יום חמישי, 14 ביוני 2012

יום א  מפגשון: שגרת בוקר נהדרת, במהלכה שוחחנו על הנושא החדש אותו נתחיל היום:
ניקיון ובריאות!
הילדים סיפרו ממיטב חוויותיהם מהשבת שעברה:
ירדן נפשה בשבוע שעבר באילת, וסיפרה בעיקר על הצגה יפה שראתה במלון. בסוף השבוע עוד הספיקה לנסוע שוב דרומה, והפעם לדימונה, לביקור משפחתי.
רומי נסעה לסביה ברמת גן, שם פגשה בדודיה, ונהנתה בעיקר לטפל בבן דודה התינוק (מתאמנת לקראת הלידה הצפויה)...
גם שני נפשה באילת בשבוע שעבר, וסיפרה חוויות נהדרות ורטובות מהים האדום ומהבריכה. היא אפילו הביאה עבודת יצירה שהכינה במלון!
עידו גרנות סיפר על בילוי בבריכה עם מיקה שלנו ועם אגם.
הוד בילה ביום שישי גם בקרקס וגם במסיבת יום הולדת.
רואי חגג יום הולדת בפארק ביום שישי, ובשבת בילה עם חברה בבריכה.
שקד נפגשה עם חברים בפארק הירקון.
ניר מורנו בילה אצל סביו בפ"ת ביום שישי, ובשבת – עם אחיו ואחותו בים!
יהונתן נסע בשבת לחוות סוסים ברישפון, שם ראה מלבד סוסים גם טווסים, עיזים ותרנגולים ... אבל החוויה עליה דיבר במיוחד היתה זו שקרתה בשבת בערב, אז הצליח לרכוב על אופניו ללא גלגלי עזר!!!!!!!!!!!!!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה על רגל אחת, ומייד התחלנו עם הפולקה החביבה. ממנה המשכנו לרקוד את "הורה", את ההמנון, והתחלנו את הנושא החדש: שוחחנו על אביזרי הניקיון בהם אנו משתמשים, תפקידיהם, מה אנו צריכים לנקות, איך מנקים, הצגתי בפני הילדים את הבובה מימי, שבאה מאובזרת בכל אביזרי הניקיון (כולל אמבטיה משלה) , וממחר יטפלו בה הילדים לגמרי. הם מחכים לזה!!
יצירה: התחלנו להכין יצירה בנושא הניקיון, שתפקידה בעיקר לתרגל את שימושי המוטוריקה העדינה:
הילדים קיבלו תמונה של מברשת שיניים, והיה עליהם להשתמש במבחר החומרים שהכנתי עבורם, ולקשט את המברשת (פיסות נייר צבעוניות וכסופות, קימוטי נייר, נצנצים, פייטים, גואש). לאחר שהעבודה תתייבש – יהיה עליהם לגזור את מברשת השיניים, והיא תודבק לאחר כבוד על גבי לוח התוכן שמחכה ליצירות היפות!!
מפגש צהרים: שרנו שני שירי ניקיון: האחד: "שמפו", והשני "אני רוחץ ידיים". לאחר מכן שוחחנו ארוכות על הרגלי הניקיון של הילדים, מה ההבדל בין הסבונים השונים שאנו משתמשים בהם ביומיום (משחת שיניים, שמפו, סבון רגיל וסבון נוזלי). הילדים הציעו רעיונות שימושיים איך אפשר להמנע מכניסת שמפו וסבון לעיניים, ושמנו דגש על הדרכה מוחשית מאוד כיצד צריך וכדאי לצחצח את השיניים.

יום ב  מפגשון: שגרת בוקר + חוג מוסיקה.
מפגש הבוקר: התחלנו מייד עם שירי בוקר, אותם הציגו הילדים בכישרון גדול, שרנו משירי הניקיון:
"שמפו", "הסבון בכה מאוד" ו- "אני רוחץ ידיים". הילדים בשלב הזה היו כבר חסרי סבלנות לגמרי, ואז הוצאתי את מימי הבובה על כל אביזריה, והזמנתי 2 זוגות "הורים" לטפל בה... היה פשוט מקסים. נעשה זאת מידי יום!
יצירה: המשכנו להכין את מברשות השיניים. מי שהספיק אתמול – גזר היום את העבודה, ומחר את תתלה על גבי הלוח, והאחרים הכינו אותה היום.
מפגש צהרים: התחלנו עם הריקוד המקסים על פי השיר "באלה הידיים", המשכנו בשיחה על הניקיון, וסיימנו עם השיר "לעמוד! לשבת!" שהילדים אוהבים כל כך ...

יום ג מפגשון: בשעה 8:30 סידרו הילדים את הגן, בחרנו תורני בוקר בזריזות, והם יצאו לעבודה...
בשעה 9:00 הגיעה קורן, אשר העבירה לילדים פעילות מקסימה בשם "שן צוחקת, שן בוכה". \
ביום ג הבא  תהיה סדנת ההמשך והסיום של הפעילות בנושא ניקיון השן.
מפגש הבוקר: בסביבות 9:45 סיימה קורן את הפעילות, ומאחר והילדים ישבו כל כך יפה זמן ממושך כל כך, ועוד צפוי היה להם מפגש הבוקר עם ישיבה נוספת, שלחתי אותם לרוץ מספר פעמים עד לבמה בחצר באמתלות שונות, והם נענו בשמחה גדולה ובצהלה גדולה!!
לאחר מכן עשינו התעמלות בוקר נהדרת ומקיפה , והמשכנו עם שירי הניקיון ועם הטיפול במימי.
יצירה: היום הכינו הילדים דף עבודה בנושא האות "י". העבודה בקלסרים.
מפגש צהרים: רקדנו את "זה התחיל משני הורים", את "סובבו", וסיימנו באליפות של "ים-יבשה".

יום ד–   יום חופשי
יום ה –  מפגשון: שגרת בוקר וספריה!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש על גבי הסקוטר, פעלנו במרחב על פי "טקילה", ואז הצגנו את "ריקוד" מאת בטהובן (נעמה החליטה שבטמן כתב את "ריקוד", וזה שעשע אותי מאוד ... חמודה!), והילדים הכינו את המגן דוד עם השרוכים ועם הדיסקים. הם כל כך התלהבו לחזור לפעילות הזאת, שחזרנו עליה די הרבה פעמים, ואז סוף סוף הזמנתי ילדים לטפל במימי הבובה.
מפגש צהרים:   ספור התורה : המשכנו לספר את קורותיו של יוסף עם הגיעו למצרים: יוסף נמכר כעבד במטבחו של פוטיפר, שר הטבחים של פרעה המלך, ומחבב מאוד על פוטיפר. הבעיה היא שגם אישתו מחבבת אותו, ולבסוף הצרות שולחות אותו ישר לכלא בעוון תקיפת אשר פוטיפר ... בכלא הוא מתחבב על מנהל הכלא, שמגלה ביוסף את התכונות של חריצות והגינות, ומעלה אותו בדרגה.
שם גם מגלה יוסף את כשרונו להסביר חלומות, והוא פותר את חלומותיהם של שר האופים ושל שר המשקים. בשבוע הבא נמשיך לספר ...

הורי השבת ביום שישי יהיו רומי ונועם!

בשבוע הבא יהיה היום החופשי שלי יום ג. לידיעתכם.

אנא רישמו ביומנים כי ביום שישי ה- 29/6 תתקיים
בגן פעילות מוסיקלית של המורה למוסיקה.
פרטים אמסור בהמשך – כנראה בסביבות השעה 10:00 בבוקר.

1. וואו.. נשמע כייף אמיתי להיות בגן של רות. הגעתי לבלוג הזה במקרה ונכנסתי לקרוא מה אתם עושים בגן כל השנה... אני שוקלת לוותר על 55 שנים ולהצטרף כילדה לגן של רות! הרעיון של שקיפות להורים נפלא ומקסים. כל הכבוד לך רות!