יום ראשון, 3 ביולי 2011

שבוע #40 שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א יום חופשי

יום ב מפגשון: שגרת בוקר + חוג מוסיקה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה על רגל אחת, ומייד התחלנו עם הפעילות של "טקילה", והמשכנו בריקודים.

אז פתחנו באופן רשמי את נושא הקיץ, ושוחחנו על מאפייני הקיץ, פירות הקיץ, מה אוכלים כשחם, ומה שונה בקיץ מהחורף. הילדים סיפרו מה הם אוהבים לעשות בקיץ, ופיתחנו את הנושא לשיחה שלמה ומעניינת מאוד.

שוחחנו ארוכות על המושג "חכם בשמש", ומה ניתן לעשות כדי להחשב ככזה.

המשכנו עם דיקלומי קיץ: "קיש העכביש", "בים האדום", ושרנו שירים: "ארטיק מסטיק" וכן

"3 דגים יצאו לטייל בים".

סיימנו מפגש קייצי מאוד עם דיקלום חדש, שהוא בעצם פעילות שלמה עם חישוקים, שמשלבת את המשחקים "ים-יבשה" ו"כסאות מוסיקליים". הילדים נהנו מאוד, והבטחתי לחזור על המשחק גם בצהרים.

זמן חצר ויצירה: בחצר הכינו הילדים שתי עבודות: בעצם עבודה אחת והכנה לעבודה השנייה:

ראשית קיבלו הילדים ¼ דף , צבעו אותו בגואש כחול ו/ או תכלת, והדביקו עליו מדבקות דגים. כאשר נצרף מחר בבוקר את כל הדפים ביחד – נקבל את הים התיכון על גבי לוח התוכן!!

הפעילות השנייה היתה לבחור 2 גלילי נייר "דוגמנים", ולצבוע אותם בגואש צבעוני. היה על הילדים להקפיד שלא לערבב את הצבעים ואת המכחולים. מחר יהפכו הגלילים למשקפות, לצורך פעילות במפגשים.

מפגש הצהרים: הבטחות צריך לקיים, ולכן התחלנו עם הדיקלום החדש שמשלב את המשחקים "ים-יבשה" ו"כסאות מוסיקליים", ושיחקנו במשחק המלווה די הרבה.

לאחר מכן שוחחנו על המליחות של הים ועל המתיקות של הסוכריות, וניסינו לחשוב, האם מי הים יהפכו למתוקים, אם נזרוק סוכריות לים?? התשובות היו רבות, ולאחר הדיון, ביררנו ביחד את התשובה הנכונה.

סיימנו עם דיקלום על הנושא, בשם: "סוכריה בים".

יום ג מפגשון: שגרת בוקר. במהלך המפגשון סיפרה שני לוי על הביקור אתמול בכותל המערבי שבירושלים, שם חגגה עם משפחתה בר מצווה לאחיה הגדול!! מזל טוב למשפחה!!

עומר סיפר על סוף השבוע המשפחתי המהנה שעבר עליו בים המלח, וגם הביא תמונות יפות לחלוק עימנו.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בדילוגים שמחים, התיישבו לפי הזוגות הקבועים של כמה מהשירים שלנו, ומייד התחלנו בריקודי זוגות.

המשכנו בנושא הקיץ, כשאנו שוב משוחחים על הנושא של "חכם בשמש", וכמובן שרים ומדקלמים את השירים והדקלומים אותם הזכרתי כבר אתמול.

סיימנו מפגש נהדר ופעיל במיוחד בהפעלה עם "ים" (=סדין שעליו מצוייר ים) ועם "דגים" (עשויים מחומר הקרוי סול). הילדים קיבלו את הדגים האמורים, ועל הרצפה נפרש הסדין. השמעתי להם בישיבה את החלק הקרוי

"דגים" או "אקווריום" מתוך "קרנבל החיות" מאת המלחין סנסנס, וגם הצמדנו גליל נייר טואלט לאוזניים

כדי להצליח ולשמוע איך נשמע השקט שבתוך המים, בתוך הים (קצת מזכיר את הרחש ששומעים כשמצמידים קונכייה לאוזניים). לאחר שהכרנו את היצירה, והבנו את התחושה שכנראה יש לדגים בתוך המים, הפעלנו את הדגים במרחב על ה"ים" תוך כדי האזנה. היה מקסים!

זמן חצר ויצירה: היום הילדים קישטו עיגול גדול מבריסטול בעזרת חומרים שונים: גואש, דבק, פיסות נייר בצבעים ובמרקמים שונים, פייטים, נצנצים וצבעים. בבוקר הראיתי להם כיצד נהפוך את אותו עיגול רגיל ל ... דג! הדגים יקשטו לנו את "הים האדום" שהודבק על גבי לוח התוכן, אותו הכינו אתמול הילדים.

מפגש הצהרים: התחלנו עם החישוקים הקטנים, ופעלנו במרחב בעזרתם, כשאנו מתרגלים פלג גוף עליון ותחתון בהנאה רבה! לאחר מכן "נסענו" לירושלים. סיימנו את המפגש בשיחה על הפרחים אשר נסגרים לעת לילה, עם שקיעת השמש, ונתפתחים שוב בבוקר, עם הזריחה. שוחחנו על החמנית, אשר נראית דומה מאוד לחמה עצמה, ולכן גם קרויה על שמה, ודיקלמנו דיקלום מקסים וקצר לגביה.

יום ד מפגשון: שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו לכיתה בקפיצה בשתי רגליים צמודות מעל קורה, כאשר הם מחזיקים בידיהם את הקורה, ומקפיצים את הרגליים מצד לצד.

התחלנו בריקודים, ועברנו לדקלומים החביבים בנושא הקיץ וכן לשירים שהתחבבו כל כך מהר על הילדים.

לימדתי אותם היום דיקלום חדש וחמוד על דג:

"הדג"

אחת ושתיים דג שוחה במים

צולל למטה

עולה למעלה

עושה סיבוב

ושוב ושוב

פותח את הפה – איזה דג יפה!

סיימנו עם פעילות גופנית נמרצת בעזרת מוסיקה אירית קצבית במיוחד (שהותירה גם אותי חסרת נשימה בסופה, ועשיתי אותה כמה פעמים עם הילדים...). המוסיקה לקוחה מתוך "להעיר את נד".

כפי שאנו נוהגים מאז תחילת השנה, הפעילויות אשר מלוות על ידי מוסיקה, מטרתן ללמד את הילדים האזנה פעילה ליצירות היפות באשר הן, למקצבים השונים, לשינויים המוסיקליים, ולהתנהג בהתאם למה שהמוסיקה בעצם "מספרת" לנו. הילדים גלגלו ידיים, צעדו בצעדי רדיפה, התכופפו לרצפה והתרוממו כאילו הם מושכים משהו כבד במרץ רב, דימו שחייה עם הרמת רגל אחת וכו'. היה מקסים!

זמן חצר ויצירה: בזמן החצר הגיע מדריך היוגה גיא, והעביר לילדים שיעור מקסים עם כריות קטנות.

מפגש הצהרים: התחלנו בשיחה על האופק: מהו? מה רואים? איפה הוא נמצא?

לאחר מכן הוספנו את המשקפות אשר הכנו אתמול, ושרנו בעזרתן שיר חדש:

"ביחד אחת יש לי סירה".

סיימנו בהכנה להפעלה עם המצופים, והאזנו ליצירה "ריקוד רוסי" מתוך הבלט "מפצח האגוזים" מאת צ'יי'קובסקי. יצירה קצבית מאוד וקצרה, ובעזרתה פעלנו במרחב ללא המצופים, בעיקר מתוך מטרה להכיר את היצירה, ומחר נוסיף את מצופים, ונעשה כיף חיים!!

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

מפגש הבוקר: לצערי הייתי צריכה לצאת בדחיפות מהגן מסיבות אישיות, ולכן לא קיימתי מפגש בוקר.

מירב סיפרה לילדים סיפורים, ואני בטוחה שהם נהנו מאד.

מפגש הצהרים: סוף סוף השתמשנו במצופים, והילדים לבשו אותם, ופעלנו במרחב על פי הקטע

"ריקוד רוסי" מתוך הבלט "מפצח האגוזים" של צ'ייקובסקי. היה מהנה מאוד!

סיימנו כדגים בים עם היצירה "דגים" מתוך "קרנבל החיות" של סנסנס.

הורי השבת יהיו: נעמי + עומר

מחר נחגוג בגן יום הולדת 4 ל נויה כ. !! מזל טוב לחמודה ולמשפחה!!

ביום שישי ה- 8/7 תתקיים בגן פעילות מוסיקלית בהפעלתה של איריס, המורה למוסיקה,

ובהשתתפותכם, ההורים.

הפעילות תתחיל בשעה 10:45.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה