יום חמישי, 5 במאי 2011

שבוע #32 שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א יום חופשי

יום ב מפגשון: שגרת בוקר , אליה הצטרפה איריס המורה למוסיקה בשעה 9:00 בבוקר.

מפגש הבוקר: מייד לאחר ארוחת הבוקר, נכנסו הילדים למפגש בקפיצות צפרדע משכנעות ביותר, והתארגנו לקראת הצפירה. הילדים קיבלו ממני במהלך השבוע האחרון הכנה לקראת יום הזיכרון והצפירה, כך שלא היו מופתעים . שוחחנו שוב על משמעות היום הזה, על הצורך בזיכרון, על הגאווה והשמחה במדינתנו החזקה, ועל העומד לקרות בזמן הצפירה בשעה 10 בבוקר. מייד כשנשמעה הצפירה נעמדו הילדים בדום מרגש! אף אחד לא נע, לא זע.

כולם כיבדו את הרגע, וגרמו לי גאווה גדולה. אם היה אפשר – הייתי רצה לחבק כל אחד מהם ברגע חשוב זה.

הייתם צריכים לראות את הבעות הפנים הרציניות שלהם!!

לאחר הצפירה נשארו הילדים לעמוד, כפי שהדרכתי אותם קודם לכן, ושרנו ביחד את ההמנון. אין ספק שהתרגול היומיומי שעשינו במהלך השבוע האחרון הוכיח עצמו, והילדים הצטרפו כל כך יפה לשירה!

לאחר "התקווה" ישבנו, וסיפרתי להם בשקט על הגאווה שחשתי כלפיהם.

לאחר שאמרתי שאנו ברי מזל שנולדנו אל תוך מדינה המגנה עלינו, האזנו שוב לקולו של ראש הממשלה הראשון, הלא הוא דוד בן גוריון, המכריז על הקמת המדינה, וכך עשינו את המעבר בין יום הזיכרון לשגרת היומיום.

סיימנו עם "חובות המפגשון" (תפקיד החזאי), וכן קראנו מחוויות חג הפסח:

אגם סיפרה על טיול ללטרון, ל"מיני ישראל".

אמיר סיפר על טיול משפחתי לרמת הגולן.

אלית סיפרה על טיול בוקר נעים בטיילת בנמל תל אביב.

המשכנו עם "ריקוד" מאת בטהובן, והילדים יצרו את צורת המגן דוד בכישרון רב, וסיימנו עם "נולדתי לשלום", שאנו עדיין מתרגלים לקראת ההופעה הגדולה !! שיר זה נגיש במתנה למדינה בשבוע הבא לכבוד יום הולדתה ה- 63!

זמן חצר ויצירה: בזמן החצר הזמנתי את הילדים להרכיב את סמל המדינה:

כל אחד הרכיב את הסמל הפרטי שלו, אותו תוכלו כרגיל למצוא בקלסרי הילדים!! כל הכבוד!!

מפגש הצהרים: סיפרתי לילדים ספור לכבוד יום הזיכרון:

"המגירה השלישית של סבא" מאת ג'ודי טל קופלמן. קודם לכן הקדמתי והראיתי להם כיצד נראה הטלאי הצהוב אותו נאלצו הילדים לענוד על דש בגדם, ושוב הדגשתי עד כמה אנו ברי מזל שנולדנו אל תוך מדינה משלנו!

הילדים היו קשובים מאוד לספור, אותו סיפרתי ללא הקראתו.

יום ג מפגשון: עוד לפני המפגשון הספיקו הילדים החרוצים להכין דף עבודה המתרגל את האות "מ".

שגרת בוקר, במהלכה קראנו שתי חוויות נוספות:

יהלי סיפרה על טיול מחנאות לאזור הצפוני של ים המלח, וביקור בכמה אתרים מיוחדים: קומראן, נחל פרת ועיינות צוקים.

תום סיפר על טיול שבת בנגב הצפוני, והביא תמונות מרהיבות של הנוף מדרום המדינה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה על רגל אחת, והתחלנו בשירת ההמנון.

המשכנו עם כלי נגינה, האהובים כל כך על הילדים, ושרנו את השיר : "ארץ זבת חלב ודבש", כאשר כלי הנגינה מצטרפים בפעימה החזקה, וכל כלי נגינה מצטרף בזמן אחר. הילדים פשוט הבריקו!! מוזיקאים לכל דבר!

לאחר מכן המשכנו עם השיר "ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת": ראשית הצגנו את השיר בעזרת תנועות מלוות, שכרגיל עיקר תפקידן – מעבר לשעשוע שבכך עבור הילדים – הוא התרגול המוטורי של חגורת הכתפיים, ולאחר מכן חילקתי ל- 6 ילדים שלטים שמתארים את המתרחש בשיר, והיה עליהם להניפם ברגע המתאים. היה פשוט מקסים!

התחלקנו לזוגות שהילדים מכירים היטב עוד מימי מסיבת חנוכה, ורקדנו ביחד את השיר המקסים אותו הציגו הדצים (אורנה ומשה דץ) בארוויזיון לפני כמה שנים: "כאן נולדתי".

הילדים רקדו ממש יפה, ונהננו מאוד! אנא הראו להם את הלינק המצורף מעלה! תמיד נחמד לראות את השיר שמכירים מהשמיעה בלבד!

סיימנו מפגש עם הכנה ליצירה של היום:

הראיתי לילדים 3 שקיות: בתוך האחת גזירי המילה "ישראל" וגם "ירושלים".

בתוך השנייה גזירי תמונות בהן מופיע דגל ישראל.

בתוך השלישית גזירי נייר ושאר תמונות מעיתונים שונים שקראתי להם "תמונות ישראליות".

בדקנו מה בתמונות, ראינו גזירים של פירות וירקות, של חטיפים המוכרים לילדים, של חיות בספארי, של נופים במדינה, של אימהות ותינוקות, של זוגות רצים וכו'.

זמן חצר ויצירה: הילדים קיבלו בריסטול לבן, ועליהם היה לבחור לפחות גזיר נייר אחד עם המילה "ישראל", לפחות גזיר אחד עם תמונה שבה מופיע דגל ישראל, וכמה שיותר תמונות ישראליות, על מנת ליצור קולאז' ישראלי. יצא מקסים!!

מפגש הצהרים: התחלנו את המפגש בכתיבת מילים מתוך שמיעה בהקשר יום העצמאות:

דגל, ישראל, המנון, התקוה, דוד בן גוריון, חלב, דבש, שלום וכו'. הילדים אמרו לי את האותיות הנדרשות לכתיבת כל מילה ומילה, ואני כתבתי!

המשכנו בקריאת ספור חמוד שהביאה נויה כ.: "שאול הטרקטור" מאת ענת וגידי גוב .

יום ד מפגשון: שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בדילוגים, ולאחר שהתיישבו הזמנתי אותם בקבוצות להתבונן ביצירות היפות אשר הכינו (=קולאז' התמונות הישראליות). הילדים נהגו יפה בתערוכה שלנו.

לאחר מכן שרנו את ההמנון, ושרנו: "ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת", רקדנו את "הורה" וגם את "כאן נולדתי", והצגנו את ההופעה המרשימה, אליה אנו מתכוננים לכבוד יום הולדתה ה- 63 למדינה: "נולדתי לשלום".

בשעה 11:00 הגיע מדריך היוגה גיא לערוך לילדים חוג מקסים ומגוון.

זמן חצר ויצירה: סיימנו להכין את הקולאז' הישראלי! יצא מקסים!!

מפגש הצהרים: הצגנו את היצירה "ריקוד" מאת בטהובן והרכבנו את המגן דוד.

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בצעדי רדיפה לקול צלילי "רוץ בן סוסי", ולאחר שירת ההמנון יצאנו במחולות: "הורה" ו"כאו נולדתי", וגם ערכנו תערוכה נוספת מיצירות הילדים האחרונות שהתייבשו.

לאחר מכן הסתדרנו בזוגות, ויצאנו חבושי כובעים ומצויידים במים לטיול מיחזור, וממנו – לפארק השעשועים!

כמה נהננו שם!!

בשעה 12:00 התארגנו ליציאה חזרה לגן, ואז ערכנו פיקניק ישראלי לשמו על הדשא: פיתות, סלט כרוב, מלפפונים חמוצים, צ'יפס, פלאפל וטרופית! לקינוח – תפוחי עץ מתוקים במיוחד!

מפגש הצהרים: ספור תורה: לאחר יום עמוס פעילות, ישבנו ראשית וסיכמנו את היום היפה שעבר עלינו, והילדים שיתפו בחוויות האישיות שלהם.

לאחר מכן המשכתי לספר את סיפורו של יוסף במצרים, והיום סיפרתי על חלומותיו של פרעה, ועל שיוסף נקרא מהכלא לפענח אותם, ולבסוף הפך ליד ימינו, וניצח ביד רמה על איסוף המזון בשבע השנים ה"טובות" לטובת הגעתן של 7 שנות הרעב שהגיעו לאחר מכן.

הורי השבת יהיו שי + תום !

לתשומת ליבכם:

ביום שני ה- 9/5 , יום הזיכרון לחללי צה"ל, יסתיים יום הלימודים בגן בשעה 12:00.

ביום ג, ה- 10/5 – יום העצמאות, חופשת חג.

נפגשים ביום רביעי , ה- 11/5.

ביום א ה- 15/5 תתקיים בגן הצגה בשעה 9:30 בבוקר.

אנא הקדימו להביא את הילדים ביום יפה זה!!