יום ראשון, 10 ביולי 2011

שבוע #41 שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א יום חופשי

יום ב מפגשון: שגרת בוקר, אליה התלוו חוויותיהם של אילון ואלית מסוף השבוע: שתי המשפחות יצאו בצוותא עם עוד חברים לטיול בצפון הכנרת לנחל דליות, מקום שנקרא גם שמורת הטבע בטיחה (בית צידה)

אלית ואילון הביאו תמונות מלוות וכן פתק וסיפרו חוויות מהטיול המהנה.

ציינו את חודש תמוז, אשר התחיל אתמול, וכמובן עדכנו את התאריך העדכני להיום: ב בתמוז. הילדים הזכירו לי שבחודש זה אין 30 ימים, ולכן הורדה האות "ל" מלוח השנה העברי שלנו, עד לסוף החודש.

מפגש הבוקר: עם תחילת המפגש חילקתי לילדים מדבקות, עלונים וחוברות צביעה אשר נשלחו אלי מטעם האגודה למלחמה בסרטן, כדי לשעשעם בנושא "חכם בשמש". וודאי ראיתם כי חלקם חזרו הביתה כשהם מקושטים במדבקה האמורה ...

הילדים נכנסו למפגש בקפיצה על רגל אחת, ומייד התחלנו לשיר.

לאחר מכן שוחחנו על השמש: איך היא נראית בבוקר ובצהרים, היכן היא ממוקמת, מה צבעה, לאן היא ממשיכה במסעה בשעות אחר הצהרים ובערב, וכן שוחחנו על השקיעה.

הזמנתי כמה ילדים שלבשו במקרה את הצבעים הנדרשים: אדום, כתום וצהוב, והם שימשו בתפקיד השמש בשעות השונות של היום.

סיימנו במסקנה שהצבעים הם צבעי האש, ושהשמש היא בעצם כדור אש אדיר.

המשכנו עם כל דיקלומי הקיץ היפים שלמדנו, הצגנו את השיר החדש "ביד אחת יש לי סירה" בליווי המשקפות, וסיימנו בפעילות המהנה עם המצופים על פי "ריקוד רוסי" מתוך ה בלט "מפצח האגוזים" של צ'ייקובסקי.

זמן חצר ויצירה: הילדים הכינו היום את השמש: הם קיבלו בריסטול ועליו עיגול מוכן, אותו היו צריכים למלא בהדבקה של פיסות נייר וקימוטי נייר בצבעי השמש, וכן להוסיף קרניים (קרפ בצבעים הנ"ל). היצירות היו מקסימות, ומפארות את קירות הגן.

מפגש הצהרים: התחלנו עם שניים משירי הקיץ, שרנו את ההמנון, וסיימנו בהופעה גדולה של השיר

"נולדתי לשלום".

יום ג מפגשון: שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: מסיבת יום הולדת 4 ל שי.

זמן חצר ויצירה: היום סיימו הילדים להכין את השמשות היפות שלהם, ואז הזמנתי ילדים להתאים מגזרות נייר בנושא הקיץ ובנושא "חכם בשמש" לצלליות שלהם. את עבודת המגזרות תוכלו למצוא במגירות הילדים.

מפגש הצהרים: התחלנו עם ההפעלה על פי היצירה של סנסנס "דגים" מתוך "קרנבל החיות", כאשר הילדים מקבלים דגים עשויים מסול, ומדמים את שחייתם בים הפתוח. הקול היחידי שנשמע מלבד צלילי היצירה היו הקולות שהשמיעו הילדים בפתיחתם את פיהם כמו דגים ... היה מקסים, רגוע ונעים - ממש כמו היצירה היפיפייה עצמה. להלן היצירה – כדי שתכירו (למי שאינו מכיר), ותהנו ביחד עם הילדים: (מתוך אתר המוסיקה של "צפונט")

המשכנו עם "3 דגים יצאו לטייל בים", וסיימנו – כמובטח – עם אליפות ים – יבשה!!

יום ד מפגשון: שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בצעדי רדיפה לקול צלילי "רוץ בן סוסי" (הילדים ביקשו ...), ומייד התחלנו בפעילות על פי "טקילה" במרחב. המשכנו בריקודים, ועברנו לנושא הקיץ:

שרנו את "ביחד אחת יש לי סירה" עם המשקפות שהכנו, פעלנו עם החישוקים הקטנים על פי הדיקלום המקסים של "ים – יבשה" (זהו הדיקלום שמשלב את הפעילות של המשחק ים- יבשה וכיסאות מוסיקליים. להיט בגן – כתוב למטה, להנאתכם!!), פעלנו במרחב על פי היצירה האירית (מתוך "להעיר את נד"), דיקלמנו את הדיקלום של הדג, ו ... לימדתי אותם שיר חדש על דג קטן בים, ופעלנו במרחב כמו דגים בים. פעילות מקסימה ומעייפת ביותר, שהילדים ממש אהבו, והכריחו אותי לפעול איתה פעם נוספת ... בסוף השיר מגיע הכריש (הכריש היה אני...), וחיפש ילד לטרוף!

דיקלום: ים יבשה

יחפים נצעד בחול ניזהר שלא ליפול × 2

אך אבוי החול כה חם!

חיש מהר נברח לים!!

כך נטבול את הרגלים, מה נעים בתוך המים!

שוב נצא לצעוד בחול

ניזהר שלא ליפול

יחפים נצעד בחול, ניזהר שלא ליפול

אך אבוי החול כה חם

חיש מהר נברח לים!

זמן חצר ויצירה: היום סיימו הילדים החרוצים להכין את דפי העבודה שבהם מתאימים צלליות למגזרות נייר. העבודות בקלסרים. במקביל התקיים חוג יוגה.

מפגש הצהרים: "נסענו" לירושלים בעזרת החישוקים שהפכו להגאים, רקדנו בכותל את "הורה חדרה",

ושרנו את ההמנון.

לסיום פעלנו במרחב על פי "דגים" מתוך "קרנבל החיות" של סנסנס.

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות צפרדע ירוקות מאוד, ומייד התחלנו בדיקלומי ובשירי הקיץ האהובים. לא היה סיכוי שהילדים יוותרו לי, והאמת שלא רציתי – ושרנו ופעלנו במרחב עם השיר החדש שהכרנו אתמול: "דג קטן". אחרי 3 פעמים שמחות מאוד עם השיר השמעתי את "ריקוד רוסי" מתוך הבלט "מפצח האגוזים" מאת צ'ייקובסקי בליווי המצופים. לאחר סיום המפגש יצאנו לטיול מיחזור!

מפגש הצהרים: התחלנו בפעילות עם 6 מדבקות בנושא הקיץ, אותן היו צריכים הילדים להדביק על גבי 6 עיגולים ממוספרים מ- 1 ועד 6 (הילדים השתפרו מאוד בזיהוי הספרות! איזה יופי!) לפי בקשה.

סיימנו באליפות ים – יבשה!

הורי השבת יהיו: נויה כ. +רון

קבלת השבת תתקיים מוקדם בבוקר!!

אנא הקדימו להביא את הילדים!!

מחר תתקיים בגן פעילות מוסיקלית בהפעלתה של איריס, המורה למוסיקה,

ובהשתתפותכם, ההורים.

הפעילות תתחיל בשעה 10:45.

החל מהשבוע הבא אתחיל לקחת את היום החופשי שלי

בימי רביעי. לעדכונכם. (הילדים כבר יודעים...)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה