הורים יקרים,
יום א – מפגשון: שגרת בוקר + ספירה עד 10 בשפה ה... ערבית! ניצלתי את המפגשון כדי להכיר לילדים את הצד האחורי של לוח השמות, שם הכנתי להם חמשה מוזיקלית עם התוים מדו ועד סי. שוחחנו על החמשה, הסברנו את חשיבותה ואת משמעות שמה, שוחחנו על התוים, ואפילו על מפתח סול.
שוחחנו על משמעות המילה "מוסיקה", שקיימת באופנים רבים: בשירים, במנגינות, בדיבור, בקולות שאנו משמיעים וכו'.
מפגש הבוקר: לאחר שנכנסו הילדים מן החצר, הזמנתי אותם לעמוד בזוגות ליד כסאי, ללכת על קצות האצבעות עד קצה החדר, לתת מחיאת כף למי שיושב מולם, ולחזור בקפיצות צפרדע. היה משעשע ביותר ...
התחלנו בריקוד, וחזרתי מעט על השיחה שקיימנו בבוקר לגבי הנושא החדש, הלא הוא נושא המוסיקה.
השמעתי להם את היצירה הראשונה: "הטרומבון הצוחק" מאת פִילְמוֹר. בהתחלה רק האזנו, כשאני מצרפת לאט לאט את התנועות שהכנתי מראש. מטרת התנועות היא כמובן להפעיל את הילדים תוך כדי ההאזנה, ולאפשר להם להיות מודעים יותר לחלקים השונים של היצירה.
בדקנו באיזה כלי נגינה מדובר, ניסינו לחשוב ביחד מה ניסתה היצירה לספר לנו, ולאחר מכן הראיתי להם קלפים שהכנתי מראש: קלפים שעליהם היו רשומים אותיות הא-ב (על גבי כל קלף מסומנת אות אחת בלבד), וכן קלף עם המילה "התחלה" (שם מצוייר במקביל ילד שנמצא בתחילתו של שביל המוליך לביתו – כדי לסמן להם באופן ציורי את משמעות המילה), וכן קלף עם המילה "סיום", וגם שם צוייר אותו ילד, אלא שהוא כבר צוייר ליד ביתו.
חזרנו להאזין ליצירתו של פילמור, והפעם ניסינו לבדוק איך התנועות המשתנות מספרות לנו בעצם על חלקי היצירה השונים, ובמקביל סימנתי בעזרת הקלפים את חלקי היצירה, כשהתנועות עוזרות להבדיל ביניהם.
הילדים נשבו בקסם! בפעם הנוספת שהאזנו ליצירה, היא היתה כבר מוכרת היטב לילדים, והזמנתי ילדים לסמן את חלקי היצירה בעזרת הקלפים, כאשר שאר הילדים שנותרו לשבת, יכלו לסייע להם מילולית.
לאחר מכן השמעתי להם 2 יצירות המוכרות להם היטב: "ריקוד" מאת בטהובן, ו "הריקוד ההונגרי" מאת ברהמס, והזמנתי ילדים לחלק אותן לחלקיהן השונים, כאשר קבוצה קטנה של ילדים רוקדת את הריקודים התואמים, כדי לעזור להם להבחין בין החלקים השונים.
היה מאוד קשה לסיים את המפגש, מאחר והילדים פשוט לא רצו לקום ... איזה כיף היה לגלות שהם מתעניינים בכל הקשור ליצירות ולחלוקתן, ואני בטוחה שבמהלך השנה הם הפנימו את כל הנושא של ההאזנה הפעילה ליצירות, ודבר זה סייע להם להבין כל כך מהר את הנושא החדש, ולהתחבר אליו כל כך!
תענוג!!
זמן חצר ויצירה: לאחר ארוחת הבוקר יצאו הילדים לחצר, ובמהלך זמן החצר הזמנתי אותם להכין דף עבודה בנושא האות "פ", אותו תוכלו למצוא בקלסרים.
מפגש הצהרים: את המפגש התחלנו עם "הטרומבון הצוחק" מאת פילמור, והמשכנו מעט בנושא הקיץ, שהילדים אוהבים כל כך, ושיחקנו במשחק המשלב "ים יבשה" ו"כסאות מוסיקליים", כאשר קבוצת הבנות ניצחה הפעם סוף סוף!
סיימנו עם השיר "דג קטן", וה"כריש" בסוף השיר מצא היום ילד חדש "לטרוף"! (תוכלו לקרוא את השיר האמור בסוף הסיכום השבועי, להנאתכם!).
יום ב – מפגשון: שגרת בוקר במהלכה שוב ספרנו בשפה הערבית, וכן רון סיפר על חוויות השבת שלו מבילוי משפחתי בבריכת הראשונים בהוד השרון!
מפגש הבוקר: לאחר זמן החצר נכנסו הילדים למפגש, והזמנתי אותם לפעילות ספורטיבית של כניסה למפגש, כמנהגנו: הפעם הילדים צעדו פנימה בצעדי רדיפה, נתנו כיף למי שישב מולם, וחזרו על רגל אחת, וכך הקיפו את כסאי, עלו עליו וקפצו ממנו. והכל לצלילי "רוץ בן סוסי" האהוב כל כך ...
המשכנו בריקודים, ושבנו לנושא המוסיקה: התחלנו עם "הטרומבון בצוחק" מאת פילמור, ושוב הוזמנו ילדים לחלק את היצירה בעזרת הכרטיסים שלי (בהצלחה רבה). לאחר מכן השמעתי להם יצירה חדשה, שקטה בהרבה, שנקראת: "החייל הקטן" מאת המלחין האיטלקי, נִינוֹ רוֹטָה. גם את היצירה הזו חילקו הילדים לחלקיה השונים בעזרת הכרטיסים, ונעזרו בתנועות המשתנות לפי החלקים השונים. סיפרנו סיפור דמיוני שלם סביב התנועות המלוות והמוסיקה כדי להמחיש את רעיון התנועות, שנובעות מהמוסיקה עצמה, והילדים שיתפו פעולה ונהנו מאוד!
לבסוף סיפרתי להם שהיום בצהרים אספר להם את הספור המלא של הבלט "מפצח האגוזים" מאת צ'ייקובסקי, ושאשמיע להם כעת חלק נוסף מתוך הבלט – זהו החלק המותח וממפחיד ביותר! הילדים האזינו ליצירה היפה, שנקראת "מארש", וליווינו אותה בתנועות שהמחישו בעצם את המוסיקה עצמה.
כך סיימנו מפגש יפה ומלהיב, כשהילדים מחכים בחוסר סבלנות לספור המובטח ...
מפגש הצהרים: התחלנו עם כמה מדיקלומי הקיץ: "קיש העכביש", "הדג", "בים האדום", ואז לקול תחנוני הילדים שהם ממש מסוקרנים כבר לשמוע את הספור, התחלתי לספר להם בהמחשה רבה ובעזרת ילדים מביניהם (אלה ששיתפו פעולה) את עלילתו של הבלט המפורסם. השמעתי להם חלקים קצרים מכל חלק תוך כדי הספור, ומחר אשמיע אותם בהרחבה, לאחר שהם מכירים כבר את העלילה, ונוכל לעסוק בפתיחה לבלט, ב"ריקוד הסיני", "הריקוד הרוסי" (אותו מכירים הילדים היטב מהפעילות עם המצופים), "ריקוד פיית הסוכר", "ריקוד החלילים" וכמובן ה"מארש".
פתיחה - http://www.youtube.com/watch?v=lv8yNugN5Ik&feature=related
מארש מפצח האגוזים - http://www.youtube.com/watch?v=8KsgdgDIEJs
ריקוד פיית הסוכר - http://www.youtube.com/watch?v=TEdboF4sQrc&feature=related
ריקוד רוסי - http://www.youtube.com/watch?v=NzSGBGWO3r4
ריקוד החלילים - http://www.youtube.com/watch?v=4SEIKjTQX80
ריקוד סיני - http://www.youtube.com/watch?v=R3kdY2vMO0w
יום ג – מפגשון: שגרת בוקר נהדרת שבמהלכה ספרנו עד 10 בערבית.
מפגש הבוקר: לאחר זמן החצר, הילדים הוזמנו לעבור מסלול מכשולים קצר ומהנה: היה עליהם לעלות על הקורה, לצלוח אותה, לקפוץ מכיסא, ולהגיע בקפיצות צפרדע למישהו שישב ממול, לתת לו כיף, ולחזור למקום. וכל זה לצלילי שירי קיץ, שהילדים אוהבים ...
המשכנו עם שירי בוקר ועם ריקודים, כמובן, ואז חזרנו לנושא המוסיקה:
התחלנו קודם עם יצירה חדשה מאת המלחין והנגן המפורסם: זמפיר. שם היצירה:
"הבלונדיני עם הנעל השחורה".
את היצירה הזו הזמנתי לרקוד, כשהילדים מרגישים אותה בכל הגוף מבחינת הקצב והשינויים. תוך כדי כבר למדו הילדים לספר לי ולכולם מתי מתחיל כל חלק ביצירה, וההגיון שבחלוקה לחלקי היצירה הגיע לגמרי מהם!
כל הכבוד!
מפגש הצהרים: התחלנו בריקודים, ועברתי מייד – לדרישת הילדים – לספור של הבלט "מפצח האגוזים": חזרתי על הספור, כשהפעם אני משמיעה את הקטעים הרלוונטיים תוך כדי הספור, שהילדים בעצם עזרו לי לספרו. הם כל כך נהנים מהספור, ומתלהבים ממנו – למרות שהם כבר מכירים את העלילה. היה מקסים בעיניי כשרבים מהם קמו לרקוד תוך כדי השמעת הקטעים!! השמיעו להם את המקטעים שהוספתי למעלה – להנאתכם ולהנאתם! רואים שם גם את קטעי הבלט, וזה ממחיש ממש יפה את כל המושג של ריקוד הבלט.
סיימנו כמובן בתחרות בין הבנים לבנות על פי הדיקלום "ים-יבשה", שמשלב את שני המשחקים: "ים יבשה" ו"כסאות מוסיקליים". הפעם הבנים ניצחו...
יום ד– יום חופשי
יום ה – מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.
היום החליפו הילדים את ספרי הספריה בפעם האחרונה, ובשבוע הבא אנו סוגרים את הספריה לשנה יפה זו!
מפגש הבוקר: מסיבת יום הולדת לנעמי!מזל טוב לחמודה ולמשפחתה!!
מפגש הצהרים: התחלנו בריקודים, המשכנו בתחרות שבין הבנים לבנות במשחק שמשלב בין "ים-יבשה" לכסאות מוסיקליים (היום הבנות ניצחו), וסיימנו באליפות ים-יבשה קצרה ונהדרת!
הורי השבת יהיו: אלית +אילון
ביום ג' ה- 26/7 נחגוג לרון מסיבת יום הולדת 5 בגן!
מזל טוב לחמוד ולמשפחה!!
ביום חמישי ה- 28/7 בשעה 9:30 תתקיים בגן ההצגה על פי הספר:
"תירס חם".
אנא הקדימו להביא את הילדים!
דג קטן / מירב האוסמן
א. דג קטן בים שט מפה לשם
צולל עמוק עמוק, שוחה רחוק רחוק...
פזמון: עולה למעלה, אֶה אוֹ, אֶה אוֹ,
מוציא הדג ראשו,
יורד למטה אֶה אוֹ, אֶה אוֹ,
שוחה הוא לבדו...
ב. קופץ על הגלים,
מניע סנפירים,
מביט ימין ושמאל, הנה בא גל גדול!
ג. דג קטן בים
נבהל
ונעלם
עמד הוא ושתק
כי בא כריש ענק!!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה