באמת מהנה ושמח!
סיימנו עם שיר הסיום החביב עלינו כל כך: "לעמוד! לשבת!".

יום ג מפגשון: שגרת בוקר נפלאה, כשבמהלכה, כשטיפלנו במשפחת החלזונות, גילינו בהתרגשות ע-צ-ו-מ-ה ש ... נולד לנו חילזון פיצפון בשם חזי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ממש לכבוד יום המשפחה!!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה בתוך חישוקים. הם כאלה אלופים בשלב זה של השנה, שהחלטתי שזה לא מספיק, ואחר כך ערכנו תחרות ידידותית בקפיצה בתוך שני חישוקים במקביל!!
אין ספק שהילדים אוהבים לקפוץ!
המשכנו עם שירי בוקר, ואז לימדתי אותם שיר פשוט מקסים לכבוד יום המשפחה, על אימהות שונות (ברווזה, כלבלבה וחתלתולה) שמחפשות את השובבים הקטנים שלהם שהתחבאו להן... אבל תמיד הם מוצאים האחד את השני בסוף, ומתחבקים "חיבוק פיתה" לתפארת!
לסיום המפגש קראתי לילדים את הספור "איתמר מכתב" מאת דוד גרוסמן , ולאחר שקראתי אותו ושוחחנו עליו, חשבנו ביחד איך זה מתחבר להפתעה שנשלח לסבים ולסבתות שלא יגיעו לקבלת השבת!!
אין ספק שכולנו מתרגשים לקראת כל האירועים המתלווים ליום מקסים זה: יום המשפחה!
יצירה: המשכנו את תמונת הבית מאתמול: יש מי שסיים לצבוע אותו היום, ומי שכבר צבע – צייר היום את דיוקן עצמו על גבי דלת הבית. יצא פשוט מקסים! היצירות היפות מקשטות את לוחות הגן להנאת כולנו!
מפגש צהרים: התחלנו עם שיר הברווזיים, ואז לימדתי את הילדים שיר נוסף לכבוד יום המשפחה, אותו בעצם למדנו – התחלנו ללמוד – לרקוד: "זה התחיל משני הורים". הילדים אהבו את השיר מייד, ושמחו ללמוד לרקוד אותו. נמשיך בכך מחר!

יום ד–  מפגשון: שגרת בוקר נפלאה! היה כיף לבוא היום לגן ולבלות עם הילדים!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש במסלול מכשולים: ראשית עלו על גבי קורה מתעקלת, קפצו מעל כסא, וקפצו בתוך זוגות של חישוקים ברגליים פשוקות (רגל בכל חישוק), וסיימו ב"הרמת משקולות" (=חבילת פסטה בכל יד). איזה כיף שזה היה!!
סידרנו ביחד את לוח ימות השבוע, ומיד התחלנו לרקוד את "זה התחיל בשני הורים". נזכרנו בתנועות שלמדנו אתמול, והמשכתי ללמד את הילדים. כמה שזה היה מהנה ושמח!!
סיימנו מפגש לא ארוך, לצערי (יש חוג יוגה שמתחיל בשעה 10:30), עם השיר המקסים על הברווזה, הכלבלבה והחתלתולה שמחפשות את הגורים השובבים שלהן ... (להיט בגן!).
יצירה: היום הספקנו ממש הרבה: ראשית סיימו כל הילדים לצייר את דיוקן עצמם בדלת ביתם – להנאתכם תלויות היצירות היפות על גבי לוחות הגן.
שנית ציירנו ציורים מקסימים לסבים, ומחר נמשיך בהכנתם לקראת משלוחם בדואר!
מפגש צהרים: ממש לפני ארוחת הצהרים הגיעה עדן לאחר יומיים של מחלה בבית.
שמחנו לקראתה, והחלטנו להראות לה את הריקודים שהפסידה, כדי שתכיר אותם: כך שבזמן שמרבית הילדים ישבו ליד השולחנות, הזמנתי כמה ילדים, שיציגו את שני הריקודים החדשים. איזו התרגשות שזו היתה!!
לאחר הארוחה יצאנו לאכול תפוזים טעימים בדשא, וחזרנו למשחק זיכרון נהדר!

יום ה –  מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.
מפגש הבוקר: התחלנו מפגש מקסים בכניסה כצפרדעים ... הילדים הפגינו כישורי קפיצה לרחק מרשימים ביותר ...
התחלנו בפעילויות החדשות של שירי הבוקר החדשים: "לתקרה... לרצפה...", "בוקר טוב להתעורר", "פעלולי גן". תרגלנו היטב את הגוף בישיבה ובמרחב – בזוגות ולבד, ואז הורדתי את אותיות המילה "משפחה", הכרנו את האותיות ואת צליליהן, והשתעשענו מעט בחילוף האותיות. הזמנתי ילדים בכל פעם לסדר מחדש את האותיות, ואין ספק שהם עושים זאת בהצלחה רבה – ובהנאה רבה!
לאחר שרקדנו את "זה התחיל משני הורים", קראתי לילדים ספור מקסים
מאת נירה הראל "אפשר להשאיר הודעה": .
הספור השתלב נהדר עם כל מעשינו לקראת משלוח ההפתעה לסבים שאינם מגיעים לקבלת השבת ביום שישי הבא.
יצירה: התחלנו לכתוב את המכתבים לסבים על גבי הציורים שציירו אתמול.
מפגש צהרים: ספור תורה: ספור תיבת נוח.

לכבוד יום המשפחה אקיים בגן קבלת שבת חגיגית בהשתתפות הסבים והסבתות.
זוג אחד של סבא וסבתא מוזמנים להשתתף איתנו ביום שישי ה- 24/2 בשעה 11:00.
אנא הודיעו להם!!

הורי  קבלת השבת הם:
  עומר ו   נועם
מזל טוב לילדת יום ההולדת שלנו: נעמה!
 נחגוג לה יום הולדת 4 מחר בגן! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה