יום חמישי, 19 במאי 2011

שבוע #34 שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א יום חופשי

יום ב מפגשון: שגרת בוקר + חוג מוסיקה.

מפגש הבוקר: התחלנו את הבוקר בכניסה למפגש בקפיצות צפרדע, והמשכנו עם שגרת הבוקר, שכללה את המפתחן ואת החזאי. לאחר מכן המשכנו עם ארגון לוח ימות השבוע והמספרים, והתחלנו לשיר:

"איש היה בישראל", "ריקוד הציפורים", "ל"ג בעומר חץ וקשת יש", "עוד לא אהבתי די", וכן רקדנו על פי היצירה המופלאה של ברהמס: "הריקוד ההונגרי".

זמן חצר ויצירה: הילדים קיבלו חצי דף ועליו ציירו בצבע חום את הקרשים של המדורה.

מעליהם ציירתי לילדים 4 קוים, ששימשו כלהבות המדורה, ועל גבי הקווים היה עליהם להדביק ברצף מדבקות עגולות בצבעי האש. יצא מקסים – והתוצאה על גבי לוח התוכן!!

מפגש הצהרים: קראתי 2 ספורים:

"המדורה" מאת שרה זלוף ו - "מכבי האש" מאת בינה אופק.

יום ג מפגשון: שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בתוך מסלול מכשולים סבוך ומלא פעילויות, וצלחו אותו בהצלחה שאינה מביישת ילדים גדולים בהרבה מהם!! איזו התקדמות מאז תחילת השנה!

לאחר מכן קמנו ורקדנו ביחד את "עוד לא אהבתי די", ואז סיפרתי לילדים ספור (דמיוני) על משפחת טרולים שלווה, שמנוחתם הוטרדה מבואה של מפלצת המאיימת לחסל להם את ערוגות הירקות מהן מתקיימת המשפחה!

את הסיפור ואת הפעילות, שנושאהּּ נסב סביב נושא ל"ג בעומר והמדורות והאש כמובן, ליוותה היצירה

"מחול הטרולים" מתוך "פֶּרְגִינְט" שכתב המלחין אדוארד גְרִיג.

הילדים היו שותפים לספור, וביחד גירשנו את המפלצת מהשדה עם "לפידים" בוערים, מהם חששה המפלצת.

היה מקסים!!

מפגש הצהרים: אליפות ים יבשה!

יום ד מפגשון: שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות מרשימות על רגל אחת, ולאחר שסידרנו ביחד את לוח ימות השבוע, את לוח המספרים לפי הסדר היורד הפעם, ובירכנו בברכת "בוקר טוב" את האתרים השונים במפת המדינה – התחלנו לשיר:

"איש היה בישראל", פעלנו במרחב על פי "הריקוד ההונגרי" מאת ברהמס, כמה ילדים באו להציג בכישרון לפני כולם את השיר "לג בעומר חץ וקשת יש", וסיימנו בריקוד יפייפה שהילדים רקדו בכישרון רב על פי השיר: "עוד לא אהבתי די".

מפגש הצהרים: שיחקנו במשחק הזיכרון.

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בנסיעה על גבי סקוּטֶר! גיא, מדריך היוגה, הראה לי מעין גלגשת קלה, עליה הילדים שוכבים על בטנם, ומסיעים עצמם בעזרת ידיהם, כך שבעצם הם מחזקים מאוד את פלג גופם העליון, ובעיקר את חגורת הכתפיים. אהבתי מאוד את המכשיר, והבוקר הילדים נכנסו למפגש כשהם מסיעים עצמם עליו!! איזו חוויה נהדרת עבורם – ואיזו תועלת גדולה עוד יותר!!

המשכנו במסיבת ריקודים נהדרת: "כאן נולדתי", "זה התחיל משני הורים", "הורה" ו"עוד לא אהבתי די".

בסיומה יצאנו לטיול מיחזור!

מפגש הצהרים: ספור תורה: המשכתי לספר לילדים את עלילותיו של יוסף במצרים עם הגיע 7 שנות הבצורת.

הורי השבת יהיו אילון + אלית !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה