יום חמישי, 15 במרץ 2012

שבוע #24 - שנת לימודים תשע"ב

הורים יקרים,
יום א  מפגשון: שגרת בוקר נהדרת!! כמה טוב לחזור לגן ולראות את החמודים שלי!!
הילדים סיפרו לי קצת מחוויות קרנבל פורים בגן, שהתקיים, לצערי, בלעדיי, וכמובן המשכנו בשגרה החביבה עלינו: בחרנו תורני בוקר, ספרנו מ- 20 ועד 0, בדקנו את מזג האויר, שלחנו מפתחן לנעול את הדלת ולפתוח אותה, עדכנו את התאריך העברי...
וכמובן – כיאה ליום א – סיפרו הילדים מחוויות החג והשבת:
ירדן בילתה במסיבת פורים במקום עבודתו של אבא יניב, ושם גם התאפשר לה להקליט שיר, בו צפינו בגן בהתרגשות רבה!!
רואי בסיפר על בילוי בפארק כפר סבא, כאשר האטרקציה האמיתית שם היתה מסתבר העובדה שהצטלם עם כבאי אמיתי בתוך הכבאית שלו!
הוא סיפר על העדלאידע ברמת השרון (ורבים נוספים סיפרו שגם היו שם!), ועל שיט בים התיכון עם סבא וסבתא שהגיעו לבקרו מקרית שמונה!
ניר זלוטניק טייל עם המשפחה בנחל התנינים, אבל לא מצא תנינים ... (אולי הדגים אכלו אותם?). היה מעניין לשמוע על הטיול המשפחתי ב... "הר הזבל" בהוד השרון! שם פגש ניר בבני משפחה נוספים של משפחת החלזונות שלנו!
הילדים התרשמו מאוד!
דור טיילה בלונה פארק, נהנתה עם סבתא ואחר כך עם הסבתא השנייה, ואפילו הספיקה לערוך פקניק ולטייל בנמל תל אביב!!
עומר טיילה בשמורת משמר השרון, ונדמה לנו שדיונות החול היו האטרקציה המרכזית מבחינתה שם!
יואב יוגב הגיע לגבעת חיים, שם היה במקום שנקרא "לגעת בחיות". הוא סיפר על סוסי הפוני, על רכבת שנמשכת על ידי טרקטור, ובעיקר התרשם מהחיות אותן ראה במקום!  
יהונתן שרון הרשים אותנו מאוד בכך שסיפר בהתרגשות – לפני הכל – כי העניק לחיילים במחסום צה"ל משלוחי מנות!! כמה התרגשנו ביחד איתו! הרי זוהי המטרה המרכזית של מנהג משלוח המנות!!
הוא כל כך התגאה לספר על כך, שזה היה פשוט מקסים!
כל הכבוד למשפחה!!
ביחד עם נעמה צפה בהצגה "עוץ לי גוץ לי", עליה שניהם לא הפסיקו לספר ולדבר במהלך היום כולו!
ניר מורנו השתתף עם משפחתו במירוץ כפר סבא, והביא את התעודה שקיבל. אין ספק שהיא סחטה מכולנו קריאות מתרשמות במיוחד!
גם ניר צפה בעדלאידע ברמת השרון!!
שני ראתה שלג אמיתי כאן בהוד השרון – בקניון מרגליות! לא נותר לכל מי שהפסיד זאת – אלא לקנא!
שני ראתה דווקא את העדלאידע בחולון, והתרשמנו כולנו מהדמויות בצורת מאכלים עליהם סיפרה!
היא בשיתוף עם ילדים נוספים בגן סיפרו גם על ההופעה של רינת גבאי בקניון ביום שישי!
איזה כיף לכולכם!!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בצעדי רדיפה לצלילי "רוץ בן סוסי", ואין ספק שהפעילות הנמרצת הזאת שלפני המפגש עושה רק טוב לכולנו!
מייד התחלנו עם שירי וריקודי בוקר, ועברנו לנושא החדש, בו נעסוק במהלך השבוע: המוסיקה!
יואב יוגב גילה פתאום משהו מרגש: בתוך המילה "מוסיקה" מסתתר השם של ... מיקה!
שוחחנו מעט על מה שמרכיב את המוסיקה: צלילים ומקצבים. חשבנו ביחד על החושים שלהם אנו זקוקים בהאזנה למוסיקה: שמיעה, כמובן, ראיה, חשיבה. יהלי אפילו הרהרה בקול על כך שכשמאזינים למוסיקה חשוב לשתוק, כדי שנוכל להקשיב ...
חילקתי לילדים מקלות הקשה, ונתנו להם לספר סיפור... הצגתי בפני הילדים 2 שלטים: את התמרור המוכר מהרחוב, הלא הוא תמרור "עצור!", ואת הסימן המוסיקלי המקביל. חילקתי את הילדים לשתי קבוצות, ובכל פעם הראיתי לכל קבוצה את אחד הסמלים, והיה עליהם לעצור את הנגינה במקלות ההקשה, בראותם את הסימן המסמל לעצור. להפסיק.
לאחר שתרגלנו זאת מעט, השמעתי לילדים ספור על מקלות הקשה, שמאפשר לנו להשתתף באופן פעיל בו עם המקלות שלנו. זה היה מהנה מאוד, והתרגול הקודם עזר לנו להשתמש בחושים, לשים לב, ולספר ביחד עם הדיסק את הספור המקסים.
סיימנו בהכרת כלי נגינה אותם יש לנו בגן, ובהם נשתמש במהלך השבוע המון:
תוף מרים, מצילתיים, פעמון, שליש ותיבה. ראינו כיצד מנגנים בכל כלי נגינה, והבנו את החשיבות של אופן הנגינה המסויים אותו הצגתי בפניהם. את ההגיון שעומד מאחורי זה.
מפגש צהרים: התחלנו עם "מטייל אני לבד" (ריקוד הזוגות), המשכנו עם הפעילות המרחבית עם
"קדימה... אחורה...", וסיימנו בקריאת ספור מקסים, שילדים רבים כבר קראו בו (ספריה...):
"צהוב סנדויץ" מאת יאיר פקר  .

יום ב  מפגשון: שגרת בוקר נהדרת, כשקצת לפני 9 התחיל חוג המוסיקה עם איריס.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בהליכה על קביים, כשאנו מחזקים את אלה שמצליחים פחות בקריאות עידוד (הילדים עשו זאת מעצמם! באמת כל הכבוד) ובתזכורת ש"מי שמנסה – בסוף מצליח!".
התחלנו עם הנעימה הסקוטית, ובהמון צחוקים וחיוכים עברנו למנגינה שמתנגנת ועוצרת.
המשכנו מייד בנושא המוסיקה: נזכרנו בסימן העצירה המוסיקלי, ותרגלנו אותו עם מקלות ההקשה, אותם עזרו לי כמה חמודים לחלק.
לאחר מכן חילקתי את הילדים ל- 4 קבוצות, כאשר כל קבוצה קיבלה כלי נגינה מסוג אחד: תופי מרים, פעמונים, שלישים ותיבות נגינה. הכרתי לילדים שיר חדש, שנקרא "מי אני?", ומלמד את הילדים על אותם כלי הנגינה, ומאפשר לכולנו לתרגל מקצבים וקצב בעזרת כלי הנגינה שלנו.
לאחר השמעת השיר והנגינה במהלכה, החלפנו כלי נגינה, ולבסוף דאגתי שכל ילד ניגן בכל 4 כלי הנגינה.
מרוצים יצאנו אז לחצר.
מפגש צהרים: התחלנו עם הצגת הברווזיים, כשאר הילדים חולקים האחד עם השני מיוזמתם את הברווזיים שלהם עם מי שאין לו, וגם משתמשים בשרוולים שלהם כדי להכין לעצמם ברווזיים מאולתרים.
המשכנו עם שיר מוסיקלי נוסף, שנקרא: "הכירו נא את טה ואת טטה" (TA + TATE):
אז התאפשר לי להציג בפניהם שני מקצבים שונים, שהאחד מהיר יותר מהשני פי שניים. הילדים גם הכירו את השמות, גם המחשנו ביחד את המקצבים השונים, ולבסוף שרנו ביחד את השיר, כשאר בכל פעם מקבלים שני ילדים אחרים את התפקידים TA ו- TATE.

יום ג מפגשון: שגרת בוקר נפלאה ועמוסה.
יובל שב אלינו לאחר שלא ראיתי אותו מאז לפני פורים, וסיפר שטייל אתמול בהר החרמון! אין ספק שכולנו קינאנו בו מאוד, ושהיתה זו הזדמנות נהדרת לחזור על כך, שכמויות המים שהצטברו על ההר בצורת השלג, יהפכו למים עם בוא האביב והקיץ, ויזרמו מנהר הירדן אל הכנרת ואל ים המלח!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש במסלול מכשולים מורכב ומהנה, ולאחר ריקוד "סובבו" (מעגל), חזרנו לנושא המוסיקה: תרגלנו את סימן העצירה המוסיקלי בחלוקת הילדים ל- 2 קבוצות בעזרת מקלות ההקשה, וצחקנו המון ...
לאחר מכן הצגנו את השיר "הכירו נא את טה וטטה", והוספנו חבר נוסף לחבורה: TAA שמו.
בעצם מדובר ב TA שהוא סימן הרבע המוסיקלי, TATE שהוא סימן השמינית המוסיקלית, ו- TAA שהוא סימן החצי המוסיקלי. למדנו מיהו המהיר ביותר (TATE) ומיהו האיטי ביותר( ׁTAA), ושרנו שיר חדש שנקרא:
"חברינו התווים".
מפגש צהרים: שיחקנו משחק "ים – יבשה" מהנה ביותר, כאשר אנו מקפידים על כללי המשחק, לא נעצבים על אי הצלחה, וזוכרים שגם אם לא מצליחים וחוזרים לשבת, הרי המשחק ממשיך בסבב נוסף – ותמיד ישנה הזדמנות נוספת לחזור למשחק ולהשתפר.

יום ד–   יום חופשי

יום ה –  מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בפיסוק וסגירה, והציגו בתור את שירי הבוקר שבחרנו להיום.
לאחר מכן התחלנו עם שירי והצגות נושא המוסיקה.
כמו כן תרגלנו עם כלי הנגינה את סימן ההפסקה המוסיקלי, והילדים עמדו במשימה (שמשום מה בידחה אותם מאוד ...) בהצלחה שלא היתה מביישת תזמורת של ממש!!
מפגש צהרים: ספור תורה: המשכנו לספר את ספורו של היהודי הראשון – אברהם אבינו.
הורי  קבלת השבת יהיו:
  עידו ג. ו   שקד

לא לשכוח: ביום שישי הבא יוצאים לשביל התפוזים!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה