יום חמישי, 12 במאי 2011

שבוע #33 שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א יום חופשי

יום ב מפגשון: שגרת בוקר, במהלכה הזמנתי ילדים להציג בפני השאר כיצד מציירים מגן דוד,

וכיצד יוצרים אותו מציור שני משולשים.

מאחר והיתה הענות גדולה (והצלחה גדולה לא פחות), הזמנתי בסוף את כולם, וההצלחות – בקלסרים!

מפגש הבוקר: לאחר ארוחת הבוקר, שהיתה היום מאוחרת יותר מבדרך כלל, יצאו הילדים לחצר לשחק.

מפגש הצהרים: כמה דקות לפני השעה 11:00 נכנסו הילדים חזרה לגן, והתארגנו לקראת הצפירה וטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל.

כשנשמעה הצפירה נעמדו כל הילדים בדומיה מעוררת כבוד, ובסיומה – שרו בקול רם את "התקווה".

הורים יקרים – ילדים אלו הם הדור החדש של המדינה – והם ראויים להערצה! איזה כבוד, איזו מסירות הפגינו, איזו דבקות. במהלך כל טקס יום הזיכרון כולם הקפידו לדבר בקול שקט במיוחד, וישבו דמומים כשקראתי להם שיר בנוגע ליום הזיכרון.

שוחחנו על כלי הביטחון, שמשמיעים קול צפירה משלהם כשהם עוברים בכבישים: האמבולנס, הכבאית ורכב המשטרה. שוחחנו מדוע הם עושים זאת, ומה מטרתם.

לאחר טקס יום הזיכרון עשינו את המעבר החד והמתבקש ליום העצמאות, שרנו ורקדנו, ניגנו בכלי נגינה, והחשוב ביותר – הצגנו בפני המדינה את ההופעה שהכנו לה לכבוד יום הולדתה ה- 63: את השיר "נולדתי לשלום"!

בסוף הטקס קראנו ספור יפה שהביאה שני לוי: "הכלב שטרודל חוגג עצמאות" מאת תומר שריג , ונפרדנו עם דגלי ישראל, ולבוש בכחול לבן!

חג שמח!

יום ג יום עצמאות שמח!

יום ד מפגשון: שגרת בוקר + חוויות מחופשת החג! היו שסיפרו בע"פ (רבים עשו זאת!!) ורון סיפר מתוך פתקית שהוריו כתבו עבורו. איזה כיף!! רוב הילדים סיפרו על חוויית הזיקוקים בערב החג וכן על הבמות, וכמובן על המנגל של יום החג עצמו...

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה ופיסוק, ולאחר שהתיישבו הפכתי את לוח השמות, והראיתי להם שחזרתי להדביק מאחוריו את לוחיות ימות השבוע והמספרים מ- 1 ועד 10 לאחר תקופה ארוכה בה לא היו תלויים שם. התבדחתי איתם, ואמרתי, שהם בטח שכחו כיצד לסדר את הלוחיות.

הם נענו מייד לאתגר, ואני מיהרתי לבלגן את הלוחיות! הזמנתי ילדים שסידרו ממש יפה (האחד בעזרת השני) את לוחיות ימות השבוע וגם את המספרים, ומלאים בגאווה ישבנו להמשיך במפגש: ברכנו את מפת המדינה בברכת "בוקר טוב", כשאנו מצביעים על האתרים השונים ומזהים אותם במפה.

לוח התוכן השתנה לאחר החזרה מחופשת יום העצמאות ומציג את הנושא הבא: ל"ג בעומר!

שוחחנו על צבעי המדורה ומדוע מדליקים מדורות, ואז קראתי לילדים ספור קצר בשם:

"האגדה על החיה המסתורית". זהו ספור שמספר בעצם על גילוי האש! בסופו של דבר גילה אילון שאותה "חיה מסתורית" היא האש, לאחר ניסיונות רבים מצד הילדים לנחש באיזו חיה מדובר. כל הכבוד!

סיימנו בספור אודות בר כוכבא, וגם שרנו את השיר הידוע.

זמן חצר ויצירה: בזמן חוג היוגה הזמנתי את הילדים להכין מדורה משלהם:

היום שוחחנו על כללי ההתנהגות הבטוחים ליד מדורה, ובעקבות זאת קיבלו הילדים בריסטול שחור, שהיה ה"לילה", ומרחו בתחתיתו דבר, שעליו פיזרו חול. הן חובה להדליק מדורה אך ורק באזור חולי.

לאחר מכן ציירו את הקרשים, והדביקו מעליהם רצועות שקיות בצבעי האש (מיחזור!), שהיוו את להבות המדורה. הילדים סיימו את העבודה בהדבקת מדבקות של כוכבים להמחשת הלילה השחור.

מפגש הצהרים: סוף סוף, כפי שהבטחתי לילדים כבר מזמן, קיימנו אליפות ים – יבשה מפוארת ומרגשת!!

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בדילוגים, והתחלנו עם לוח ימות השבוע וארגון המספרים מ- 1 ועד 10, וגם ההפך. ברכנו את מפת המדינה בברכת בוקר טוב.

השיר על בר כוכבא. המשכנו בריקודים חדשים, כנהוג לעשות סביב המדורה: הכרנו ורקדנו את "ריקוד הציפורים" , וכן הכרתי לילדים יצירה יפיפייה בשם: "הריקוד ההונגרי" מאת ברהמס, ועל פיה רקדנו ריקוד מעגלי.

מפגש הצהרים: ספור תורה: המשכתי לספר את קורותיו של יוסף במצרים, והפעם הרעב הגדול שולח את בניו של יעקב למצרים לקנות אוכל. יוסף המופקד על מכירת המזון מזהה את אחיו, אשר אינם מזהים אותו.

הורי השבת יהיו אגם + אוהד !

מחר נחגוג יום הולדת 5 ל יואב ד.!! מזל טוב לחמוד ולמשפחה!!

לתשומת ליבכם:

ביום א ה- 15/5 תתקיים בגן הצגה בשעה 9:30 בבוקר.

אנא הקדימו להביא את הילדים ביום יפה זה!!

לכבוד ל"ג בעומר נערוך בגן מדורה ביום חמישי ה- 19/5 בשעה 18:00!

ביום זה יש לאסוף את הילדים עד השעה 16:00 על מנת שנוכל להתארגן בגן לקראת המדורה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה