יום חמישי, 22 במרץ 2012

שבוע #25 - שנת לימודים תשע"ב

הורים יקרים,
יום א  מפגשון: שגרת בוקר נהדרת, במהלכה ביקר אותנו חילזון חדש שהגיע ממש לפתח הגן: אפרים!!
כמובן צירפנו אותו ללמשפחה.
שוחחנו על לוח התוכן שהשתנה לקראת חג הפסח ונושא האביב.
הוספנו היום לשגרת הבוקר שלנו תפקיד נוסף, שלמען האמת, הילדים בעצמם הציעו: תפקיד המנקים.
מידי יום ייבחרו 2 ילדים (אלה מהיום הקודם יבחרו 2 ליום הבא וכו').
תפקידם יהיה לצאת הן לחצר והן לדשא ולאסוף שקיות ושאר אשפה שמלכלכת לנו את החצרות. ממילא הם באים מידי יום בשעת החצר אלי עם שלל "אוצרות" שנשלחים לאחר כבוד לפח האשפה בצירוף "כל הכבוד" על היוזמה, ולכן החלטנו להפוך את הדבר לרישמי, והוא  נוסף לתפקידי הבוקר.
כמובן לא ויתרנו על חוויות השבת:
רואי בילה בסוף השבוע אצל סבו וסבתו בקרית שמונה, וכמידי ביקור הלך לראות את זרימתו של נהר הירדן ואת נופו של הר החרמון. לנו לא נותר אלא לקנא ...
יובל בילה בג'ימבורי בכפר סבא עם חברים, ואחרי הצהרים הלך עם חברים לאכול פיצה וגלידה. נראה לי שחוויית הגלידה היא זו שנשארה חקוקה בליבו הכי הרבה ...
שקד נסעה לישון אצל סביה במבשרת ציון, ונהנתה מאוד מהחוויה!
הוד נסע גם הוא לשבת ביום שבת כדי לחגוג עם סבא בני וסבתא לילי. באותה ההזדמנות פגש רבים מבני המשפחה, וכולם נהנו מאוד מהחוויה המשפחתית המשותפת!
ניר זלוטניק בילה בפארק וגם פגש חברים מהגן, ולאחר מכן נסע גם הוא לחגוג יום הולדת לבן דודו!
מפגש הבוקר: היום נכנסו הילדים לגן בקפיצה על רגל אחת עד ללוח השמות, ולאחר מכן הקיפו את השטיח על הטוסיק, כשהם נעזרים בידיהם או ברגליהם כדי להתקדם קדימה. איזה יופי של הזדמנות לחיזוק השרירים!!
התחלנו בריקוד המעגל "סובבו", ולאחריו שוחחנו על חג הפסח , הזכרנו את 4 שמותיו (חג הפסח + חג האביב + חג המצות + חג החרות), שוחחנו על המאפיינים שלו, ואז התחלתי לספר את ספור ההגדה, כשאני מתחילה מהולדתו של משה, ונעזרת בילדי הגן כדי להציג את הכל בצורה מוחשית. היה כל כך יפה ומהנה!
ההצגה ארכה זמן, ולכן הבנו שנצטרך להמשיך את הספור במפגש הצהרים ...
יצירה: הכנו יצירה ברוח האביב, כדי להתכונן לקראת הגעתו, שכן אנו מרגישים בנוכחותו באויר ובטבע שמקיף אותנו: הילדים הכינו פרחים העשויים מפקקים, והוסיפו שמים, אדמה, גבעולים לפרחים ושמש זורחת. ממש תמונה יפה ומיוחדת.
מפגש צהרים: האמת שתכננתי לעשות המון דברים אחרים במפגש, אבל המשך הספור – ספור ההגדה כמובן - נראה מעניין יותר ודחוף יותר, ולכן המשכנו את ההצגה, והגענו עד ל- 10 המכות. מחר כמובן נמשיך, כי הספור חייב להמשך ... העיקר שהילדים ממש נהנים!!

יום ב  מפגשון: שגרת בוקר + חוג מוסיקה עם איריס.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בצעדי רדיפה לצלילי שירו של ביאליק, "רוץ בן סוסי". זה תמיד מהנה מאוד להוציא מרץ מייד על תחילת המפגש.
לאחר ההרגעות הכללית שרנו את "שמחה רבה", בליווי התנועות שלמדנו אתמול, ולאחר מכן הוספנו את בקבוקוני הגשם, והשמעתי לילדים את הגרסה הדרום אמריקאית של "שמחה רבה", כאשר הבקבוקונים עזרו לנו להכנס לקצב הלטיני הנהדר, ולהציג את התנועות שלמדנו אתמול – אלא שהפעם בעזרת הבקבוקונים.
המשכנו עם שיר קצבי, שבמהלכו השתמשנו גם כן בבקבוקונים: "בפסח נשחק באגוזים", ואז עשינו התעמלות נהדרת ומצחיקה איתם לחיזוק חגורת הכתפיים.
המשכנו עם הבקבוקונים עם שיר חדש: "איזה חג הגיע?".
סיימנו בשיחה על 4 שמותיו של חג הפסח, וכמובן המשכנו את ההצגה אודות ספור יציאת מצרים.
יצירה: סיימנו להכין את פרחי הפקקים, והיצירות המקסימות נתלו לאחר כבוד על גבי לוחות הגן, ובהחלט מזמינים את האביב להגיע גם אלינו!!
מפגש צהרים: קראתי לילדים ספור מקסים בשם:
"הפתעה של פסח" מאת דליה קורח שגב ויונה זילברמן.

יום ג מפגשון: שגרת בוקר נהדרת, במהלכה פוררנו שוב לחם לפירורים קטנים, ויצאנו לקדמת הגן, לאזור הדשא, ופיזרנו אוכל לציפורים ולנמלים. שיהיה גם להם כיף...
מפגש הבוקר: היום איפשרתי לילדים לבחור באחד משני המסלולים הבאים:
קפיצה ברגליים צמודות מעל קוביות עץ  או  קפיצה ברגליים צמודות מעל מקלות. כמובן הקפיצה מעל המקלות קלה יותר, וזו מעל הקוביות – קשה יותר.
הילדים קמו לפי סדר השולחנות (כרגיל – מי שסיים את הסלט ראשון – קם ראשון וכן הלאה), והפתיעו אותי בכל פעם מחדש ביכולותיהם המשתפרות בצורה מדהימה מיום ליום!!
איזה בטחון מקבלים הילדים בגופם! זה פשוט תענוג!!
לאחר מכן קיימנו שיחה בנושא 10 המכות, עברנו עליהן, נזכרנו בפשרן, וכן שוחחנו על 4 שמות החג.
המשך המפגש היה משירי החג, וחלקם בליווי הבקבוקונים.
לקראת סוף המפגש הפכנו לעבדים: ראשית עם השיר "עבדים היינו" בשירתו של יהורם גאון, כאשר תרגלנו תרגול גופני אמיתי בכך שהקשנו 4 פעמים על הרצפה בישיבה, 4 פעמים על הברכיים כשהתיישרנו, ו- 8 פעמים באויר למעלה. כך לאורך השיר כולו!! מרבית הילדים הראו נחישות ראויה לשמה, והחזיקו מעמד!!
לסיום השמעתי להם שיר מ-ק-ס-י-ם על העבדים במצרים, והשתמשנו בבקבוקונים כלבנות הבנייה. סחבנו אותן על גבינו בתנוחה שמראה קושי רב, וממש עשינו הצגה בליווי השיר. היה יפה מאוד!!
יצירה: היום התחלנו יצירה חדשה ברוח האביב: פרפרים!!
הילדים התחילו בגזירת חלקי פרפר (2 זוגות כנפיים: שניים למעלה ושניים למטה + גוף הפרפר עצמו), בהדבקתם בצורה מסודרת על גבי חצי בריסטול צבעוני לבחירתם, ולבסוף בקישוט הפרפר לפי האפשרויות שפרסתי בפניהם.
הילדים תרגלו מוטוריקה עדינה למכביר: בגזירה, בהדבקה, בקישוט, באחיזת הפינצטה.
מפגש צהרים: התחלתי את המפגש עם הלוח המחיק, עליו הדגמתי את צורתה של המצה, הריבוע.
הראיתי לילדים כיצד לצייר ריבוע, וגם הראיתי להם את הטריק שעוזר מאוד בציור צורה הנדסית זו: השמת 2 נקודות למעלה וע ד2 למטה, וחיבור הנקודות לכדי צורת הריבוע.
לבסוף על מנת להשלים את המצה, הוספנו נקודות בתוכה או קווקווים.
כל ילד קיבל דף קטן וטוש כדי להתנסות בעצמו בציור המצה.
הילדים ציירו גם מצה רבועה וגם מצה עגולה (=שמורה – גם על זה שוחחנו במפגש). את הדפים תוכלו למצוא בקלסרי הילדים במגירות.
סיימנו בהכרת המילים "אביב" + " פסח".

יום ד–   יום חופשי
יום ה –  מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה בתוך שני חישוקים ביחד, ולבסוף בתוך חישוק אחד בכל פעם.
מייד חילקנו בקבוקוני גשם, והתחלנו לשיר משירי החג, בליווי הבקבוקונים.
יצירה: המשכנו להכין את פרפרי האביב!
מפגש צהרים:  ספור תורה: סיכמנו את ספור אברהם אבינו.


הורי  קבלת השבת ביום שישי הבא ה- 30/3 יהיו:
  עידו ט. ו   עדן    +    קינן ו  שני

לא לשכוח: מחר יוצאים לשביל התפוזים!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה