יום ראשון, 1 במאי 2011

שבוע #31 שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א חופשת פסח

יום ב חופשת פסח

יום ג מפגשון: חזרנו כולנו לגן נרגשים ושמחים, מלאי חוויות ורשמים, והתיישבנו ביחד לשגרת הבוקר המוכרת, אשר כמובן תובלה בין לבין בשיחות אשר יזמו הילדים על אירועי החג והחופשה הארוכה.

ראינו ביחד שלוח התוכן השתנה, ומקבל ביחד איתנו את פני חודש אייר שיגיע בקרוב, ועימו

יום הולדתה ה- 63 של מדינתנו היפה.

לשגרת הבוקר נוספה שיחה על לוח מרכזי שילווה אותנו בשבועיים הקרובים:

לוח המכוניות היוצאות לטייל בארץ ישראל!

כל ילד יוכל להביא עימו תמונות מטיול משפחתי אשר ערך במהלך חג הפסח, ולהדביקו על גבי "מכונית" צבעונית, שתתלה על גבי אותו הלוח. התמונה תעזור לנו להכיר מקומות שונים במדינתנו היפה, לראות את נופה, וביחד נוכל להרכיב "שיירת מכוניות" אשר "יוצאות לטייל בארץ ישראל".

הספקנו גם כן לקרוא 3 חוויות מחופשת החג:

נויה כספי-קולר סיפרה על טיול משפחתי בקיסריה העתיקה, על מופע סוסים בהיפודרום, ועל השרידים ההסטוריים במקום. היא ליוותה את הספור בתמונות יפיפיות, ואחת מהן נבחרה על ידה להתלות על גבי לוח המכוניות.

ליבי סיפרה על 2 בילויים בעיר תל אביב: האחד בפארק הירקון, שגם הוא לווה בתמונות ממחישות, וממנו נבחרה אחת ללוח המכוניות, והשניה בקרקס מדראנו, אשר השאיר חותם עז על ליבי, ולווה גם כן בתמונות מרהיבות!

אוהד סיפר גם הוא על נסיעה למשפחה המתגוררת בעיר חיפה, ותיאר בהתרגשות כיצד המכונית המשפחתית נתקעה באמצע הכביש! כדי שהמשפחה לא תסכן עצמה בעמידה בכביש בהמתנה לחילוץ, היא "התארחה" בתוך מכונית משטרה אמיתית, ואוהד תיאר כיצד קיבל מאחד השוטרים את כובעו, ועימו הצטלם!!!

מפגש הבוקר: לאחר ארוחת הבוקר נכנסו הילדים למפגש בקפיצה על רגל אחת, ומייד ערכתי תערוכה של אותן תמונות אשר הוצגו במפגשון על ידי הילדים שסיפרו על חוויות חופשת החג. כן הצגנו את "המכוניות" המוכנות שלהם, להנאת כולם!

שוחחנו על יום העצמאות, על היותו יום הולדתה של המדינה, וחשבנו ביחד כיצד חוגגים למדינה יום הולדת?

הילדים העלו רעיונות מקסימים, ופיתחנו אותם ביחד.

שוחחנו על סמלים חשובים במדינה: סמל המדינה (ממה הוא מורכב), דגל המדינה, ההמנון (שרנו את ההמנון, והקפדנו לעמוד, בעשותנו זאת), מגילת העצמאות.

סיפרתי לילדים על הכרזת המדינה, ואף האזנו ביחד לקולו של ראש הממשלה הראשון של מדינתנו, הלא הוא דוד בן גוריון, המכריז על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל – היא מדינת ישראל!

זה הרשים מאוד את הילדים, אשר ביקשו להאזין לכך שוב ושוב!

שוחחנו על מלחמת העצמאות אשר באה בעקבות אותה הכרזה, על המדינות אשר התקיפו את מדינתנו, ומדוע עשו זאת, וכמובן על הניצחון שהנחלנו לאותן מדינות אוייבות.

הראיתי לילדים את תמונתו של דוד בן גוריון, וכן את מגילת העצמאות, ושוחחנו ארוכות על המושג "עצמאות", שהזכיר לילדים את יציאת מצרים, ואת המושגים המקבילים של "עבדות" ו"חרות".

סיימנו עם הכרת הסימן המרכזי בדגל המדינה, הלא הוא המגן דוד: ראינו שהוא מורכב משני משולשים הפוכים, וראינו כיצד ליצור אותו.

הראיתי לילדים על גבי השטיח בעזרת שרוכים בצבעי הדגל (3 שרוכים כחולים ו- 3 שרוכים לבנים) כיצד יוצרים את המשולשים, ומהם כיצד יוצרים מגן דוד.

זמן חצר ויצירה: הילדים קיבלו דף ועליו כתובה המילה "ישראל". היה עליהם להדביק על גבי האותיות מדבקות עגולות בצבעי הדגל, ולתרגל את המוטוריקה העדינה בנוסף לתרגול אורייני שהתווסף למטרה המוטורית. את הדף תוכלו למצוא בקלסרי הילדים.

מפגש הצהרים: התחלנו עם יצירה מאת בטהובן בשם "ריקוד", בה השתמשתי כדי לתרגל את המוטוריקה הגסה, ובעיקר את חגורת הכתפיים, כשבעזרתה הרכבנו את המגן דוד בעזרת השרוכים. לשרוכים התווספו דיסקים, שמטרתם היתה לסמן לילדים את הנקודות מהן ירכיבו את המשולשים לצורת המגן דוד: לצורך העניין היו 3 דיסקים לבנים ו- 3 דיסקים כחולים. הוזמנו 3 ילדים, אשר כל אחד מהם קיבל שרוך אחד בצבע כחול, וכן בצד השני הוזמנו 3 ילדים אשר כל אחד מהם קיבל שרוך בצבע לבן. הכחולים היו צריכים ליצור משולש בעזרת הדיסקים הכחולים, והלבנים היו צריכים להשלים את צורת המגן דוד בעזרת השלמת משולש נוסף, הפוך, בעזרת הדיסקים הלבנים.

לאחר שהכרנו את היצירה, ותרגלנו את הפעילות הנלוות כמה פעמים, הורדתי את אותיות המילה "ישראל", ושיחקנו את המשחק האורייני שהילדים אוהבים כל כך, על מנת להכיר את המילה הכתובה.

סיימנו עם לוח חדש, לוח המילים המתפרקות, אשר נמצא מאחורי לוח השמות, שמטרתו לאפשר לילדים לתרגל העתקה ושימת לב לפרטים:

נמצאים על גבי הלוח 6 לוחות ובהם מילים הקשורות ליום העצמאות: כל מילה "מתפרקת", וניתן להרכיב את המילה הכתובה מאותיות הנמצאות מתחתיה. כדי להקל על הילדים, כל מילה והאותיות התואמות שלה הוקפו באותה המסגרת.

עם לוח זה סיימנו יום עמוס, מרגש ושמח מאוד! היה כיף לחזור לגן!!!!

יום ד מפגשון: שגרת בוקר נעימה, שכמובן לוותה בסיפורי החוויות מחג הפסח:

עומר סיפר על חוויות מים המלח ומפארק הירקון, והביא שפע תמונות יפות, שמייד נתלו על גבי שביל המכוניות הנוסעות לטייל בארץ ישראל!

שחר סיפרה כמה אמיצה היתה בלונה פארק בתל אביב, והביאה תמונות יפות שגרמו לי לרעוד מהמחשבה שאכן עלתה על אותם המתקנים ... ילדה אמיצה!!

ירדן סיפרה על בילוי ב"חי כף" בראשל"צ, על ההופעה של שי ורועי שבה צפתה במקום, וכמובן על שלל החיות!

נטע יצאה לטיול ג'יפים מסורתי בדרום לכיוון המכתשים, לנה באוהל בשדה בוקר, והביאה בקבוק מלא בחולות המדבר הצבעוניים להנאת כולנו!!

אילון נסע גם כן דרומה, אבל הגיע עד אילת! הביא תמונה יפה מים סוף, הלא הוא הים האדום (כולם התרגשו!), וסיפר חוויות מבילוי משפחתי בבית המלון ומכמה סרטים בהם צפה!

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בדילוגים יפים ושמחים, והתחלנו כמובן עם המנון המדינה, לאחר שבדקנו שוב את הלוח הציוני שלנו, ונזכרנו בדגל המדינה, אותו הילדים מכירים היטב, בסמל המדינה ובמרכיביו, במגילת העצמאות (ואף האזנו שוב להכרזת העצמאות על ידי ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון).

שוחחנו רבות על רגעי השמחה שלאחרי ההכרזה, ועל הריקודים שפשטו ברחובות, והחלטנו לחוות את אותם ריקודי מעגל בשני שירים משלנו: "הורה" ו "כאן נולדתי".

סיימנו עם שיר מקסים מאת דתיה בן דור: "א"י שלי יפה וגם פורחת", אותו המחשנו בעזרת תנועות מלוות במקום, שמטרתן היתה כרגיל תרגול חגורת הכתפיים. בהמשך נוסיף שלטים המתארים את המתרחש בשיר, ונתרגל את התזמון של כל חלק בשיר.

זמן חצר ויצירה: בזמן החצר הגיע גיא, מדריך היוגה, לערוך לילדים חוג מקסים ומלא פונפונים, ובמקביל סיימתי לעבוד עם הילדים על המילה "ישראל" עליה הדביקו מדבקות עגולות בצבעי הדגל (מוטוריקה עדינה), וכן עבדנו בדף עבודה המתרגל את הכרת האות "ל". שתי העבודות היפות נמצאות בקלסרי הילדים.

מפגש הצהרים: בזמן מפגש הצהרים שוחחנו על יום הזיכרון לשואה ולגבורה (לא השתמשתי במילים אלו) שיתקיים ביום שני הקרוב. שוחחנו על מלחמת העולם השנייה, על המנהיג הרשע, אדולף היטלר, ועל הפגיעה המכוונת ביהודים רק בשל דתם.

דיברתי על הצורך והחובה לזכור את 6 מיליון היהודים שמתו באותה מלחמה, ואת החשיבות הרבה שיש למדינתנו בעיקר בשל אותה מלחמה נוראית.

סיפרתי על הצפירה שתושמע ברחבי הארץ, וגם הדגמתי להם כיצד תשמע, וכן שוחחנו על ההתנהגות המחייבת המלווה אותה, כדי לכבד את זכרם של המתים.

עמדנו על ההבדל בין צפירה לאזעקה.

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה. לאחר הספריה, סיפרו תום ושני ע. על חוויותיהם מחופשת הפסח:

תום סיפר על הסרט "נומיאו ויוליה" בו צפה עם אביו, וכן על נסיעה חווייתית ברכבת ללונה-פארק!

שני סיפרה על בילוי משפחתי בקרקס מדראנו בתל אביב!!

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בצעדי רדיפה לצלילי "רוץ בן סוסי", ומייד התחלנו את המפגש כנהוג לאחרונה אצלנו בשירת "התקווה".

המשכנו בריקוד "הורה", וכן הצגנו את "ריקוד" מאת בטהובן, שלצליליו הרכיבו 2 קבוצות ילדים בנות 3 ילדים בכל קבוצה את סמל המגן דוד.

לאחר מכן שוחחנו על חשיבותה של תעודת הזהות, ועל הימצאותו של סמל המדינה בתוכה, וסיימנו מפגש מקסים עם השיר "נולדתי לשלום", אותו נציג כהופעה לכבוד יום הולדתה של המדינה! זוהי הפתעה שאנו מכינים לה!!

זמן חצר ויצירה: הילדים הכינו עם את דגל המדינה: הדביקו על גבי פסי הדגל קימוטי נייר בכחול, וצבעו בדייקנות מירבית את המגן דוד בצבע פנדה.

מפגש הצהרים: ספור תורה: היום נזכרנו בסיפורי יוסף שסיפרנו בשבועות האחרונים, ושיחזרנו אותם מעט לאור החופשה הארוכה שהיתה לנו. המשכנו לספר את הספור על שר המשקים ושר האופים וחלומותיהם בזמן שהותו של יוסף בכלא המצרי.

הורי השבת יהיו שני ע. + רון !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה