הורים יקרים,
יום א – מפגשון: שגרת בוקר + חוויות השבת:
תום סיפר על מחזה מוסיקלי שנקרא: "בראשית בצלילים" בתל אביב. תום היה נרגש מאוד בספרו על המחזה, והילדים התעניינו ושאלו לפרטים! ממש חבל שהמחזה לא יציג עוד...
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש עם מסלול מכשולים, ואין ספק שכולם השתפרו מאוד בביצועיהם, וגם זכו למחמאות מכל הלב והאהבה!
המשכנו עם ריקודי חג השבועות ובשיחה לקראת המסיבה בגן מחר!
יצירה: המשכנו להכין את הטנא המושקע: הילדים גזרו טנא מצוייר וכן תמונות של פירות, ירקות ופרחים, הדביקו את הטנא על גבי בריסטול, ואת הביכורים בתוך הטנא. להנאתכם על גבי לוחות הגן!
מפגש הצהרים: התחלנו בקריאת ספור: "סלסלת הביכורים" מאת שרה זלוף .
המשכנו עם מדבקות בנושא חג השבועות, אותן הדביקו הילדים על גבי הדף המוכר ובו 6 עיגולים הממוספרים מ- 1 ועד 6. הדבקת המדבקות היתה לפי מספרים אקראיים, ועזרה הדדית התקבלה בשמחה.
הדפים נמצאים בקלסרי הילדים.
המשכנו עם מדבקות שמרכיבות את המילה "שבועות", והילדים היו צריכים (המטלה מוכרת להם היטב – ושוב – עזרה הדדית התקבלה בשמחה!) להרכיב את המילה על פי הכתוב על גבי לוח התוכן והלוח המחיק.
גם עבודה זו נמצאת בקלסרים.
יום ב – מפגשון: שגרת בוקר עליזה, שבמהלכה נהננו ממראה הילדים הלבושים בלבן ומקושטים בזר פרחים. הילדים סיפרו לי איזה טנא שייך להם, והתפעלנו ביחד מההשקעה שלכם ההורים ביחד עם הילדים! כל הכבוד! המפגשון הסתיים בצעדה מלווה בשירה החוצה לדשא עם הטנא על הכתף לצורך תמונה קבוצתית.
לאחר התצלום נכנסנו בחזרה פנימה לארוחת בוקר חגיגית ולבנה: הילדים נהנו מהמעדן שהביאו עימם וכן מחלק מהפירות והירקות, ואז נכנסנו למפגש.
מפגש הבוקר: במפגש הבוקר כמובן רקדנו לכבוד חג השבועות, שהוא גם החג האחרון לשנה עברית זו.
רקדנו את "מלאו אסמינו בר" ואת "הריקוד ההונגרי" מאת יוהן ברהמס. סיימנו בשירת "ביכורים הנה הבאתי".
יצירה: הילדים המשיכו וסיימו את הכנת הטנא שעבודתו כולה הוקדשה לתרגול המוטוריקה העדינה. מקווה שנהנתם כמונו מהלוחות המקושטים ביצירה יפה זו שלהם!
מפגש הצהרים: צפינו בסרט "חלב ודבש", ומייד לאחרי הסרט ישבנו לארוחת הצהרים (החלפנו את הסדר מאחר וארוחת הבוקר היתה מאוחרת מעט, ורצינו לעורר את רעב הילדים לקראת ארוחת הצהרים), שבסופה נהנו הילדים ממגש עמוס בפירות וירקות שנשארו מהטנא שלהם. היה טעים מאוד!
לאחר יום עמוס פעילויות נרגענו עם קריאת ספור שכולנו אוהבים מאוד: "מפתח הלב" מאת נירה הראל.
חג שמח לכולכם!!
יום ג – חופשת חג השבועות
יום ד– חופשת חג השבועות
יום ה – מפגשון: שגרת בוקר נעימה – כיף לחזור לגן! הבוקר סיפרתי לילדים את סיפורו של
משה מונטיפיורי, וגם השמעתי להם את השיר המקסים בביצועו של יהורם גאון: משה מונטיפיורי -
הילדים היו מרותקים ואהבו את השיר!
סיימנו כמובן עם הספריה.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות בפיסוק וסגירה , וישבו לפי הזוגות של "נולדתי לשלום".
התחלנו מפגש שכולו ריקודים והופעות, כשילדי הצהרון החמודים מצטרפים אלינו, ומשתפים פעולה כאילו היו כאן מאז תחילת השנה!
התחלנו עם "טקילה", המשכנו עם "הורה", ואז עשינו הפסקה וחדתי לילדים חידות בנושא שבועות ושבעת המינים בחרוזים.
לאחר החידות המשכנו בחגיגות, ורקדנו את "כאן נולדתי", "הריקוד ההונגרי" מאת ברהמס, "ריקוד" מאת בטהובן וכמובן סיימנו עם ... "אני נולדתי לשלום".
היה כל כך מהנה, שלא שמנו לב שהזמן חלף עבר, וכבר היתה השעה 11:00, ויצאנו לחצר.
יצירה: לא כל הילדים הספיקו לעבוד בעבודה זו... מקווה שנספיק בשבוע הבא.
הילדים קיבלו דף ובו כתובים שמות 7 המינים וכן מדבקות עם 7 המינים. היה עליהם להתאים את הדבקה לכתוב לפי הצליל של האות הראשונה. למשל: המילה "תאנה" – הילדים לקחו את המדבקה, ולאחר שזיהו שהמילה מתחילה באות "ת", חיפשו מילה שמתחילה באות זו.
הגדולים יותר גם כתבו את שמות 7 המינים בעצמם ליד הכתוב המודפס.
והכל – כרגיל – בקלסרי הילדים.
מפגש הצהרים: התחלנו עם חוויות מחג השבועות:
טל סיפר על טיול בבריכת הנופרים במקורות הירקון.
ינאי ביקר במערת הפעמון בבית גוברין וגם הביא ציור שצייר לתאר את החוויה.
ליבי חגגה את חג השבועות במושב מזור אצל דודיה, ושם ראתה כיצד חוגגים את החג.
כמובן סיימנו כמתוכנן את סיפור יוסף במצרים ואת סיפורי ספר בראשית, אמרנו :"חזק חזק ונתחזק" וחגגנו את האירוע עם וופלים שהבאתי לילדים, שכן את סיום הקריאה מסיימים תמיד עם דבר מה מתוק!
הורי השבת יהיו: אורי + אלית
מחר, יום שישי, נחגוג יום הולדת 4 ל יהב! מזל טוב לחמודה ולמשפחתה!
בשבועיים הקרובים נערוך ריענון של הנושאים, השירים והריקודים עליהם עבדנו עד כה,
זאת לרגל סיום החגים לשנה עברית זו.
מי שירצה מוזמן להחזיר למגירות הילדים את הברווזיים: בשבועיים הקרובים הם יחזרו לביקור או שניים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה