יום חמישי, 9 בספטמבר 2010

שבוע #2- שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א מפגשון: התחלנו שבוע נפלא ומקוצר עם חוויות מהשבת שחלפה, שסיפרו לי הילדים בשמחה רבה!

לפני שעברנו לשגרת הבוקר שלנו, הראיתי לילדים שקית גדולה, ובתוכה הפתעה!

ההפתעה התגלתה כ ... מטאטא, יעה ומברשת קטנים, שמיועדים לילדים...

איזו שמחה והתרגשות!

המשכנו עם בחירת תורני הבוקר, כשאנו מקפידים לשים לב מי היו עד כה התורנים, ולא לבחור בהם. באופן זה יהיו כל הילדים בגן תורני בוקר, ורק אז נתחיל בסבב חדש, שבו כמובן נתחיל את התהליך מחדש.

ספרנו עד 20 לפני שבחרנו, כשאנו מאצבעים את הספירה.

בדקנו על גבי לוח השמות מי נמצא ומי חסר, ולצערנו הרב הדבקנו בתחתית הלוח את שמות החסרים.

עדכנו את התאריך העברי הנכון להיום, וגם בדקנו באיזה יום יתחיל החודש החדש, ועימו השנה החדשה!

עסקנו גם בלוח ימות השבוע, כשאנו שרים ביחד את שיר ימות השבוע המוכר מערוץ "הופ", ומתעדכנים איזה יום היום, איזה יום היה אתמול, ואיזה יום יהיה מחר.

מפגש הבוקר: לאחר ארוחת הבוקר הזמנתי את הילדים להכנס למפגש בקפיצות על רגל אחת.

אין ספק שלרבים מהילדים פעולה זו קשה מאוד, אולם לאט לאט הם ילמדו אותה, יתרגלו אותה ויצליחו כמובן.

היתה זו הזדמנות נהדרת להכיר לילדים את המשפט האהוב עלי: "מי שמנסה – בסוף מצליח!!".

הילדים קפצו על רגל אחת לכיוון לוח השמות, מצאו את שמם (ומי שלא זיהה – קיבל כמובן את עזרתי וגם הבוגרים מן השנה שעברה שמחו מאוד לעזור לכל מי שיכלו לעזור לו), וישבו במקומם במפגש.

לאחר מכן הזמנתי את הילדים להחזיר את שמם ללוח על פי החלוקה שעימה התחלנו את השנה: לבנים ולבנות.

המשכנו עם שמשון הדביבון, שבא לאחל בוקר טוב לילדים, עם שירי בוקר עליזים, אותם כבר הכרנו בשבוע שעבר, ואז מייד עברנו לנושא ראש השנה:

עוד ביום שישי התחלנו לשוחח על ראש השנה, על סימני החג ועל המאכלים המיוחדים.

המשכנו היום בכך במפגש: נזכרנו במאכלים המיוחדים: הרימון (מלך הפירות בעל הכתר) ותכולתו, התפוח בדבש, ראש הדג (שנהיה לראש ולא לזנב...).

שוחחנו על כרטיס הברכה, על השופר ועל שערי השמים שנפתחים בהישמע התקיעה ביום החג, וגם חשבנו ביחד על רעיונות לברכות לקראת החג, אותן ניישם כבר מחר!

סיימנו עם יצירה מקסימה ומיוחדת מאת המלחין שטראוס, אותה הכרנו כבר ביום שישי: "וואלס הקיסר", ובעזרתה ברכנו ברכות לשנה החדשה, וגם המחשנו את היצירה עצמה ואת מקצבה הברור מאוד באמצעות תיפוף על הגוף, כשאנו משתמשים בגופנו כדי להרגיש את המנגינה המתגברת או הנחלשת. אין ספק שיצירה זו הפכה כבר ביום שישי ללהיט!

זמן חצר ויצירה: בזמן החצר הוזמנו הילדים לצבוע יונה שנגזרה עבורם מראש על ידי מירב מבריסטול לבן בצבעי פנדה. לאחר הצביעה הוסיפו לה מדבקה עגולה, שמשמשת בתפקיד העין. במקביל צבעו הילדים דף נייר משני צידיו, ובאורח פלא הפך דף זה לכנפיה של היונה. מחר נוסיף ליונה מיוחדת זו את הברכה האישית של הילדים לשנה החדשה!

מפגש הצהרים: במפגש הצהרים התחלנו עם שירים לכבוד ראש השנה, כשאנו משתמשים בתנועות הידיים והגוף על מנת לתרגל מוטוריקה גסה באופן כללי, ובייחוד את חגורת הכתפיים. תנועות אלו מוסיפות המון עניין אצל הילדים לגבי השירים, וכמובן מהנות מאוד!

סיימנו בקריאת ספור, שהיינו אמורים לקרוא ביום שישי בקבלת השבת, אולם לא הספקנו. מאחר והילדים התאכזבו, הבטחתי להם שאקרא אותו היום, והרי הבטחות צריך לקיים ... שם הספר:

"מעשה בחלה עגולה ומופלאה" מאת ענת אומנסקי .

יום ב מפגשון: התחלנו מפגשון מרגש במיוחד עם ... המטאטא, היעה והמברשת ... אינכם יכולים לתאר לעצמכם עד כמה פריטים אלו עוררו התרגשות עזה, ועד כמה קינאו הילדים באלה ש"זכו" לנקות לפני המפגשון... אין ספק שנתחיל לרשום מי מכהן בתפקיד זה, על מנת שאהיה בטוחה שכולם קיבלו את הכבוד...

המשכנו בשמחה אחרת: כמה ילדים הביאו פריטי מיחזור, דבר שהיה נפלא! הילדים כבר הכירו את פח מיחזור הניירות האדום שלנו וכן את פח מיחזור הבקבוקים (=הפלסטיק) שלנו, ולתוכם השלכנו לאחר בדיקה מדוקדקת את גלילי נייר הטואלט, את הבקבוקים ואת אריזת הביצים! כל הכבוד ותודה על שיתוף הפעולה!

אנא המשיכו לעשות זאת!!

שגרת בוקר מקוצרת מעט בשל חוג המוסיקה שהתחיל בשעה 9:00 בבוקר, אבל הספקנו עוד לבחור תורני בוקר, ולספור עד 20, וכן לעדכן את התאריך העברי.

מפגש הבוקר: לאחר ארוחת הבוקר שהגיעה מייד אחרי חוג המוסיקה הוזמנו הילדים להכנס למפגש בקפיצות על רגל אחת. שמחתי כל כך לגלות שהיום כל הילדים כולם התרגשו לנסות לפחות לקפוץ בעצמם, ולא הייתי צריכה לשדל אף ילד! מחאנו לכולם כפיים, שמחנו בשמחת המצליחים, ועודדנו את אלה שלא כל כך הצליחו, ושיננתי ללא הרף את המשפט שמוכיח עצמו בכל פעם מחדש: "מי שמנסה – בסוף מצליח!".

הילדים לקחו את שמותיהם מלוח השמות, ולאחר מכן החזירו אותם לפי החלוקה ל"בנים" ול"בנות".

בדקנו באותה ההזדמנות מי נמצא ומי חסר, והתחלנו עם שירי בוקר.

לאחר שירי הבוקר נתתי לילדים למשש רימון שלם, לבדוק את ה"כתר" שלו, לנסות להריחו ולהתרשם ממנו. מייד לאחר מכן הראיתי להם קערה מלאה בגרגירי רימון עסיסיים, ושוחחנו עליהם.

לא תאמינו, אבל כל הילדים טעמו גרעיני רימון מלא הכפית, ואף ביקשו שוב! כאשר אזלו הגרגרים מהקערה, הבטחתי שמחר בארוחת הבוקר יקבלו עוד ... איזו שמחה!

סיימנו מפגש נפלא עם שירי ראש השנה, ושוחחנו על השנה שמסתיימת, ושתתחיל מחדש בחודש תשרי.

זמן חצר ויצירה: המשכנו וגם סיימנו להכין את הציפורים היפות, והילדים סיפרו לי איזו ברכה לכבוד השנה החדשה – ולכבודכם – אכתוב על הציפור, וכמובן תוכלו לראות את היצירה הראשונה היפה שלהם תלויה בגן להנאת כולנו!

מפגש הצהרים: התחלנו עם לוח ימות השבוע, המשכנו עם שמשון הדביבון, וסיימנו בקריאת ספור מקסים: "ליאת מקבלת את פני השנה החדשה" מאת ענת אומנסקי.

יום ג - מפגשון: התחלנו בוקר מקסים נוסף עם השגרה המוכרת והאהובה, אליה התרגלו הילדים מהר כל כך. היה נפלא לראות את כל הילדים רגועים, משתתפים, מביעים עניין ויודעים בדיוק מה מצפה להם.

מפגש הבוקר: בזמן ארוחת הבוקר, כמובטח, חילקתי לילדים כף מלאה בגרעיני רימון, שנאכלו כולם בשמחה רבה! למפגש נכנסו הילדים – שוב כרגיל – בקפיצות על רגל אחת ובלקיחת שמם מלוח השמות.

מייד אחר כך חילקתי להם את שארית הרימון וכמובן גם טעמנו תפוח בדבש (וגם תפוח בנפרד ודבש בנפרד). אילנה הכינה לנו חלת דבש אמיתית, ושמחתי לראות שהיו ילדים שהסכימו לטעום!

המשכנו עם שירי בוקר ושירי חג, אותם הצגנו, וסיימנו בהכנת עוגת דבש!

זמן חצר ויצירה: היום צבעו הילדים רימון עשוי בריסטול שנגזר מראש בצבע גואש אדום, ונמשיך להכינו ביום ראשון לאחר החזרה מחופשת החג.

מפגש הצהרים: התחלנו עם לוח ימות השבוע, ובדקנו איזה יום היום, איזה יום היה אתמול ואיזה יהיה מחר, המרנו את שמות ימי השבוע לאותיות (למשל: יום ראשון = יום א). פגשנו בשמשון הדביבון, וסיימנו בקריאת ספור:

"הבלון הכחול" מאת נורית יובל שגם כתבה וגם ציירה.

יום ד ראש השנה

יום ה ראש השנה


אנא שילחו את הילדים לגן כשהם לבושים בבגדים שאין לכם בעיה שיתלכלכו.

אנו בגן ילדים, והילדים נוטים להתלכלך , וחבל יהיה אם דווקא בגדי החג היפים יהיו אלה ש"יסבלו" מהגואש שבאותו היום נבחר להיות חומר היצירה ...

חג שמח ומתוק לכולכם, ושנה מאושרת ובריאה ומהנה לכולכם!

אני שולחת נשיקות וחיבוקים לכל הילדים האהובים שלי,

וכבר מתגעגעת לכולם!

נפגש ביום ראשון בגן!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה