הורים יקרים,
יום א – מפגשון: שגרת בוקר נהדרת, בה טיפלנו במשפחת החלזונות המורחבת שלנו, עסקנו בכל השגרה הרגילה והקסומה לה אנו מחכים מידי בוקר, וכמובן שמענו מחוויות השבת – בעל פה ובכתב:
יהונתן סיפר בהתרגשות על חתונתם של בני דודיו ועל שבת החתן המיוחדת שהיתה! מזל טוב!!
רואי נסע לקטיף כלניות ליד עמק חפר, ואפילו הביא לנו כלנית לדוגמא ולהנאה.
אייל סיפר על משחק באולינג בקניון "רננים" ברעננה, והמליץ מאוד!
רומי ושירה סיפרו ביחד על הגולגולנוע, שם צפו בסרט "הפיל שרצה להיות הכי" -
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות צפרדע, ומייד התחלנו עם הנעימה לחורף: חילקנו בקבוקוני גשם, והילדים שהוזמנו למרחב דילגו כשהמנגינה סימנה טיפות, צעדו צעדי רדיפה כאשר המנגינה השתנתה בהתאם, ושכבו עם רגליים מקופלות וידיים על הראש כשהמנגינה סימנה "מבול"!
לאחר מכן שרנו את "שלום לכם" מתוך "פרפר נחמד", ועברנו לנושא טו בשבט:
הכרנו שיר חדש בשם "יום הולדת לשקדיה", אשר שילב בתוכו תנועות מתוך "נתופף על הגוף" אותו מכירים הילדים היטב, וכן שילוב של תנועות חדשות. המטרה היתה הקפדה על הקצב, הכרת התנועות, וקואורדינציה.
כמובן ששקד שלנו זוכה בימים אלו לתשומת לב מיוחדת בשל שמה, ומה שהיה מקסים הבוקר היה שגם לבשה חולצה סגולה – ובשיר מספרים על השקדיה ש"לובשת שמלה סגולה" ...
המשכנו עם שיר חדש נוסף מתוך "3,4, 5 וחצי" (למי שזוכר...): "בפרדס בטו בשבט": אותו הציגו הילדים בעזרת פירות ההדר שעל גבי לוח התוכן. (ועל הדרך תרגלנו את חיזוק חגורת הכתפיים...).
המשך המפגש היה הצגת פירות ההדר עצמם: הצגתי בפני הילדים מגוון פירות, כגון: תפוז, קלמנטינה, תפוז סיני, לימון, אשכולית צהובה ופומלה. התכוונתי לאפשר לילדים להריח, לגעת, לטעום מכל הפירות, אולם פרי אחד משך את תשומת ליבי במיוחד, ואליו הפניתי את תשומת לב הילדים: היה זה פרי, שנראה חיצונית כמו פומלה, אך צבעו היה לגמרי אשכולית אדומה!
כל ילד סבר שזהו פרי אחר, ולבסוף החלטנו לפתוח אותו ולבדוק. נזכרנו בסימני ההכר של כל אחד מן הפירות:
קליפה עבה במיוחד של הפומלה וכן צבע אדום לפרי האשכולית האדומה.
כשפתחתי את הקליפה גילינו שאכן מדובר בקליפה של פומלה, אולם לאחר שהסרתי את הציפה הלבנה העבה שמתחתיה... הופיע פרי אדום! מעולם לא ראיתי פרי משולב ומיוחד שכזה – וכמותו, והתרגשותי עברה מייד לילדים!
בדקנו אותו מכל הכיוונים, וגם טעמנו כמובן, ומה שנשאר – חילקתי מאוחר יותר, לאחר ארוחת הצהרים.
מאחר ואת כל תשומת הלב מצאתי עצמי נותנת היום לפרי המוזר והמיוחד הזה, החלטנו ביחד להמשיך עם שאר הפירות מחר...
יצירה: היום הזמנתי קבוצות ילדים להדביק 6 מדבקות בנושא טו בשבט על גבי הדף ובו 6 עיגולים הממוספרים מ- 1 ועד 6, לתרגול אוריינות המספרים. בכוונה הושבתי ילדים אשר מזהים יפה את המספרים ליד אלה שפחות, ואיפשרתי להם לעזור האחד לשני. לאחר הדבקת המדבקות בנושא טו בשבט, חילקתי שוב מדבקות ודפים – אלא הפעם בנושא החורף. היה מקסים ומהנה גם לילדים וגם לי, וכמובן תוכלו לראות את העבודות בקלסרי הילדים במגירות.
מפגש צהרים: שיחקנו משחק זיכרון באורך מלא, כאשר לכל ילד יש 2 הזדמנויות לפתוח זוג קלפים, ולנסות את זכרונו ואת מזלו, ולבסוף הכרזנו על המקום הראשון (2 זוגות של קלפים) ועל המקום השני (זוג אחד של קלפים).
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בצעדי רדיפה לצלילי רוץ בן סוסי, ומייד התחלנו עם שירי החג:
"פרדס בחודש שבט", "ריקוד חסידי", "שתיל קטן". כל שיר ביקשו להציג לפחות פעמיים, כך שיצא כמעט לכולם להופיע בכל השירים!! סיימנו בפריסת שאר פירות ההדר שלא הספקנו אתמול, ולא תאמינו – אבל היו ילדים שטעמו ... לימון!! סיפרתי לילדים שתפוז סיני טעמו מר, אבל קליפתו מתוקה. טעמנו ביחד (הלוואי ואת ילדיי הפרטיים בבית הייתי מצליחה לשכנע כך לאכול פירות כמו שבגן זה מצליח לי ...) גם קליפות וגם פירות, והיה חווייתי מאוד!
מפגש צהרים: התחלנו בהצגת הברווזיים, המשכנו עם "2 ציפורים דן ואבנר", וסיימנו עם שיר הסיום החמוד שלנו: "לעמוד! לשבת!".
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש באופן הבא: קפצו מעל כסא, הלכו על גבי קורה מפותלת, וזחלו כמו נחשים מתחת למוט שהנחתי. היה משעשע מאוד!
לאחר מכן המשכנו עם שירי בוקר, עשינו חידון קטן לגבי מיקומם של מקומות שונים על גבי מפת המדינה, והצגנו ממגוון שירי טו בשבט!
יצירה: המשך וסיום עבודת מדבקות בנושא טו בשבט וחורף.
מפגש צהרים: התחלנו בריקוד סוער של "סובבו", וסיימנו במשחק זיכרון בנושא החג. הילדים הופכים לאלופים, ואנו משתמשים כבר בכל הקלפים בבת אחת במשחק אחד!!
יום ד– יום חופשי
יום ה – מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.
מפגש הבוקר: היום עשינו מפגש ספורטיבי במיוחד: ראשית נכנסו הילדים בקפיצה בתוך חישוקים, עלו על כסא, וקפצו ממנו. לאחר שכולם עשו זאת והתיישבו במקומם, סידרתי חישוקים קטנים יותר בזוגות: היה עליהם לקפוץ הפעם בתוכם בפיסוק, כאשר כל רגל נמצאת בתוך חישוק אחד. כמה שצחקנו ונהננו!
לאחר מכן סידרתי שורה של חישוקים קטנים, והיה על הילדים לקפוץ בפיסוק רגליים מחוצה לחישוקים...
המשכנו בריקודים: "מטייל אני לבד", "סובבו", הנעימה הסקוטית ...
סיימנו עם השיר "יום הולדת לשקדיה".
מפגש צהרים: ספור תורה: סיפור תיבת נוח.
מיקה ו יואב י. + יובל ו נעמה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה