יום חמישי, 23 בפברואר 2012

שבוע #23 - שנת לימודים תשע"ב

הורים יקרים,
יום א  מפגשון: שגרת בוקר נהדרת, במהלכה היה על הילדים לגלות מה קרה ללוח השמות ... לבסוף גילינו כי כעת עלינו להדביק את שמותינו לפי האות האמצעית בשם (כל אות שאינה הראשונה ו/או האחרונה...).
לאחר שבדקנו כמה מן השמות, החזרתי לילדים את שמותיהם, והזמנתי אותם לבוא ולהדביק אותם בעצמם מחדש.
כך גם יכולנו לראות מי חסר היום בגן, ולצערנו רבו החסרים ... (בריאות שלמה לכולם!).
מפגש הבוקר: למפגש נכנסנו בקפיצה על רגל אחת, ומייד התחלנו עם שירי וריקודי בוקר. לאחר מכן השלמתי "חובות" מהמפגשון, וקראתי מחוויות השבת של הילדים:
יהונתן סיפר על שבת חורפית מהנה בבית, ולאחר מכן על טיול עם חברים, כשבדרך ראה 4 קשתות שונות בשמים!
ארבל סיפרה על סוף השבוע של משפחתה ביחד עם דור בים המלח, ואפילו הראתה על גבי המפה היכן היו.
ניר זלוטניק היה לראשונה בחייו בקולנוע ביחד עם אמו, וביחד היו ב"גלגולנוע" וצפו שם ב"הפיל רצה להיות הכי". הוא חזר עמוס בחוויות אותן שמח לשתף עם החברים!
לאחר מכן חילק יהונתן לחבריו פירות יבשים שהביא כדי לפנק אותם, וכמובן שמחנו בכך מאוד! תודה!!
יצירה: היום סיימנו סוף סוף לכתוב את המכתבים לסבים ולסבתות, ואם מזג האויר יהיה יבש מחר, נקיים טיול דואר לשלוח את המכתבים!!
מפגש צהרים: התחלנו עם "מטייל אני לבד", המשכנו בחידון על הבתים השונים של המשפחות השונות, והצגנו את השיר עם משפחת הברווזים, משפחת הכלבלבים ומשפחת החתלתולים!

יום ב  מפגשון: שגרת בוקר מרגשת, במהלכה התחלנו להכין הפתעה לציפורים ולנמלים, אשר סובלים בוודאי ממחסור במזון בתקופה קרה זו של השנה: הבאתי מביתי (וגם לקחתי מהגן...) את ה"טוסיק של הלחם" (יש מי שקורא לזה "נשיקה"), וביחד פוררנו הכל ביחד לכדי פירורים.
בכוונתנו לפזר את המזון שהכנו עבור אותן חיות כדי שהן תוכלנה להתקיים מזה.
הילדים נרתמו מייד ובהתלהבות למשימה, ותרגלו באותה הזדמנות נהדרת את הפעילות המוטורית העדינה שלהם!!
קצת לפני 9 הגיעה איריס להעביר לילדים חוג מוסיקה.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בהליכה על גבי קורה מפותלת וקפיצה בתוך זוגות של חישוקים, והתחלנו מייד להתארגן לקראת טיול הדואר הצפוי לנו היום: חילקתי לילדים את המעטפות ואת הציורים שהכינו לסבים, למדנו ביחד כיצד לקפל, והילדים קיפלו בעצמם את המכתבים, שמו בתוך המעטפות, ולאחר מכן, לימדתי אותם כיצד מדביקים את הבולים – והיכן. זה לקח קצת זמן, אבל ההכנות השתלמו, והילדים שהתגאו ובצדק במעשה ידיהם, התארגנו ליציאה לטיול הדואר. לקחנו איתנו כמובן את שקית הפירורים שהכנו קודם.
בטיול הכנסנו את המעטפות אל תוך התיבות, ולאחר מכן יצאנו לפזר לציפורים ולנמלים את הפירורים. זה היה מהנה ביותר!
יצירה: היום הזמנתי ילדים לשבת מול לוח התוכן, עליו מודבקות האותיות המרכיבות את המילה "משפחה", ולהדביק על גבי דף את האותיות שהכנתי מראש על גבי מדבקות לבנות. הילדים עשו זאת יפה מאוד, תרגלו העתקה, שמו לב לסדר ולרצף, והעבודות היפות נמצאות בקלסרים. להנאתכם!
מפגש צהרים: התחלנו עם הצגה של הברווזיים, רקדנו עם המון מרץ והתלהבות את "זה התחיל משני הורים", המשכנו עם ריקוד הזוגות על פי הנעימה הסקוטית, פעלנו בישיבה ובמרחב עם המוסיקה המתנגנת והעוצרת, וסיימנו בריקוד מעגל, שהפך אהוב מאוד בגן: "סובבו".

יום ג מפגשון: שגרת בוקר.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש במחיאת כף מתחת לברך, כאשר הם משתדלים במיוחד שלא לכופף את גבם. התחלנו עם הפולקה, המשכנו עם הצגות הילדים על פי השירים: "עורו קומו ציפורי שיר" והשיר של משפחת הברווזים, הכלבים והחתולים. ואז ... יצאנו לטיול מיחזור!
בטיול הופתענו לגלות על גבי אחד הבקבוקים שעמדנו להשליך לפח המיחזור – חילזון גדול!
כמובן מייד אספנו אותו אלינו, ובדרך הוא סיפר לנו ששמו מיכאל!!
יצירה: היום התחלנו בהכנות לקראת לוח התוכן של נושא פורים, אותו נתחיל ביום א הקרוב: הילדים קישטו פנים וכובע של ליצן + ידיים ורגליים, ואותם נחבר לכלל ליצן קפיצים משעשע. מקווה שעד יום שישי תוכלו לראות את הגן המקושט!
מפגש צהרים: התחלנו עם "זה התחיל משני הורים", עברנו ל"שתי ציפורים דן ואבנר", והכנסנו את מיכאל אל תוך קופסת החלזונות לאחר כבוד וטקס.

יום ד–   יום חופשי
יום ה –  מפגשון: שגרת בוקר+ ספריה!
מפגש הבוקר: הכנו עוגיות!! תרגלנו מוטוריקה עדינה, הקפדנו על כללי ניקיון והתנהגות בזמן ההכנה, וכמובן על אופן ההכנה. הילדים צרו צורות בעזרת צורנים, ולמדו לשטח בעזרת כף ידם את הבצק שקיבלו לכדי העובי המתאים. כמה שנהננו!! הילדים אכלו היום מהעוגיות, ומחר יקבלו הסבים והסבתות שיגיעו לחגיגה שי מעשה ידי הילדים.
מפגש צהרים: ספור תורה: מגדל בבל.

הורי  קבלת השבת הם:
  ניר ז. ו   רומי

בשבוע הבא יהיה יום החופשי שלי יום ג.
הילדים יודעים...

בשבוע הבא נתחיל בנושא חג פורים!
לקראת החג ולהעצמת האוירה הפורימית שבו,
 נקיים ימים מיוחדים, ולשם כך אזדקק לעזרתכם:

ביום ב ה- 27/2 יהיה בגן יום אדום – הילדים מוזמנים להגיע לגן בבגדים אדומים.
ביום ד ה- 29/2 יהיה בגן יום כחול
ביום ה ה- 1/3 יהיה בגן יום ירוק
ביום ו ה- 2/3 יהיה בגן יום לבן
ביום א ה- 4/3 – יום שחור + גרביים שאינם תואמים
ביום ב ה- 5/3 יום פיג'מה

ביום ג' ה- 6/3 – קרנבל פורים
 (הקרנבל יתקיים בגן ללא הורים!! הילדים באים מחופשים, כשבתיקיהם בגדי החלפה.
נחליף את התחפושות בבגדים רגילים בצהרים לנוחיות הילדים).

חופשת החג תהיה בין התאריכים 8-9/3.
חוזרים לשגרה ביום א ה- 11/3.