יום חמישי, 26 בנובמבר 2009

שבוע #12 - שנת לימודים תש"ע

הורים יקרים,

יום א מפגשון: התחלנו שבוע יפה נוסף! שגרת הבוקר המשיכה כרגיל: ברכת "בוקר טוב" למפת המדינה, מזג האויר, שמות הילדים (+ חישוב כמה ילדים בגן וכמה חסרים), לוח המנייה, ימות השבוע, תאריך עברי וכמובן – חוויות משבת!!

ילדים רבים סיפרו בשמחה על חוויות השבת שלהם בעל פה, ונהננו מאוד להקשיב להם.

שוהם סיפר על טיול משפחתי בפארק הירקון.

אמתי סיפר על טיול משפחתי בשבת לים המלח, כשהוא מלווה את תיאוריו היפים על הים עצמו ועל המדבר שראה בדרך (הילדים כל כך שמחו לשמוע "ממקור ראשון" על כך שהנגב אכן מלא בחול...) בכוסית מלאה במלח שהביא מים המלח בעצמו! איזו חוויה!

יהב סיפרה על חגיגות יום ההולדת לאחותה הגדולה שכללו משחק באולינג, מסעדה ואת ההצגה "פיטר פן" (על ההצגה סיפרו כמה וכמה ילדים!).

אורי סיפר על ביקור במקום מקסים שנקרא "לגעת בחיות" בקיבוץ גבעת חיים

ואפילו הראה לנו את "תעודת החלבן המוסמך" שקיבל בעקבות חליבת העז! כל הכבוד!

ולבסוף שמחנו מאוד והתרגשנו מאוד לשמוע מהראל שהגיע הבוקר באיחור על כך שאמו ענבל סוף סוף ילדה תינוק, והפכה אותו לאח בכור!! כל היום שמחנו בבשורה הזאת וחגגנו איתו! מזל טוב לכל משפחת גולן!!

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות בתוך 5 חישוקים, והביצועים היו מופלאים! צריך לשלוח אותם לאולימפיאדה! שגרת לקיחת השמות והחזרתם עם שיר צבעי הבגדים התנהלה כרגיל.

המשכנו עם שירי בוקר עליזים, שאת חלקם הציגו הילדים, וכמובן עם שירי האצבעות והצגת האצבעות האהובה כל כך על הילדים. לאט לאט אני מגלה כישרונות חבויים בילדים, ונהנית מאוד מיכולת המשחק של רבים מהם, שמרגישים סוף סוף נוח מספיק להוציא החוצה את יכולותיהם שהתחבאו עד כה מאחורי ביישנות או חוסר בטחון. איזה כיף!

סיימנו עם השיר "מטייל אני לבד" כשארבעה זוגות רוקדים ביחד! היה מתוק ויפה!

מחר ננסה להוסיף כמות כפולה של זוגות, ונראה איך זה מסתדר לילדים.

מפגש הצהרים: לאחר ארוחת הצהרים נהננו מעוגיות "פתי בר" שהביאה ליאן ובפרוסות בננות.

במפגש דיקלמנו כמה דיקלומי סתיו, וערכנו משחק אורייני עם אותיות המילה "סתיו", כשהילדים נהנים מאוד להוכיח לי שהם לא שכחו איך מאייתים את המילה, ולא משנה איך ניסיתי לבלבל אותם – פשוט לא הצלחתי!

סיימנו עם ספור מקסים שאיפשר לנו להפליג על כנפי הדימיון באמצעות האיורים הרומנטיים והיפיפיים שהביאה לנו יהב: "לקחתי את הלבנה לטיול בשכונה". כתבה: קרולין קרטיס .


יום ב מפגשון: שגרת בוקר נעימה ויפה, ולאחריה חוג מוסיקה עם איריס.

מפגש הבוקר: לאחר חוג המוסיקה קפצו הילדים על רגל אחת לכיוון לוח השמות, והחזירו את שמותיהם באמצעות שיר צבעי החולצות.

לאחר מכן הציגו ילדים שיר בוקר, ולראשונה נתתי לילדים בעצמם (ל- 2 שהספיקו היום) להציג את ההצגה של החיפושית יוכבד! השמחה היתה רבה, והילדים התרגשו מאוד ונהנו מאוד!

סיימנו עם הופעה מורחבת של הריקוד "מטייל אני לבד", ולאחריה הופיעו שאר הילדים.

בסוף המפגש הראיתי לילדים בטטת ענק (לא ראיתם כזו בטטה!!) שהביאה הבוקר לליב! הילדים התרשמו מאוד, ואין ספק שגם הצוות התרשם מאוד, והצגנו אותה (בהסכמתה של לליב כמובן) בתערוכה שלנו.

היו גם כמה ילדים אמיצים וחזקים במיוחד שניסו להרים אותה...

זמן חצר ויצירה: המשכתי לעבוד עם ילדים על דפי החשבון שמתרגלים זיהוי ספרות והתאמת כמות למספר.

מפגש הצהרים: המפגש הוקדש לסתיו, ששוב מראה את אותותיו במזג אויר מעונן למדי שקיבל היום את פנינו, והפכנו את הגן לשלכת אחת גדולה ויפה, ושרנו והצגנו את הדיקלום: "עלה אחד קטן" וגם שרנו את "חבורת עלעלים". סיימנו לבקשתו על שוהם עם השיר האהוד: "אתמול בצהרים".


יום ג מפגשון: שגרת בוקר והתארגנות לקראת מסיבת יום ההולדת.

מפגש הבוקר: מסיבת יום הולדת לאמתי!!

זמן חצר ויצירה: בזמן החצר המשכתי להזמין ילדים לעבוד איתי על דפי החשבון. כמעט סיימנו ...

מפגש הצהרים: לאחר ארוחת הצהרים שמח מאוד אמתי לחלק לחבריו פרוסות עוגת יום הולדת נהדרת ומתוקה – להנאת כולכם כמובן.

כשנכנסנו לגן המשיך אמתי לקבל יחס של ילד יום הולדת, והוא בחר שיר שהוא גם ריקוד ממערך המסיבה, אותו רקדנו ביחד, ולאחריו חילק את הפתעות יום ההולדת.

סיימנו מפגש בספור / משל שהביא טל: "העורב והשועל" – ספר וצייר פאול קור .

לאחר הקריאה שוחחנו ארוכות על הספור ועל הדמויות ועל האירועים שקרו ומדוע קרו, והילדים היו נלהבים מאוד להשתתף.


יום ד מפגשון: שגרת בוקר

מפגש הבוקר: נכנסנו למפגש בצעדי רדיפה, והחזרנו את השמות לפי שיר צבעי החולצות. תוך כדי השתעשענו מעט בחידות על האותיות הראשונות וגם על האותיות האחרונות שבשמות. גם שאלתי מיהו ילד או מיהי ילדה ששמו/שמה מתחיל באות *** ומסתיים באות ***, והילדים היו צריכים לנחש.

המשכנו עם הצגות הילדים לשירי בוקר שמחים וכן ערכנו שוב את ההצגה של החיפושית יוכבד, בהשתתפות שני ילדים נוספים. לאחר שירי האצבעות (אנו עדיין בנושא) הצגנו את ההצגה על פי הספור "איפה גברת זרת?".

סיימנו עם ריקוד של כמה זוגות את "מטייל אני לבד".

זמן חצר ויצירה: המשכתי וסיימתי לעבוד עם הילדים על דפי העבודה הנוכחיים בחשבון.

מפגש הצהרים: התחלנו בקריאת הספור "אריה הספריה" מאת מישל קנודסן לקראת הספריה מחר, וסיימנו עם זוגות נוספים שרקדו את "מטייל אני לבד". הילדים ממש הבינו את הריקוד ואת מורכבות של לחיצת היד באלכסון – ואני ממש גאה בהם! עם מפתיעים אותי בכל פעם מחדש! איזה כיף!


יום ה מפגשון: שגרת בוקר (תאריך עברי, חזאי, תורן בוקר, לוח שמות, לוח ימות השבוע) שכללה כמובן את טקס הספריה, שהיה מוצלח וחווייתי מאוד! הילדים לוקחים את המשימות הקשורות לספריה ברצינות רבה, ונהנים מאוד תוך כדי.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בצעדי רדיפה, והחזירו את שמותיהם עם שיר צבעי הבגדים, כאשר תוך כדי אנו ממשיכים לבדוק את האותיות הראשונות והאחרונות בכל שם, וגם חדים חידות תוך כדי (למשל: מיהו הילד שיש לו חולצה ירוקה ושמו מתחיל באות ** ומסתיים באות **?). החידות מחדדות מאוד את חשיבת הילדים, מאתגרת אותם, ולמען האמת מעניינות אותם מאוד!

המשכנו עם שירי בוקר שהילדים הציגו, כאשר השמעתי מכל שיר רק שנייה או שתיים ממנו, ועליהם היה לזהות באיזה שיר מדובר. הם ממש אוהבים את הרמיזות הללו ...

המשכנו עם ההצגה של "איפה גברת זרת", האחרונה לנושא, וסיימנו בריקוד של 6 זוגות על פי השיר

"מטייל אני לבד".

מפגש הצהרים: המשכנו עם זוגות נוספים שרקדו את "מטייל אני לבד" ולבסוף כשראיתי שהילדים די תפסו את העקרונות שהיו חשובים לי, הזמנתי את כלל הילדים לרקוד, וזה היה פשוט רגע שמח ועליז!

סיימנו עם ספר מתוק ומקסים שממחיש בצורה מאוד יפה את נושא שינוי צורת הירח לפי התקדמות ימות החודש העברי, אותו הביא עומר: "שמלה חדשה ללבנה" מאת לאה נאור על פי אגדת עם .

.

*** השבוע חגגנו ל אמתי מסיבת יום הולדת 4!! מזל טוב לחמוד ולמשפחתו!

*** הורי השבת מחר יהיו: מיה והראל.


בשבוע הבא נתחיל עם נושא חג החנוכה, שיימשך עד לאחרי החג:

אני מזמינה אתכם ההורים להכין חנוכיה מיוחדת עם ילדיכם (פרוייקט הורים-ילדים)

ולהביאה לגן לצורך תערוכה.

כמובן מי שרוצה ...


בתחילת השבוע אניח במגירות הילדים דף ובו דמויות הספור

"גברת קרש ומר מערוך" מאת דתיה בן דור.

אנו נמחיז את הספור במהלך השבועות הקרובים, ואשמח אם תוכלו להקדיש ערב אחד עם הילדים לקישוט הדמויות כדי שלכל ילד תהיה עֶרְכָּה משלו.

במידה ותוכלו להקשיח מעט את הדמויות בכך שתדביקו מאחוריהן בריסטול או אפילו קרטון

(גם למינציה תהיה אפשרות טובה) – זה יעזור להאריך מעט את חיי הדמויות.

את הדמויות יש להדביק על גבי מקלות אחיזה (מקלות ארטיק, עפרונות, ענפים מהחצר וכו'...) כדי שהילדים יוכלו לאחוז בדמויות ולהציג בעזרתן.

תודה מראש!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה