יום חמישי, 28 ביוני 2012

שבוע #34 - שנת לימודים תשע"ב

הורים יקרים,

יום א  מפגשון: שגרת בוקר נהדרת, שבמהלכה שוחחנו על הנושא החדש והנהדר: קיץ!
בדקנו את לוח התוכן, וסיפרתי לילדים, שהשארתי מקום עליו כדי שהם יוכלו להשלימו בעצמם (ראו זמן יצירה...).
חוויות השבת:
תומר בילה בבית מלון בנווה אילן ונהנה מאוד!
ניר זלוטניק בילה את כל השבת בחברת אֵחַיו הגדולים אצל סבו וסבתו.
ירדן בילתה עם משפחתה המורחבת בבריכה!
גם יובל בילה בבריכה עם משפחתו המורחבת, ובעיקר סיפר בהתרגשות על חזרתם של סבו וסבתו מארה"ב!
יואב בינרט נהנה מאוד מסוף שבוע ארוך באילת הרחוקה!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו בדילוגים, והתחלנו קודם עם שירי בוקר: "שלום לכם", שיר ימות השבוע, ו- "ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת".
המשכנו בשיחה על הקיץ: מה אוכלים, מהן הפעילויות המיוחדות לקיץ וכו'.
לסיום הכרתי לילדים כמה דיקלומים ושירים חביבים של הקיץ:
"קיש העכביש", "בים האדום", "3 דגים יצאו לטייל בים", "ארטיק מסטיק".
יצירה: היום הזמנתי את הילדים להכין "ים" מיוחד משלהם: הילדים קיבלו צבע גואש תכלת וכחול, ויכלו להכין מהם ים כראות עיניהם. ואין ספק שהילדים היו יצירתיים במעשיהם, ותוכלו לראות זאת על גבי לוח התוכן, שמתפנה במיוחד לכבוד יצירות הילדים, וימשיך להתפנות יותר ויותר לכבודן!!
מפגש צהרים: לימדתי את הילדים דיקלום ים-יבשה מקסים ומשעשע, אשר בליווי חישוקים קטנים הפעיל אותנו בתחרות בסגנון "כסאות מוסיקליים" כל המפגש!

יום ב  מפגשון: היום לא הספקנו לעשות דבר משגרת הבוקר, שכן איריס הגיעה לערוך מפגש ארוך עם הילדים לקראת אירוע המוסיקה ביום שישי, והחזרה נמשכה עד 10:30 ... אבל בינתיים הספקתי להחליף את האותיות על גבי לוח השמות לאותיות הסופיות של שמות הילדים, אשר גילו במהרה מה עשיתי !
מפגש הבוקר: על מפגש הבוקר ויתרתי בגלל שהילדים ישבו זמן ממושך כל כך עם איריס, והם יצאו לחצר. אולם מאחר ואכלו ארוחת בוקר מוקדמת כל כך, הקדמנו את שעת ארוחת הצהרים, כך שזמן מפגש הצהרים היה ארוך כמפגש הבוקר, ובו חגגנו לגמרי! פרטים בהמשך!
יצירה: היום הזמנתי את הילדים לצבוע 2 גלילי נייר טואלט כרצונם בגואש, ומחר הם יהפכו למשקפות.
עם משקפות אלו נפעל בזמן המפגשים, נשוחח על האופק, נשיר שירים וכו'.
מפגש צהרים: התחלתי בדיקלום מקסים על דג: מאחר ואתמול לימדתי אותם גם כן דיקלום על דג שחי בים האדום, אמרתי להם שהדיקלום של היום הוא על דג שחי בים התיכון ... הם דווקא חיבבו אותו מאוד!
נדמה לי שאפילו יותר!
המשכנו עם הדיקלום של הדג שחי בים האדום (כדי שלא לקפח), ואז עברנו לריקודים (לבקשת הילדים!):
התחלנו עם "כאן נולדתי", והמשכנו עם "בשמים יפה התכלת".
אז דיקלמנו ביחד את "קיש העכביש", ושיחקנו משחק מהנה ביותר עם הדיקלום החדש בעזרת החישוקים הקטנים "ים – יבשה". התחלנו בתחרות בין הבנות, והמנצחת שיחקה נגד המנצח של קבוצת הבנים. גם היום ניצחו הבנות! כל הכבוד!!

יום ג מפגשון: שגרת בוקר מלאה ונהדרת!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בתוך מסלול מכשולים משעשע, והתחלנו בהופעות הילדים עם שירי הבוקר. המשכנו בריקוד "זה התחיל משני הורים", וחילקתי את המשקפות אותן הכינו הילדים אתמול: שוחחנו מה אפשר לראות בחוף הים בעזרת משקפת, על המושג "אופק". שרנו שיר בליווי המשקפות.
לכבוד המשקפות פרסנו על הרצפה סדין שעליו מצוייר ים, והשתמשנו בים כדי לדקלם את 2 דיקלומי הדגים שהכרנו: זה מהים התיכון וזה מהים האדום ...
סיימנו בדיקלום "סוכריה בים".
מפגש צהרים: התחלנו עם הדיקלום של "קיש העכביש", הצגנו בעזרת כלי נגינה את "ארץ זבת חלב ודבש", "נסענו" לירושלים עם השיר "הי הו עולים לירושלים", ורקדנו את "הורה חדרה".

יום ד–   יום חופשי
יום ה –  מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בצעדי רדיפה לצלילי "רוץ בן סוסי" בשמחה גדולה!
לאחר מכן התחלנו בריקודים: "עוד לא אהבתי די", ומייד עברנו לנושא הקיץ: שפע הדיקלומים והשירים שמשמחים אותנו כל כך ומעבירים לנו את משב הרוח של הקיץ במלואו!
לימדתי את הילדים נעימה אירית מקסימה שמנגינתה משתנה מפעם לפעם, ואליה התאמנו תנועות קיץ של "דגים", "שחיה", "ריצה" וכו'. כמה מרץ הוצאנו וכמה נהננו!! שם היצירה "להעיר את נד".
סיימנו את המפגש סוף סוף בפעילות עם המצופים – והילדים היו מקסימים – וחלקו את המצופים שלהם עם מי שלא הביא עדיין: פעלנו במרחב לצלילי "ריקוד רוסי" מתוך "מפצח האגוזים" מאת צ'ייקובסקי.
כיף! כיף! כיף!
מפגש צהרים: ספור התורה : התחלנו את המפגש בשיחה על פרח החמנית: שאלתי:  מדוע נקרא כך הפרח? לבסוף נמצאו מי שידעו לענות ולהסביר את ההקשר עם המילה "חמה" ודמיון הפרח לשמש הגדולה, שלעומתה היא קטנטנה פצפונת ...
ספור התורה היום בעצם סגר את ספר בראשית: סיימנו את קורותיו של יוסף במצרים, איחדנו בסיפור את בני המשפחה לאחר הגילוי, וקראנו ביחד בקול "חזק! חזק! ונתחזק!".


הורי השבת ביום שישי יהיו שקד וניר מ.!


לידיעתכם: בשבוע הבא יהיה היום החופשי שלי יום ה!
הספריה תדחה בשבוע הבא ליום שישי! עוד אתזכר אתכם ...




מסיבת הסיום של בוגרי גן יובל תתקיים
ביום רביעי ה- 8/8 בשעה 18:00.
המסיבה היא בהשתתפות ההורים בלבד,
ללא אחים/אחיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה