יום שישי, 14 במאי 2010

שבוע #35 - שנת לימודים תש"ע

הורים יקרים,

יום א מפגשון: שגרת בוקר, שבמהלכה שוחחנו על החג האחרון השנה, הלא הוא חג השבועות.

כמובן שמחתי לשמוע על חוויות מהשבת שחלפה:

אלית ואילון סיפרו בצוותא על טיול משפחות בעין חרוד.

שחר סיפרה על בוקר ב"שביל התפוזים", וגם הביאה תמונות יפיפיות!

טל בילה את השבת בכפר גליקסון + ב"מי קדם".

מפגש הבוקר: בזמן ארוחת הבוקר השמעתי לילדים שיר ירושלים נוסף, והפעם: "ציון הלא תשאלי לשלום בחורייך" בביצועו הקלאסי של יהורם גאון.

הילדודס נכנסו למפגש בדילוגים, ובמהלך המפגש הפתעתי את הילדים, כשאמרתי להם שאני רוצה לספר להם ספור.

דן ניסה להתלוצץ, ושאל אם אספר סיפור תורה, והופתע מאוד כמו שאר הילדים כשאמרתי שבעצם ... כן!

הספור היה ספור הר סיני כפתיח לכל נושא חג השבועות, אותו הצגנו בכלליות במפגשון.

את הספור המשכתי בעצם מספור יציאת מצרים, כשאני שבה ומחדדת כמה דברים שאולי נשכחו בינתיים, והילדים האזינו מרותקים לעלילה, עד לכניסתם של בני ישראל לארץ כנען, כשמשה נשאר מאחור, ולמעשה מוענש על ידי האלוהים ואינו זוכה להכנס לארץ המובטחת.

שוחחנו על הסיבה לאכילת מאכלי חלב, על לוחות הברית ועשרת הדיברות, על 7 המינים.

מפגש הצהרים: התחלנו עם ריקוד לחג השבועות על פי השיר השמח: "מלאו אסמינו בר".

חצי ממספר הילדים התנדבו להדגים את הריקוד, והשמחה היתה רבה ומדבקת, וסחפה בהמשך את כל ילדי הגן לריקוד של שני מעגלים: קטן וגדול האחד בתוך השני!

המשכנו עם המנגינה המנגנת ועוצרת לסירוגין, כאשר הילדים שהוזמנו להשתתף פועלים במרחב על פי הוראות משתנות שלי (דילוגים, צעדי רדיפה, קפיצות שונות וכו') כאשר המנגינה מנגנת, ועוצרים כשהמנגינה עוצרת. היה משעשע מאוד ...

סיימנו עם משחק אורייני מעט שונה עם המילים "ירושלים" ו"שבועות".

יום ב מפגשון: שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: בזמן ארוחת הבוקר האזנו לשיר "בתשרי נתן הדקל", לבקשת הילדים,, והצבעתי עם הגליל הארוך במיוחד שלי על השלטים שנמצאים גבוה מעל ראשי הילדים בגן... היה מהנה מאוד וגם משעשע ...

מייד לאחר חוג המוסיקה החלטתי להקפיץ מעט את הילדים, שישבו בזמן החוג, ופשוט פתחנו את המפגש ברצף של ריקודים, שאת השיר היה עליהם לזהות על פי שנייה או שתיים ממנו שהשמעתי להם. הם אוהבים מאוד את האתגר!

רקדנו את "הורה", את "כאן נולדתי" וכמובן את "מלאו אסמינו בר".

שוחחנו על המילה "בכור" שנמצאת בתוך המילה "ביכורים", והבדלנו בין המילים והמשמעויות.

נזכרנו בספור הר סיני שסיפרתי להם אתמול, והילדים שיחזרו אותו ממש יפה, וסיימנו בהפעלה מוסיקלית שלמה עם השיר: "ארץ זבת חלב ודבש": הילדים חולקו ל- 4 קבוצות: כל קבוצה קיבלה כלי נגינה אחר, אותו היתה צריכה להפעיל באופן שקבענו מראש: מקלות הקשה, תופי מרים, פעמונים ומצילתיים.

מפגש הצהרים: התחלנו עם השלטים של חודשי השנה העברית, ונזכרנו מהם האירועים בכל חודש מבחינת חגים, עונות השנה, מזג אויר וכו'. כמובן שסיימנו עם השיר עצמו ("בתשרי נתן הדקל"), ובסוף המפגש סיפרתי להם את ספור מגילת רות.

יום ג מפגשון:שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: מייד לאחר ארוחת הבוקר הזמנתי את הילדים למפגש כשאנו מתמסרים בינינו בכדור: ילד ילד ניגש לעמוד מולי, והתמסרנו מספר פעמים, כשאנו מקפידים על אופן תפיסת הכדור וזריקתו האחד לשני.

היה באמת מקסים ומהנה! מדהים לראות עד כמה הילדים השתפרו בביצועיהם הגופניים מאז תחילת השנה!

התחלנו עם הריקוד "מטייל אני לבד", והמשכנו ברוח חג השבועות:

רקדנו את "מלאו אסמינו בר", הכרנו את השיר המקסים "ביכורים הנה הבאתי", ורקדנו גם אותו מספר פעמים, וסיימנו עם "ארץ זבת חלב ודבש".

זמן חצר ויצירה: הזמנתי את הילדים להדביק על גבי נייר מדבקות שעליהן כתובות אותיות המילה "ירושלים" בסדר הנכון, כאשר מולם נמצאת המילה, ועליהם להעתיק ממנה את הסדר הנכון.

לגדולים יותר שביניהם נתתי גם לכתוב בעצמם את המילה ירושלים.

הדפים נמצאים כרגיל בקלסרי הילדים.

מפגש הצהרים: התחלנו עם המנגינה שמתנגנת ועוצרת, תוך תרגול המוטוריקה הגסה וביצועי הילדים, וסיימנו עם משחק אורייני משעשע במיוחד עם המילים "ירושלים" ו"שבועות".

יום ד יום חופשייום ירושלים

יום ה מפגשון:שגרת בוקר + ספריה.

מפגש הבוקר: התחלנו מפגש שמח בקפיצות בתוך חישוקים. כך נכנסו הילדים למפגש.

את המפגש עצמו התחלנו בריקוד "זה התחיל משני הורים", אותו זיהו הילדים משמיעה של שנייה או שתיים מתוך השיר, ומייד קמו לרקוד.

המשכנו עם שירי וריקודי שבועות אותם הכרנו בימים האחרונים.

שוחחנו על כך שמחר, יום שישי, יתחיל חודש עברי חדש: חודש סיון. שמנו לב כי זהו חודש שקל מאוד לכתוב אותו:

עיגול (האות "ס"), קו קטן (האות "י"), קו בינוני (האות "ו") וקו ארוך (האות "נ" סופית). הוזמנו ילדים שניסו לכתוב את שם החודש בעצמם על גבי הלוח המחיק- והתוצאות יצאו מרהיבות! הילדים עצמם התרגשו מאוד מהצלחתם, וביחד ראינו עד כמה קל לכתוב את השם המסויים הזה.

זמן חצר ויצירה:הילדים קיבלו טנא מצוייר, אותו גזרו מדף הנייר. במקביל גזרו תמונות צבעוניות של פירות וירקות וגם של פרחים (תודה לכל המצלמים שעזרו לי בכך וגם לאלה שהציעו עצמם!) והדביקו בתוך הטנא. את הכל הדביקו על גבי בריסטול, וקישטו מסביב בגירים.

מפגש הצהרים: ספור תורה: המשך ספור ירידת בניו של יעקב למצרים על מנת לקנות מזון בימי הרעב ופגישתם ביוסף. בשבוע הבא נסיים עם ספורי התורה בכלל, ועם הספור הנ"ל בפרט, ונחגוג זאת עם דבר מתיקה!

הורי השבת יהיו: תום + אלה

מחר, יום שישי, נחגוג יום הולדת 4 ל גאיה! מזל טוב לחמודה ולמשפחתה!

שימו לב שביום שישי אחרי הצהרים תיערך מסיבת יום הולדת בביתה של גאיה!

הזמנות אישיות חולקו למגירות הילדים!

הודעות ובקשות:

ב- 17/5 יום שני נחגוג בגן את חג השבועות:

אנא שילחו את הילדים ביום זה עטורים בזר פרחים ולבושים בחולצה לבנה.

ביום זה יש לשלוח עם הילדים טנא מקושט לשבועות (כרצונכם) ובו:

1 פרי שאהוב על הילד

1 ירק שאהוב על הילד

1 מעדן חלב

בימים ג' וד', ה- 18/5 + ה- 19/5 יהיה הגן סגור לרגל חג השבועות.

נפגשים שוב ביום חמישי, ה- 20/5.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה