יום שישי, 30 במרץ 2012

שבוע #26 - שנת לימודים תשע"ב

הורים יקרים,
יום א –  מפגשון: שגרת בוקר מלאה ונהדרת!! 
ציינו בשמחה ובברכת "חודש טוב" את הגעתו אתמול של חודש ניסן!
במהלכה טיפלנו במשפחת החלזונות, ולצערנו נפרדנו לשלום מפיסטוק הקטן ... כרגע נותרנו עם 9 חלזונות, וביניהם אלכס התינוק ... 
כמובן שמחנו לשמוע מחוויות השבת של הילדים:
ניר זלוטניק בילה עם אחיו הגדול במסיבת יום הולדת של ילדות מבית הספר, והתרשם מאוד!
מיקה בילתה עם משפחתו של עידו גרנות בטיול במקורות הירקון, שם גם ערכו פיקניק נהדר!
שירה הכפר סבאית שלנו שמחה לספר שהגיעה לבלות בפארק עתידים שבהוד השרון במהלך השבת.
יהונתן התרגש לספר על פיצה-פיתה משפחתית שהכינו בבית לגמרי לבד!! הוא גם סיפר על בילוי בעולם המים שבנתניה עם משפחה וחברים, וגם הם ערכו פיקניק נהדר משותף.
אגם נסעה לעיר בירתו ובילתה בגן החיות התנ"כי!! מקום שאני אוהבת במיוחד! אין ספק שהיא חזרה עם שפע חוויות וסיפורים נהדרים על בעלי החיים שראתה שם! אכן מקום קסום!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו בפיסוק וסגירה, והקישו על גבי הדרבוקה שהכנתי מראש.
לאחר מכן חולקו בקבוקוני הגשם, והתחלנו מייד לשיר את "איזה חג הגיע?" לכבוד חג הפסח.
המשכנו בשיחה אודות חג הפסח, כשאנו מתמקדים באירוע של סדר הפסח עצמו: סיפרתי לילדים על צלחת הפסח ועל תוכנה ומשמעות התוכן, שוחחנו על האפיקומן, על 4 הכוסות, וגם על השיר החשוב "מה נשתנה".
השמעתי לילדים את שירה של נעמי שמר "ארבעת הבנים" ("ביום בהיר ונהדר, יצאו מתוך ההגדה חכםכ ותם רשע גדול וזה שלא ידע לשאול ..."). לסיום שוחחתי מעט לעומק יותר על משמעות אותם 4 בנים שעליהם מדברים בשיר, ועל החשיבות הרבה של שאילת השאלות.
יצירה: המשכנו וסיימנו להכין את פרפרי האביב, אשר תרגלו רבות עם הילדים את יכולות המוטוריקה העדינה לסוגיה.
מפגש צהרים: השמעתי לילדים שוב את השיר "ארבעת הבנים", ואז שוחחנו מעט על 10 המכות, חזרנו עליהן, ולימדתי את הילדים שיר משעשע למדי המלווה בתנועות משעשעות עוד יותר על אותן 10 המכות ... סיימנו בשירת "מה נשתנה" לקראת הסדר.

יום ב –  מפגשון: שגרת בוקר + חוג מוסיקה עם איריס.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בהליכה על גבי קורה מפותלת, קפיצה מעל כסא אל תוך חישוק וטפיחה על הדרבוקה ... כיף גדול!
התחלנו עם השיר "ארבעה אחים"   , המשכנו עם "שמחה רבה", ואז הראיתי להם את ההגדה של פסח, אשר בה נשתמש כדי לארגן את סדר הפסח בגן. 
סיפרתי להם שאני רוצה שנקרא בה מידי יום, כדי שהשפה הקשה שהיא כתובה בה לא תהיה להם זרה ביום הסדר עצמו. 
לאחר מכן שרנו והצגנו את "עבדים היינו" בשירתו של יהורם גאון וכמובן גם את השיר החדש שאנו מציגים במהלכו את העבדים כשהם נושאים את לבני הבנייה ... הצגה נהדרת!
סיימנו עם "מה נשתנה", אשר אני מנסה ללמד את הילדים לשיר כדי שישלטו בו היטב עד לסדר הפסח המשפחתי שלכם ...
יצירה: היום התחלנו להכין תמונת אביב מקסימה וצבעונית להפליא: ראשית הילדים מרחו דבק בתחתית הבריסטול, ופיזרו עליו חול. לאחר מכן ציירו שמים, שמש, עננים, קשת – כל שעלה על דעתם, והדביקו מגזרות של פרחים, להם היו צריכים להוסיף גבעולים. לאחר מכן הדביקו מדבקות של חיפושיות, וחשבנו ביחד היכן יכולות החיפושיות לטייל ... היצירה הסתיימה בהדבקת מגזרות של פרפרים ... יצא פשוט מקסים!
מפגש צהרים: התחלנו עם השיר המשעשע של 10 המכות, ולאחר מכן שוחחנו על השיר מתוך ההגדה: 
"אחד אלוהינו", ושרנו (טוב, ניסינו לשיר, זה שיר קשה, ארוך ומורכב ...) בביצוע המ-ה-מ-ם של סבלימינאל!

יום גמפגשון: שגרת בוקר.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בדילוגים, אמרו "שלום" ללוח 10 המכות, וישבו במקומם...
התחלנו קודם עם "מה נשתנה", אותו הם שרים כל כך יפה! המשכנו עם "אחד אלוהינו" (קודם נזכרנו מה אומר כל מספר מ- 1 ועד 13, ואז התחלנו לשיר) בעזרת השיר של סבלימינאל, ושרנו גם את "ארבעת האחים". לאחר מכן הצגתי בפני הילדים את נושא חתימות הבוקר, תרגלנו אותם בגן, ואז יצאנו לכניסה, עמדנו בתור, וחתמנו ביום ג (היום) במקום המיועד לכך.  שיהיה בהצלחה!
יצירה: המשכנו עם תמונת האביב.

מפגש צהרים: התחלנו עם הסיפור "אגוז של זהב" מאת לוין קיפניס, 

וסיימנו עם שיר הסיום המשעשע: "לעמוד! לשבת!".

יום ד–   מפגשון: שגרת בוקר – שמחנו בהצטרפותם של ילדי הצהרון לשיגרתנו!
מפגש הבוקר: הבוקר התחיל מוקדם עם ההצגה "אגוז של זהב", ומייד אחריו יצאו הילדים לחצר, ובין לבין הגיע גיא, מדריך היוגה, והעביר לילדים בשתי קבוצות חוג מלהיב.
יצירה: תמונת אביב.
מפגש צהרים: התחלנו עם "מטייל אני לבד", המשכנו עם הנעימה הסקוטית, אשר דורשת גם כן זוגות לריקוד משותף, לאחרי הריקודים עברנו למוסיקה המתנגנת ועוצרת, ואז שרנו וגם הצגנו את "עבדים היינו". סיימנו עם שיר 10 המכות.


יום ה –  מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.
מפגש הבוקר: לבקשת הילדים, הם נכנסו בצעדי רדיפה לצלילי "רוץ בן סוסי", ולאחר מכן קראנו מעט בהגדה, שוחחנו שוב על המושג "לחם עוני", וגם טעמנו ממנו (כלומר- מצה).
עשיתי לילדים חידון אורייני עם שמות 10 המכות: כאשר הלוח עומד לפניהם אמרתי שאני חושבת על מכה מסויימת, המתחילה באות כזאת, ויש לה כך וכך אותיות. היה עליהם לבדוק ולומר לי באיזו מכה מדובר.
הריכוז היה בשיאו, וההצלחות פשוט מסחררות!!
המשכנו עם שירי החג.
יצירה: סיימנו להכין את תמונות האביב היפות – והן תלויות להנאת כולנו בגן!!
מפגש צהרים:  ספור תורה: היום סיפרתי לילדים 2 סיפורים: 
האחד: סיפור העקידה (עקידת יצחק), והשני – סדום ועמורה.

הורי  קבלת השבת מחר יהיו: 
  עידו ט. ו   עדן    +    קינן ו  שני

ביום רביעי הבא נקיים סדר פסח בגן.
אנא שילחו את הילדים לבושים בחולצות לבנות.
עליהם להביא:
1. ביצה קשה או חביתה בקופסית קטנה
2. עלה של חסה או מלפפון פרוס מראש לגלגלים או לרצועות
3. חרוסת או מעט פירות יבשים או מעט דבש בצנצנת קטנה וסגורה היטב
4. תפוח אדמה מבושל היטב ומקולף מראש או צ'יפס
מי שלא אוהב אף אחד מהאפשרויותאפשר גם תפוח עץ.
את הבנים ניתן לשלוח עם כיפות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה